رواية حماتي عقربة البارت العاشر 10 بقلم أماني خالد قراءة و تحميل

رواية حماتي عقربة البارت العاشر 10 بقلم أماني خالد قراءة و تحميل
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الأول 1 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الثاني 2 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الثالث 3 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الرابع 4 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الخامس 5 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء السادس 6 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء السابع 7 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الثامن 8 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء التاسع 9 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء العاشر 10 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 


لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الحادي عشر 11 بقلم أماني خالد : اضغط هنا

رواية حماتي عقربة الجزء العاشر بقلم أماني خالد

رواية حماتي عقربة البارت العاشر 10 بقلم أماني خالد قراءة و تحميل

رواية حماتي عقربة الفصل العاشر
لقراءة الحلقات السابقة انظر الروابط اعلى المقال.
-
فوزيه من الصدمة اغمي عليها محمد وقف بيبصلها بحصره حتي مقومهاش
واحد من الظباط حاول يفوق فوزيه ولكن للاسف فوزيه جسمها متخشب وبارد كانها ماتت
الظابط بقلق بعد م قاسلها النبض ولقا ضعيف :
شيلوها معايا
محمد كان واقف وبيفكر انها لو ماتت فعلا هيكون ارحم عقاب ليها
الظباط شالو فوزيه واتجهو للمستشفي
وبعد ساعات من الاسعافات
الدكتور: الحاجة عندها شلل نصفي
الظابط : تمام ي دكتور شكرا
ظابط 2: هو ابنها مجاش لي
ظابط 1: تلاقي مصدوم من الا حصل
ظابط 2: ربنا يهدي
اما عند محمد
محمد قعد ع الارض بيفكر ف كل حاجة من يوم جوازه لهند وكل الظلم الا شافته من امه وسكوته عليه ومعايره نورا لهند باليتم
(موقف 1)
نورا : ي ماااامااا ي ماماااا
فوزيه :اي ي نورا
نورا : وحشتيني ي ماما اموووا
فوزيه : ندهالي ي بنت الكلب عشان تقوليلي وحشتيني
نورا : اااه امال مش امي ولازم توحشيني ولا عاوزاني ابقي زي الا ملهمش ام ومبوسكيش
فوزيه وفهمت قصد بنتها: ي قلب ماما هاتي بوسه اموووووه ربنا يخليكي ليا ي بنتي ويخليني ليكي
هند كانت واقفه وعنيها كلها دموع وقهره بيعايروها بموت امها هو الموت كمان في معايره بتزلوها عشان ملهاش ام بتعترضو ع قضاء ربنا
(موقف تاني)
نورا : انتي ي بت ي هند
هند : نعم
نورا : تعالي ناوليني الريموت دا
هند: اوووووف حاضر وبتديها الريموت نورا رمتو ف الارض تاني قصد
نورا : هاتي الريموت دااااااا
هند: منا لسه مديهولك ووقعتي
نورا : اوقع براااااااااحتي ي ماااااااااماااااااا
فوزيه : ف اي ي نورا
نورا : الهانم بتبجح فيا ي ماما بس انا مرضتش عليهااا انا قولت ماما حبيبتي ربنا يخليهالي هتجبلي حقي
فوزيه: جراااااا ي بت انتي متلمي نفسك ي بتتتتتت حبيبه امها تتشرط براحتها وانتي تنفذي وبس
هند: ي ماما انا معملتش حاجة
فوزيه : بقولك اي شغل السهوكة دا محبوش ي بت يلااااا غوري
محمد ياااااا ي هند استحملتي كتييييييييير اوووي مننا وسكتي يترا انتي فين ي هند
هند خرجت هي وام شهد
شاب ف العشرينات وهو بيبص لام شهد :اي ي بطل الحلاااااااااوه دي
هند : الحقي ي خالتي انتي بتتعاكسي وانا جمبك جرجيره 😂😂😂😂😂😂😂
ام شهد: عارفه ي جزمة لو سمعت خالتي دي هقول انك خطفاني 😉😂
هند : لا خلاص تحبي اقولك اي طيب
ام شهد: قوليلي ي هدير
هند: هدير مين ي خالتي
ام شهد : خالتي تاني ي الا تتشكي هدير دا اسمي ي بت لولاش بس الحج ياسين الله يرحمه اتجوزني وانا بت الخمستاشر وخلفت شهد وكبرت بسرعه بس انا صغيره عندي 43 سنه
هند: الله واكبر شكلك 20😂😂😂😳
