القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مشاكل عائلية الفصل العاشر 10 بقلم سلسبيل أحمد

رواية مشاكل عائلية الحلقة العاشرة 10 بقلم سلسبيل أحمد
رواية مشاكل عائلية الجزء العاشر 10 بقلم سلسبيل أحمد
رواية مشاكل عائلية البارت العاشر 10 بقلم سلسبيل أحمد
رواية مشاكل عائلية الفصل العاشر 10 بقلم سلسبيل أحمد

رواية مشاكل عائلية الفصل العاشر 10 بقلم سلسبيل أحمد

انت مع زين واحمد صح 
اسر بص عالمسدج فالواتس ورد عليها فنفس اللحظه 
= آه ، في حاجه يا سيليا؟ 
- انا مش غبيه ياريت تفهم ده وعارفه انتوا 
بتعملوا اية يا اسر 
= بنعمل اية ؟ 
- معرفش ، قولي بتعملوا اية بقي 
اسر ضحك بصوته كله و احمد و زين بصوا له 
اسر: في اية ؟ 
احمد: بتضحك على اية؟؟ 
اسر قفل الفون: ولا حاجه الواد مجاش يعني 
احمد: هيجي 
زين: مالك كده حاسك مدايق؟؟ 
احمد: هقولك بعدين 
اسر: انت قصدك يعني ان احنا جربانين؟ 
احمد ضحك بغيظ: انت رايق والله
زين: متقول ياض في اية 
احمد: هوا انا عيل؟ 
اسر: لاء طبعا عيل اية ده انت شحط 
زين: بالظبط كدا
احمد بص لاسر: حلو وانا بوصل اختك وسيليا اتفقوا عليا معرفش قالوا اية وسيليا خلتني اجيب عصير تقوم ملك داخله السوبر ماركت جايبه حاجه تانيه عند فيا مع اني قايلهم لما حد يحب يشتري حاجه يعرفني
 لاني معاهم! انا غلطان؟ 
زين: بينكشوك بس متزعلش هما الاتنين لما بيتجمعوا بيقلبوا ريا وسك*ينه 
اسر: لا يا باشا معاه حق نشد عليهم 
زين: لا انا بدلع بس 
احمد ضحك: الى بيقولك بيدلع بس ده قلب على سيليا يومين لما نزلت ما غير ما تعرفه
زين: ولد عيب اسكت خالص 
احمد بص لاسر: عمتا انا مش بقولك عشان حاجه ياعم انا دمي اتحر**ق بس وحسيت انى عبي*ط قدامهم
زين ضحك: يا احمد بيهزروا في اى 
اسر: قولى بقي قولت ل ملك لما عملت كدا
احمد: هقول اي يعني انا اتكلمت معاهم بصيغه الجمع الاتنين اخواتى 
اسر بص شاف واحد جاي: هوا ده ؟؟ 
احمد: اها 
الواد اول ما شافهم جري فا جريوا وراه التلاته ومسكوا وخدوا فحته مفهاش ناس كتير احمد و اسر كانوا مسكينو
زين: انطق بقي ياروح ام... اية الى اديته لاخويا ده وبتديهولوا ليه 
الواد: انا معرفوش ولا اعرفكوا سبوني انا مدتش حد حاجه
زين طلع mطوه وقربها ناحيه وشه: سمعني كدا قولت اية
الواد: أأاأءءء
زين بزعيق: مش هصبر كتير!!!! 
