رواية اسرار القلوب الحلقة والواحدة العشرون 21 - رانيا قنديل

رواية اسرار القلوب الحلقة والواحدة العشرون 21 - رانيا قنديل

لقراءة الحلقة الأولى : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الثانية : اضغط هنا
لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا
لقراءة الحلقة السادسه : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة السابعة : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الثامنة : اضغط هنا
لقراءة الحلقة التاسعة : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة العاشرة : اضغط هنا
لقراءة الحلقة الحادية عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الثانية عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الثالثة عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الرابعة عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الخامسة عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة السادسة عشر : اضغط هنا
لقراءة الحلقة السابعة عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الثامنة عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة التاسعة عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة العشرون : اضغط هنا
لقراءة الحلقة الواحدة والعشرون : اضغط هنا

رواية أسرار القلوب الحلقة الواحدة والعشرون كاملة مكتوبة بقلم رانيا قنديل

رواية اسرار القلوب الحلقة والواحدة العشرون 21 - رانيا قنديل

الفصل ٢١


حمزة: يا ترى إيه اللى حصل وخلى نرمين بالحاله دى
حمزه لازم أعرف وبدا يفتح بابا سري بالمكتب والذي لا يعرفه غير حمزة وعمه ماهر الذي ارشده لهذا الباب

***********************

نرمين : يلا بينا يا بشمهندس .....

حازم : أولا بلاش القاب وقولى حازم على طول ...

نرمين: اوك يلا بينا يا حازم ابتسم لها يلا بينا وتحركو بسيارته للمول فاتصلت نرمين الو ايوه ي طنط اميمه حضرتك فى انهى دور في المول أنا وصلت تحت.......

اميمه : إحنا روحنا ي قلبي خلصنا من بدرى وعموما اطلعى الدور الرابع هتلاقي كل حاجه

نرمين: اوك تمام هطلع بس ي رب أعرف اجيب لنفسي لأنى أول مرة اشترى دريسات

اميمه: طيب أنا هجيلك ي حببتى خمس دقائق وهكون عندك

نرمين: لأ ي طنط خلاص أنا هتصرف ...


اميمه: ااقفلي يا حببتى أنا جيالك يلا سلام....

نرمين: خلاص انت امشي بقي وأنا هطلع للمول وطنط اميمه هتيجى دلوقتى

حازم: طيب يلا نطلع سوا وخدى فكرة لحد ما توصل لازم أوصل الامانه ولا ايه.....؟

نرمين: والله شكلك غاوى تعب عموما يلا بينا وصعد سويا للمول وبدأت هى تتفرج على بعض الملابس

حازم: تسمحيلي ااقول رائيي .....

نرمين: أكيد اتفضل قول .......

حازم: الدريسات اللى عدتيها دى جميله أوى وخصوصا الموديل ده واللون ده هيليق عليكى

نرمين: أنهى لون تقصد الأزرق ......؟

حازم: اه هيكون عليكى جميل والموديل جديد اوى

نرمين: شكلك بتفهم فى اللبس البناتى. ......

حازم: أه طبعا بنزل ديما مع اختى واشترى معاها اللى يليق عليها علشان كده تلاقينى فاهم فى الموضه ...

نرمين: اوك هجربه لانى بجد مش عرفه أشترى ايه
ومر الوقت وحازم يساعدها فى الشراء إلى أن وصلت اميمه...

اميمه: نرمين حببتى تعالى لما نشوف اللي يلزمك...

نرمين: ههههههههههههه أنا خلصت اصل البشمهندس ساعدنى كتير واخترت كل اللى يلزمنى وخلصت

اميمه: مين البشمهندس ده............؟؟

نرمين: ي بشمهندس تعالى اعرفك على مراه عمى صالح ومامه حمزة وعلي

حازم: تقدم منها أهلا وسهلا بحضرتك أنا جيت مع نرمين بناءاً على طلب حمزة أنى أوصلها فمردتش اسيبها إلا لما حد منكم يوصل

اميمه: أنت بتبرر ليه وجودك مع نرمين أنا واثقه فى بنتى أوى وطالما حمزة قالك وصلها يبقي أكيد هو كمان بيثق فيك بس إحنا تعبناك معانا

حازم: لاء ابدا واستاذن أنا وسلم عليهم وذهب فى طريقه

اميمه: هو ده الشريك الجديد للشركه واللى انتى مش طيقاه....؟

نرمين: ههههههههههههه اها هو ده

اميمه: طيب يلا بينا لحسن حمزة يوصل القصر قبلنا ويتعصب علينا

نرمين: يلا بينا ي ست الكل....