ام شهد : عارفه ي هند اكتر حاجة هتندمي عليها هي عمرك النهارده متجوزه بكرا مخلفه بعدو عيالك بتكبر وهووووب العمر راح وشبابك رااااح انا عمري ادفن مع الحاج ياسين كان تاجر كبير وانا حته بت غلبانه بنت بواب ف عماره من عماراته شافني وحبني واتجوزني وانا حبيته رغم فرق السن الا بنا بس حبيته اووووي بس فضل السن حاجز بنا كان دايما حابسني ف البيت بيخاف حد يشوفني ويقولو الراجل الشايب متجوز اد بنتو ولا خايف ابص لشب من سني مع اني والله ي بنتي ماعيني شافت غيره ولا قلبي حب غيره كنت بلهي نفسي ف شهد ومشاكلها ومدرستها ويوم والتاني العمر سرقني وبقيت ارمله ياسين دهشان مات ياسين وسابني لوحدي لما مات بقيت اخرج واشوف الناس عادي لكن مبقتش عارفه نفسي هو انا هدير البت الصغيره الا اتحرمت من الناس طول عمرها ونفسها تعيش سنها ولا انا ارمله ياسين دهشان التاجر الكبير الا الكل طمعان ف مراته وفلوسه ف تلاقيني عيله نفسها تعيش حياتها بس ف جسم عجوزه 😩
هند: يااااااا ي خالتي دنتي طلعتي شايله كتير اوووي
ام شهد: شوف تربيه الزرايب بتقولي خالتي تاني ي بت قولنا هدير هيييييح فينك ي حاج ياسين ام كنت بتقولي ي دودوو
هند: لااا بقولك اي متسترجعيش الذكريات مع الحج هنا ف الشارع متفضحناااش
ام شهد : ام روح بليل بقي هفتكر برررراحتشييي😅
هند : هنروح فين ي خال قصددي ي هدير
ام شهد : هعزمك ف احلي مكان بيبيع كوارع
هند: كوووووورع ي خالتي كووووارع يشيخة عيب ع شياكتك دي بقي بقولك اي انا اروح احسن
ام شهد : طب ي لمضه تروحي فيين
هند : بتلقائيه عاوزا اروح اكل اكل صيني
ام شهد : تعالي واهو الا يسال ميتوهش
قضو هند وام شهد يومهم واكلو
هند: يااااا ي هدير الساعه عشره بليل لاااازم نروح
ام شهد : اه يلااا نروح بسرعه قبل بنتي النكديه متيجي
وصل هند وام شهد الي البيت
ام شهد : الحمد لله وصلنا قبل
م شهد تيجي
شهد : اهلااااا ي ماما لبسين ومتشيكين وجااااااين متاخر دنتي عمرك معملتيها معايا ااااااااي هي البت دي سحرالك ولا ااااااااي امال لو مكانتش جايه من الشارع ومنعرفش كانت بتعمل اي
صفعه نزلت علي وجهها
شهد: انتي بتضربيني عشان دي عشان وحدا من الشارع دي اخرتها
ام شهد : اخرسي انا معرفتش اربيكي كنت فاكره انك اعقل من كدا بس دي غلطتي اني عودتك انك ليكي كل حااااجة وانتي متستاهليش خلااااااص بقينا نهين الناس عشان ظروفهم صعبه ي شهد فوقي ي عين امك انا هديييييييير هدييييييير بنت عم صابر البواب فاهمة ي بنت ياسين دهشان لو مستعريه من ظروف هند ف ظروف امك كانت اوحش كنت بنام مع اخواتي السته وامي وابويا ف اوضه تحت السلم ومش اناااا ي شهد الا عشان جري ف ايدي قرش ادوس ع الخلق غوري من وشي انتي مش بنتي انا بنتي بتراعي الناس وتقف جنبهم
__________________&&
اما عند فوزيه ومحمد
محمد بعد سعات من التفكير طلع يشوف ندي مراته
ندي : مالك ي محمد وشك مخطوف لي
محمد: بيعيط جامد ونزل قعد ف الارض قلبي وجعني ي ندي انا بموووووووووووووت
ندي ونزلت لمحمد قعدت جنبو : مالك ف اي ي محمد
محمد: محتاجلك اووووووي ي ندي اوووووي
ندي: حصل اي ي محمد خلاك كدا
محمد: اختي ماتت ي ندي ماتت زانيه ومختصبه ماتت وهي خاينه وقاتله امي السبب امي السبب ف كل دا
ندي: السبب ازاي ي محمد
محمد: نورا كانت بتحب بابا اوووووي بس ماما كانت دايما تتخانق معا وتعمل مشاكل لحد م اتطلقت وقالتلنا انه مشي وسابنا وقال انه مش عاوز يشوفنا تاني نورا مصدقتش وقالتلها لااا بس ماما فضلت ورا نورا لحد م خلتها تصدق ان بابا وحش وكان بيخونها مع جارتنا ومشي ومش عاوزنا خلاص بس مش دي الحقيقه الحقيقه ان ابويا كان راجل محترم وغلبان اوووي وامي مسابتهوش ف حاله دي هددته بينا انها ممكن تقتلنا لو مبعدش عننا واجرت ناس تخطفو وتهدده كمان
ندي: هي للدرجادي امك قاسيه ي محمد
محمد : اقسي من الحجر ي ندي وانا كمان السبب وسكتلها كنت عارف انها كدابه وسكت سبتها تعقد اختي وتربيلها عقده من الرجاله وانهم كلهم خاينين
