القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حماتي عقربة الحلقة السادسة بقلم أماني خالد

رواية حماتي عقربة الحلقة السادسة بقلم أماني خالد
لقراءة المزيد من روايات أماني خالد : اضغط هنا
رواية حماتي عقربة الجزء السادس - رواية حماتي عقربة البارت السادس - رواية حماتي عقربة الحلقة السادسة - رواية حماتي عقربة الفصل السادس - رواية حماتي عقربة 6
رواية حماتي عقربة الحلقة السادسة بقلم أماني خالد

فصول رواية حماتي عقربة للكاتبة أماني خالد


لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الأول 1 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الثاني 2 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الثالث 3 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الرابع 4 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الخامس 5 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء السادس 6 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء السابع 7 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الثامن 8 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء التاسع 9 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء العاشر 10 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 


لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الحادي عشر 11 بقلم أماني خالد : اضغط هنا

رواية حماتي عقربة الجزء السادس بقلم أماني خالد

لتحميل الرواية pdf : اضغط هنا
-


حماتي عقربه ❤🙊البارت السادس

ابراهيم : ف اي ي دكتور عمر انتا بتكلمها كدا لي
عمر: وانتا مين عشان تسالني اصلا اكلمها زي منا عاوز
ابراهيم : لي اشترتها عشان تتحكم فيها كدااا
عمر: وانتا ماااااالك
هنا جيه مينا لما عرف ان صوتهم عالي ودا هيأثر ع سمعه المكان
مينا : عمر اهدي لو سمحت محصلش حاجة
عمر: لا حصل حصل ي مينا البيه واقف عمال يسبل للهانم وهي عاااااااااااادي
هند بكسره: هي دي فكرتك ي دكتور عمر عني اني اعمل كدا ليك حق منا استاهل ع العموم كتر الف خيرك ي دكتور ع الا عملتو معايا وكفايه لحد كدا
وراحت غيرت لبس الشغل ولبست هدومها ومشيت
ومشي وراها ابراهيم
ابراهيم: هنننند استني ي هند
هند: نعم ي بشمهندس
ابراهيم : انا انا اااسف ان كل دا حصل بسببي ي هند بس انتي كنتي وحشاني جدا
هند بصتله بصدمة
ابراهيم : قصدي اننا كنا قرايب وزي بعض ضحايا حماتنا العقربه
هند ضحكت غصب عنها
ابراهيم : بتوهان ضحكتك حلوه اوي
هند : ..... 😲😳😳
ابراهيم حط ايدو ورا دماغو من الاحراج وقال ف نفسه : ينهار اسوح اي الا انا بقولو دااا البت هتافش
هند: انا همشي بقي عاوز حاجة ي بشمهندس
ابراهيم: طب انتي ساكنه فين
هند: وهو يصح بردو ي بشمهندس وحدا بعيد عن جوزها تقول لراجل ف حكم المطلق ساكنه فين
ابراهيم : لا لا والله م اقصد ي هند
هند : عن ازن حضرتك
ومشيت هند
_______________
عند عمر ف مكتب مينا
مينا: انا متخيلتش انك ف سنك دا هتعمل كدا انتا اي اتهبلت ي عمر بتتخانق مع الراجل عشان هند
عمر: واتخانق مع الدنيا كلها عشانها ي مينا حتي انتا كمان ممكن اتخانق معاك عشانها
مينا: للدرجادي ي صحبي عاوز تخصرني عشان وحدا
عمر: وعينه لمعت بالدموع مش اي وحدا ي مينا دي مختلفه دي ميكس طيبه وبراءه وحنيه وجدعنه واحترام حاجة كدا مختلفه
مينا : مبتحبهاش ي عمر
عمر: لا بحبهاااا بحبها اووي اووي ي مينا
مينا وانا بقولك مبتحبهاش انتا متعاطف مع حالتها
عمر : هو انتا قلبي ي اخي عشان تحكم بحبها ولا لاء
مينا: لا ي عمر انا مش قلبك انا صحبك الا حافظك وفاهمك اكتر من نفسك والظروف الا مريت بيها مع مرات ابوك هي الا خلتك تحن لهند
عمر: مينااااااااا السيره دي لو فتحتها تاااااني اعتبر اني معرفكش
مينا: خايف من المواجهه لي ي عمر
عمر : اسكت
مينا : لا مش هسكت الا لما تفوق لنفسك
عمر ولكم مينا علي وجهه بشده وذهب
مينا: ودا اكبر دليل انك مش بتحبها ي عمر
________________________


