رواية هوس الحورية الفصل السادس عشر 16 بقلم أسيل باسم

رواية هوس الحورية الحلقة السادسة عشر 16 بقلم أسيل باسم
رواية هوس الحورية الجزء السادس عشر 16 بقلم أسيل باسم
رواية هوس الحورية البارت السادس عشر 16 بقلم أسيل باسم
رواية هوس الحورية الفصل السادس عشر 16 بقلم أسيل باسم

رواية هوس الحورية الفصل السادس عشر 16 بقلم أسيل باسم


ايهم بحب " تتجوزيني ي ملك 
بصتله ملك بصدمة والدموع اتكونت في عنيهاا 
مقدرتش تتحمل نظرات الناس ليهاا فركضت للخارج وامها واخوها بيندهو عليهاا 
خرج ايهم ورااءها وهو منصدم من تصرفهااا
كانت واقفة في الجنينة بتبكي بشكل يقطع القلب 
جاء ايهم بخضة متخيلش ده هيكون رد فعلهاااا 
ايهم بقلق "  ملك
مردتش عليه وهي لسا مكملة عياااط
حضنهاا من وراااء بتملك وهو دافن راسه في رقبتهاا 
ايهم  بحزن  "  لو كنت اعرف انه ده هيكون رد فعلك على طلبي ف ي ريت اني كنت مو""""" ت قبل مااعملهاا 
لفت وجهها ليه وهي متعصبة اااوي وخايفة عليه
ملك بغضب "   ااانت  ااي  ي اخي مبتحسش 
ليه عاايز توجع قلبي معاااك بالشكل ده هعمل اااي من غيرك 
مين هيحبني قدك مين هيخاف علياا قدك 
ضربته بصدره جااامد  "  هعمل اااي من غيرك ي ايهم انااا بعشقك 
جذبهاا من خصرها وقربها ليه وهو يقول وينظر لعيونها بقوة 
اللهم صلى وسلم وبارك على سيدنا محمد وحبيبنا ال مصطفى 
اللهم أصلح حال السودان واهلهااااا.....
ايهم  بحب  " انااااا ال بعشقك ي ملك
٥ سنين واناا  بحلم باليوم ال تحبيني فييه قولي بحبك ي قلب ايهم  عايز اسمعها منك كمان وكمان 
ملك بحب " بحبك ي عمري انااا.............
قاطعها بقبلة شغوفة راغبة بهااا لدرجة الجنون 
حملها بخفة بين يديه وهو يتجه بهااا  الي الداخل
فصل قبلته وهو يلهث وهي خجلة 
ملك بخجل. " انت  بتعمل اااي نزلني ي ايهم عيب
ايهم  "  بتحبيني مش كده 
هزت راااسها بنعم وهي خجلة  فاكمل
يبقى  خليكي واثقة فيااا ي عمري كله ااانتي 
دخل للجميع وهي بحضنه صقف الكل لايهم و ملك 
حطهاا  على اريكة موجودة في النص وقعد جنبهااا وهو ماسك يدهااا  وجاء عمرو قعد جنبهم وحد تاني تقريبا صديق عمرو و ايهم  سليم وجااء الماذون وقعد وكل ده وملك مش عارفة في اااي
ملك باستغراب : هو اااي ال بيحصل ي ايهم 
ايهم بحب " هنتجوز ي عمر اايهم 
ملك بعدم تصديق " اااي ال جنان  ده ي ايهم انا مش جاهزة 
ايهم "   هبقى مجنون بجد  لو سبتك بعد كده عايزك لياا مراتي اليوووم قبل بكرة  
ملك لعمرو "   ااانت موافق على ال بيحصل ده ي ابيه
عمرو  " وليش م ااوافق واخيراا جاء ال يخلصني منك ي عمري
بصتله بعدم تصديق ضحكوا كلهم عليهااا وهي بتبص لهم بغيظ
جاء الشيخ قالهاا تمضي  قاللته " لا اناا مش موافقة 
ايهم بغضب " ماتمضي ي بت احنااا هنهزر  
خافت من لهجته  ومضت وكلهم بيضحكوااا وفرحانين 
باااااارك الله لكما وجمع بينكما بالرفاه والبنين 
وقع الكلمة عليهاا وهي مش مصدقة نفسها خلاص بقت مراااته
بكل ماا تعنيه الكلمة باااس ايدهااا بحب وهي دموعها نازلة 
باسها اخوهاا من جبينها وهو ببارك ليهاا
وجت حور كمان ال مكنتش مصدقة ال حصل 
همس لهااا ايهم بحب. " بحبك ي مرااااتي 
بصتله بحب كبير كل ال اتمنته اتحقق واخيراا حبيب القلب بقى من نصيبها وزوجهاا
بعد فترة جاءت ساارة لعمرو 
سارة بهدوء  " هو اااانت متخاانق مع مراتك ي عمرو 
عمرو  بضيق. " لاااا 
سارة برفع حااجب  " اومال ليه كل واحد فيكوا واقف بعيد عن التااني من ساعة م جيتوااا 
