القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حماتي عقربة البارت التاسع 9 بقلم أماني خالد قراءة و تحميل

رواية حماتي عقربة البارت التاسع بقلم أماني خالد قراءة و تحميل
رواية حماتي عقربة 9 كما تعلمون هي واحدة من أمتع الروايات التي صدرت
في الفترة الأخيرة وهي رواية للكاتبة المميزة أماني خالد 
ومتوفره اليوم أمامكم على مدونة يوتوبيا
للقراءة و تحميل pdf.
رواية حماتي عقربة البارت التاسع 9 بقلم أماني خالد قراءة و تحميل
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الأول 1 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الثاني 2 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الثالث 3 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الرابع 4 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الخامس 5 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء السادس 6 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء السابع 7 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الثامن 8 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء التاسع 9 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء العاشر 10 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 


لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الحادي عشر 11 بقلم أماني خالد : اضغط هنا

رواية حماتي عقربة الجزء التاسع بقلم أماني خالد

لقراءة أو تحميل الحلقة السابقة : اضغط هنا 

. حماتي عقربه 😍البارت التاسع

مبدئيا قبل م ابدا كتابه انا الفانز بتوعي اي حد بيتابعني ع راسي ي جماعه محبش ازعلكو طبعا ومتشكرا لكل حد سأل ع القصه باهتمام وبزوق بس معلش عاوزا اوضح حاجة بس وهي ان خطيبي كان ف العمليات بسبب قطع وتر ف ايده وحصلت مشاكل
ودا الا منعني اكتب النوفيلا لاني بحترم فضولكو وانكو عاوزين تعرفو الباقي بس معلش انا مبطلبش من اي حد غير انو يرعي ظروف الناس الا حوليه الناس دخلت تقول اني بعمل كدا عشان اشد انتباه الناس واخر النوفيلا ياريت ي جماعه نلتمس العذر لبعد لاني ف حاله نفسيه اصلا مش مستحملا كلمه من حد وربنا يعلم ومع ان منمتش بقالي يومين وتعبانه بس ان هحترم الفانز بتوعي وهنزل البارت التاسع

دخل محمد اوضة نورا اخته لقا السرير مش مظبوط وواضح عليه اثر ان كان فيه حد نايم عليه🙊🙊
قرب محمد من السرير حتي عارف انه كان هناك علاقه بين نورا وبين هذا الشب (قبل م تسالو هو عرف منين هو راجل يعني واكيد فاهم ومش حابه اكتب تفاصيل اكتر من كدا عشان مجرحش الحياء )
محمد بخيبه امل : ياترا ي نورا كان بمزاجك ولاااااا انتي الا جبتي فعلا
بعدها خرج محمد ولم ينطق بكلمه واحده
بلغ محمد الشرطه وجاءت واخذو جثه تامر ليتفحصها الطبيب الشرعي
مر يومان وثلاث حتي مضي اسبوع بعد ابلاغ الشرطه
محمد قاعد سرحان في هند وفي نورا اخته الا ف صوت جوا بيقول انها جابته بمزاجها
محمد : لاااا لااا نورا اختي اكيد معملتش كدااااا للاا
ندي وقد فهمت م يدور في راس زوجها
ندي: انا عاوزا اقولك ع حاجة ي محمد بس خايفه منك
محمد : وانتي من امتي بتخافي ي ندي انتي بتقولي الا انتي عاوزا انتي فاكرا نفسك هند ولا اي
ندي: ايووووووه انا مش هند ولا عمري هبقي هند لي ابقي ديها عشان تدوسو عليا وتسقطوني وتشغلوني خدامه عندكو وف الاخر تتجوز عليا عشان ماشي ورا امك عاوز تتجوز عليااااااااا زي م اتجوزتني ع هندددددددددددد
محمد : ببتسامه سخريه ياريتك تكوني ربع هند حتي
ندي: هو انتو اي انتا وامك لما هند كانت هنا كنتو بتزلوها واتجوزت عليها بامر امك ولما هند مشيت بقت عسسسسسسل دلوقتي بس انسي ي محمد انسي هند ترجعلك عارف لي عشان هي شيفاك مش راجل واقولك ع حاااااااااااااااجة هند تستااااااهل واحد احسن منك انتااااااااا وامك تستاااااااهل واااااحد ميتجوز عليها ويسبها بعد م عرف انها مبتخلفش ولا حمي تعامل الخدمين احسن منهااااااااااااااااا
انتو منكو لله مش بني ادمين ان كنت انتا ولا امك انتو كلكو زي بعض انتا زي ابويا وامك زي ستي وكلكو كلااااااااااب زي بعض منكو لله ربنا ياخدكو كلكوووووووووووووووو
صفعها محمد علي وجهها
ندي : غووووووور من وشي انا بكرهك ي محمد بكرهك
خرج محمد من الشقه وحاسس ان الدنيا بتلف بيه فعلااااا ندي عندها حق ندي قالت الا هند كانت نفسها تقوله ولما قالته ضربها وكانت هتموت وسال نفسه انا لي مضربتش ندي زي م ضربت هند واي الكلام الا ندي قالته عن ابوها دا
رجع محمد الشقه تاني ودماغه مليانه اسأله
خبط محمد ع الباب ومش لاقي رد فضل محمد يخبط جااااامد قلق محمد ع ندي وكسر الباب لقا ندي نيمه ف الارض وغرقانه دم
محمد: كانه شايف هند نفس المشهد بيتكرر
نددددددددددددددددددددااااااااااا
____________________