عند العقربه
فوزيه: قومي ي ندي اطفي ع الاكل
ندي: لي وانتي اتشليني
فوزيه : احترمي نفسك ي بت انا سكتلك كتير
ندي : مسكتيش من جمال عيوني ي حبيبتي انتي سكتي عشان انا الكارت الا تحرقي بيه هند
فوزيه : وهند غارت اتلمي بقي بدل م خليكي تحصليها
ندي : مبقاش الا انتي ي كركوبه الا هتهديديني
فوزيه : كركوبه ي قليله الربايه وحدفتها بالشبشب
دوي صرااااخ ف المنزل نزل ع اثره محمد
محمد : ف اي
ندي: اااااااااه بطني بطني ي محمد امك عاوزا تسقطني عاوزا تعمل فيا الا عملتو مع هند منك لله لي كدا مش عاوزا تشوفي حفيدك لي
محمد: بص لامه بزعل وقهره
ندي: اااه براحة ي محمد شيلني مش قادره امشي
شال محمد ندي ومشي
فوزيه : ي بنت الكهينه كلت بعقل الواد حلاوه وهي ولا حامل ولا نيله
ندي : بعياط مصطنع انا خايفه ع ابني ي محمد
محمد : متخافيش ي ندي
ندي : بدلع مالك ي محمد بعدت عني لي دحنا لسه عرسان حتي
محمد : ندي انا مش طايق نفسي سيبني
ومشي وطلع برا الاوضه

