القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عروسة للايجار الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد

رواية عروسة للايجار الحلقة الرابعة 4 بقلم رنا أحمد
رواية عروسة للايجار الجزء الرابع 4 بقلم رنا أحمد
رواية عروسة للايجار البارت الرابع 4 بقلم رنا أحمد
رواية عروسة للايجار الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد

رواية عروسة للايجار الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد


كانت تاعلا اصوات الزغريط في الحاره فكل أهل الحاره كانوا يقفون بجانب فرح كفرد من أفراد عائلتهم .
فرح بسعاده حقيقه /شكلنا فرحانين اوي ي هادي زي مايكون حقيقه مش تمثيل .
هادي بمشاعر صادقه /بس علي فكره انا مش بمثل انا حاسس بسعاده عمري معشتها قبل كده ي فرح .
فرح بابتسامه امل /بجد ي هادي انت اكتر واحد في الدنيا تستاهل كل السعاده .
جابر بسعاده /جرا ايه ي عريس متهيص معانا كده ولا مش قادر تسيب العروسه .
هادي وعنيه علي فرح /فعلا مش هسيبها .
ليرقص هادي بسعاده مع رجال الحاره تحت نظراتها الحالمه .
فريال بغ*يظ شديد/عجبك كده ي عمي التهر*يج ده .
كمال بجد*يه /انا فهمتك قبل كده ان ابنك عنيد لو عارضنا انا عارف الي هيعمله كويس .
نازلي بغ*يظ شديد/ي عني ايه أن شاء الله هنسيب الجر*بوعه دي تتدخل عائله الجارحي وقدام الناس تكون محسو*به علينا دي فض*يحه .
كمال بغمو*ض /فيه حاجه في دماغي بس لو اتاكدت منها هتكون هي الجا*نيه علي روحها .
ام احمد وهي تمد يدها بالشربات /اتفضلوا اشربوا واطمنوا احنا حاجتنا زي الفل ونضيفه .
كمال باستمتاع/والله طعمه حلو .
مني بابتسامه /اه والله ي جدو حلوو اوي بجد كل حاجه هنا حلوه كفايه الحب الي باين في وشوش كل واحد فيهم وشوش صافيه من غير خ*طط ومصا*لح عن اذنكم .
فريال بغ*يظ/ادي أولها ست فرح هتفرض ثقافتها علي ولادي .
علي المسرح .......
كانوا بيرقصوا علي موسيقي رومانسيه هادئه كل واحد فيهم في حضن التاني حاسس بمشاعر متلخبطه بس مشاعر حلوه.
فرح وهي تحدث ذاتها /ايه ي فرح مالك ضع*يفه كده ليه في حضنه انتي ناسيه انك مجرده عروسه لايجار يعني ملكيش اي حق في هادي حتي لو بقا جوزك انتي ناسيه انك تربيه شو*ارع ملكيش أ*هل ولا *ناس عمر هادي مهياخدك ام لأولاده فوقي ي فرح  .
هادي وهو حضنها بتملك /ايه الي جرالك ي هادي هي اللعبه هتقلب جد علي راي عدي ولا ايه البنت الصغيره دي لعبت بقلب هادي الجارحي الي جميلات العالم مقدروش يو*قعوه كل الي لنا حاسه اني مش عايز اسيبك ابدا ي فرح .
كانت واقفه مني بتتفرج عليهم بسعاده لتتفاجا بالي بيسحبها للخلف .
عدي بابتسامه وهمس/وحشتيني ي منايا.
مني بد*مع وو*جع/ كد*اب ابعد عني .
عدي بعشق /انتي عارفه انا بحبك قد ايه ي مني انتي حب عمري .
مني بد*موع وصرا*خ /كد*اب ومتقولش جدي لاني مش هصدقك هادي اهوه علشان حب وعشق اتجوز فرح واتحدا جدي والدنيا كلها وفي الاخر لانه صمم الكل وافق واهوه اتجوزها لكن انت مصدقت جدي يرفض علشان تبعد وتخلي مسؤوليتك ابعد عني ي عدي علشان مش طيقا*ك .
عدي بابتسامه وعشق /وانا بوعدك انك هتكوني ليا وقريب اوي .
***************.
في الفيلا ...
في جناح هادي وفرح ....
كان هادي شايل فرح بابتسامه ليضعها علي السرير بكل رفق .
فرح بابتسامه ومرح /اللهي تنستر كان نفسي زمان لما اتجوز يشيلني كده زي الافلام .
هادي بغ*يظ وهو بيقلع جاكت بدلته /انستر استغفر الله العظيم انا اساسا الي استاهل .
فرح وهي تبص لآخر الباب شافت خيال حد واقف قدام الباب فتاكدت انهم شاكين في علاقتهم فقررت تصرف فاتكلمت بد*لع .
/هادي ي حبيبي متجيب بو*سه .
هادي بصلها باستغراب فشاورت علي الباب ففهم فقرب منها بم*كر ليعتيلها لتنظر إليه بفز*ع .
/بو*سه واحده بس ده انا هدلعك ي روحي .
فرح بغ*مزه ومر*ح/امو*وت فيك انت ي صا*يع .
هادي بم*كر وهو ينظر للباب بغ*يظ /وانا اكتر ي روحي ومحدش هيقدر ياخدك مني ابدا .
فرح بت*عب وهمس /هادي عايزه اقولك علي حاجه.
هادي بغ*مزه ومرح /عارف ي روحي بتعشقيني صح .