ام عند هند بعد م شهد كسر بخاطر هند وكسفتها قدامهم كلهم وقالت انها نصابة
حبست هند نفسها يومين ف الاوضه منغير اكل ولا شرب
ام شهد ،:بتخبط ي هند افتحي بقي ي بنتي هتموتي نفسك حرام عليكي نفسك ي بنتي بقي افتحي ي قلب امك انا خايفه عليكي ي بنتي وتبكي ام شهد بكل م اوتيت من قوه ي بنتي وحشتيني والله وقلبي بيتقطع عليكي طب ورحمة جوزي ي هند لو م فتحتي لكون جايبه البت دي من شعرها وطرداها برا البيت وفسخة خطوبتها عشان تتربي بنت الجزمة دي
فتحت هند وعنيها وارمة من كتر العياط
هند: لا ي خالتي بالله متعمليلها حاجة
ام شهد: خدت هند ف حضنها وطبطبت عليها وقالتلها تسلم البطن الا شالتك ي هند وتسلم الا ربتك ربنا يرحمك ي نعمه عرفتي تربي بصحيح
تعالي ي هند اقعدي معايا شويه
شدت ام شهد هند وقعدتها ف الصالون وحطت قدامها الاكل
هند: بدموع مليش نفس ي خالتي
ام شهد: ولو قولت عشان خالتك
هند: حاضر ي خالتي وبتمد ايديها ف الاكل
ام شهد: لااااااااا وربنا ابدااااا هاكلك بايدي ي ضنايا
هند : واتجمعت الدموع ف عنيها ربنا يطولنا ف عمرك ي خالتي
ام شهد: عيني عليكي ي حبه عيني تعبتي كتير اوووي بس انا مش هسيبك والله
هند: تسلمي ي خالتي ربنا يجبر بخاطرك زي م بتجبري بخاطري كدا
ام شهد : ام بقي لقيتلك حته شغلانه هتعجبك اووي مش انتي معاكي دبلوم تجاره
هند: ايوه ي خالتي
ام شهد: هتشتغلي ف الحسابات مطعم كدا هو صغير ومرتبه مش كبير بس معلش اهو حاجة تشغل وقتك
هند: عادي ي خالتي بكام
ام شهد: الف وسبعميه (1700)
هند : نعمه من عند ربنا احسن من مافيش
ام شهد: من بكرا هتنزلي الشغل وانا موصيه عليكي ان محدش يدايقك ابدااااااا
هند: متحرمش منك ي خالتي ولا من حنيتك عليا
ف اللحظة دي دخلت شهد وهند وام شهد بيحضنو بعض
بصت لهم شهد بغضب ودموع ودخلت اوضتها
هند: شوفيها ي خالتي دي زي م يكون هتعيط
ام شهد: سيبك منها النكديه بنت النكديه دي الله يكون ف عونك ي محمود هتجوز بنتي المجنونه
هند: انا هقوم انام ي خالتي عشان الشغل بكرا
ام شهد : نوم العوافي ي حبيبتي
دخلت هند تاني اوضتها وحاسه بتأنيب الضمير تجاه شهد
تاني يوم راحت هند الشغل وحست انها مرتاحة جدا ومحدش مدايقها
رجعت هند البيت مبسوطه
ام شهد فتحت لهند
ام شهد: هااااااا عملتي ااااي ف حد دايقك قوليلي دنا اجي اكسر دماغ امه
هند: لا ي خالتي انا مبسوطه اوووي ف الشغل ومرتاحة ومحدش كلمني ولا اي حااااااجة
ام شهد: لوووووولي وربنا لنحتفل يلااااااااااا
هند: خالتي لنتي عيلتي كدا لي 😂😂😂
ام شهد: بت انتي لسه شوفتي حاجة استني ام اخش البس ونخرج شويه وانتي ي ختي خشي حطي روج كدا خلي وشك ينور
هند : روووج احط روج لي
ام شهد : تعالي ي خيبه تعاالي انا هلبس واجيلك
دخلت لبست ام شهد وندهت ع هند
دخلت هند لقت ام شهد لابسه جلباب طويل اسود وشكلو حلو عليها وحجاب اوف وايت وكحل في عنيها وروج خفيف اوووي
استوووووب كدا
ام شهد ست عندها 43 سنه جسمها متناسق الا حد كبير شكلها مش كبير حوالي35 كدا
نكمل
هند: ادا ايدا ايداااااااااااا
اي الحلاوه دي ي خالتي
ام شهد: بت ي مضروبه واحنا برا متقوليليش ي خالتي قوليلي ي دودو
هند بصدمة: ااااااااايه 😂
ام شهد : تعالي بس وقغدتها ع التسريحة و عملتلها ميك اب هادي بس جميييييل
ام شهد بتقيم : اممممممم بت قومي البسي الطقم دا وجابتلها بنطلون جينز ازرق غامق وعليه جاكت رصاصي خريفي
هند: طب م دا كويس اهو ي خالتي
ام شهد : بت انا قولت كلمه تسمعيها وانتي ساكته ياما وربنا اغضب عليكي
هند: تغضبي عليا اي بقي بعد الا انتي عملتي داااا دنتي بقيتي اصغر مني
ام شهد : 😂😂😂😂قومي البسي ي بتتتتتتت
لبست هند وصففت ام شهد شعر هند بعنايه
ام شهد: خلاااص كدا جاهزين يلاااااا بيناااااااااااا
هند: ف نفسها الوليه لسعت ولا اي😂😂🙊
__________&&&&&

