القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صعيدية امتلكتني الفصل الخامس عشر 15 بقلم أسماء صالح

رواية صعيدية امتلكتني الحلقة الخامسة عشر 15 بقلم أسماء صالح
رواية صعيدية امتلكتني الجزء الخامس عشر 15 بقلم أسماء صالح
رواية صعيدية امتلكتني البارت الخامس عشر 15 بقلم أسماء صالح
رواية صعيدية امتلكتني الفصل الخامس عشر 15 بقلم أسماء صالح

رواية صعيدية امتلكتني الفصل الخامس عشر 15 بقلم أسماء صالح

غادة بتز'عق في المطبخ : انتي مش بتفهمي ولا انتوا شاطرين في البها*يم اللي زيگم.
واقفة قدامها بنت بتعيط بصوت مكـ'توم وبتعدل في هدو'مها المقـ"طعة..جريت عليها فتحية بقلق : في ايه يا ست هانم ؟؟؟!
غادة بتر*مي الكوباية في الأرض: فيه ز"فت في غبـ"ـاء قلتلها تعملي قهوة من غير سكر.. تحط فيه سكر مفيش دماااغ.
فتحية بأسف: معلش يا ست غادة امسـ.حيها فيا هي لسه جديده اهنه ومش من البلد !!!
سعيدة داخلة ع صوت الز'عيق : في ايه هنا بتز'عقي ليه يا غادة ؟؟؟!
غادة بغرور:اسأليهم...رجعت بصت ع البنت : اعملي قهوة غير اللي اتر"مت فاهمة ةة.
طلعت غادة بتمتم وهي طالعة ع السلم ...
سعيدة بطبطب ع كتف البنت : معلش يا حبيبتي انتي اسمك إيه؟؟
ابتسمت بخوف وبصت لفتحية: اسمها فيروز بنت اختي 
هي مش من  هنا من بلد  جانبينا هتقعد معايا 
سعيدة : ااه انتي قاعده فين قبل كده وهتسيبي اهلك.
فيروز بصوت واطي: اابوي وأمي متو.فين وعشت مع عمي وعياله بس قلت اعيش مع عمتي اهنيه..
بقلم اسماء صالح
سعيدة : طيب يا حبيبتي بصي علشان انتي لسه مش عارفه طلبات المطبخ هتساعدي فتحية بس تكوني مهتمة شوية بالزرع بره ماشي يا فيروز 
هزت برأسها بابتسامة: حاضر يا ست هانم.
طلعت سعيدة وسابتهم..فتحية : تعالي معايا يا فيروز بره في الجنينه كبيرة والزرع فيها كتير وهنهتم بالورد ماشي.
فيروز بطيبة: حاضر يا عمتي.
...
رقية كانت داخلة البيت سمعت صوت غادة وقفت شوية لاختفاء ظهور غادة..
 وقفتها مريم: رقية انتي فين من الصبح تعالي نقعد مع بعض بره.
رقية بتمسك ايد مريم : مريم أنا عايزة اتكلم معاكي في موضوع مهم 
استغربت مريم من ايد رقية متوترة : موضوع مهم موضوع ايه ؟؟؟ طيب تعالي في اوضتي فوق.
سندت ع ايديها وطلعت معاها..
...
سعيدة في اوضة مكتب جمال بترتبها اكرم نازل ع السلم شاف الاوضة مفتوحة دخلها..
اكرم : بتعملي ايه يا مرات عمي
سعيدة : مفيش يا حبيبي بنضـ.ف الاوضة انت عارف عمك مش بيحب حد يدخل الاوضة دي غيري..
أكرم : حقه الصراحة فيها كل اوراق مهمة ...طيب انا طالع ورايح ليهم المصنع .
سعيدة : وهتسيب سمية يابني ده النهاردة صبحيتكم .
اكرم : انتي عارفه عمي وحازم لازم نشتغل ع المصنع.سلاام.
..
في اوضة مريم..
مريم بقلق :  ها يا رقية ايه الموضوع اللي عايزاني فيه ؟؟!.
رقية : مريم أنا سمعت صوت غادة بتتكلم مع حد وبتقوله ع البيت 
مريم باستغراب  : بيت ايه ومين الشخص ده مش فاهمة ةة.
رقية بخوف : مريم من الاخر أنا سمعت صوت
 اسمه سليم ده بيتكلم مع غادة والاتنين بينص"بوا ع عمي جمال وحازم في المصنع
وكل الفلوس!!!!.
قامت مريم بصدمة : ايه انتي بتقولي ايه يعني هي اللي باعتة سليم ين"صب علينا يعني ولا شريك ولا حاجه.
غادة كانت خارجة من اوضتها سمعت مريم وهي بتقول اخر جملة وقفت بخوف ورجعت اوضتها تاني ..
غادة بخوف : نهار اسود سمعتنا.. العا*مية دي تسمعنا وانا مشو.فتهاش 
هتوديني في داهية..أنا لازم اعمل حاجه.
وقفت ورجعت شعرها بغضب ونزلتها بابتسامة وعرفت هتنفذ ايه؟؟؟!
..
فيروز في الجنينة بتز.قي الورد.. وبت*قص الزرع.
بز*عيق : استني عندك كل دي مية بتز.قيها للزرع مينفعش كده؟؟ 
فيروز بتمثل القوة وبترجع خطوة بخوف : انت مالك انت انتي مين اصلا؟؟؟
ابراهيم : انتي اللي مين انا شغال عند العمدة وبز"قي
 الزرع ده ..
فيروز  بارتباك : اا الشغلانة دي الست هانم هي اللي قايلالي عليها روح روح. شوف شغلك بعيد 
رفع حاجبه بابتسامة : شوف شغلك بعيد...مس"كها من درا'عها قربها بوشه بعصبية
وقعت طرحتها وظهرت كتـ.فها من تحت العبا.ية
 المق*طعة مدارية بيه طرحتها وفضل يبص في عينيها بتركيز..
زاحته بعيد عنها بز*عيق وهو في عالم تاني ومش سامع صوتها..ومركز مع ملامحها الجميلة 
الغفير : وبعدين معاك يا واد يا ابراهيم....مش هتبطل مشا*كل من وقت ما جيت اهنيه
ابراهيم : فيه ايه يا غفير البت دي بتدخل في شغل مش شغلها..
فيروز  بعصبية : هو اللي بيدخل وواحد مش مح*ترم 
ابراهيم بقرب وهميه احمرت بعصبية : بتقولي  ايه ؟؟؟
اخدت المية ودخلت جوه بتجري بخوف
 من تحوله..ضحك على تصرفها ومشي وساب الغفير يتكلم.م..
فيروز دخلت المطبخ وهي بتنهد ور"مت جرد"ل المية في الحوض : واحد متـ.خلف وقل"يل الأ*دب
...
__إحنا بنكبر المصنع وهو محتاج كده ؟؟؟!
حازم واقف بيزعق في المهندسين : مين قلكم تكبروا المصنع وتبنوا ع اراضي أهل البلد ..بتبنوا ع زرع الناس الغلابة        
 ازاي؟؟؟
سليم بصوت عالي : أنا اللي قولت كده؟؟؟
بص حازم ليه بعصبية:ووو
يتبع...
لقراءة الفصل السادس عشر اضغط على : ( رواية صعيدية امتلكتني الفصل السادس عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية صعيدية امتلكتني )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.