القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حماتي عقربة الحلقة السابعة 7 بقلم أماني خالد قراءة و تحميل

رواية حماتي عقربة الحلقة السابعة 7 بقلم أماني خالد تحميل
لقراءة المزيد من روايات أماني خالد : اضغط هنا
رواية حماتي عقربة 7 - رواية حماتي عقربة البارت السابع - رواية حماتي عقربة الجزء السابع - الحلقة السابعة - رواية حماتي عقربة 7 بقلم أماني خالد - تحميل الرواية كاملة - تحميل رواية حماتي عقربة الحلقة السابعة
رواية حماتي عقربة الحلقة السابعة 7 بقلم أماني خالد قراءة و تحميل

فصول رواية حماتي عقربة للكاتبة أماني خالد


لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الأول 1 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الثاني 2 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الثالث 3 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الرابع 4 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الخامس 5 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء السادس 6 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء السابع 7 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الثامن 8 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء التاسع 9 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 
لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء العاشر 10 بقلم أماني خالد : اضغط هنا 


لقراءة رواية حماتي عقربة الجزء الحادي عشر 11 بقلم أماني خالد : اضغط هنا

رواية حماتي عقربة الجزء السابع بقلم أماني خالد

لتحميل الرواية pdf : اضغط هنا
-
حماتي عقربه 🙊 البارت السابع
فضلت هند تحكي هي وام شهد لحد م الساعه بقت عشره بليل وشهد جت
ام شهد: اهي شهد جت اهي
شهد : بصت لهند باستغراب مين دي
ام شهد: تعالي ي بنتي دي هند البنت الا ماجره الاوضه الا فوق السطوح
شهد : اااه اهلا
هند : تشرفنا ي حبيبتي
شهد : هي مش دي بيجامتي بردو ولا بيتهيألي
هند: اتكسفت اووووي وسكتت
ام شهد : اه هي اصل هند سابت هدومها فوق وانا حلفت م تطلع لوحدها تاني
شهد: نعمممم وهي هتعيش معانا بقي ولا اي
ام شهد : ااااه من النهارده هند زيها زيك بالظبط
شهد : بصت بديق وقالت انا داخله اوضتي عشان تعبانه
هند: معلش ي خالتي انا متقله عليكو معلش تسيبني فوق ع راحتي
ام شهد: تعدميني منتي طالعه ف حته دا بيتك وانا خلاص قررت انك هتعيشي معايا
هند: بس انسه شهد مش مرتاحة ف وجودي
ام شهد : سيبك منها اهي هتمشي وتتجوز هي ملها اصلا يلا ي بت خشي نامي خلينا نروح نشتري شويه حجات ليكي صحيح تحبي ادورلك ع شغل عشان متزهقيش
هند: ياااااريت ي خالتي
ام شهد: خشي نامي والصباح رباح
دخلت هند نامت ودموعها بدات تنزل بغزاره
دايما يارب منبوذه من الناس وحسا اني عبئ عليهم زنبي ان امي ماتت وسابتني وزنبي ان ابويا رماني واتجوز واول عريس رماني ليه ولا زنبي ان جوزي باعني وحماتي ينتقم منها ربنا حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ي فوزيه حسبي الله حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا فوزيه انت وابنك انا مش عارفه يا رب بس انا عملت ايه في حياتي عشان يحصل لي كده انا تعبت تعبت قوي يا رب يا رب اكتب لي اللي فيه الخير
_________________
اما عند فوزيه
فهي عرفت ان بنتها بتكلم واحد على جوزها ولكنها ما تكلمتش ولاعاتبتها
عند محمد فوق في شقته قاعده ندي بتفكر هتعمل ايه وازاي هتقدر تخلي محمد يرجعلها زي الاول تطرد فوزيه من البيت و تاخذ حقها ندى حسيت بصداع وتعب ونزلت الصيدليه
ثاني يوم
عند عند ام شهد صحيت من النوم الساعه سبعه ودخلت صاحي هند ام شهد قوم يا هند قومي يا حبيبتي يلا عشان نلحق ننزل نجيب الحاجه هند حاضر حاضر يا خالتي انا جايا اهو