فرح بت*عب /لا مش صح عايزه ار*جع .
نازلي وفريال وهم يقتحمون الغرفه بغ*يظ .
فريال بغ*يظ /اه بقا هي الحكايه كده الهانم عايزه تر*جع طبعا العيل بدا يتحرك مش كده برضه ي هادي بيه مش ده سبب الجوازه المصونه.
فرح با*لم شديد في بطنها /عيل مين ده هي كفته الكلا*ب بتاع الا*سطي سيد الله يحر*قه.
هادي بحد*ه /فيه ايه ي امي فيه حد يدخل كده .
نازلي بغ*يظ /ايه سبب الجوازه دي هادي .
فرح بت*عب /سيبك من الست صفيه العمري دي وشوفيلي اي حاجه همو*ت .
مني بلهفه /الف سلام عليكي ي فروحه خودي الدواء ده هتبقي زي الفل .
بعد وقت كانت فرح في احضان هادي بعد منامت من المسكن هو كمان حضنها بابتسامه واطمئنان وذهب في ثبات عم*يق .
في الجنينه ..
كانت قاعده عزه ماسكه التليفون بابتسامه بعد مباعتت صورها ل فارس .
عزه بابتسامه /ها ي روحي عجبتك .
فارس بخ*بث و*مكر/الا عجبتني ي روحي ده انتي نار مو*زه علي حق .
عزه بابتسامه/امال انت فاكر ايه ولسه لما تتجوز هدلعك اخر دلع ي روحي .
فارس بسخر*ية/اه طبعا يروحي لما نتجوز سلام ي حبيبتي .
قفلت عزه الهاتف وعلي وجهها ابتسامه لم تعلم أن مافعلت سيو*قعها في ف*خا عم*يق.
*****************.
في الصباح ...
هادي كان بيفتح عينيه بنعاس اثر طرقات الباب ليفتح عيناه بانز*عاج لين*صدم بأن فرح في الحمام .
هادي بغ*يظ /ماما من فضلك احنا شويه وهننزل .
كمال بحد*ه /انا جدك ي هادي افتح علشان ابركلك انت وعروستك .
هادي بصد*مه /ي نهار ابيض ده انا لسه بالبدله الا جدي مش عايزه ي*شك في حاجه خالص ربنا ي*ستر من فرح .
وفي لمح البصر كان هادي مغير الشورت وتيشرت وفتح الباب لجده .
/صباح الخير ي جدو .
كمال بتر*قب /صباحيه مباركه ي عريس عروستك عامله ايه.
فرح وهي لبسه روب نوم احمر وماسكه يد هادي بت*ملك /الحمد لله ي جدو انا بخير طول مانا مع هادي دايما هكون كويسه .
كمال بغ*يظ شديد/ربنا يسعدكم ي بنتي يلا علشان تفطروا عن اذنكم .
فرح بابتسامه ومرح/شوفت علشان تعرف انك متجوز نا*بغه ي ابني .
هادي بابتسامه ساحره وهو يقبل يدها/ربنا يخليكي ليا يافرحه حياتي .
فرح بق*لق وا*رتباك /يلا علشان جعا*نه .
هادي بغ*يظ شد*يد/يخر*بيت فصلا*نك يالا ي اختي علي العموم انا عازمك بليل علي العشاء في مكان فاخر مع انك متستهليش.
فرح بضحك/ماشي ي سيدي شكرا .
فرح وهي تحدث ذاتها بو*جع ومر*اره /بحبك س هادي بحبك اوي بس خا*يفه من الي جاي خا*يفه لتكون النها*يه اني اتحرم منك ساعتها همو*ت .
*****************.
في الجنينه ...
كانت تقف عزه بدمو*ع ور*عب بعدما ابتزا*ها فارس بنشر الصور .
عزه بد*موع ور*عب /اه ي ح*قير ي وط*ي فرح كان عندها حق انا الي كنت غب*يه فرح فرح هي الوحيده الي ممكن تساعدني .
*******************.
ليلا. ..
في أحدا المطاعم الفاخمه ....
هادي بابتسامه/عجبك المكان .
فرح بابتسامه وسعاده /اي حاجه معاك بتكون جميله ي هادي .
رامي بابتسامه /مش معقول هادي الجارحي .
هادي بابتسامه/اهلا وسهلا ي رامي بيه بجد صدفه سعيده اتفضل اعرفك مدام فرح مرائتي  .
رامي بابتسامه/اهلا وسهلا ي هانم طب ثواني المدام جايه ونقعد كلنا سواء اهي جات لولوه اعرفك هادي الجارحي ومدام فرح مرائته .
لولوه بابتسامه /طبعا هادي بيه الجارحي غني عن التعريف وبتبص للفرح مش ممكن يكون الشبه ده مستحيل .
فرح بار*تباك شديد/حضرتك بتشبهي علي حد .
لولوه بجديه /علي بنت كده غلبانه بت*بيع فل في الإشارات بس مش ممكن الشبه ده .
رامي بابتسامه/انتي بتقويلي ايه ي لولوه بقا هادي بيه هيتجوز واحده زي دي برضه .
هادي بقو*ه وثقه وفخر /لا هي ي رامي البنت الي كانت بتبيع فل في الإشارات هي فرح مرائتي الي انا بفتخر وبتشرف أنها قبلتني اكون جوزها وانا سعيد جدا وفخور أنها مرائتي ...
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس اضغط على : ( رواية عروسة للايجار الفصل الخامس )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عروسة للايجار )
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.