= خلاص هقولك والله بس سبني انا مليش دعوه 
زين بعد مسافه صغيره وبصله: انطق
- ده واحد بيديني الحاجات دي وبيخليني اديها للشباب واضحك عليهم فيها ماده مخDره وبتعمل اد*مان وبعد تلت مرات هيجوا لوحدهم يطلبوا مني وساعتها هوديهم لي يدفعوا ويخدوا البر**شام 
زين كان مصدوم حرفيا واحمد و اسر نفس القصه: انت و*خ
- انا مليش دعوه الى مشغلني لو قولتله اني مش هنفذ طلباته هيوديني ف ستين داهيه ويقtلني وانا مش قده انا حتي معرفش اي حاجه عن الى بروحلهم هو الى بيبعتني 
اسر مسكه من هدومه: احنا هنوديك القسم تعترف بكل ده ولا عايزانا نسيبك تد*مر باقي الشباب بالطريقه القذ*ره دي 
= ابوس ايدك لاء بلاش الدمنهوري مش هيسبني 
زين بصله وبيقرب مره تانيه: اسمه الدمنهوري ها؟ 
= معرفش ممكن يبقي ده اسمه الحركي 
اسر بغل: انت لازم تتحاسب زيك زيه
= انا قولتلكم مليش دعوه دي تاني مره ليا معاه حتي ولولا اني غلبان كنت هقفله بس ده دوركم انتوا بقي انما انا مش هاخد في ايده غلوه 
زين بتفكير: انت بتشوف الراجل ده؟؟ 
= اها ليه
- عايزين عنوانه او تعرفنا هتقابله فين
= يا باشا انا لو عليا هسلمه واسلم نفسي انما انا عندي اخت خايف عليها من بعدي وهي ملهاش غيري! 
تلقائي زين و اسر واحمد حطوا نفسهم مكانوا وهو كمل كلام
= انا مكنتش عايز اكمل والا مكنتش هحكيلكم انا هساعدكم واقولكم عالمكان وانتوا بلغوا بس حتي لو البوليس خدني معاهم محدش يجيب يسرتي اني الى سلمت الدمنهوري عشان ميأذيش اختي
______________________ 
يمكن الموضوع كان باين بسيط ولكن اتصعد جدا عن طريق محمود والد لان زين  راح حكاله كل حاجه من اول ما احمد وقع لحد موضوع الدمنهوري ولأن محمود قائد فالجيش كان لي علاقات مع مباحث المخدرات و ناس كبيره فالداخليه وبعد ما جهات فالداخليه عرفت تم القبض عليه هو وكل الى معاه والى اكتشفوا ان اغلبهم مخطوف و عيال صغيره وهوا الى بيتاجر فالمخدر***ات وبيتاجر بالعيال اتسجن وهيتحول للمحكمه وطبعا مش هياخد اقل من 25 سنه 
انما يوسف الى ساعد زين فالقبض على الدمنهوري اعتبروه شاهد مالك وخرج رجع لحياته واخته وهيكمل تعليم.
_______________________ 
- ياه يا زين كل ده حصل انا مبسوطه اوي بالي عملتوا
= سيليا كل ده حصل عشان مساعده يوسف وانوه بجد كان رافض الطريق الى اتحط فيه غصب عنه وعشان هو كان عايز يبعد عن الطريق ده وبيحاول ربنا خلاه احمد يقع فطريقه عشان الموضوع يوصل فالاخر للداخليه وتساعده وعشان احمد برضو عارف الصح من الغلط اختار يحكيلي وميكلمش وياخد من البر*شام تاني زي باقي الشباب الى استسلمت! 
" طول ما انت بتحاول يبقي في امل " 
سيليا: عندك حق بحبك انت و احمد 
اسر: سلامو عليكوو مين بيحب مين 
سيليا ضحكت جامد
زين: ادخل يخويا ادخل 
اسر بص لسيليا: انا جاي بدري فين الاكل؟؟ 
زين: طب كلمني انا بس 
اسر: ياشيخ  وسع ما انت فوشي 24 ساعه 
سيليا دخلت جوه تجهز الاكل لانهم كانوا عازمين عيلة اسر مجدي باباه و  سلوي امه و ملك طبعا صاحبه سيليا 
احمد: مش ناوي تسيب البت فحالها؟؟ 
اسر بص لزين: شوفت؟ ماله بمراتي بقي 
احمد بغيره: مرات مين ! دي اختنا يحبيبي وتؤامي انا 
اسر ضحك: طب بس براحه لتفرقع بس
زين: بس انت و هو احنا هنتكلم بعد الغدا اهدوا بقي 
احمد بعدم فهم: نتكلم ف اية؟ 
زين: في الموضوع الاستاذ عايزه
اسر ببرود: استاذة سيليا يعني 
زين ضحك عشان اسر كان بيستفز احمد لانه بيغير جدا
احمد قام وسابهم وراح يكلم سيليا
- تعالي ثانيه 
= ها؟ في اية
- هوا انتي وافقتي على اسر؟ 
= بابا سألني وقولتله اتكلم انت
- يعني وافقتي 
= لو بابا رفض خلاص 
- وانتي فاكراه هيرفض اسر!! 
