رواية اسرار القلوب الحلقة التاسعة 9 - رانيا قنديل

رواية اسرار القلوب الحلقة التاسعة 9 - رانيا قنديل

لقراءة الحلقة الأولى : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الثانية : اضغط هنا
لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الرابعة : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الخامسة : اضغط هنا
لقراءة الحلقة السادسه : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة السابعة : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الثامنة : اضغط هنا
لقراءة الحلقة التاسعة : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة العاشرة : اضغط هنا
لقراءة الحلقة الحادية عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الثانية عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الثالثة عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الرابعة عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الخامسة عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة السادسة عشر : اضغط هنا
لقراءة الحلقة السابعة عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الثامنة عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة التاسعة عشر : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة العشرون : اضغط هنا
لقراءة الحلقة الواحدة والعشرون : اضغط هنا

رواية أسرار القلوب الحلقة التاسعة كاملة مكتوبة بقلم رانيا قنديل

رواية اسرار القلوب الحلقة التاسعة 9 - رانيا قنديل
البارت التاسع


********,****

حمزة قام وجلس أمام سندس.......

حمزة: لو سمحتى احكيلي تعرفي إيه سعدينى أرفع الظلم عن المظلوم وأعلم الظالم درس أنا عمرى م طلبت مساعده من حد... وأنا بطلب منك تسعدينى
والواضح إنك تعرفي حاجه ......؟

سندس: أنا معرفش مين ظالم ومين مظلوم بس أنا إللي بطلب منك متقلبش فى الدفاتر بلاش يا حمزة صدقنى هتوجع ناس كتير ومتهيئليش إنك هتكون مبسوط.....ولا ده عندك عادى.......!!!!

حمزة: بنظرة حزن انتى شيفانى كده.....
شيفانى بالقسوة دى واللامبالاة يمكن بسبب غربتي محدش يعرفنى كويس بس للأسف إللي بدأته هكمله كان حمزة يحدث نفسه

سندس: إيه مش بترد عليا ليه.....

حمزة: ولا يهمك يلا بينا خلينا نروح وإذا حببتى تتكلمى أنا موجود ومش عيزك تقلقي أبدا....

سندس: افهم من كده إنك صرفت نظر عن فتح الدفاتر القديمه.....؟

حمزة: يلا بينا علشان منتاخرش واتصلي علي سلسبيل خليها تنزل للجراش أنا هستناكم

سندس: والله شكلك مش هتجبها لبر وأنا مستحيل اسمحلك تاذي حد يخصنى مستحيل
ي ترى مين إللي يهم سندس ويخصها وايه إللي في الدفاتر دى واللي سندس بدأت تكتشفها وخايفه لتظهر وياتري خوفها على مين .....؟
وهى هتكون مع حمزة ولاضده...........؟؟

********************

عاد الجميع الي القصر وحمزة دخل لمنزله الخاص وظل يتذكر الحديث الذي دار بينه وبين سندس وقد عزم الأمر أنه لازم يعرف هى تعرف إيه وايه إللي ممكن تكون سمعته من عمى أو من غيرة وظل يفكر في وسيله حتى تروى له ما تعرفه لكى يربط جميع الخيوط ببعضها....
خرج حمزة ووقف أمام حوض الزهور بالحديقه يتامله فرآه خالد أثناء دخوله للقصر خالد ياااااه إنت لسه بتعشق الورد البلدى

حمزة: هاااااا خالد حمدالله على السلامه

خالد: إيه ده أنت سرحان اممممم أكيد سرحان في حببتك......

حمزة: ضحك بصوت عالي حببتى وانا حببتى بعيده أوى وسكتها معايا مش معروفه وغير كده البعد بيغير كتير.......؟

خالد: إيه إللي بيضحكك أوي كده ومين حببتك احكيلي مش يمكن ااقدر ااقربلك المسافات..

حمزة:انسي ي خالد أنا الظاهر كده أنى ماليش فى ولا سكته ........

خالد: يعنى إيه كل السنين دى قلبك مشغول بحب والواضح أنه حب كبير باين أوى من لمعه عيونك بس ي ترى مين دى لأن من كلامك هى هنا في مصر مكنتش معاك في لندن يلا فضفض واحكي لصحبك أنا جراح كبير مش يمكن ااقدر اداوى جرحك وااقولك العلاج فين......

حمزة: لأ لأ أنسي لأنه مش وقت كلام أصلا أنا ماجل كل حاجه خاصه بيا لحد م اعدى من ازمه الشركه دى وبعدها ابقى ااشوف قلبي ....

خالد: ي قلبك ي اخى هى المشاعر بتتاجل ليه شغاله بالريموت عيش ي حمزة وبلاش تقفل على نفسك وتبعد اوى كده لحسن الوقت والعمر يفوت وأنت مش حاسس

حمزة: ايه الكلام الجامد ده أنت شكلك طبيت لأ ده أنت غرقت.........