ولما اتجوزت كانت عاوزا دايما تكرهني ف هند وتخليني اعاملها وحش وانا مشيت وراها لحد م هند ضاعت بس انا مش هعمل معاكي كدا مش هسيبك ي ندي تضيعي انتي كمان
ندي : بصت لمحمد بحب لاول مره ف حياتها
ندي: متخافش ي محمد انا مش هسيبك ولا هسيب ولادنا
محمد : انا غلطت كتييييير اووووي ي ندي اوووي مع هند
ندي بغيره : محمد طلق هند
محمد: 😲😲😲😲😲 ااااا اطلق هند
ندي : اه ي محمد طلقها هي كدا كدا بعيده
محمد : اااااااا صح هطلقها
_________
هند : انا اسفه ي خالتي انا السبب ف كل دااا
ام شهد : متتاسفيش ي بنتي انا الا المفروض اتأسفلك اني معرفتش اربي بنتي
هند : انا داخله اوضتي عن ازنك
دخلت هند اوضتها وهي حسا بوجع من كلام شهد وف نفس الوقت حسا بالزنب تجاه شهد هي لي بتعمل كدا معقوله تكون غيرانه علي امها منها
هند قررت تروح عند شهد اوضتها وتعرف مالها وبتعمل معاها كدا لي
هند : بتخبط علي الباب
شهد : مش عاوزا اكلم حد
هند: لو سمحتي ي شهد عاوزا اكلمك ف حاجة
شهد قامت بسرعه وفتحت الباب
انتي ااااااااي سبتلك الشقه كلها بامي وجيالي لحد اوضتي كمان اااااي طمعانه ف الاوضه كماااااان خلاااااص ي حبيبتي كلها كام يوم واسيبهالك خاااااالص تشبعي بيها وبصاحبه البيييييييت
ااااه وحاجة كمان انا مسميش شهد انا بالنسبالك انسه شهد ساااامعه متنسيش نفسك ي بتاعه انتي
هند : بغضب وحصره انتي بتعملي كدا لي لييي هو عشان ربنا خلقك غنيه بتوسي ع الفقرا بتزليني عشان امك جابتني وقعدتني وسترتني ف بيتكوووووو الدنيا مش داااايما ي انسه شهد والغني ممكن ف لحظه يبقي فقير متفتريش عشان ربنا ميبتلكيش 💔💔💔
شهد: انتي ي حته حيووووووانه بتدعي عليا ابقي زيك بس هتفهمي منييييييين منتي حته جهله انا مش فارق معايا البيت والفلوس انا عااااااوزا امي امي الا اخدتيها مني من يوم م جيتي وهي ع طول معاكي وانا ولا كأني موجوده من زمان مخدتنيش ونزلنا جبنا لبس زي م جبتلك ولا حضنتني زي مبتحضنك ولاااااااااا قعدت معايا امي بتحبك انتي اكتر مني ليييييييييييييييييييييييي انا الا بنتها مش انتي انتي وحدا غريبه تحبك اكتر مني لي واكملت ببكاء يقطر القلوب وجلست على الارض
ليييييييي لييييييي دنا مليش غيرها لا اب ولا اخ ولا اخت ولا حد غيررررررها وف الاخر تجيبك انتي وتاخدي كل اهتمامها وحبهاااااااااااا ليييييييييييييي
هند بنفاذ صبر رغم تعاطفها مع شهد : حررررررررررام عليكي بقي حراااااااااام مستكتره علياااااا شويه حب يعوضوني عن الايام المر الا شوفتها زعلانه عشان امك اهملتك شويه انااااااااا بقي امي سابتني سااااااابتني وانا عندي ست سنين سابتني للفقر والحوجة وظلم ابويا الا اتيتمت وهو عايش وراح جبلي مراااااااااات اب تزلني وجوزوني لاول عريس قولت هترحم من المر الا عايشه فيه بس لااااااء لااااااااااء فوزيه مسابتنيش وفضلت تعايرني بيتمي وموت امي و ابويا الا راميني ومسالش عليا كنت فاكرا اني حزني ع امي الا ماتت بالسرطان وهي صغيره هيقل لكن لاااااااااااا لاااااااا حزني ووحدتي كانت كل يوم بتزيد وانا الدنيااااااا عماله تهرس فيا تعرفي اااااااي انتي عن المرمطه عشان تتكلمي انتي صحيح ابوكي مات لكن مات وهو بيحبك وسايبلك فلوس وسايبلك ام ام بميت صحبه واخت ابوكي مات وسابلك حياااااااه طبيعيه لكن انا انااااااااااا ف الدنيا عامله زي الطور ف الساقيه جايه تبصيلي علي حبه حنان خدتهم من امك انا ماشيه ماشيه ومش هتشوفي وشي تااااااااااااني ابداااااااااا بس عاوزا اقولك علي حاجة متظلميش امك اوي كدا انتي الا بعدتي عنها انتي حتي مفكرتيش تشوفيها مبسوطه ولا لاااء
خرجت هند للاوضه ولمت هدومها القديمة وسابت الهدوم الجديده ومشيت بليل منغير م حد يشوفها
وقررت ترجع لمحمد وفوزيه
هند : الظاهر دا نصيبي خلااااااص💔💔💔
-
لا تنسى كتابة تعليق ليصلك اشعار بالحلقات الجديدة من الرواية.
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-