رواية مبخلفش (ماسة وكمال) الفصل الثامن 8 بقلم مجهول

رواية مبخلفش (ماسة وكمال) الحلقة الثامنة 8 بقلم مجهول
رواية مبخلفش (ماسة وكمال) الجزء الثامن 8 بقلم مجهول
رواية مبخلفش (ماسة وكمال) البارت الثامن 8 بقلم مجهول
رواية مبخلفش (ماسة وكمال) الفصل الثامن 8 بقلم مجهول

رواية مبخلفش (ماسة وكمال) الفصل الثامن 8 بقلم مجهول


• كمال جاب البودى جارد بتوعه وخلاهم يقلوا الدنيا على ماسه 
• وهو قاعد رن جرس الباب وكانت هناء وبنتها ملك 
• كمال : عرفتوا حاجه عن ماسه 
• هناء : كده على طول ياباشا مش نتفاهم الاول 
• كمال : قوليلى عرفتى ولا لا الاول 
• ملك : طبعا عرفنا 
• كمال بلهفه : قولي ايه 
• هناء: نتفق الاول 
• كمال : عايزه كام 
• هناء بطمع : ٢٠٠ الف 
• كمال : ٣٠٠ بس اخلصي وقولى 
• هناء بعيون جشعه : ده رقمها كلمتنا عليه علشان تطمن ابوها 
• كمال خطف منها الرقم ونده على حد بيشتغل عنده وقاله يديلها الفلوس 
• وكمال اخد الرقم وراح يشوف موقعه فين وعرف مكان ماسه منه وانها في اسكندريه 
• المحامى : احنا موقفنا صعب جدا يا كمال بيه وهنتحبس لو مدام ماسه متنازلتش 
• كمال : متقلقش ماسه هتكون عندى بعد شويه وهتتنازل وتعمل كل اللى انا عايزه متهتمش انت باى حاجه 
• عند ماسه كانت نازله شغلها وماشيه وقفت عربيه وخطفوها بدون ما حد يحس وغمضولها عيونها وربطوها كويس ومكانتش عارفه تطلع صوت ولا تشوف حاجه فضلت تبكى بدون توقف ومش عارفه تعمل ايه 
• اتصل احد الخاطفين بكمال : الهانم معانا يا باشا متقلقش 
• كمال : مش عايز يصيبها خدش فاهم 
• الخاطف : متقلقش يا باشا دى في عيونى 
• كمال : قدامك قد ايه وتكون عندى 
• الخاطف : ٣ ساعات بالضبط يا باشا 
• كمال : تمام مستنيك 
• والد ماسه : ايه كل اللى جايبينه ده يا هناء جبتى الفلوس دى كلها منين 
• هناء : جمعيه كنت عاملاها وقبضتها عايز حاجه 
• والد ماسه : يا خوفي منك يا هناء انتى وبناتك 
• هناء : جهز نفسك في عريش متريش بنتك ملك وقعت عليه من السما وهييجى بعد ساعتين كل اللى هتعمله انك هتوافق وبس فاهم 
• والد ماسه : فاهم يا ست عايزه حاجه تانى 
• هناء : اه جبتلك طقم تلبسه بدال القرف اللى لابسه ده يكش تشرفنا قدام الراجل 
• والراجل جه علشان يخطب ملك كان راجل عجوز ومكحكح وقرب يموت وهناء وبنتها كانوا فرحانين بيه جدا 
• الراجل : انا جاى اطلب ايد بنتك ملك يا عمى لو توافق وانا شاري 
• والد ماسه : عمى ده انت اللى عمى ده انت شكلك اكبر منى انت عندك كام سنه 
• الراجل : انا لسه شباب وكلى صحه وحيويه عندى ٥٨ سنه بس 
• والد ماسه : وعايز تتجوز بنت عندها ١٨ سنه يا حج دى قد حفيدتك 
• هناء بغضب : وبعدين يا ابو ملك إذا هي راضيه وموافقه تدخل انت ليه احنا موافقين يا حج ونتشرف بيك ده انت اصبا منها بكتير 
• الراجل بفرحه: تمام بعد بكره الفرح بقي 
• هناء : على خيره الله ده انا مجهزه بنتى من كله 
• الراجل: تمام بكره هاجى واخد الحاجات كلها على الشقه علشان نفرشها وهجيب مراتاتى معايا يشيلوا عفش العروسه معانا 
• والد ملك : انت كمان متجوز 
• الراجل بفخر : ٣ والرابعه عروستنا القمر 
• والد ملك : لله الامر من قبل ومن بعد لله الامر من قبل ومن بعد 
• الراجل مشي وهناء اتخانقت مع جوزها إزاى يعامل الراجل كده 
• والدها : وده تتجوزه على ايه 
• هناء : على فلوسه يا اخويا مش احسن ما نترمي في الشارع بسبب بنتك مقصوفه الرقبت اللى عايزه تطلق من جوزها 
• والد ماسه : بنتى دى ضفرها برقبتك انتى وبناتك وكل اللى بتعملوه ده 
• هناء بغيظ : ايوه يا حبيبي حاميلها حاميلها ما اهى طالعه فقريه زيك اشبعوا ببعض انا زهقت من الفقر وعايزه اقب لفوق بقي واشوف الدنيا واول حاجه هعملها هتطلق منك يا راجل انت 
• والد ماسه : يبقي احسن 
• عند كمال كان مستنى ماسه على نار 
• واخيرا عربيه الخاطف وصلت وكان مكتف ماسه ومغمض عيونها ومديها مخدر واخدها منه ودخلها البيت وحطها على السرير وقعد جنبها يتفرج عليها وهي نايمه 
• ماسه بتفوق شافت قدامها كمال صرخت فيه وبعدت عنه وهو حاول يهديها على قد ما يقدر ولما ما هديتش عمل حاجه غير متوقعه .....
يتبع...
لقراءة الفصل التاسع اضغط على : ( رواية مبخلفش (ماسة وكمال) الفصل التاسع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية مبخلفش (ماسة وكمال) )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-