خالد: ابتسم ااااااااااه على الحب وجماله بس لو إللي بحبه يعرف أو أتأكد منها هرتاح

حمزة: ههههههههههههه يعينى على الصبر وسيادتك مستنى إيه متاخد خطوة ي جراح ي كبير ولا مستنى الفرج ولا يا ولاد الهوارى.......وبعدين هو صعب عليك تصارح إللي بتحبها.......

خالد:فعلا صعبه أوى ليكون الحب من طرف واحد خايف اتصدم......

حمزة: صدقنى المواجهه أجمل شئ حتى لو اتصدمت هتتعب شويه بس هترتاح فى النهايه وتبتدى من تانى بلاش تأجيل وانجز خلينا نفرح فيك

خالد: نعم تفرح فيا ليه ......

حمزة ااقصد نفرح بيك وبعدين من المغفله إللي ممكن ترفض د/ خالد وضحك الإثنان فهم مثل جميل للصداقه وصله الدم ...

***************

وصل عثمان للقصر فراي حمزة وخالد يتحدثون مع بعضهم فاقترب عثمان منهم ازيكو ي أولاد حمزة وخالد الحمدلله

عثمان: وقفين كده ليه مدخلتوش للقصر ليه

حمزة: كنا دخلين حالا لأننا جعنا .........

عثمان: انا عديت عليك في مكتبك لقيتك مشيت بدرى ..........

حمزة: أنا خرجت فى ميعاد انصراف الجميع من الشركه ليه هو فى حاجه يا عمي...

عثمان: أه كنت هعرض عليك ملفين وعايز ادرسهم معاك علشان لو مجلس الإدارة وافق هنبتدى فيهم على طول بالتعاون مع شركه الصفوه......

حمزة: شركه الصفوه........؟؟

عثمان: أه دى من أكبر الشركات هنا فى مصر ومن الشركات المنافسة لينا بس أنا قدرت أعمل معاهم اتفاق بأننا نتعاون في كام مشروع وكمان هندخل المناقصه معاهم من الباطن بدل المنافسه مع بعض إيه رائيك.......

عثمان: إيه ساكت ليه مش ترد وتقول رائيك

حمزة: للأسف ي عمي أنا بحب المنافسه جداً وإذا حضرتك متأكد من الشركه خلاص حضرتك حدد ميعاد للاجتماع بعد م ادرس الملفات مع حضرتك

عثمان: بتعجب لرد حمزة وقبوله لكلامه تمام بكرة هكون عندك بالملفات وندرسها سوا

حمزة؛ تمام ي عمي ............

عثمان: محدث نفسه أول مسمار لدمارك ي حمزة واهو وفقت بكل سهوله عليه.......؟

خالد: كفايه كلام ويلا ندخل القصر وبالفعل دلفو ثلاثتهم للقصر والقو التحيه علي الجميع

عثمان: نرمين انتى رجعتى بدرى يعنى النهارده...

نرمين: اه قولت أروح بدرى وااقعد مع ماما واريح شويه من الشغل........
وبصراحه القعده مع ماما وطنط اميمه جميله جدا وشكلي هزوغ كل يوم واجى ااقعد معاهم القعده معاهم تجنن.....

عثمان: ااه عايزة تدلعي يعنى.....

نرمين: مره من نفسي ي ببتى

هناء: يريت ي حببتى تكرريها على طول اليوم كان جميل النهارده بوجودك...

عثمان: وماله خليها جمبك فى البيت وعلميها الطبخ زيك وتركن شهادتها وتلغي كيانها كله.....

نظر الجميع لعثمان بتعجب على رده الغير مبرر اتجاه هناء

الجد: عثمان هو إنت من غير هناء كنت وصلت للي أنت فيه ده ولا نسيت إن البدايه هى اللي علمتهالك وعلمتك الشغل على أصوله ولا نسيت أنها مهندسه وكانت معايا فى الشركه بس هى فضلت تنتبه لعيالها
واهو طلعت دكتور وبنت واخده مركز جميل في الشركه

حمزة: بتعجب هو حضرتك اشتغلتى فى الشركه ي طنط هناء...... ؟

هناء: بابتسامه كلها كسرة وقهر من زوجها أه يا حبيبي اشتغلت علي فترات مكنتش منتظمه بس في الآخر قررت ااهتم باولادى وبس

خالد: انتى أعظم ام فى الدنيا ي حبيبه قلبي وباس اديها وعلى راسها

نرمين: هو فى زى هنون دى الحنان كله والحب كله إلا قوليلي فين المحشي.....
فضحك الجميع على مداعبه نرمين

الجد: بنظرة صارمه لعثمان كأنه يهدده فايقن عثمان بأنه أخطأ مع زوجته امام أبيه الذي لا يتهاون فى حق هناء وممكن أنه يخلق مشاكل لنفسه هو فى غني عنها في الوقت الحالي

انتهو جميعا من الطعام ودخل حمزة مع جده الى المكتب كى يعرض عليه م مر به من عمل فى الشركه ولكى يحصل على بعض التوقيعات من جده على الملفات

أثناء ذلك دخلت نرمين للمكتب بعد أن طرقت على باب المكتب وأخذت الإذن بالدخول

ما إن دخلت فتحدثت كويس إن حمزة هنا لأن إللي هتكلم فيه بخصوص حمزة.........؟

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-