رواية حكاية قدر الفصل السادس والعشرون 26 بقلم نور شريف

رواية حكاية قدر الحلقة السادسة والعشرون 26 بقلم نور شريف
رواية حكاية قدر الجزء السادس والعشرون 26 بقلم نور شريف
رواية حكاية قدر البارت السادس والعشرون 26 بقلم نور شريف
رواية حكاية قدر الفصل السادس والعشرون 26 بقلم نور شريف

رواية حكاية قدر الفصل السادس والعشرون 26 بقلم نور شريف

هو مالك اتاخر ليه بقاا ليه ساعه مبصش حتي من الشباك هي البت فيها حاجة؟
مالك قاعد علي السرير بحزن: قوليلي دلوقت انا اعمل اي هسألك سؤال انتي عجبك الي انتي فيه ده؟
فريدة بخوف: يا نصيبتي يا مالك البلد كلها واقفة تحت.
مالك في سك*ين او اي حاجة؟
فريدة انا معايا شفر*ة بس هتعمل بيها اي؟
مالك اخد منها الشفرة وجاب د*م كعب رجليها وحطه في منديل اكده كل حاجة تمام خايف ميبقاش في ثقة.. فتح البلكونة بي ابتسامة طلعت بت يا رجالةة..
اهل البلد بدأت تزغرط والمزمار اشتغل.. يونس فتح المنديل بشك، انا مجرب كل ده معقولة محصلش بنهم حاجة ولا هي مش بت؟
في الوادي)
يا ست اية عايزه اقولك علي خبر سمعته بس صدقيني مش بكذب عليكي؟
اية بشك: اي يا حسنين خبر اي ده؟
حسنين بقلق: ونا واقف سمعت راجل من عيلة الجبلاوي بيقول ان ادهم جوزك متجوز غيرك؟
اية بصدمة: ادهم اتجوز عليا مستحيل اكيد الخبر غلط،
حسنين بتأكيد: والله زي ما بقولك حتي هو في البلد هناك مش اهناا صدقيني..
اية بشك روح يا حسنين ونا هتصل عليه روح..
حسنين مشيي بحزن.. بقا حد يبقي معاه الجمال ده ويبص بره؟
اية بقلق: رد يا ادهم انت فين؟
ادهم بيفتح عنيه بتوتر: اية بترن هتسأل انا فين؟
****: ما تقولها انك في الشركة رد عليها.؟
ادهم بتوتر: ايوة يا اية بترني ليه؟
اية بعصبية: انت فين خمس دقايق وتكون عندي حالا..
ادهم قفل في وشها وقفل تلفونه:
مش هخلص منها النهاردة انا ماشيي وهجيلك تاني؟
علفكرة يا ادهم انت جوزي بلاش نتعامل كان فتاة ليل هستناك..
جبل قاعد في المخزن متربط:
مياةة هموت عايز اخرج من اهناا..
تخرج منين لم ناخد اذن انك تخرج السنيورة حبيبتك اتجوزت وبقتت مدام مصطفي سمعت مدامم..؟
جبل ت*ف المياة من بوقه بصدمة: بتقول اي سلمت نفسها؟
بظبط بلاش توجع قلبك بقا هي من الاؤل مش ليك؟
جبل بضعف: انا عايز اخرج من اهناا بسرعة؟
اضر*به خليه ينام مش ناقص صداع..
في المستشفى)
مصطفي شال رنيم ودخلها اوضة الكشف بقلق: هي اغمي عليها يا دكتور ولا مالها.. النهاردة ليلة دخلتنا؟
الدكتور بشك: متأكد انها مراتك؟
مصطفي بضيق: ايوة يا دكتور مراتي بقولك اول ليلة؟
الدكتور كشف عليها بقلق: المدام متعرضه لي صدمة عصبية ونفسية حادة محتاجة راحه احتمال تفوق بكره وياريت ميحصلش حاجه غير لم تقوم بسلامة؟
مصطفي: كيف يعني مقربش ليها؟
الدكتور: بظبط عشان صحتها..
مصطفي ابتسم بمكر: من عيوني الاتنين؟
اية قاعده علي السرير وبتعيط بحزن:
مش معقول يا ادهم، انا مليش نصيب في اي حاجة حتي فيك، معرفش اي غيرك معايا اكده حتي مش بتعاملني حلو وبتك جوزتها غصب عنها ناقص اي تاني اتجوزت عليا لاء؟
ادهم دخل القصر بتوتر وفتح الاوضة بقلق:
مالك يا اية مش شايفة ان شغال ولا مش فارقة معاكي..
اية قربت منه بضعف: عايزة اسمع منك اجابة سؤال واحد بس وامشيي مش عايزة اشوفك تاني؟
ادهم: قولي عايزة اي مش هنخلص النهاردة؟
اية وقد رفتت الدموع في عنيها:
انت ضيعت حبنا و اتجوزت عليا صح "
ادهم بلع ريقه بتوتر: انا مضيعتش حاجه وبعدين حقي الشرعي اتجوز اربعه مش واحده بس؟
اية بعصبية وكسره: ده لو متجوز مش عن حب يا ادهم، انطق اتجوزت مين قوليي؟
ادهم: اتجوزت ***
يتبع...
لقراءة الفصل السابع والعشرون اضغط على : ( رواية حكاية قدر الفصل السابع والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حكاية قدر )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-