القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد

رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) الحلقة الخامسة 5 بقلم رنا أحمد
رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) الجزء الخامس 5 بقلم رنا أحمد
رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) البارت الخامس 5 بقلم رنا أحمد
رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد

رواية احفاد الاسيوطي (أسيرة ظلامي الجزء الثاني) الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد

في هولندا .
في الاوتيل .
كانوا يجلسون بصدمه شديده مما حدث .
جاسر بصدمه /ازي ده حصل مين الي قتله انا هتجنن .
سيف بجديه /جرا ايه ي بوب مانت عارف أن الراجل ده كان وراه بلاوي وليه أعداء كتير اكيد كان حد مراقبه وسبقنا .
سما برعب شديد/ي نهار اسود ليكون حد مراقبنا احنا كمان ويخلص علينا .
سيف بابتسامه وغمزه/ده انا افديك ب روحي ي عسل اوعي تخافي .
جاسر بحده وغيره /ممكن تخلينا في المصيبه الي احنا فيه .
سما ببساطه /مصيبه ايه دي مصلحه احنا كده كده كنا هنقبض عليه اهو واحد تاني ريحنا .
جاسر بحده /وهنقول للواء محمد ايه أن شاء الله واي أن كان الي عمل كده لازم اجيبه وافعصه تحت رجلي .
سيف بجديه /المهم هنعمل ايه دلوقتي.







جاسر بجديه /جثه الدميري اكيد هترجع مصر ويستلمها ولاده ودي هتكون مهمتنا أن احنا نقبض علي بقيه العصابه انا مش هسيب الي عمل كده يكمل الي بيفكر فيه ويضيع علينا المهمه دي لو فيه حد مراقب الدميري وليه عدواه معاهم اكيد دي مش هتكون اخر محاوله المهم جهزوا نفسكم علشان هنرجع مصر .
****************.
في الجامعه ...
كان يجلس عز وهو يتابع بعض دروسه لتقترب منه عزه بابتسامه.
/حمد لله على السلامه انا اسفه علي فكره .
عز بغيظ شديد/لا ي شيخه وده من امتا أن شاء الله خودي بالك اني مدرب كويس بس تربيتي تمنعني امد ايدي علي ستات ولو انك مش ست اوي ي عني.
عزه بغيظ شديد/بقا كده انا اصلا غلطانه اني اعتزرتلك عن اذنك .
عز سريعا /طب خلاص استني انا اسف مقصدتش .
عزه بابتسامه جميله /انا الي اسفه علي الي حصل بس خلاص صافي ي لبن .
عز بابتسامه ساحره/حليب ي قشطه تعال بقا نشرب نخب الصلح .
عزه بضحك /ههههه يلا .
*****************.
في الجامعه .
كانت تسير همس الي الخارج ليوقفها حسن بجديه .
/همس استني .
همس بجديه /افندم ي دكتور حسن خير .
حسن بابتسامه /اسمعيني ي ستي مش انت مش عايزه شفقه ولا عطف انا جبتلك شغلانه كويسه جدا ها اظن دي لا شفقه ولا عطف ده شغل .
همس بابتسامه/دكتور حسن انت ليه بتعمل معايا كده معقول اطعطفت مع حالتي انا واختي .
حسن بابتسامه/ربنا خلقنا كلنا في الدنيا دي ي همس علشان نساعد بعض وناخد بايد بعض .
همس بابتسامه/ربنا يخليك ليا ي دكتور حسن بجد ربنا بعتك ليا نجده.
حسن بابتسامه/طب يلا علشان منتاخرش .







***************.
في مستشفي مليكه ..
في غرفه سليم .
كانوا يجلسون وهم يأكلون ويتحدثون لتتحدث مليكه بابتسامه.
/ان شاء الله الازمه دي هتعدي وترجع تكمل حياتك عادي .
سليم بسخريه ووجع/ازي بس ي دكتوره مين الي ممكن ترتبط ب واحد مشوه زي .
مليكه بوجع ومراره/اوعا تقول كده ي سليم انت مليون بنت تتمناك انا عايزه يكون عندك ثقه في نفسك علشان تقدري تعدي الي جاي .
سليم بابتسامه/حضرتك جميله اوي ي دكتوره مليكه ي بخت جوز حضرتك .
مليكه بإحراج شديد /انا مش مرتبطه عن اذنك اشوف باقي الحالات .
سليم بحده وهمس /ايه الي عملته ده ازي تحرجها بالشكل ده انت ايه الي جرالك اوووف انا مش عارف اول مشوفتها حصلي ايه .
*****************.
في المطار .
كانت تقف رشا وهي تنتظر سما لتسرع إليها وهي تحتضنها بسعاده .
/وحشتيني ي بت وحشتيني .
سما بابتسامه /وانتي كمان ي اختي وحشتيني .
سيف بإعجاب /ايه ي سما مش تعرفينا علي القمر .
رشا بدلع ودلال /ايه ده ي حضره الظابط مش كده .
سيف بابتسامه ومرح /الله يخربيت حضره الظابط دي الي طالعه من بوقك زي العسل المصفي شكلنا كده داخلين على ايام عنب ولا ايه ي جاسر .







