رواية سلطان الصعيد الحلقة الخامسة 5 - نور الشامي

رواية سلطان الصعيد الحلقة الخامسة 5 - نور الشامي

لقراءة الحلقة الأولى من الرواية : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الثانية من الرواية : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الثالثة من الرواية : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الرابعة من الرواية : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الخامسة من الرواية : اضغط هنا 


لقراءة الحلقة السادسه من الرواية : اضغط هنا 

رواية سلطان الصعيد الحلقة الخامسة 5 كاملة مكتوبة للكاتبة نور الشامي

رواية سلطان الصعيد الحلقة الخامسة 5 - نور الشامي




انصدم يحيي عند سماعه كلام الطبيب فتحدث سيد مردفا: بس ازاي يا حكيم وهو عرف يحيي
الطبيب: لقدان الذاكره ال عنده مش للاشخاص هو فاكركم كويس وعارفكم بس ممكن أحداث اخر سنتين او اخر فتره ميفكترش فيها حاجه
يحيي بضيق: ماشي يا حكيم شكرا
دخل يحيي الي عرفه سلطان فتحدث بتعب مردفا: عايز اخرج من اهنيه
همسه بضيق: انت لسه تعبان مينفعش تخرج
سلطان: بس انا مش عايز اجعد اهنيه وبعدين فرحنا جرب وكمان فرح ريناد ورماح
نظروا الجميع الي بعضهم بدهشه وجاءت عبير لتتحدث ولكن قاطعتها ريناد وتحدثت بابتسامه مردفه: طبعا يا حبيبي يلا جوم بجا واتحسن بسرعه علشان نعمل الفرح
نظرت عبير اليهم بضيق ثم خرجت من الغرفه فخرج خلفها يحيي وتحظث ببرود: رايحه فين يا مرت عمي
عبير بحده: انتوا بتخططوا لاي يا ولاد سيد
يحيي ببرود: جصدك يا ولاد البحيري كلنا اهنيه ولاد البحيري بس انتي السبب انتي ال خلتينا نتفرج عن بعض بس انا مش هسمح ان دا يوحصل تاني
عبير بغضب شديد: وانا كمان بوعدك اني مستحيل اجبل ان دا يوحصل ودا وعد مني
نظر يحيي اليها بسخريه ثم ذهب اما في غرفه سلطان جلست ريناد بجانبه فتحدث سلطان بتعب وضيق مردفا:هي همسة زعلانة اكده ليه حاسس انها مش طايجاني هو انا عملت حاجه زعلتها
ريناد: لع يا حبيبي هي بس اتخضت جووي عليك علشان اكده زعلانه
سلطان بضيق: حاسس انها وعلانه مني جووي وكمان مشت ومجعدتش معايا
رماح: هي راحت ترتاح وتحضرلك اوضتك مش بتجول عايز تروح يلا ارتاح انت ومتشغلش بالك بحاجه
عند همسه كانت ترتب غرفه سلطان مع الخدم وترتبها فدخلت عليها عبير واشارت للخدم للخروج ثم تحدثت مردفه: جايه اهنيه بصفتك اي وازاي تدخلي البيت دا تاني
همسه ببرود: جايه بصفتي مرت صاحب الفيلا دي المستقبليه مش بس كده لع وكمان بنت عمه وحبيبته وهبجي ام ابنه جريب جوي بس جولي ياارب
عبير بعصبيه: مش هسمح بحاجه زي دي توحصل
همسه بتحدي: وعد مني يا مرت عمي لأنا عكون السبب قي خروجك من اهنيه وسلطان هو ال هيخرجك بنفسه
القت همسه كلماتها ثم ذهبت اما في المساء في غرفه سلطان في المستشفي ظل يحيي جالسآ امام فراش سلطان ينظر اليه وهو نائم ويفكر في بعض الاشياء حتي دخلت همسه فتحدث يحيي بضيق مردفا: عايز اتكلم معاكي شويه
اومأت همسه رأسها بالموافقه ثم خرجت من الغرفه ولحقها يحيي فتحدثت همسه بضيق مردفا: انا عارفه انت عايزني في اي يا يحيي وانا موافجه هتجوز سلطان وهحاول ارجعله ذاكرته