قومي يا بنتي جايه فين قومي يا بنتي انت بتحلمي هند ههه اه اه معلش يا خالتي معلش كنت بحلم صحيت هند ولبست هدومها بسرعه عشان ينزلو واشتروا الحاجه وفعلا نزلو اشترو هدوم كثير لهند على ذوقه ام شهد اللي هو طبعا احسن بكثير من الهدوم اللي هند بتلبسها و كمان اغلى
ورجعوا
هند متشكره قوي يا خالتي انا مش عارفه اقول لك ايه ام شهد: يا بنتي ما تقوليش كده انت زي بنتي ايه اللي انتي بتقوليه ده
هند: معلش يا خالتي انا عارفه ان يعني لك لخبطه مع بنتك
ام شهد : ما تقوليش كده انتي بنتي زي ما هي بنتي يلا عشان نلحق اعمل لكم لقمه تاكلوها واروح لحماتك اخذ حقك من عندها
هند ا لا يا خالتي استني يومين
ام شهد : ليه ي بنتي
هند: معلش يا خالتي عايزه اطمئن بس وشوف حاجه
عدي اليوم بخير وسلامه شهد كانت متضايقه من وجود هند عندهم في البيت لسبب هنعرفه كمان شويه
ثاني يوم عند فوزيه
ندى اصرت ان هي تروح تكشف عند الدكتور فوزيه فرحه وقالت ان دي فرصتها عشان تبين ان هي كذابه وهي ضحكت عليهم من الاول ما كنتش متخيله المفاجاه اللي شايلاها لها ندى 😈😈😈
ندي: يلا ي محمد هنتاخر ع الدكتور
محمد: حاضر ي هند انتو متاكدين من الدكتور دا
ندي: معرفش حماتي هي الا قالتلي عليه
وهما نلزلين بعد م محمد خلص لبسه
فوزيه : رايحين فين وسايبني
محمد: رايحين نطمن ع ابني ي ماما وبصلها بجمود
فوزيه : انا جايه معاكو وبصت لندي بخبث
محمد: ماشي
وراحو عند الدكتور فعلا وسابو نورا لوحدها ف البيت كلو
نورا اول م نزلو
الو الو ي تامر ايوه ايوه كلهم مشيو تعالي بسرعه مفيش حد
تامر.... ..
نورا : ي بني متخافش البيت امان امي واخويا بمراته عند الدكتور ومش هيجو دلوقتي
تامر.........
نورا : مستنياك ع نار ي روحي
تامر..............
نورا : هيهيهيهيهي حاضر هلبسو كان وشو حلو علينا اوووي المره الا فاتت
تامر...........
نورا طب بسرعه بقي هنقضيها كلام كتير تعالي بسرعه
واغلقو وذهبت نورا لتجهيز نفسها كانها عروس ليله زفافها😈
عند الدكتور
تنام ندي علي سرير الكشف ويمشي الطبيب جهاز علي بطنها
الدكتور : بزهول المدام حامل ف تلت شهور 😳
محمد : ازاي ي دكتور دول داخلين ف خمس شهور
بيقولو انها حامل
الدكتور : لا هي حامل ف التالت وكام يوم وع فكره حامل ف تؤام ولدين
محمد: بجد بجد ي دكتور
فوزيه وحست انها هتموت من القهره ازاااااي الكلام دا ي دكتور احنا اتفاقنا ع كدا قصدي يعني ازااااي حامل اااا حامل ف تلت شهور
للدكتور : بص لفوزيه وقالها مبروك ي حاجة مرات ابنك حامل
وقام وكتب الدوا لندي وندى بصت لي فوزيه نظره فوز كانها بتغيظها وبتقولها انها كسبت التحدي
اما عند نورا اللي استنيت لما اخوها امها مشيوا عشان تجيب تام. البيت
تامر جاء على طول بعد ما هم مشيوا تامر وصل البيت ولقى نورا قاعده مستنياك
تامر : ده احنا لقيتني حلوه قوي النهارده نورا مش هتبطل كلام بقى ولا هتقضيها كلام كل شويه واخدها للغرفه حتى يفعلوا ما حرمه الله
وبعد م انتهو من افعالهم المشينه ولع تامر سجاره وقعد جمب نورا
نورا: انتا لسه هتولع
لا يتكمل ي تمشي امي واخويا ممكن يجو ف اي لحظه
تامر : اي خايفه يعرفو انك ****
نورا : هيهيهيهي لا خايفه يعرفو ان بجيب *****البيت
تامر : طب ي قطه هدفعي كام
نورا : شهقت ادفع اي ي روح امك لهو مين الا المفروض يدفع للتاني
تامر : انتي ي حبيبتي
نورا : ودا من امتي دااااا
تامر : من ساعه صورك الا هتغرق النت وموبيلات جوزك وامك واخوكي
نورا : ي بن الكاللب هي دي اخرتها اني استأمنتك
تامر : جرااااا اي يا بت انتي هتصدقي نفسك دنتي ****** جايبك من ع النت لتكونتيش فاكره نفسك ست محترمة دنتي استاذه اقطع دراعي ام كانتش سابع ولا تامن راجل تجيبي لا منا بفهم ي حلوه بردو
نورا : اصرو عاوز اي
تامر: وقت م يهفني مزاجي اجيلك وكل مره هتدفعيلي مش اقل من 500جنيه
نورا : نعممممم ي حيلتها لي هو انتا راجل دنتا ......
تامر ضرب نورا بالاقلام ع وشها
تامر : انا هوريكي انا راجل ولا لاء وفضل يضرب فيها لحد م جسمها كلو بينزف دم
نورا اخدت الفازا وخبطتو ف دماغو
وقع تامر وهو سايح ف دمو
