رواية اسرار القلوب الحلقة الثامنة 8 - رانيا قنديل

رواية اسرار القلوب الحلقة الثامنة 8 - رانيا قنديل

لقراءة الحلقة الأولى : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الثانية : اضغط هنا
لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا
لقراءة الحلقة السادسه : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة السابعة : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الثامنة : اضغط هنا
لقراءة الحلقة التاسعة : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة العاشرة : اضغط هنا
لقراءة الحلقة الحادية عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الثانية عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الثالثة عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الرابعة عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الخامسة عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة السادسة عشر : اضغط هنا
لقراءة الحلقة السابعة عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الثامنة عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة التاسعة عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة العشرون : اضغط هنا
لقراءة الحلقة الواحدة والعشرون : اضغط هنا

رواية أسرار القلوب الحلقة الثامنة كاملة مكتوبة بقلم رانيا قنديل

رواية اسرار القلوب الحلقة الثامنة 8 - رانيا قنديل
الفصل الثامن★ أسرار القلوب★


الفصل الثامن



رجعت نرمين إلي القصر طنط اميمه إزيك وحشتينى



اميمه: بس ي بكاشه انتى الشغل اخدك مننا للأسف مبقتيش تقعدى معانا ذي زمان



نرمين: سمحينى ي قمرى بس الشركه اليومين دول عليها ضغط جامد ولازم نتابع وكمان ابنك عامل فينا عمايل مش عرفين ناخد نفسنا....



اميمه: ربنا معاكم ي حببتى وبعدين انتى قدها وقدود



نرمين: ي رب ي ميمو بس الشغل ده مش مجهودى لوحدى ده مجهود جماعي بس حقيقي الشركه محتاجه لجدو ......



اميمه: إن شاء الله الشركه بيكم هتعلي تانى وكمان جدك متبعكم حببتى فمتقلقيش.... وبعدين تعالى هنا انتى سايبا الشركه والشغل علشان تيجى تتكلمى عن الشغل هنا.....ومسكتها اميمه من ودنها ايه مش بتشبعى أبدا من الشغل ....!
ضحكت نرمين خلاص ي قمرى مفيش كلام عن الشغل



هناء: إيه ده نرمين انتى رجعتى بدرى يعنى انتى تعبانه ولا حاجه.......؟



نرمين: إيه يا ماما حتى حضرتك مستغربه رجوعي طيب ارجع للشركه تانى ولا إيه ي جدعان..
ص
ضحكت هناء واميمه هناء : لاء بس اتخضيض لما لقيتك راجعه بدرى خفت لتكونى تعبانه ولافيكى حاجه



نرمين: لاء مش تعبانه ولا حاجه وكمان معندييش شغل مهم فقولت ارجع أريح وااقعد معاكم



هناء: طيب يا قلب ماما اطلعي غيري وانزلي تحبي تشربي حاجه ...؟



نرمين: أه يريت فنجان قهوه من إيدك ي ست الكل



هناء: حاضر ي قلبي........
وصعدت نرمين تحت أنظار هناء واميمه المتعجبين من رجوعها من العمل باكراً



اميمه: لهناء تعالي نعمل القهوة ونطلع الجنينه نقعد مع بعض من زمان اوى نرمين مقعدتش معانا من شغلها للنوم ومن النوم للشغل......



هناء: بابتسامه هتطلع لمين م هي طالعه لجدها بتحب شغلها



اميمه: معاكى حق هى طالعه لجدها م هو إللي مدربها....



هناء: لنفسها الحمد لله أنها مش طالعه لابوها



اميمه: هناء بطلي سرحان وركزى معايا شويه وعيزين نفوق للاولاد...
هناء: مالهم الاولاد م هما كويسين أهو ولا فى حاجه أنا معرفهاش يا اميمه



ضحكت اميمه علي طيبه هناء وحدثتها إيه مش عايزة تفرحى بيهم وتجوزيهم ويجبولنا عيال يملو علينا البيت ونلعب معاهم



سرحت هناء وابتسمت فعلا معاكى حق بس يعنى هنعمل ايه يعنى.........



اميمه: ممكن نقترح على الشباب ونشوف بنات مناسبين ليهم لكن البنات لما يجيلهم نصيبهم ضحكت هناء وتحدثت طيب هندور فين....؟



اميمه: أنا دورت لحمزة وإن شاءالله الأمور تمشي زي ما أنا عايزة وحمزة ميعترضتش



هناء: إيه ده انتى اخترتى عروسه لابنك وي ترى نعرفها ولا لاء.....



اميمه: كله باوانه حببتى المهم انتى كمان تدورى لخالد علي عروسه علشان نفرح بيهم



هناء: معاكي حق .......ثوانى ونزلت نرمين إيه ده أنتم قعدين هنا وأنا بدور عليكم....



