القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مبخلفش (ماسة وكمال) الفصل السابع 7 بقلم مجهول

رواية مبخلفش (ماسة وكمال) الحلقة السابعة 7 بقلم مجهول
رواية مبخلفش (ماسة وكمال) الجزء السابع 7 بقلم مجهول
رواية مبخلفش (ماسة وكمال) البارت السابع 7 بقلم مجهول
رواية مبخلفش (ماسة وكمال) الفصل السابع 7 بقلم مجهول

رواية مبخلفش (ماسة وكمال) الفصل السابع 7 بقلم مجهول


• طلعت ماسه وراحت على محامى وورته كل التسجيلات والادله اللى معاها واخدها وطلعوا على مكتب النائب العام وعملوا بلاغ ورفعت قضيه خلع عليه وبعدها كانت في الشارع مش عارفه تروح فين ولا تعمل ايه وافتكرت لما كانوا بيتكلموا وجت سيره واحده اسمها ندى وكانت عايزه تعرف حكايتها ايه راحت على بيت حماتها واتأكدت انها لوحدها وان كمال مش هناك 
• رن الجرس والخادمه فتحت ودخلتها ونزلت حماتها تقابلها 
• حماته: انتى بتعملى ايه هنا انتى مش عارفه كمال بيدور عليكى إزاى انتى في خطر كبير 
• ماسه : مش همشي غير لما اعرف كل الحقايق وهعرفها منك إنتى دلوقتى 
• حماتها : انا معنديش حاجه اقولهالك غير اهربي وانفدى بجلدك 
• ماسه : مين ندى وقتلوا إزاى بنتك وابنك المحترمين الافاضل 
• حماتها وشها اصفر واتوترت جامد : إإإإنتى عرفتى منين عن ندى دى 
• ماسه : سمعتكم وإنتوا بتتكلموا في المستشفي 
• حماتها : ابوس إيدك اهربي وامشي من هنا كمال إبنى مجنون وممكن يقتلك 
• ماسه : مش همشي إلا لما اعرف 
• حماتها : ده إبنى وانا مستحيل اقولك حاجه غير ان كمال عنده مشكله في عقله من وهو ١٠ سنين والمشكله دى بتصورله حاجات كتير غلط وبيشوف إنها صح وهند بتساعده دايما من كتر حبها فيه ومش شايفه إنها بتأذيه أكتر وانا أمهم ومش قادره اوقفهم إنتى هتعملى ايه 
• ماسه : ليه معالجتيش إبنك وسبتيه كده لحدما وصل للمرحله دى ليه 
• حماتها ببكاء : حاولت كتير بس كان بيرفض الدواء وحالته كانت بتزيد قوى قوى لحدما قابل ندى كانت دكتوره وقدرت انها تسيطر عليه وحبها حب جنون وكانت.... إمشي بقي من هنا روحي يالا مش هقولك حاجه يا ماسه شوفي طريقك واهربي اهربي على قد ما تقدرى انفدى بجلدك يا بنتى 
• ماسه لسه هتتكلم سمعت صوت عربيه وكان كمال جاى حماتها خرجتها من بابا الجنينه وهربت ماسه فضلت تجرى لحدما نفسها اتقطع وبعدين ركبت تكسي وطلعت على موقف تركب اى عربيه تسافر بعيد وركبت العربيه وراحت على اسكندريه 
• كمال دخل عند مامته وحضنها وفضل يبكى زى العيل الصغير 
• كمال ببكاء : ندى راحت منى تانى ومش عارف الاقيها هى لازم تعمل العمليه لازم تخف 
• مامته : يا حبيبي دى مش ندى دى ماسه حرام عليك تعمل فيها حاجه زى دى فوق بقي 
• اتعصب كمال : انتى ليه عايزه تحرمينى منها ليه بتعملى كده انا هرجع ندى غصب عنك 
• مامته اتعصبت اكتر عليه : دى مش ندى وعمرها ما هتكون هى فوق من اوهامك دى وانا مش هسمحلك تق ب منها ابدا فاهم 
• كمال لسه هيرد الجرس رن وكان البوليس جاى يقبض على كمال بسبب البلاغ اللى قدمته فيه ماسه بمحاوله قتلها هو واخته وتدنيس شرف المهنه وخداع مريض 
• وكمال اتجنن بسبب اللى بيسمعه وضرب الناس وهم مسكوه ضربوه واخدوه معاهم للقسم 
• مامته كانت خايفه : وطلبت المحامين بسرعه وحاولت تنقذه 
• ماسه فضل ماشيه في الشوارع مش عارفه تروح فين وبعدين اخدت اوضه في فندق وقعدت لحدما تشوف هتعمل ايه وقضت كام يوم بتدور على شغل ولقت شقه تأجرها وبدأت تعتمد على نفسها اشتغلت في مطعم واتصاحبت على بنت هناك وبقوا اصحاب جدا في وقت قصير 
• ماسه اتصلت تتطمن على والدها 
• والدها : ايه اللى عملتيه في جوزك ده يا بنتى وانتى فين روحتى 
• شدت هناء مرات ابوها الفون منه وقالت : دايره على حل شعرك فين يا هانم بعدما حبستى جوزك وهربتى مع مين بقي يا هانم 
• ماسه : انا مليش كلام معاكى ف متدخليش في حاجه متخصكيش انا بكلم بابا 
• هناء : هه ما انتى سايبه طبها ما تخصينيش ياختى بس لو عيالى هتتأثر بسببك ده انا أدفنك حيه 
• ماسه : ما انتى هيهمك ايه غير الفلوس اعتمدى على نفسك بقي وشوفي مكان تانى تجيبي منه فلوس ولا اقولك روحى اتجوزى كمال المريض نفسي ده خليه يجننك او جوزيه لبنتك زى ما كنتى عايزه زمان واطلعى من دماغى بقي 
• هناء : قسما عظما لو مجيتيش اتنازلتى عن اللى عملتيه في جوزك وبوستى ايديه ورجليه لانا اللى هقفلك وهقتلك فاهمه 
• ماسه : لا مش فاهمه واللى عندك اعمليه انا من النهارده مش هتراجع أبدا وهاخد حقي كل مهما يحصل 
• وقفلت ماسه الفون وكانت متعصبه وفضلت تبكى كتير 
• المحامين عملوا إخلاء سبيل لكمال مشروط بكفاله لحد محاكمته 
• وخرج كمال وبقي بيدور على ماسه في كل مكان والمردى بغضب أكتر بكتير بس اخته مقدرتش تخرج لان اتثبت عليها حاجات كتير غلط في المستشفي ووقفوها عن العمل وهتتحاكم مسجونه 
• كمال لرجاله : تقلبولى الدنيا على ماسه وتعرفوا مكانها راقبوا بيت اهلها وكل اللى في البيت انا عايزها بكره تكون تحت إيدى فاهمين 
• وكمال كان بيفتكر حياتهم وكل اللى حصل فيها وكان رافض يشوف انه عايز يخرب حياتها وانه كان بينقذها وادى لنفسه مبررات كتير على تصرفاته وابتسم 
• وهو قاعد جرس الباب رن وجاله .......
• ياترى مين اللى جه عند كمال وهيحصل ايه لماسه هتهرب ولا هيجرالها ايه 
•👇👇👇👇👇👇👇
يتبع...
لقراءة الفصل الثامن اضغط على : ( رواية مبخلفش (ماسة وكمال) الفصل الثامن )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية مبخلفش (ماسة وكمال) )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.