رواية حكاية قدر الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نور شريف

رواية حكاية قدر الحلقة السابعة والعشرون 27 بقلم نور شريف
رواية حكاية قدر الجزء السابع والعشرون 27 بقلم نور شريف
رواية حكاية قدر البارت السابع والعشرون 27 بقلم نور شريف
رواية حكاية قدر الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نور شريف

رواية حكاية قدر الفصل السابع والعشرون 27 بقلم نور شريف

اتجوزت شمس يا اية
شمس يوم ما تتجوز عليا تتجوز دي يا ادهم شمس ما هي حرباية جوزها طلقها و اخدتك مني يبقي ليها يد في جواز رنيم.. وهي الي ممشيك وراها ونا استحملت كتير بجد: طلقني يا ادهم؟
ونا عملت اي لكل ده ده حقي ونا راجل البيت اهناا اعمل الي انا شايفه صح مش دي الي هتمشي حياتي.. انا حسيت بمشاعر اتجاها واتجوزتها..
اية بوجع: منظرك عامل ازي قدام بنتك لم تعرف ان شمس تبقي مراة ابوها وانه يعتبر خان امها دي هتكره اليوم الي اتولدت فيه بقولك طلقني بقاا عايزه امشي واسيبك؟
ادهم بعصبية: نزل فيها ضرب بقسوة.. لاء مش هطلقك عايزه تروحي لي حد غيري مستحيل انتي بتاعتي يا اية ولا هطلقك ولا هطلق شمس..
اية قامت بسرعة علي الحمام: بطنيي مش قادرة؟
في الصعيد)




درة بقلق خبطت الباب علي فريدة و مالك:
مالك فتحلها بتوتر: تعالي يا مراة عمي اتفضلي..
درة بشك: د*م مين الي علي المنديل ده يا مالك وليه ملمستش بتي لحد دلوقت لازم ترفع راسنا ولا اي يا ولدي؟
مالك بلع ريقه وبص لي فريدة بحزن: لم تبقي رايده المسها هلمسها روحي نامي عشان صحتك ده د*م عادي..
درة ابتسمت: يونس ابوك مش ساكتت يا مالك ونت عارف ابوك كان متجوز اربعه وعارف الحوار ده وقال ان ده مش د*م عذرية و ده د*م جرج طبيعي ممكن يطلع عندك دلوقت؟
مالك قفل الباب وقعد جمبها علي السرير:
دلوقت يا بنت الناس انتي محرمه عليا ونا مش هلمسك ابداً كل الي طلبه منك اعرف مين الي عمل فيكي كده بارادتك ولا اغت*صاب عشان مينفعش احنا حتي في بلد عندها رجاله؟
فريدة بخوف: صدقني يا مالك انا محافظه علي نفسي مفيش مخلوق لمسني غيرك.. خليك واثق فيا المره دي بجد ممكن اروح معاك لي دكتور مش همانع؟
مالك مسك ايديها بتفهم: انا واثق فيكي وبكره هقول ان خارج معاكي و هنروح لي دكتور ولو طلعتي عندك حاجه غير اكده بس لو طلعتي مش بت هندمكك..!
فريدة بخجل من نظراته ليها: تمام نام وبكره يحلها ربنا؟
مالك بمكر: هنام علي الكنبة ونامي انتي اهنا بس كل كلامي الي قولته ليكي وأن مش هطلقك زي ما قولتي ست شهور وهطلقك؟




فريدة ابتسمت بحزن ونامت "
رنيم فتحت عنيها وجسمها بيرتعش وهي بتفتكر الي حصل لما شمس مسكتها والحريم ومصطفي عمل فيها اي صرخت بقوة:
ابعدوو عني خليهم يبعدوو عني جبل هتيجي امته؟
مصطفي نفخ بضيق: هو كل حاجه جبل جبل ماتت انتهي لبسته في قضية سرقه واحتيال واكده مش هيشوفك تاني؟
رنيم بصراخ: ليه بتعمل فينا كده ليهه ربنا يوجع قلبك وياخد منك اعزز ما تملك و تدوق المر..
مصطفي بعصبية: بتددعي عليا يا بت ***، شالها ونزل رمها في العربية واخذها علي المخزن الي كان فيه جبل؟
في الوادي)
جبل روح البيت ونام علي السرير بوجع وكلمة الراجل بترن في دماغه: حبيبتك اتجوزت بقت مدام مصطفي سمعت بقت مدام..
كفاية بقاا دماغي وجعتني، اكيد مش سلمت نفسها لاء انا عارف رنيم قالت ان هبقي اول راجل يلمسها واخر راجل صح.. `
فجاة الباب بدأ يخبط بصوت عالي:
انا ملحقتش انام شوية مين الي جاي دلوقت؟
هو ده الي سرق منك فلوسك و املاكك يا حسام بيه؟




حسام بكذب: اه هو يا باشا الي اخد املاكي..
ام جبل بقهر: يلهوي عليك يا ولديي يا مفرحت ابدا يلهويي الحقونا يا بلد ابني اتسجنن يا يلهويي..
جبل ماشي معاهم و هو بيفكر في رنيم:
متخفش يا جبل انا بتاعتك بس اتقدم انت الاول ومهما تترفض اعرف انك بتاعي ونا بتاعتك ولا اي؟
العسكري: فوق عقلك فين مين الي بهدل جسمك اكده.
جبل بسرحان: معرفش سبني في حالي؟
خد الراجل ده يبني علي الحبس يلا؟
يتبع...
لقراءة الفصل الثامن والعشرون اضغط على : ( رواية حكاية قدر الفصل الثامن والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حكاية قدر )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-