اميمه؛ تعالي يا حبيبه قلبي اشربي القهوة بتعتك



نرمين: الله الجو رائع ومنظر الجنينه جميل أوى أنا إزاي ماخدتش بالي من الجمال ده كله



هناء: انتى شغله نفسك من زمان بدراستك ومن بعدها الشركه هتاخدى بالك امتى بجمال الجنينه



نرمين: امممممممم يعنى اسيب شغلي ي ست ماما وااقعد اشم هوا



اميمه: لاء ي حبيبه قلبي بس عيشي حياتك شويه مش كل حاجه شغل فين في الترفييه اللي في حياتك انتى من وقت ما اشتغلتي في الشركه وبطلتى تطلعي ولا تخرجى مع أصحابك حتى حفلات الشركه مش بتحضريها إلا بسيط



نرمين: أنا ماليش فى جو الحفلات ده وأنا كده كويسه



اميمه: لاء حببتى لازم تتعلمى تقسمى حياتك بين الشغل وحياتك الخاصه



هناء: قوليلي كده اخر مرة لبستى فيها فستان وحطيتى ميكب



نرمين: اااااه ايه ده انتم استلمتونى ولا ايه....؟
أنا مش بهتم بالحجات دى أصلا....



اميمه: طيب علشان خاطري من هنا ورايح عيزاكى تهتمى بنفسك شويه وبطلي اللامبالاة دى



نرمين: إيه مالكم في إيه.... إيه هو إللي فستان وميكب وشويه حفلات وخروج خير ......؟
وغمزت نرمين لامها ولااميمه إيه في عريس



اميمه: ي حببتى عيزينك تهتمى بنفسك وعلشان نفرح بيكى كمان ...



نرمين: لأ لأ أنسي ي طنط أنا ماليش فى جو الجواز والبيت والخلفه ده أنا كده كويسه اوى وتمام ويريت تطلعونى برة حسباتكم خالص ركزو مع إيمان وسندس وسلسبيل .......
تعجبت هناء علي ابنتها ليه ي حبببتى مش عايزة تتجوزى وتعيشي زي باقي البنات..؟؟



نرمين: بضحكه كلها اسي ونظرات لامها لأ ماما أنا مش زي باقي البنات وعلشان خاطرى محدش يكلمني تانى في الموضوع ده تانى..عرفت هناء مدى حزن ابنتها



هناء: معقول تكون نرمين حاسه بيا وواخده بالها من معامله عثمان ليا .....؟؟ لأ لأ أنا عمرى م اشتكيت ولا حتى اتكلمت مع نفسي طيب إذا مش أنا السبب هيكون ايه....



اميمه: انتهبت لشرود هناء يلا يلا قفلو على الكلام ده وخلونا ندخل علشان نجهز الغدا



هناء: يلا الوقت سرقنا



نرمين: وأنا هدخل ااقعد مع جدو شويه لحد لما الكل ييجى....



اميمه: ماشي حببتى جدك في مكتبه ادخليله
************
فى الشركه عند مكتب حمزة دخل علي وسلسبيل



حمزة: خير فى إيه جيين وسيبين شغلكم ليه



علي: الأرشيف بقي تمام والملفات اترتبت كويس مطلوب إيه تانى مني علشان أرجع لشغلي والهانم دى هتوزعها فين وشاور على سلسبيل...



حمزة: أنت أرجع شغلك أنا مش محتاجك حاليا



سلسبيل،: طيب وأنا هروح فين .......؟؟



حمزة: انتى بقي هتنزلى على مكتبك في الدور الثاني وهتشتغلي في مراجعه الحسابات واللي هيشرف علي شغلك الاستاذ محمد وهو منتظرك تحت..



على: لحمزة خلي سلسبيل هنا تحت اشرافك ....



حمزة: يلا يا سلسبيل اتفضلي على مكتبك خرجت سلسبيل متجهه إلى مكتبها



علي: أنت بتشغلها مع محمد ده شخصيه مش محترمه وممكن يدايق سلسبيل يريت تخليها معاك او مع اى حد تانى غير البنى ادم ده..



حمزة: أنا عيني على الكل متقلقش على سلسبيل لأنها بنت بمليون راجل.....



نظر على لاخيه وخرج وعلامات الغضب ظاهرة عليه من تصرفات حمزة وعدم اخذ مشورته بأي شيء



************************



حمزة: هدى لو سمحتى ابعتيلي سندس .....



هدى: حاضر ي فندم بس حضرتك عندك ميتنج كمان نص ساعه......



حمزة: اه عارف



وبعد عده دقائق دخلت سندس وعلي وجهها علامات الغضب والتجهم



حمزة: هاتى الملفات دى ويلا علشان تنقشينى فيها...



سندس: الملفات دى قديمه أوى والشغل ده بابا اللى كان بيشرف عليه مع جدو ممكن افهم أنت عايز توصل لايه....نظر حمزة لسندس وقال ممكن تقوليلي فهمتى إيه وتنقشيينى فيها ولا سيادتك من أول النهار بتقلبي فى الملفات ومش فهمه



سندس: أنت عارف ومتأكد إن أي حد هيمسك اي ملف من ده والتخطيطات الهندسيه هيعرف محتوى الملف بس إللي مش عرفه استوعبه أنت عايز ايه من الملفات دي ولا أنت عايز تثبت كلام خالى عثمان......؟؟



حمزة بعدم استيعاب أنتي تقصدى إيه وكلام إيه إللي المفروض أنى اثبته كلمينى وصرحينى يا سندس سمعتى إيه



سندس،: بنظرة كلها حزن وقهر لو سمحت تخلي الدفاتر دى مقفوله وبطل تنكش في الماضي لأنه أكيد ميخصكش أولا وثانيا ارحم امى ..............؟؟؟
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-