يحيي بحده: وتبعديه عن مرت عمي دا اهم حاجه عندي يا همسه
همسه بضيق: متخافش يا يحيي انا مش هسكت غير لما ارجع سلطان الجديم مره تانيه
يحيي بابتسامه: ان شاء الله
في اليوم التالي ذهب سلطان الي المنزل فتحدثت عبير بابتسامه مردفه: الف حمد لله علي سلامتك يا جلبي انا هروح احضرلك الواكل ال بتحبه
همسه وهي تحمل صينيه الطعام وتتحدث بخبث : ارتاحي انتي يا مرت عمي
يحيي بضحك: ايوه ارتاحي انتي يا مرت عمي
نظرت عبير اليهم بضيق شديد ثم اقتربت من سلطان وجلست بجانبه فجلس رماح من الاتجاه الاخر وتحدث بابتسامه مردفا: انت لازم تامل كل الواكل دا وترتاح بجا علشان ترتيبات الفرح واحنا هنروح ونيجي بكره
سلطان بدهشه: تروحوا فين هو انت اشتريت بيت جديدىنن ورايا
رماح بتوتر: بهزر يا ابني انت اي مبجيتش تهزر
ابتسم سلطان فنظرت عبير اليهم بغضب شديد وخرجت من الغرفه ثم ذهبت الي غرفتها واخذت هاتفها واتصلت بأحجي الاشخاص ثم ارتدت ملابسها وذهبت حتي وصلت الي مكان شبه مهجور فجاء شخص ضخم نسبيا وتحدث بجديه مردفا: اتفضلي يا ست هانم جوليلي اوامرك اي
عبير بحده: عايزه اجتل واحد ولازم يموت
الشخص: تحت امرك بس ابعتيله صورته وكله بحسابه
اخرجت عبير الصوره من حقيبتها وبعض النقود ثم تحدثت بحده مردفه: دا ال عايزاه يتجتل ودول 20000 الاف جنيه وليك 50 كمان لو جتلته وجيبتلي خبره
اخذ الشخص النقود والصوره ثم تحدث بضيق مردفا: دا يحيي البحيري ابن عم كبير الصعيد سلطان بيه
عبير بعصبيه: ايوه هو ولازم تجتله يا انا ال هجتلك
الشخص: اهدي يا هانم موافج بس هاخد 100 الف مش سبعين
عبير: موافجه بس تخلصني منه انهارده او بكره بالكتير
القاتل: انهارده هتسمعي خبر موته
في المساء كانت همسه جالسه بجانب سلطان تنظر اليه وهو نائم وتتذكر ماضيها معه
فلااااش بااااك
سلطان بضحك: والله مجدرش ابص لواحده غيرك انتي جلبي
همسه بعصبيه: لا بصيت للبنت ال كانت واجفه معاك
سلطان: يا حبيبتي دي كانت محتاجه مساعده ومتنسيش اني كبير الصعيد ولازم اساعد الكل
همسه بتذمر: بس هي كان شكلها حلو وكانت معجبه بيك
سلطان بابتسامه: ،بس انا مش شايف حد في العالم دا كله غيرك ومش بحب حد اكتر منك
فلاااااااش بااااااك
فاقت همسه من شرودها علي صوت سلطان وهو يتحدث بضيق مردفا: جوليلي انتي زعلانه مني ليه اكده
همسه بحزن: مفيش حاجه انا بس خوفت عليك جوي علشان اكده شكلي مضايج
اقترب سلطان منها قليلا وجاء ليمسك يديها فأنفزعت همسه وسحبت يديها منه بقوه فنظر اليها سلطان وتحدث بأستغراب مردفا: اي ال حوصل انا عملت اي ضايجك مني اكده
همسه بأرتباك: صدجني يا حبيبي مفيش بس حسيت فجأه ان دماغي وجعتتي جووم انا مجدرش ازعل منك
ابتسم سلطان بعدم تصديق اما في غرفه يحيي كان غارقا في نوم عميق ولكنه انتبه لصوت في الغرفه ففتح عيونه ببطئ وانصجم عندما وجد شخصا وبيده سكين يقترب منه وفجأه غرس القاتل السكين في يحيي ولكن ووووو
عارفه ان الفصل قصير بس انا تعبانه اوي والله ومش قادره اكتب حاجه بس كتبتلكم الفصل علشان متزعلوش عايزه توقعاتكم ورأيكم وتفاعل كبير بقا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-