جريت نورا وهي مش قادره من الضرب ونزلت الشارع بقميص النوم بتجري لحد م خبطت ف راجل في الاربعينات كدا طويل وبكرش وشكلو مقرف
ملحوظه
بيت فوزيه كان ف حته ع اطراف القاهره من ناحيه الارياف شويه ف مكانش في بيوت كتير حوليها والمكان بليل بيبقي مقطوع
نكمل
الراجل: ع فين ي بطل
نورا : الحقني ي عم
الراجل منا هلحقك فعلااا وشال نورا الا مش قادره تقاوم غير انها بتصوت وبس
ودخلها بيت قديم واغتصبها بعنق
الراجل بعد م خلص لقي نورا عنيهاا باصه للسما ومبتتحركش وقاطعه النفس
_____________
اما عند تلك الملاك البريئ الذي كسره الزمن
هند بعد م جت من برا هي و ام شهد
هند : تحبي تاكلي اي ي خالتي
ام شهد : لا والله م هتمدي ايدك ف حاجة ماديكي شايفه اهو شهد مبتتحركش من مكانها
هند: معلش ربنا يراضيها بكرا هتتجوز وتخلف وتعمل كل حاجة بس انا لازم ادوقك اكلي ي خالتي
ام شهد طيب ماشي ي حبه عيني انا هخش اخد دش واغسل هدمتين كدا عبال م تعمليلنا الاكل ي حبيبي
بالفعل هند دخلت بسرعه وف خلال ربع ساعه كانت علقت علي الاكل وسايبه يستوي ع النار وخرجت برا شالت الشقه كلها
خرجت ام شهد
لي ي بنتي كدا انا كل اسبوع بجيب ام محمود تشيل الشقه
هند: لا ي خالتي ملوش لزوم انا هعمل كل حاجة حتي لو تحبي اشيلها كل يوم عادي
ام شهد : لي ي بنتي كدا هو انتي خدامه انتي ست البنات تقعدي والدنيا تخدمك ي حبيبتي
هند: يارتني حصلت خدامه ي خالتي انا ف بيت حماتي كانت الكلاب بتتعامل احسن مني
ام شهد : ي كبدي ي بنتي طب خليني اساعدك
هند: والله م يحصل ارتاحي ي خالتي والا عاوزا امريني بيه
ام شهد : الامرلله ي بنتي وعنيها دمعت
هند : طب بتعيطي لي بس انا عملت حاجة زعلتك
ام شهد : انتي دنتي نسمه ي بنتي انا بعيط عليكي وعلي حظك انتي طيبه متستاهليش كل دا
هند: بس ي خالتي متعيطيش بقي دنا ربنا بيحبني انو عترني ف وحدا زيك دنا شوفت منك حنيه مشوفتهاش غير من امي الله يرحمها ربنا يباركلك ياااااااارب ربنا يديكي ع قد م فرحتيني ويجبر بخاطرك ويفرحك بشهد بنتك هي وجوزها وعيالهم يااااااارب
ام شهد : طب يلا خلصي الشقه وانا بقي هعملك حته حاجة تحلي بوقك بيها مش هدوقي زيها عشان ام اموت تفتكريني بيها
هند : هخلص بس متجبيش سيره الموت تاني س خالتي 😭
ام شهد باست دماغ هند ومشيت
______&&&€€&&&&&&&€
اما عند عمر حاسس انه هيطق مش طايق نفسه محتاج يعتذر لهند ومحتاج يفهم نفسه
عمر : معقوله اكون مبحبهاش ومجرد الشبه والحنيه هي الا خلتني اتعاطف معاها كدا يااااااااوب ساعدني ياااااارب اعرف انا عاوز اي لو خير قربها مني ولو شر ابعدها عني وفي تلك اللحظه اتا اتصال بان عمه في المانيا قد مات ويجب عليه السفر
________________
ام ابراهيم الذي كان يتنصت علي هاتف زوجته حتي يعطيها اخر فرصه لتتوب ولكنه وجد محادثات 🙊
وصور بينها وبين رجال واتفاقهم علي المقابله منهم من قابلته ومنهم من نوت علي مقابلته
وتذكر هند الملاك البريئ ضحيه حماتها وزوجها اللعين
ابراهيم : ااااه ي هند وحشتيني بحبك من اول يوم شوفتك فيه ياريت الزمن يرجع وكنت اتجوزتك بدال نورا
لكن لا ندري ما يخبئه القدر فربما لهم في اللقاء نصيب
البارت طويل اهو وخلص كدا اتمني شويه تفاعل ونزلته بدري زي م طلبتو اتفاعلو 2500كونت لو اقل هزعل وهاخر البارت ودا مش شرط عليكو دا مجرد تقدير لمجهودي دومتم بخير يااارب
وحابه اوضح نقطه انا خلاص فاضل بامرالله بارتين او تلاته وهخلص الروايه مش هسيبها كدا متقلقوش وهبدا ف روايه (سكرتيرتي السمينه) اتمني يعجبكو الموضوع لانه مشكلتنا كلنا كتير من الناس المليانه بتتعرض للتنمر لمجرد وزنهم ودا حاجة بتجرح مشاعرهم وهدف الروايه هي اننا نحس بالناس دي شويه باذن الله بعد كدا المعاد هيبقي 11 "مش واحد بليل
يجب وضع تعليق ليصلك اشعار بالحلقات الجديدة من الرواية.

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

لقراءة الرواية كاملة وتحميلها pdf قبل نزولها على المواقع انضم لمجموعتنا عـ الفيس بوك : من هنا