_________&&&__&_$"__
هند سابت الشغل وعمر بيحاول يوصلها
وبيتصل بيها مش بترد عليه
بعد اسبوع كمان عمر حسن انه مخنوق ومحتاج يشوف هند لكن خاف يروحلها لتصدو اكتر
هند كانت بتروح دايما لدار الايتام وتقعد مع الاطفال
هند وحاضنه طفله عندها سبع سنين ويجلس حولها الايتام بمختلف اعمارهم واشكالهم
البنت : طنط هند ممكن تحكيلنا حكايه
هند حاضر ي حبيبتي
هند: كان ياما كان م يحل الكلام الا بذكر النبي عليه الصلاه والسلام
رد الاولاد: عليه الصلاه والسلام
من 14سنه كان ف راجل فقير اسمه صلاح صلاح حب جارتهم نعمه واتجوزها وهي صغيره عندها 15سنه واول م اتجوزو نعمه حملت ف نونو صغير
وبعد تسع شهور النونو جيه وسموها هند
من فقر صلاح كان بيخلي نعمه تشتغل ف البيوت عشان يعرفو ياكلو وياكلو بنتهم وسنه ورا التانيه نعمه صحتها قلت وبدات تخس اوي ومحدش بقي يرضي يشغلها عنده
صلاح ادايق اوي وبقي يحسسها بعجزها وانها خلاص ملهاش لازمة لحد م جي يوم وراحت نعمه المستشفي تكشف عشان تخف وترجع تشتغل وصلاح يبطل يدايقها بس نعمه عرفت انها مريضه سرطان ف المرحله الاخيره كان عندها سرطان دم والدكتور قالها ان قدامها بالكتير سنه
هند بنتها كان عندها ست سنين ساعتها فضلت تحضن فيها وتبوسها وقررت نعمه تعيش بنتها احسن سنه ف حياتها كانو بيهزو ويخرجو يتمشو ويتكلمو كتير
نعمه:مبسوطه ي هند
هند: اوووي اوووي ي ماما
نعمه: خليكي فاكره ي بنتي اني بحبك ويعلم ربنا انا حاولت افرحك اد اي عاوزاكي بعد كدا كل م تحسي انك لوحدك افتكري اني معاكي وادعيلي ربنا يغفرلي
هند: لي ي ماما بتقولي كدا هو انتي هتموتي
نعمه: كلنا هنموت ي حبيبتي
هند: لا ي ماما مش تموتي ونبي انا مش عاوزا ابقي لوحدي
نعمه: وانهارت دموعها وحضنت هند جامد ي هند متصعبيهاش عليا ي بنتي دي حكمه ربنا
هند: لا ي ماما مش تموتي وقامت من حضن امها وبصت للسما ورفعت ايديها لفوق ياااااااارب مش تموت ماما ماما حلوه ياااااارب انا محدش بيحبني غيرها
نعمه : ي هند كدا حرام نقول الحمدلله عشان ربنا يحبنا
هند : بسرعه الحمدلله الحمدلله ها ي رب بقيت تحبني يعني مش هتاخد ماما مني ثح الا بيحب حد مش بيزعله وانتا لو خدت ماما انا هزعل
ماما هو ربنا مبيردش عليا لي ياماااا هو مش سامعني
نعمه : بدموع وقهره لا ي حبيبتي ربنا دايما سامعنا
هند: امال لي مش بيرد عليا هو ربنا زحلان مني ثح وبيعاقبني وعاوز ياخدك
ورجعت وقفت تاني وقالت بصوت عالي وهي بصه للسما يارب انا اسفه انا مش هعمل حاجة تزعلك تاني بس متاخدش ماما بقي
نعمه : وقلبها اتحرق ع بنتها كفايه ي هند بقي حرام عليكي كل دا مفيهوش فايده
هند: علت صوتها اكتر يااااارب انتا مش مسامحني طب طب خدني انا بدالها وسيبها هنا
نعمه : بعد الشر عليكي ي حبيبتي انتي لسه صغيره وقدامك كتير اووي
هند: قعدت ع الارض وقالت يعني مفيش فايده هتموتي وتسيبيني خلاص هبقي لوحدي مليش ام ولا اخت ولا صحاب
نعمه: لي ي حبيبتي انا هموت وانتي عندك ناس كتير بتحبك
هند : محدش بيحبني غيرك ولو فيه انا مش عاوزا حد غيرك انتي امي وصحابي واخوات وبصوووت عالي وبكاء طفله متمووووووتيش بقي ي ماما
حضنت نعمه بنتها هند جامد ودا كان اخر حضن يجمعهم وقالتلها
نعمه : خلاص متزعليش انا مش هموت يلا نامي ي حبيبتي دي لحظه هتتمني عمرك كلو انها ترجع ي بنتي
ونامو
تاني يوم
هند : ماما انتي جسمك ساقع لي ماما انتي مش بتردي لي ماااااااماااااا ماما ردي عليا ماما دا مش هزار انا زحلانه منك ماما انتي بتلعبي معايا بس دي لعبه وحشه اوي ماما
وخرجت من الاوضه ندهت ع صلاح ابوها عشان يشوف امها
صلاح : ....خرج دول اي كلمه وبعد دقايق جم اهل نعمه بيصوته
هند: انتو بتصوتو لي خالتي انتي بتصوتي لي هي ماما نايمه لي كتير كدا
خاله هند: ماما ماتت ي هند راحت عند ربنا
هند : ماما ماما انتي موتي بجد ولا هما كذابين مامااااااااااااا هما كذابين صح مانا قومي انتي قولتيلي مش هتموتي ماما متبسبنيش لوحدي ي ماااااااااااماااااا قومي ي ماما انتو بتشيلوها لي سيبوها عشان محدش يوجها هي هي عضمها واجعها مش بتستحمل حد يلمسها كدا خالتي محدش يشيلها ماما بتتوجع كدا
وغسلو نعمه وكفنوها وسابوها ف اوضه لوحدها
هند دخلت منغير م حد يشوفها
هند اول م دخلت فضلت تبوس ف وش نعمه جامد وتحضنها اووووي ماما انا زعلانه منك اووووي عشان قولتلي مش هسيبك ي هند وسيبتيني بس انا هبوسك وهحضنك كتييير انا سمعت انهم هياخدوكي ويحطوكي ف الارض لوحدك
وبعد ساعه فعلا اخدو جثه نعمه وبيدخلوها القبر
جريت هند ع بابا الاقبر لاااااا ودوني معااااهااا لا ماما مش بتحب الضلمة انا هونسها وانولها وطلعت كشاف بصي بصي ي خالتي انا اشتريت دا من يومين عشان لما تموت انورلها بيه ماما مش بتحب الضلمة قوليلهم مينزلوهاش مفيش حد تحت هتبقي لوحدها خرجووووووها ي ماااااااامااااااا متسبنيش ي ماااااامااااااا طب دخلوني معاها هنورلها بس والله عشان متخافش
وفاقد هند لنفسها لتجد الاطفال تبكي بكاء شديد
ووجدت نفسها تبكي ايضا وكإنه حدث امس
هند : مسحت دموعها بسرعه
ااااي ي عيال النكد الا حل فجاءه دا بلاها قصص 😂😂
لتجد الاطفال يأتون لحضنها جميعا
البارت خلص ي حبايبي وكبير اهو اتفاعلو بحق علبتين المناديل الا خلصتهم وانا بكتب البارت😭😭😭😭😭😭😭😭💔💔💔💔💔2500كومنت بقي زي اتفاقنا

-
لا تنسى كتابة تعليق ليصلك اشعار عند صدور الحلقات الجديدة.
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

لو عايز أي رواية pdf .. أو لو عايزنا نعرفك لما الرواية إللي بتتابعها ينزل منها حلقة جديدة، انضم لقناتنا على التيجرام: من هنا 
ما هو الفصل الذي تود قراءته؟