القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مشاكل عائلية الفصل الثاني 2 بقلم سلسبيل أحمد

رواية مشاكل عائلية الحلقة الثانية 2 بقلم سلسبيل أحمد
رواية مشاكل عائلية الجزء الثاني 2 بقلم سلسبيل أحمد
رواية مشاكل عائلية البارت الثاني 2 بقلم سلسبيل أحمد
رواية مشاكل عائلية الفصل الثاني 2 بقلم سلسبيل أحمد

رواية مشاكل عائلية الفصل الثاني 2 بقلم سلسبيل أحمد

وفجأه الباب اتقفل وظهر زين من وراه 
محمود : انت اية دخلك أوضتيي اتفضل بره انت كمان
زين : لقد انتظرت كثيرا من أجل هذه اللحظه 
سحب سk**ينه صغيرة من وراه ومسكها كأنها mطوه
محمود  : اية ده هتقتل.ني ولا اية.؟
سيليا و احمد كتموا ضحكهم
زين بدراما : لاء أنا هقطع شرا.يني وانتح.ر مش هقدر اعيش وانت زعلان مني يا بابا
محمود : بقي كدا؟ طب يلا قطع بس خلي بالك السجاده لسه مغسوله
زين: اية المفاجئه الفزيعه دي!! 
سيليا: اية يا بابا يرضيك الواد الى حيلتنا ينتحr ! 
احمد: هو انا سوسن ولا اية؟ مانا موجود
سيليا: ده البكري يابني اصحي ، ها يا بابا صالحه بقي!! 
وبعد محايله وتدخل من الكومندا بتاعتنا ماما بابا سامحه 
المشكله كانت بسيطه شدوا شوية سوا ولكن زين اتقمص وبابا زعل منه لانه ساب الشقة وراح يبات فشقته فوقنا.
- رايحه فين يا بت انتي
= زين! جرا اية ؟ ده انا لسه كنت بصالحك على بابا
- رايحه فين يا سيليا
= عند واحده صحب
قاطعها: لاء ، قوللها تيجي هي
- تيجي هي! انت قلبت على بابا كدا ليه
محمود من وراها: تربيتي
زين ابتسم وسيليا بدأت تتكلم بنبره دلع: ونبي يابابا مش هتأخر عشان خاطري
محمود: احمم ماشي بس متتأخريش 
سيليا: هييييييه باي باي 
محمود: استني
سيليا: ها
محمود: زين هيوصلك.
اتنهدت بيأس: اها انا كنت حاسه 
زين: مش عاجبك اقعدي
سيليا: وعلي اية خلاص
" وفعلا وصلني معرفش لي المره دي كنت مدايقه يمكن عشان صحبتي لفتت نظري اني كبرت وبقي عندي 17 سنه ومفروض ميعملوش كده؟ دي حتي قالتلي انهم كدا بيتحكموا فيا وبيخنقوني ومش واثقين فيا! معقول!! " 
- سيليا ؟ ازيك
= كويسة انت عامل اية يا اسر 
- الحمد الله بعد إذنك 
فضلت سرحانه وهوا مشي اسر اخوه ملك صحبتي يمكن اكتر بني ادم محترم قابلته فحياتي دايما اجي يمشي محصلش واتكلمنا غير فحدود عامله اية ازيك بس حبيته!
- أهلا سرحانه ف اية؟  
= ملك انا قررت اخرج لوحدي
- باباكي وافق؟ 
= لا هجرب لوحدي
- طب ليه من وراهم! سيليا هما بيحبوكي! 
= ساره قالتلي انهم خنقوا عليا
- حد يسمع كلام ساره! 
= مالها بقي ؟ انا نفسي ابقي زيها بتروح وتيجي  بمزاجها 
- عشان سايبه اهلها! انتي مش زيها حتي انتي احسن منها
= انتي مش فهماني ، انا نفسي ابقي حره
بعصبيه: دي بتروح وتيجي مع ولاد! وسمعتها وحشه!! 
- لا مش حقيقي دول قرايبها هي قالتلي
= انتي عبي***طه بقي عشان تصدقها اية السذاجه دي! 
= انا سذجه!! تمام انا هنزل سلام 
- استني هتروحي لوحدك!!! 
زعقت:  اوووف !!! اها ولو حصل وكلمتي اخواتي عرفتيهم تبقي مش صحبتي ولا اعرفك باي وكل الى  بينا هينتهي ده لو مكنش انتهي
نزلت وانا غضبانه ومتنرفزة وسامعه مامتها بتنادي عليا بس خلاص انا كنت فاكره انها هتفهمي! دي صحبتي الوحيده واقرب حد ليا!!
فضلت  ماشية بتفرج فالشارع على كل حاجه وفرحانه انا ماشيه لوحدي ومش جمبي حراسه الى هي اخواتي أخيرا بخرج لوحدي. 
فضلت دقايق افكر هعمل اية مع بابا وحضرت كلامي كويس 
هقدر اقنعه واكيد هيفهمني 
كملت مشي بفخر لحد ما اكتشفت اني توهت فتخت موبايلي بسرعه اللحق اكلم اي حد فصل مني عيوني بدأت تدمع ولفيت عشان ارجع لقيت شلة ولاد واقفه بتبصلي واحد منهم بدء يقرب فا جريت بسرعه عكسهم ومعرفش بجري لفين لحد ما خرجت على شارع حيوي وسط الناس وقفت اخد نفسي وحد خبط فيا: سيليا! 
- اسر؟؟
= انتي كويسة؟؟؟ بتجري من اية
جيت اتكلم مقدرتش وقعدت اعيط بكل طاقتي وهوا كان بيهديني قولتله اني عايزه حد من اخواتي يكلمه لكن كلم ملك واول ما جت حضنتني ركبنا عربيته وروحني وحطني قدام اختيار يا اعرفهم يا اما لاء وده يبقي قراري وملك قالتلي انها مرضتش تكلمهم بناء على رغبتي وكلمت اخوها اسر عشان كده لاقاني.
طلعت البيت وكنت قعدت ساعتين كانوا كلهم فالصاله معاده ماما عند خالتو وانا كنت دريت دموعي 
زين: انتي جيتي لوحدك!؟ 
بابا بصله فا سكت وبعدين بابا قرب: جيتي لوحدك ليه يا سيليا ومال وشك؟ 
فضلت اعيط بعدم وعي وهوا خدني فحضنه و زين و احمد كانوا مخضوضين قعدني وجابلي مياه وطلب منهم يمشوا 
- دلوقتي عرفيني براحه حصل اية؟؟
زين دخل فجأه: انا عرفت الى حصل 
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث اضغط على : ( رواية مشاكل عائلية الفصل الثالث )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية مشاكل عائلية )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.