**********************

حمزه: دخل إلى الغرفة السريه وبدأ يفرغ جميع الكاميرات لكى يعرف سبب بكاء نرمين ......؟

فظل يري إلى أن رأى نرمين خارجه من مكتبها وظلت واقفه أمام مكتب أبيها

ففرغ الكاميرا الخاصه بمكتب عمه وبدأ يرى ويسمع ما حدث........

حمزة: بكل الغضب اللى جواه من ظلم عمه لمن حوله والله ما هيحصل طول ما أنا عايش واذا حصل يبقي أنا اكيد ميت مستحييييييل وظل هكذا الى ان ااقفل الباب السري بكل غضب ولملم اشيائه من على المكتب وهما بالذهاب إلى القصر

***********************

سميحه: حمدالله على السلامه يا حببتى جبتى لبسك

نرمين : اها جبت هطلع اخد حمام والبس وهحط لبسي فى الشنطه

هناء: مالك ي قلب ماما شكلك متغير فيكى حاجه وقامت اخدت بنتها بين أحضانها

نرمين: مفيش حاجه ي ماما أنا مرهقه أوى من الشغل وكمان منمتش كويس من سهرنا امبارح بس لما اخد حمام هفوق ....

هناء: ماشي حببتى وأنا جهزت ليكم اكل خفيف تاكلو منه فى الطريق ي دوب بس مع الاستراحه تشربو شاى

نرمين: ربنا ما يحرمنا منك ي ست الكل وقبلت يد أمها......

اميمه: يلا حببتى اطلعى انتى على ما يوصل حمزة يا دوب تتحركو

نرمين: حاضر وصعدت الى غرفتها فراتها سندس فنظرت لها وعلامات التعجب وتقدمت من نرمين
مالك ي نرمين واقفه وسرحانه كده ليه ومدخلتيش الاوضه........

نرمين: بعيون دامعه مفيش بس مخنوقه .....

سندس: احكيلي مالك أنا أول مرة اشوفك بالحاله دى قلقتينى

نرمين: نظرت لسندس ولم تتمالك نفسها وبكت فاخذتها سندس بين أحضانها تعالى حببتى ادخلى الاوضه لحسن حد يشوفك بالحاله دى

نرمين: أنا مستهلش منك المعامله دى انتى ازاى كده بالطيبة دى كلها وبتقبلي اسلوبى بصدر رحب

سندس: أولا انتى مفيش اطيب من قلبك وبعدين انتى اتجنبتينى شويه بس أنا بحبك بكل احوالك ومتنسيش إحنا اتربينا فى بيت واحد يعنى عرفاكى كويس وعرفه القلب الطيب والجميل اللى مفيش منه

نرمين: احتضنت سندس وذاد بكائها ....

سندس: بس وحياتى انتى كده قلقتينى عليكى فيكى إيه احكيلى وصدقينى محدش هيعرف بكلامنا ابدا

نرمين: وهى مازالت فى حضن سندس وتحدث نفسها ااقولك ايه بس ااقولك على صدمتى فى ابويا ولا اتفاقه مع الغريب على كل اللى ليه ولا احكيلك أنه عايز يتاجر فيا علشان خايف لينكشف ولا ااقول أنه ناوى ياذي حمزة ويحبسه أو يقتله لو وصل الأمر ااقول ايه بس ي رب دلنى على طريق احمى بيه حمزة من اذي بابا ومدحت الحقير ده.....

سندس: نرمين انتى نمتى على كتفى ولا ايه .....؟

نرمين: لاء منمتش بس ارتحت وحاسه بالأمان اوى وأنا في حضنك

سندس: مش عايزة تحكيلي مالك الكلام بيريح اوى صدقينى.....

نرمين: مفيش بس حصل موقف فى شغلى وبابا زعقلى جامد فزعلت منه واخدت على خاطرى

سندس: وماله لما يزعقلك خالى عثمان أكيد مش هيقبل بالغلط ومتزعليش منه خالى طيب اوى وبيحبك كتيييير جداً

نرمين: فعلا بيحبنى أوى عموما خلاص هقوم أنا اخد حمام وهنزل على طول بس يريت متقوليش لحد اللى دار بينى وبينك

سندس: حاضر ي حببتى وانا هستناكى تحت متتاخريش

نرمين: ثوانى واكون وراكى ........

**************************

خالد: ايه فين باقى البنات كده هنتاخر .....؟

سلسبيل: كلنا موجودين ده حمزه هو اللي لسه موصلش من الشركه

خالد: اتاخر ليه واتصل عليه الووووو ايه يا حمزة فينك

حمزة: أنا داخل القصر اهو البنات جهزو

خالد: اها سلسبيل قدامى اهى وسندس نازله من على السلم وعلي فاتح اللاب توب وإيمان قعده مع جدى

حمزة: نرمين فين ي خالد .....؟

خالد: مش عارف ماما هى نرمين فين.....

