القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مشاكل عائلية الفصل الأول 1 بقلم سلسبيل أحمد

رواية مشاكل عائلية الحلقة الأولى 1 بقلم سلسبيل أحمد
رواية مشاكل عائلية الجزء الأول 1 بقلم سلسبيل أحمد
رواية مشاكل عائلية البارت الأول 1 بقلم سلسبيل أحمد
رواية مشاكل عائلية الفصل الأول 1 بقلم سلسبيل أحمد

رواية مشاكل عائلية الفصل الأول 1 بقلم سلسبيل أحمد

- سيلياااااااا .... يا سيلااااا
= انت بتزعق كدا ليه؟
برفعه حاجب: 
انت ازاي تنزلي من غيري هوا خلاص ال 17 سنه الى تمتيهم امبارح مقوين قلبك ولا اية
= مبدئيا كدا انا كلمتك مردتش عليا
- كلمتيني مردتش؟
= اه
- اها صح يبقي معاكي حق طبعا تنزلي 
= اكيد معايا..
مسكها وشالها بالعكس راسها كانت تحت ورجلها فوق قعدت تصرخ بضحك
- نزلني يحيوان نزلنيييييي
= والله ما هنزلك غير لما تعتذري وتقولي مش هعمل كدا تاني يا استاذ زين 
- يا زين هقع ونبي نزلني 
= اعتذريييييي
- اسفهههههه 
نزلها وبصلها بتكبر = وانا مقبلتش اسفك.
- اها يا عديم الذوق، خد بس رايح فين انت زعلان بجد!
= احنا بننزل سوا
- روحت اول الشارع مبعدتش!
= ماشي
- خلاص! مش مكفيك انك بهدلتني
= اسكتي بقي بدل ارميكي من هنا
عملت وش كيوت وبصتله - اهون عليك يا زنزونييي
= يا الله صبرني على هذا الجمال يارب
ضحكت و بوسته بحب - متزعلش اخر مره
حضني = ماهي اخر مره كدا كدا
قاطعنا صوت احمد : انتوا بتعملوا اية هو انا مليش نصيب فالحنان ده؟
زين بإنكار:  لاء انت مين اصلا؟
= ايوا صح مين ده يا زين
- نهاركم اسود بقي كدا وبعدين حتي انتي يا سيليا دانتي كنتي مزحماني فالرحم يابت وساحبه مني الاكسجين
= يبني انا فاكره وانا في بطن ماما كنت لوحدي انت جاي من عند باب جامع اصلا 
- لا لا بقولك اية اكلمي عدل يابت مش الكام دقيقه الى انتي اكبر مني بيهم هيخلوكي تتنططي علينا
= شوفت يا زين اخوك بيزعقلي ازاي؟ 
- شوفت يا زين اختك ممثلة ازاي
= معلش يا احمد بقي دلوعه البيت 
احمد وهوا بيفتكر: صح كنتوا بتجعروا ليه صحتوني!
= الهانومه نزلت لوحدها
احمد بنكش: اها طبعا ماهي فاكره نفسها كبرت
= كلمته مردش عليا! اتقوا الله بقي ، وبعدين اسكت انت يا احمد عشان انت اصغر واحد فالقاعده دي
وفجأه الباب اتفتح ودخلت الكوومندا بتاعتنا " ماما" 
احمد بلهفه- جبتنا حاجه حلوة؟؟ 
بصلها زين بنفس النبره-  جبتي؟
وانا كمان اتكلمت- عايزة شوكلاتة
- ياربي شحطين وعيله هبله ولسه بيستنوا حاجه حلوة زي العيال 
حضنتها و زين و احمد خدوا منها الشنط وساعدوها تقعد عالكرسي 
- ماما بتنزلي لوحدك ليه هو انا هلاقيها من حضرتك ولا من الزقرده الى قاعده دي! 
- زين انا كلمتك مردتش كنت نايم 
احمد ضحك  : ماهي بنتك قالتله كدا برضو
زين : ماما انا فالشقة الى فوقكم محدش قادر يطلع يصحيني!
سيليا : والله محدش قالك نام فوق صح يا ماما 
- ايوا صح
احمد : ايوا صح 
زين : بقي كدا ؟ عملتوا عليا روبطيا؟
سيليا : بالظبط قولنا صالح بابا ونام هنا معانا عملت فيها استرونج وقعدت فوق ومنزلتش عالغدا كمان
زين اتنهد بتعب : اعمل اية هوا الى مش راضي يديني فرصه 
سيليا بخبث : احنا نعمل خطه محكمه وننقض عليه و .....
احمد بأعجاب: حلو ده اية رأيك يا مدام هدي
هدي بضحك : توب عليا يارب انا قايمه احضر الغدا
زين : انا موافق
سيليا رفعت ايديها وعملوا هاي فايف 
احمد : قدامه ساعه الا ربع 
زين : كويس
هاي ده احنا انا و زين و احمد زين الاخ الكبير والتافه برضو 20 سنه ومز وقمر كدا كدا وانا التانيه 17  اكبر من احمد بخمس ست دقايق تؤام اها بس كل واحد لي دماغ 
لكن التربيه مش مختلفه هما الاتنين بيحبوني اوي انا شبعانه حنان واهتمام منهم بجد وعمري ما هدور على إهتمام بره بابا وماما عودونا نحب بعض اوي  جدا ونخاف على بعض ونسند بعض ودلوقتي بقي هنعمل معاهده صلح بين بابا و زين لان زين زعله شوية..
بابا جه ودخل اوضته دخلت وراه انا و
احمد بسرعه
- منور يا محمود باشا!!
محمود : في اية انت وهي بره عشان اغير 
وفجأه الباب اتقفل وظهر زين من وراه 
محمود : انت اية دخلك أوضتيي اتفضل بره انت كمان
زين : لقد انتظرت كثيرا من أجل هذه اللحظه 
سحب سكينه صغيرة من وراه ومسكها كأنها مطوه
محمود  : اية ده هتقتل.ني ولا اية.؟
سيليا و احمد كتموا ضحكهم
زين بدراما : لاء أنا هقطع شرا.يني وانتح.ر مش هقدر اعيش وانت زعلان مني 
محمود : ....
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( رواية مشاكل عائلية الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية مشاكل عائلية )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.