عمرو  " حاجة  ملكيش دعوة بيهاا سارة هانم 
عن ااذنك 
سارة. " هيجي اليوم وتندم على معاملتك دي لياا ي عمرو 
وهتعرف اني مش الشريرة في. ال حكاية دي 
جااء ووقف قداامها وهي بتبصله بصدمة ملحقتش تقول كلمة سحبهاا من يدهاا ووقعت بين احضانه حطت يدها في صدره وهي بتبصله بصدمة وفجاءة اشتغلت موسيقى هادئة 
سحبها للرقص وهو ببصلها بقوة 
وبعدهاا انضم لهم الجميع مع ال كاابلز بتااعهم 
حور بضيق منه  " عمرو سبني مش عايزة ارقص معاااك
ضغط عمرو  على خصرهاا بقوة تاوهت بالم "  ششششش
ولا كلمة اناا كمان مش طايقك بس عامل حساب اننا متجوزين قداام الناااس 
حور بغيظ   " الحل عندك عمرو بيه 
ونخلص من كلام الناااس ونطلق ذي الناس ال متحضرة 
انت بطريق وانااا بطريق و ي داار مدخلكيش شر
عمرو  " طب اناا مواافق اني اطلقك بس فلوسي ال دفعتهاا لعمك ترجعهااالي كلهااا 
نزلت دمعة يتيمة منهااا لعنه نفسه مية  مرة 
بصت حور لورااه واتفاجاءت بداليدا ال لسااا واصلة 
بصتله بغضب و حقد. "  مواافقة هرجعلك كل ال دفعته لعمي من غير ماا ينقص منها مليمة واحدة بس انت خليك اد كلامك وطلقتي 
وزعقته عنهاا بغضب وجرت برااا البيت وهو ببصلها بصدمة 
مش فاهم حاجة من ال قاالتله ركض وراااءه بس وقفته داليداا
داليدا " عمرو استني 
بعدها عمرو عنها بضيق " مش وقتك اانتي كمان 
وراه جرى ورااء مرااته لفاه بتركب تاااكسي حاول يلحقهاا بس مقدرش ركب عربيته وساق ورااهاا  وهو الغضب ماليه 
دخل البيت وهو في قمة غضبه وهو بيتمنى لو يطول رقبتهاا 
دخل اوضته لقااهاا بتلم ملابسها وبتحطه في شنطتهاااا والدموع مغرقة وجهها 
مسكها من دراااعها بغضب جحيمي 
عمرو. " بتعملي ااااي ي حور هااااا  اوقفي عدل انا بكلمك
حور بغضب  " المرادي هروح ي عمرو ومش هتمنعني و بالنسبة لفلوسك متخفش هديهااالك 
و رمت في وجه شيك بقيمة المبلغ ال هو ااعط عمهاا اااياه 
حور. " فلوسك اااااهي  طلقني بقى ي عمرو 
عمرو. بغضب " وحضرتك جايبة كل الفلوس دي منين لتكوني ساارقة بنك ولا نصبتي على حد يعنى 
جايبها منين ي حور هااانم 
حور باالم. "  انت تقدر تقول ال انت عايزه بس انا مش مضطرة اشرحلك او افسرلك حاجة 
لأنك ببساطة مبتهمنيش ي عمرو
صفعهاا بقوة ويبدو انه قد فقد عقله مؤخرااا 
يعنى ااااي ي حور انتي مرااتي وانا جوزك ومن حقي اعرف كل حاجة تخصك 
حور بصراخ " لا مش من حقك 
انت وعدتني تاخذ فلوسك وتطلقني فلوسك وعندك طلقني بقة وريحني ي اخي عايزة اعيش حيااتي بعيد عنك كفاية 
روح لعشيقتك اتجوزهاا وكمل حيااتك وسبني اكمل حيااتي مع حد يحبني و....... ااااااااااااه 
صرخت بقوة حينما انقض عليهاا يض"ربهااا بقوة سقطت أ"رضا
عمرو بغضب بجنون " هو مين بقى ابن ال******  ال يتجراءة ويحبك 
ازااي تفكري في حد تاني وانتي على ذمتي ي """""""" 
كلكوا ذي بعض """""""""""" حتى انتي طلعت ذيهم ي ****** 
توقف بصدمة عندما وجدها فقدت ا"لوعى وهي تنز"ف من فمهااا وانفهاااا 
امسك راسه غير مصدق لمااا حدث لقد اذااهاااا حقاا
عمرو بضعف " حور حبيبتي. فوقي  ورب الكعبة مش قاصد ااذيكي ورب العزة بعشقك ي قلب عمرو فوقي
ثواني أظلمت الرؤية اغمض عينيه يستقبل تلك الغمامة السوداااء بترحاااب ليفقد الوعي بجاانبهااا. ...
يتبع...
لقراءة الفصل السابع عشر اضغط على : ( رواية هوس الحورية الفصل السابع عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية هوس الحورية )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-