هناء: طلعت تغير لبسها وزمنها نازله

خالد: سمعت

حمزة: أنا خلاص وصلت هاخد حمام على السريع وتكونو فى العربيات كلكم اوك تمام

خالد: اوك تمام

الجد: جاهزين ي أولاد

خالد: اها كلنا جهزنا للسفر

الجد: ربنا يسترها عليكم ويريت تسوقو بالراحه وبلاش السرعه أنا عارف ما كنتم سفرتو معانا طيران بدل القلق ده كله

خالد: سيبها على الله لأ أنا ولا حمزة لينا فى السواقه السريعه

اميمه: ربنا يسترها عليكم ي حبايب قلبي

سميحه: نرمين إتأخرت ليه حد يطلع يستعجلها

نرمين: أنا وصلت اهو بس لو سمحت ي خالد تاخد الشنطه للعربيه

خالد: هاتى ي حببتى ويلا استعدو خلينا نخرج وانت ي علي ااقفل اللاب توب ده ويلا

علي: أنا إللي ماخركم يعنى أنا قاعد مستنى من بدرى

سلسبيل: قاعد بيلعب كاندى كرش فااااشل فى العاب ذكاء هبقي ااقولك عليها

علي: وانتى بقي بتلعبيها ي أم الغباوة كلها.....

سلسبيل: اها بلعبها وربنا اغلبك فيها كلها بس اذا غلبتك تنفزلى طلباتى ماشي

علي: ماشي وإذا أنا كسبت هتنفزى ليا ٣طلبات والنعمه لانفخك ....

سلسبيل: ي ابنى أنت اخرك تنفخ بالونه تفرقع فى وشك

الجد: بس منك ليها ايه فار وقط مبتتعبوش

سلسبيل: لأ ده مش بيتعب وبتجيله الفوقه عليا أنا اوووووف

خالد: بسسسسس إحنا على طريق سفر ومش عايز ولا كلمه

حمزة: جهزتو ونظر لنرمين فرأى حزنها وقهرتها

حمزة: انا هاخد ايمان ونرمين معايا وأنت ي خالد معاك علي وسلسبيل وسندس

خالد: أنت بتهرج ي حمزة لأ طبعا علي وسلسبيل معايا أنت عايز تجبلي جلطه

ضحك الجميع إلا سلسبيل وعلي

سلسبيل: بتضحكو على إيه أنا لذوذه خالص والله اكيد خالد يقصد علي اصله رخم وكده يعنى

علي: رخم وكده يعنى اللى هو ازاى ي بت انتى والله اعلقك فى المروحه لحد ما يبنلك صاحب

سلسبيل: تعلقنى ليه حد قالك أنى ريشه ي اهبل أنت وبعدين صحابي هنا كتير أهم روح روح العب كاندى كرش بتعتك ي تفهنا العزب

خالد: يالهووووووى بسسسسسسسس أنت عيزنى اخدهم معايا ازاى

حمزة: هاخد أنا سلسبيل وإيمان كده تمام

خالد ايوة كده معقول خلينا نوصل بالسلامه ويلا خلونا نتحرك

سلسبيل: علي أنت طايق نفسك يعنى انت مستحملك ازاى

علي: بت انتى طلعينى من راسك مش فايقلك وبعدين اه أنا بحبنى ومستحمل نفسي وطايقها بس مش طيقك انتى ولا مستحملك خالص عرفه ليه...

سلسبيل: تعجبت ليه؟؟؟؟؟

علي: علشان دمك تقيل على قلبي

ايمان: بسسسس أنتم الاتنين إيه مش بتزهقو من النقار كل ما تكونو مع بعض في أى مكان.....؟

سلسبيل: هو اللي بيديقنى وبصراحه أنا الفسحه دى ناويه اتجنبه خالص علشان استمتع واستجم ولما ارجع ابقي افضاله......!!!!!

والله أنتم الاتنين صداع مزمن للبيت وترفعو الضغط

سلسبيل: حضرتك دكتور اعمل حسابك على بنادول اكسترا علشان لما اصدعكم تبلبعو منه بجد متستهلوش تقعدو معايا

الجد: يلا وبلاش رغي كتير وانت ي حمزة ناويين تريحو فى الطريق ولا هتكملو على طول

حمزة : لأ إن شاء الله نكمل على طول بس هنبقي نريح فى الطريق نشرب شاى
خالد: انت هتاخد خلاص ابمان وسلسبيل وانا معايا سندس وإيمان

علي : وبالنسبه ليا أنا يعنى اطير ولا ايه

سلسبيل: أه يريت واهو تقع على جدور رقبتك

علي: بس ي بت احسنلك .....