جاسر بجديه وحده /انا الي هدخلك علي ايام سوده لو ممشيتش قدامي يالا .
سيف بغيظ /جاي سلام ي عسل علي عيني اسيبك والله .
سما بجديه /خودي دول وروحي انتي علشان انا هروح الاداره .
رشا بهيام /ي خربيت حلاوه امه عسل .
****************
في الجامعه ...
عزه بابتسامه/بس كده ي سيدي ومن ساعتها وانا بلعب كارتيه ويحقق كل البطولات .
عز بابتسامه /ايوه وكفايه الي عملتيه فيا.
عزه بابتسامه/معلش هي جات فيك بقا لاني كنت متغاظه من الكوتش بتاعي بس صدقني كل يوم مكنتش بشوفك في الجامعه كنت بانب نفسي علي الي عملته .
عز بابتسامه وغمزه/خلاص بقا ي عسل انا مسامح.
عزه بابتسامه/لو عايزني اتاكد انك سمحتني تيجي تحضر التمارين بتاعي النهارده .
عز بابتسامه وغمزه/طبعا هحضر .
***************.
في الاداره ...
في مكتب اللواء محمد.
جاسر بضيق /صدقني ي سياده اللواء ده مش تقصير منين كل حاجه كانت متخططه بس المجرم ده سبقنا .
سيف بجديه /المفروض اننا هنعمل ايه دلوقتي ي سياده اللواء.
محمد بتننهيده /سما هتفضل بعيد عن الي جاي واضح أن موضوع التتبع ده مش هينفع مع العصابه دي وبعدين سما زي بنتي وبعد الي حصل مقدرش اعرضها للخطر .
سما بترقب وارتباك /حضرتك قصدك ايه اني هفضل في البيت ي عني خلاص مش هقدر اساعد في الموضوع ده .
محمد بتنهيده /سما انا عارف انك كنتي عايزه تثبتي كفائتك بس الموضوع ده مبقاش سهل انا خايف عليكي ي بنتي .
جاسر سريعا بلا وعي /انا هفديها ب روحي احمم قصدي أن حضرتك عارف أن مفيش حد في فريقي ممكن يتاذي سما هتفضل معانا علي مسؤوليتي انا واوعد حضرتك أن الي حصل مش هيتكرر تاني.
اللواء محمد بتنهيده /تمام ي جاسر وانت الي مسؤول قدامي علي تاديه المهمه دي تمام .
جميعهم /تمام سعادتك .
**************.
في فيلا طاهر ..
في غرفه ادهم ورباب ..
كانت تجلس وعلي وجهها حزنا شديدا ليقترب منها معشوقها وهو يحتضنها بعشق دائم ل سنوات .
/ممكن اعرف حبيبتي حزينه ليه كده .
رباب بدموع /هو انا خلاص كبرت ي ادهم مبقتش بتحبني زي حتي عيد ميلادي نسيته .
ادهم وهو يقبلها بعشق/اوعي اشوف دموعك دي طول مانا عايش انتي ملكه قلبي معنديش اغلا منك في حياتي عمري منسا حاجه تخصك ي روحي امسكي كل سنه وانتي طيبه.







رباب وهي تمسح دموعها ببراءه وسعاده /ربنا يخليك ليا ي حبيبي وانا اسفه اسفه ي ادهم .
ادهم وهو يقبلها بعشق/اوعي تتاسفي ي روحي قلبي ده ملكك عاتبيه براحتك لو زعلك بحبك ي رباب بحبك وهفضل احبك لحد ماموت .
**********************.
في شركه معتز .
في مكتبه .
حسن بابتسامه/دي همس ي عمي الي كلمتك عنها .
معتز بابتسامه/اهلا ي همس شرفتي .
همس بابتسامه/الشرف ليا ي معتز بيه .
معتز بابتسامه/انتي هتكون السكرتيره الخاصه بيا وبمرتب كبير ده حسن موصي عليكي اوي .
همس بسعاده /ربنا يقدرني واكون عند حسن ظن حضرتك ي افندم .
معتز بنظره خبيثه/بس مش هينفع سكرتيره معتز الاسيوطي تكون ساكنه علي السطوح .
همس بارتباك شديد/حضرتك قصدك ايه.
معتز بابتسامه خبيثه /قصدي انك انتي واختك هتيجوا تعيشوا معانا في الفيلا القرار ده نهائي وبدون نقاش .
******************.
في فيلا طاهر ...
كان يجلس ادهم وهو يعمل علي الاب توب الخاص به لينتبه الي جرس الباب لينصدم جاره الدكتور خليفه .
خليفه بحده /اظن كده كفايه اوي ي ادهم باشا بس انا ليمكن اسكت علي المهزله دي ابدا .
ادهم باستغراب /فيه ايه ي دكتور خليفه .
خليفه بغيظ/ابنك الي مش متربي كل يوم يعاكس البنت ده عيل سافل وقليل الادب.
ادهم بغيظ شديد وصراخ /انت ي زفت الطين ي عز انت ي عملي الاسود في الدنيا دي .
عز باستغراب /فيه ايه ي بابا .
ادهم بحده وغيظ /انت مفيش فايده فيك حتي بنت الجيران لما عاكستها ي قليل الادب .
عز باستغراب /انا محصلش .
خليفه بحده /بس انا مقولتش أنه عز ي ادهم بيه .
ادهم باستغراب /مش عز امال مين جاسر مستحيل يعمل كده .







مهاب بابتسامه /انا ي بابا بس والله ي عمر خليفه انا مش بعاكسها انا بحبها حب طاهر وشريف وان شاء الله هتجوزها .
عز وهو يكتم ضحكاته بصعوبه/خير ي بابا اجيب دواء الضغط ولا نتطلع علي المستشفي علطول .
***************.
في الكافيه ...
سما بابتسامه /مش عارفه اقولك ايه ي جاسر .
جاسر بجديه /تتجوزيني ي سما.
سما بصدمه /ايه ...
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.