رواية سلطان الصعيد الحلقة الرابعة 4 - نور الشامي

رواية سلطان الصعيد الحلقة الرابعة 4 - نور الشامي

لقراءة الحلقة الأولى من الرواية : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الثانية من الرواية : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الثالثة من الرواية : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الرابعة من الرواية : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة الخامسة من الرواية : اضغط هنا 
لقراءة الحلقة السادسه من الرواية : اضغط هنا 

رواية سلطان الصعيد الحلقة الرابعة 4 كاملة مكتوبة للكاتبة نور الشامي

رواية سلطان الصعيد الحلقة الرابعة 4 - نور الشامي



الفصل الرابع
سلطان الصعيد
خرج يحيي ورماح فوجدوا سيد يصرخ علي احدي الحراس فأشار رماح لهم بالذهاب ثم تحدث بضيق مردفا: طيب انت زعلان ومضايج مننا بتطلع زعلك علي الحراس ليه دلوجتي
سيد بعصبيه : خلاص بجا مش كل واحد عنل ال في دماغه ملكمش صالح بيا
جاء يحيي ليتحدث ولكن قاطعهم دخول سلطان فانصدموا الجميع عادا ريناد وتحدث سيد مردفا: تعالي اتفضل يا ابني
سلطان بضيق: انا جاي اطلب يد همسه تاني
رماح بحده: مش موافج انت رميتها حبل اكده وطلجتها
سيد بعصبيه: اسكت انت .... بص يا سلطان يا ابني انا معنديش مانع دي في النهايه بنت عمك بس لازم اخد رأيها الاول
همسه بصوت مرتفع: مش مواافجه
انصدم سلطان وريناد من ردها فكان من المتوقع ان تقبل بهذا الزواج حتي تصحح وضعها فتحدث سيد بضيق مردفا: ليه بس اكده يا بنتي فكري شويه
همسه بحده: مش موافجه مش هتجوزه ولو علي جثتي
اقترب سلطان منها عدت خطوات ثم تحدث مردفا: بس انتي عارفه زين انك لازم تتجوزيني
اقتربت همسه منه وهمست بصوت منخفض لا يسمعه احد عادا سلطان مردفه: مش انا ال اتجبر اتجوز واحد زيك علشان استر نفسي انت ناسي اننا كنا كاتبين كتابنا يعني وضعي عادي هجولهم ان حصل بينا علاقه واحنا مكتوب كتابنا دا لر اضطريت اجول يعني
نظر سلطان الي الجميع ثم تحدث بصوت عالي نسبيا: طيب ما تجوليلهم دلوجتي
نظرت همسه اليه بكره شديد فتحدث سيد : تجولنا اي
سلطان بخبث: ان حصل بيني وبينها علاقه لما كنا كاتبين كتابنا
نظر الجميع اليها بصدمه وجاء رماح ليتحدث فقاطعه صوت سيد الحاد مردفا: ولا كلمه اكتموا كلكم فرح همسه وسلطان الاسبوع الجاي
همسه بصراخ وغضب: مش موووافجه مش هتجوزه يوم جوازي بيه هيبجي يوم جنازتي
سيد بغضب شديد: ولا كلمه اكتمي جبر يلمك ومجولتيش الكلام دا ليه لما عملتي معاه اكده
همسه بتحدي: كان مكتوب كتابنا وجوزي وهو طلجني يبجي انتهينا
سيد بغضب: اكتمي خاالص كلامي هو ال هيتنفذ
نظرت همسه بغضب الي سلطان ثم تحدثت مردفه: انا بكرررررهك يا سلطان بكررررهك يارب تموت علشان اخلص منك جبر يلمك
نظر سلطان اليخا بصدمه ثم ذهب من البيت فأقترب منها سيد وصفعها علي وجهها بقوه ثم تحدث بغضب مردفا: جبر يلمك انتي الله يلعنك خليتي راسنا في الارض
نظرت همسه اليهم ببكاء ثم صعدت الي غرفتها اما عند سلطان ذهب الي المصنع وبدأ في مباشره عمله حتي دخل عليه يحيي وتحدث بغضب شديد مردفا: عملت اي في همسه
سلطان بضيق: انا
لم يكمل سلطان كلماته وفجأه قاطعه لكمه قويه علي وجهه فدخلوا الحراس الي المكتب ومسكوا يحيي ولكن اشار لهم سلطان بالخروج فتحدث يحيي بغضب مردفا: هو دا ال اتفاجنا عليه انا غلطان ال افتكرتك بني ادم