حمزة: علي هتركب مع خالد ما إحنا اتفقنا....

خالد: لاء خليه معاك أنت....

سلسبيل: ههههههههههههه

علي: بتضحكي على إيه..........؟

سلسبيل: أصلك عامل زى اللقيط محدش عيزك

علي: عجبكم كده الزفته بتتريق عليا....

صالح: ايه لسه متحركتوش....

ايمان: هنتحرك بس الاتنين دول يخلصو خناقه

صالح: يلا يا أولاد اركبو

وخرجوا جميعا لركوب السيارات وركبو جميعا وانطلقت السيارات على الطريق

***************************

اميمه: ربنا يسترها عليكم ي رب وتوصلو سالمين غانمين ي رب العالمين

سميحه: اللهم امين وجزبت ايد اميمه ودخلو إلى القصر وتتبعتهم هناء للداخل

الجد: الاولاد اتحركو ........

هناء: اه ي عمى اتحركو ادعيلهم يوصلو بالسلامه

الجد: إن شاء الله يوصلو بالسلامه ي بنتى أنا استودعتهم عند الله

سميحه : ونعمه بالله

صالح ايه مش هنتغدى ولا ايه أنا جعان وبعدين فين عثمان .....؟

هناء: عثمان فوق مريح شويه

صالح: طبعاً ي هناء مين قدك هتروحى للبلد وتشوفى والدك أسبوعين بحالهم

الجد: يلا جهزو حالكم أنتم كمان ويلا جهزو الغدا ولا هتجوعونا علشان الاولاد مش هنا

اميمه: معقول الغدا جاهز من بدرى

الجد: عثمان فين مش شيفه معانا يعنى .....

هناء: اصله راح الشركه من بدرى ولما رجع طلع يريح شويه

*******************

سلسبيل: حمزة ممكن تشغل الكاسيت.......

حمزة: حاضر تسمعى الراديو.....؟

سلسبيل: لأ لأ راديو إيه عيزين نسمع اغانى جميله لحمو بيكا

إيمان: مين ده.......؟

سلسبيل: مطرب بس إيه ملهوش حل....

حمزة: ويا ترى بيغنى بيقول إيه...

سلسبيل: يعينى عليكم ي متأخرين طيب شغل البلوتوث وأنا اسمعكم وبالفعل وصلت سلسبيل البلوتوث وبدأت الاغانى

حمزة: ي نهار ابيض إيه الصداع ده لأ لأ أنا سايق وبعدين دى أغانى مستفزة أوى

ايمان الاغانى دى ماليا الشوارع هو انتى طلعتى منهم يا مجنونه

حمزة: سلسبيل ي حببتى شغلي حاجه نسمعها مش تصدعنا

سلسبيل: والله الاغانى جميييله معايا بنادول خد وخلينى أسمع علشان الطريق طويل

حمزة: لأ انتى حطى السماعات على ودانك أنا مش مجبر اسمع التلوث السمعى ده

سلسبيل: طيب سيبها شغاله شويه صغنونه....

إيمان: خلاص يا حمزة متحبكهاش خلى الاغانى دى تكسر ملل الطريق شويه

حمزة: ما أنا كنت اخدت علي وسبتها هى لخالد.....؟

سلسبيل: ولا كأنى سمعت ويلا بقي على صوت الكاسيت

حمزة: مغلوب على أمره من سلسبيل وإيمان على صوت الكاسيت وبدأت سلسبيل وإيمان يتراقصو على انغام الاغانى

علي: إيه ده هى إيمان وسلسبيل بيعملو باديهم كده ليه

سندس: ههههههههههههه أكيد سلسبيل شغلت الكاسيت واغانيها الغريبه وهى وإيمان بيرقصو عليها

نرمين: والله سلسبيل تجنن محافظة.......!!!!!

خالد: بس بصراحه كلام جدك صح سلسبيل هى روح البيت بتعمل جو يجنن........

سندس: معاك حق ...................

علي: هو إيه اللي معاه حق دى اختك كميه من الصداع المتنقل حاجه كده تحسي إنك عايزة ترميها فى اى بلاعه علشان تختفي......

خالد: نظر لعلي بطرف عينيه وابتسم......

علي: إيه بتبصلي كده ليه ......؟

خالد: أنا سايق وبطل كلام وخلينى اركز فى الطريق

علي: ينظر باتجاه عربيه حمزة وفى باله فعلا العربيه هناك أحلي من هنا أنا عارف مقعدنى مع دول ليه....؟

***************** حلقه طويله اهو
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-