القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مشاكل عائلية الفصل الحادي عشر 11 بقلم سلسبيل أحمد

رواية مشاكل عائلية الحلقة الحادية عشر 11 بقلم سلسبيل أحمد
رواية مشاكل عائلية الجزء الحادي عشر 11 بقلم سلسبيل أحمد
رواية مشاكل عائلية البارت الحادي عشر 11 بقلم سلسبيل أحمد
رواية مشاكل عائلية الفصل الحادي عشر 11 بقلم سلسبيل أحمد

رواية مشاكل عائلية الفصل الحادي عشر 11 بقلم سلسبيل أحمد

سيليا: مش هيكلمني صح
زين: ده عيل معا**ق سيبك منه متزعلش
سيليا: لا يا زين انا مبحبش ازعل حد و احمد مش حد! 
احمد من وراها: انا مش حد فعلا انا جمعه
سيليا بصت لي بسرعه وهوا شدها علي وحضنها جامد: مكنتش اقصد ادايقك ابدا والله بس انا الي كنت مدايق
سيليا وهي ماسكه فحضنه: انت عمرك ما قولتلي ده 
زين فصلهم عن بعض: طب كفايه اوفر فالمشاعر وعاوزين نتكلم اترزعوا بقي ، دلوقتي الاستاذ غيران 
احمد: انا!!!! انا بغير انا ! 
زين: لا انت مش بتغير ، انت بت*حت*رق من كتر ما بتاكل في نفسك يا احمد
سيليا ضحكت واحمد بصله بنص عين
سيليا: لسه بدري اوي عالغيره دي
احمد: بدري اها والخطوبة كمان شوية و الفرح كمان كام سنه اربعه؟؟ ولا خمسه 
زين: الولا بيتكلم عن السنين كأنها ساعه ضوئية 
سيليا: الساعه الضوئية كبيره!
زين: يعني اكبر من السنه
احمد: بس انتوا الاتنين اية حصه العلوم دي! 
زين: ايوه صح بصي مبدئيا كده احمد بيغير
احمد: اها و زين بيغير 
زين بصله: اها بقا انا كمان بغير 
سيليا قعدت تضحك: وانا كمان بغير
احمد: من مين؟ 
سيليا: من ليلي ها 
زين: حلو كلنا بنغير واحد واحد واحد والحل بقي
سيليا بعقل: الحل اننا هنفضل سوا مهما حصل ومهما بعدنا احنا اخوات! دي كلمه كبيره اوي اكبر من اي حب تاني فحياتنا احنا اول كل حاجه عملناها سوا احنا عطينا سوا و فرحنا سوا وكبرنا سوا وكل حاجه! 
احمد وعيونه بتلمع: اختك بتقول كلام جد
زين: خت بالي هات منديل مش قادر 
سيليا ابتسمت عليهم وفهمت انهم بيحاولوا يداروا تأثرهم عشان ميبنش ضعفهم قدامها: انا بحبكوا ومش هحب حد قدكم ماشي يا احمد؟ 
احمد: انتي بتقوليلي ليه ده زين الى غيران وهيمو**ت 
من اسر 
زين بتلقيح: اها وسبت الاكل ودخلت الاوضه اها 
سيليا: اها وخاصمني واتقمص اها
احمد: حلو اوي جو تلقيح تحت السلم ده 
سيليا: انت يابني روح خرج ليلي وانا ه
احمد: هت اية؟؟؟ هتخرجي مع آسر!!!!!! 
سيليا ضحكت: هقابل ملك! 
احمد: اهااااا اخت اسر ومين هيوصلها؟ اسر! 
زين بذكاء: روح معاها انت كمان خلصت؟ 
احمد: مش طايق ملك انا 
زين: ياشيخ اتلهي انت حد طايقك
سيليا: حبيبي ده انا طيقاه
احمد: اوختي
سيليا: وصلني بقي 
احمد: اها يا ماديه يا حكيره وديها انت يا زين
زين: لا انجز انت يلا لازم اقابل ليلي فعلا عشان هتقفش بقالي مده مش بكلمها
احمد: ماشي يا حنين 
       _________**************_________
- خلص يا آسر بقي
= بقولك صح يا ملك خدي
- ها 
اسر بخبث= انت بتعاندي ف احمد ليه
- بعاند في اية ازاي؟ 
= حوار السوبر ماركت وانك بتشتري وهوا معاكوا يعني هو انا بخليه يوصلكم ليه
- هو انا صغيره يا آسر انت شايفني عيله؟ 
= لو شايفك عيله همسك ايدك واقولك كخ انا قولتلك كخ؟ 
- اسر متهزرش
= مش بهزر متعانديش معاه تاني ، ده راجل 
- هاع وانا بنت
= خلاص جربي تنزلي لوحدك بقي مدام حلوة كده وبتعرفي تشتري وتروحي وتيجي! 
" اسر كان عارف كويس انها هترفض وبينكشها لانها جبانه اخر كام حاد***ثه للبنات الى بتت**خ**طf مخو**فها يعني كل ده ملك بلونه منفوخه عالفاضي وبتحب العند ومتعرفش تروح تجيب كيس شيبيسي لوحدها اساسا كده من وهي صغيره." 
ملك بتوتر: اها عادي هنزل ماشي 
اسر قلع الجاكيت وقعد بثقه: انزلي
ملك: انت هتقعد! هتسبني انزل لوحدي!!! 
اسر: لا اله الا الله 
(محمد رسول الله )
ملك: ماشي بس انا معرفش المكان لولا كده هنزل لوحدي
اسر: اسالي الى يسأل ميتوهش
ملك: لاء 
اسر: ليه؟ 
ملك: هو كده يلا وديني
اسر: سواق الهانم انا؟ ، يبقي متعانديش معاه تاني؟ وبالذات فالشارع يا ملك لانك وقتها مسؤله منه لو حصلك حاجه هطلع عينه هو 
ملك ضحكت: ماشي خلاص هوا بقي اشتكي لك! 
اسر: هو مشتكاش اصلا يحببتي هو عرفني من باب المعلومه
ملك: اممممم طيب يلا بينا 
_____________________
- لولي حببتي
= دلوقتي افتكرت لولي! طلقني يخاين يكداب
- اهدي بس احنا لسه مخطوبين 
= خد دبلتك.
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني عشر اضغط على : ( رواية مشاكل عائلية الفصل الثاني عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية مشاكل عائلية )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.