محمد شايل ندي ودخل بيها المستشفي وبيزعق
خدو ندي وعملو ليها تحاليل ونقل دم
محمد بلهفة : هيي مالها ي دكتور
الدكتور: المدام نتيجة الضغط الشديد حصلها نزيف ودا ضعف الجنين جدا ودا انظار خطر ليها ممكن ف اي وقت الجنين ينزل او يموت
محمد: وهي عامله اي دلوقت
الدكتور: هي يومين وهتبقي كويسه بس لااااازم راحة وبلاش عصبيه
رجع محمد ب ندي البيت وهو شايلها
قابلته فوزيه ع السلم
فوزيه : ااااايه سايب اختك مش لاقينها وماشي ورا مراتك اااه ي خيبتي ف ابني يااااني
سابها محمد وطلع شقته عشان ندي متتعبش
محمد حط ندي علي السرير وغطها وباس راسها ونزل لامه وناوي يرد ع كل كلمه كانت بتقولها من اول جوازه لهند لحد اللحظه دي
نزل محمد محمد بس لقا باب الشقه مفتوح وف ظباط واقفين
الظابط : للاسف ي حاجة بنتك بناء ع تقرير الطب الشرعي طلبيت الشب الا اسمه تامر عشان يجيلها ف غيابكو ودا الا لقينا ف تلفونها وتلفون تامر المكالمه متسجله وبعد م حصل بينهم علاقه اختلفو و تامر ضربها جامد وهي ضربتو بالفازا ومات تامر
فوزيه : بعياااااط وبنتي بنتي فين
الظابط : بنتك لقيناها مغتصبه ومرميه ف حوش بيت قديم وللاسف من الضرب والعنف الا اتعرضتلو ماتت
فوزبه : ب ب ببنتي م م ماااااااااتت
ووقعت فوزيه في الارض
محمد واقف مصدوم وساكت مصدوم من اخته الا حطت شرفه ف الارض والا ماتت موته بشعه ماتت زانيه ومغتصبه وبقالها اكتر من اسبوع ميته فالشارع ومدفنتش يااااااااا طب دا عقاب امي من ربنا وزنب هند وجزاء نورا انا هيحصلي اااااااي
البارت خلص ي حبايبي وياريت تفاعل كنتو وحشني جدااااااا 😢 الكلام دا ي بنات رد ع تعليقات
-
لا تنسى كتابة تعليق ليصلك اشعار بالحلقات الجديدة من الرواية.

reaction:

تعليقات

9 تعليقات
إرسال تعليق
  1. كملي الروايه الروايه حلوه اوووووي

    ردحذف
  2. فى انتظار البارت الجديد احسنت

    ردحذف
  3. نزلى التاسع بسرعه

    ردحذف
  4. ارجوكى نزلى الحلقه التاسعه بسرعه ارجوكى

    ردحذف
  5. على فكره كده يومين تاخير كانت المفروض تنزل امبارح ليه بس كده كنا النهارده المفروض نقرأ الجزء العاشر

    ردحذف
  6. على فكرة دا مش تشويق دا عدم التزام. شكرا خليهالك

    ردحذف
  7. معلش انا اسفة لو احتديت في كلامى ربنا يشفي خطيبك ويتمم لكم على خير ويفرح قلبك يارب

    ردحذف
  8. عالفكرة انتوا اوفر اووى ما هيا قالت كان عندها ظروف لازم الكلام ده يعنى حكى نفسك مكانها كدا🤔🤔

    ردحذف
  9. تسلمى وربنا يشفي خطيبك

    ردحذف

إرسال تعليق