سلطان بحزن : استني احنا اتفاجنا اننا نمثل اننا اعداء جدام الناس بس مش مع بعضنا عايز تسيبني
يحيي بعصبيه: انت محافظتش علي صحوبيتنا ولا علي شرفك ولا علي اي حاجه علشان اكده مش عايز اعرفك تاني
سلطان بحزن شديد: يحيي والله العظيم ما كان جصدي انا كنت شارب وعارف اني غلطان هصحح غلطتي بس خليك معايا احنا اخوات جبل ما نكون ولاد عم
يحيي بغضب: من انهارده سلطان ال كنت بعتبره اخوي مات بالنسبالي
القي يحيي كلماته وخرج من المصنع فجلس سلطان علي الكرسي يشعر بحزن شديد ثم اخذ هاتفه وحاول الاتصال اكثر من مره بحيي ولكن لم يجيب وفي المساء في غرفه رماح اقتربت ريناد منه وتحدثت بابتسامه مردفه: حبيبي لسه زعلان مني
رفع رماح نظره اليها فوجدها ترتدي قميص نوم باللون الاحمر قصير وترفع شعرها علي شكل كحكه كبيره في منتصف شعرها فأقترب منها وتحدث بخبث مردفا: كل دا علشان تصالحيني صوح
ريناد باحراج: ايوه خلاص بجا متزعلش
رماح بخبث : بجولك اي ما تيجي نجيب وريث جديد للعيله دي
اما عند سلطان كان يجلس في شقته يشرب بغزاره وهو يتذكر كلمات يحيي وهنسه ثم اخذ مفاتيح سيارته وذهب كان يقود بسرعه جنونيه وهو يبمي بشده غير منتبه للشاحنه الكبيره التي تتقدم ناحيه وفجأه اصتدمت سيارته بالشاحنه اما عند يحيي كان يجلس وامامه هاتفه متردد في الاتصال بسلطان حتي جاءه اتصال منه ففكر قليلا ثم اجاب بحده مصتنعه: عايز اي جولتلك علاجتنا انتهت
صمت المتصل قليلا ثم اجاب بجديه مردفا: حضرتك صاحب التليفون عمل حادثه جامده وهو دلوجتي في المستشفي
انفزع يحيي عند سماعه لهذه الكلمات ثم اجاب بلهفه مردفا: مستشفي اي هو كويس اي ال حوصله انطج
المتصل: حالته شكلها خطيره جووي وهو دلوجتي في مستشفي .......... تعالي بسرعه
اغلق يخيي الخط وذهب بسرعه حتي وصل الي المستشفي ظل واقفا قرابه الساعه حتي خرج الطبيب من غرفه العمليات فتحدث يحيي بلهفه مردفا : جولي يا حكيم سلطان زين
الطبيب: الحاله حرجه جدا احنا عملنا ال علينا واكيد هيكون فيه تأثير بس كل دا هنعرفه لما يفوق
يحيي بعصبيه: يعني اي اخوووي هيعيش ولا لع
الطبيب: الاعمار بيد الله وسلطان بيه حالته خطيره جدا ان شاء الله ربنا هيسترها وهيقوم بالسلامه
جلس يحيي علي الكرسي بتعب واضعا يده علي وجهه وبدأت دموعه تنزل بغزاره وهو يتذكر كلامه معه ثم مسح دموعه واتصل برماح اكثر من مره حتي اجاب فتحدث رماح بضيق مردفا: عايز اي دلوجتي الوجت متأخر نام
يحيي بحزن: سلطان عمل حادثه كبيره جوي وحالته خطيره
انفزع رماح من مكانه ثم تحدث مردفا: انت بتجول اي انا جاي حالا
اغلق رماح الخط فتحدثت ريناد بقلق: في اي يا رماح
رماح بتوتر: سلطان عمل حادثه وهو دلوجتي في المستشفي
انتفضت ريناد من مكانها ثم تحدثت ببكاء مردفه : اخووي انا هجوم البس بسرعه لازم نروحله
في المستشفي وقف الجميع امام العنايه المركزه لساعات طويله حتي جاء الصباح واخبرهم الطبيب ان سلطان استيقظ فدخلوا جميعا الي الغرفه وتحدث يحيي بلهفه: حمد لله علي سلامتك يا سلطان
سلطان بتعب: الله يسلمك يا يحيي اومال ابوي فين
انصدم الجميع وجاء سيد ليتحدث ولكن قاطعه الطبيب واخذه وخرج من الغرفه فتحدث يخيي بلهفه: في اي يا حكيم
الطبيب: للأسف سلطان فقد الذاكره ووووو
عايزه توقعاتكم ورأيكم وتفاعل كبير علشان التفاعل وحش اووووي
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-