بحنيه: مالك يا احمد انت زعلان كده ليه
= مافيش
سابها و دخل اوضته ومتكلمش مع حد لغايه ما حطوا الاكل و عيله اسر وصلت..
       ___________ بعد الاكل __________
مجدي: واحنا بنطلب سيليا رسمي لاسر قولت اية يا محمود
الكل كان مبتسم الا زين و احمد وسيليا كانت مركزة معاهم
محمود ابتسم: والله اسر زي ابني ومتربي معانا من زمان مقدرش اقول عليه حاجه نعمل فترة خطوبة لحد ما سيليا تخلص تعليم وتكون جاهزه 
فاطمه و سلوي زغرطوا احمد مقدرش يمسك نفسه وباركلهم وقام بس زين فضل قاعد 
اسر: انا اوعدك يا اونكل محمود اني هفضل جمبها وهكون داعم ليها عشان تكمل لاني عارف ان تعليمها مهم عند حضرتك
محمود: ربنا يطمنك يابني 
اليوم خلص وهما مشيوا واتفقوا على معاد الخطوبة وانها هتكون صغيره للعلتين بس اسر كام فرحان جدا ان اخيرا سيليا وافقت وكلمها كتير لكن مش بترد عالفون ومتوتره وزعلانه بسبب موقف زين و احمد 
زين: انت قاعد كده ليه
احمد بسخريه: بص على وشك وانت تعرف
زين: طب وبعدين هنفضل كده؟ احنا كده هنزعلها
احمد: اعمل اية ؟ اقولها مبروك عشان هتمشي وتسبنا وحد هيخدها مننا؟ هتحب حد غيرنا! 
زين ابتسم وكان فرحان بغيرته عليها: انا زعلان من فكره انها هتت**خط**ف بدري بس لكن هي هتبقي مع حد واثقين فيه ممكن تبص للجانب ده
احمد: مش قادر سبني بقي وبص انت 
زين: شباب بقي م احنا كنا شباب
احمد: زين بطل تريقه يا اما تسبني لوحدي
زين: الواد عمال يكلمها مش بترد عليه لان اكيد زعلانه من موقفنا ضدها وده مينفعش يا احمد احنا كدا منكدين عليها
احمد: يبجاحته كمان بيكلمها! ليه؟ 
زين: مش بيتجاوز حدوده معاها مجرد سؤال عامله اية وخلاص ولا انت مش عارفه ؟ وعارف اختك؟ 
احمد: اها اعرفها معرفوش هوا
زين: يأخي ده متلقح فوشنا بقاله 17 سنه بص انت حر يا حبيبي انا هدخل اشرحلها موقفي عشان متفضلش زعلانه هتيجي معايا ولا لاء؟؟ 
احمد داري وشه واتغطي: لاء 
زين: اها يابناللل
زين راح لوحده فعلا وسيليا لاحظت انوه جه من غير احمد 
سيليا: احمد مدايق مني ومش هيكلمني صح؟ 
زين: .....
يتبع...
لقراءة الفصل الحادي عشر اضغط على : ( رواية مشاكل عائلية الفصل الحادي عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية مشاكل عائلية )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.