القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية للحب رأي آخر الفصل السادس 6 بقلم نسمة محمود

رواية للحب رأي آخر الحلقة السادسة 6 بقلم نسمة محمود
رواية للحب رأي آخر الجزء السادس 6 بقلم نسمة محمود
رواية للحب رأي آخر البارت السادس 6 بقلم نسمة محمود
رواية للحب رأي آخر الفصل السادس 6 بقلم نسمة محمود

رواية للحب رأي آخر الفصل السادس 6 بقلم نسمة محمود

مليكه_طب البتاع ده فين وشه من افاه طب كان لازم اتسحب من لساني واقول اغير اللبس ده انا مني لله
فضلت ربع ساعه بتحاول تلبس الفستان
مليكه بس كده كله تمااام فله عليطلاق الفساتين ديه عره 
بس مش مهم مليكه بتدي كلمه ولا تراجع ولا استهبال 
وبعدين بصت للحاجه الي كانت علي التسريحه 
مليكه كل ديه حجات كميه إبذار فظيعه وفي الاخر انا مبستخدمهاش 
قعدت وقالت ده تقريبا كده غسول وجه ومالها الصابونه أم  اتنين جنيه ونص اشتكت والله م اشتكت لازم الفشخره وبعدين ايه كله ديه حجات شعر ده الجاز برقبتهم والله وبعدين المنكير اصلا ده حرام مبيصلوش معداش عليهم الدين الاسلامي خالص كده 🙂🤝
قامت وقالت بلا قرف وجابت الشراب قالت الابيض ولا الاسود هيليق علي الشبشب الفستان لونه بيبي بلو يبقي الشراب الابيض 
لبست الشراب الابيض والشبشب  وسابت شعرها 
ومحطش نقطه ميكب واحده بس كانت زاي الاقمر
ملكيه استعنا علي الشقا بالله
آدم_من الساعه ٢ للساعه٤ بتلبس ليه 
فهد_انا قولتلك سبها ..ووو... مكملش كلامه وفتح بوقه
صفاء بضحك_ايه ده يامليكه ده 
مليكه _العره الي انا لبساه علشان خاطر ابنك
.
آدم_ياشيخه حسبي الله شبشب وشراب علي الفستان 
مليكه _الكوتش بيتغسل والكعب مبعرفش امشي بيه 
صفاء _تعرفي انهم كده هيتريقوا عليكي تعالي يامليكه 
مسكت ايديها وقعدت قصدها
صفاء بحنيه وهدؤ_ينفع. ننسي اننا بنات 
مليكه_انسي إزاي يعني
صفاء _انتي قولتيها انتي بنتي جو سواق التكوتك تنسيه
يامليكه انتي دلوقتي في عالم غريب عن العالم الي كنتي فيه 
دلوقتي فيه مليكه البنت مش مليكه سواقه التوكتوك عايزه
الناس تقل منك
مليكه بصتلها وقالت انا محدش يقدر يقل مني الي يرفع عينه فيا بس اشلفطه
آدم_جعفر وربنا جعفر
مليكه بصتله وادم سكت
صفاء_مش انتي هتبقي دكتوره
مليكه قلبها دق بمجرد ما سمعت انها هتكون دكتوره
مليكه _ايوه انشاء الله
صفاء_الدكتوره بتكون بنت هاديه وجميله بتتعامل بلطف 
مش بالمطو/ه والمو/س وبعدين انتي البتاع ده مش بيعورك
في بقك
مليكه _مش ايه حد اصلا يعرف يحطه 
صفاء_يامليكه افهي
مليكه _ياماما ده طبعي ومش من السهل اني أتغير بالسهوله ديه
فهد_لاء يامليكه احنا بنساعدك نغيرك للاحسن من للاوحش عايزه تفضلي كده طول حياتك
مليكه _لاء.
فهد_يبقي هنتغير
مليكه بصت ل ادم وقالت انت عايز تغير مليكه علشان سمعتك.ولا علشان انت من جواك عايز كده 
آدم_علشان مليكه تكون دكتوره حلوه 
مليكه_طب هلبس الكعب وهتسندني علشان مقعش
آدم_انا سندك يا مليكه خليكي واثقه فيا
صفاء_هانم ياااهانم هاتي الشوز بتاع مليكه الي لونه كافيه من فوق ..
مليكه لبست الكعب ومكنتش عارفه تمشي بس ادم كان مسكها
مليكه_وربنا يا ادم لو انا وقعت بص هفضحكوا انتوا حرين بقي
أدم_انا حبيت فيكي طبعك مش عايزك تتغيري معايا خليكي كده بطبعك انتي بس قصاد الناس هتتعاملي بطريقه راقيه شوايه ماشي
مليكه_انا مش فاهمه حاجه يعني بص سوق بقي وانت ساكت
عاوزه انام شويه
مليكه نامت علشان كانت حرارتها مرتفعه بس ادم مكنش واخد باله 
وصلوا النادي جه يصحيها لقي جسمها سخن مولع قاس حررتها لقي جبنها لونه احمر ووشها محمر فضل يفوق فيها مبتفوقش لف العربيه
واخدها المستشفى
أدم_فين قسم الطوارئ
. السكرتيره من هنا يافندم 
أدم_دكتوووره ايه دكتوووره بسرعه
الدكتوره_ايوه يافندم 
أدم_خطبتي حررتها مرتفعه اوي ومغمي عليها
الدكتوره دخلت وابتدت تكشف عليها وآدم كان بره وقلقان
الدكتوره_هي درجه حررتها مرتفعه زياده وده غلط احنا شاكين انها يكون عندها كورو,نا هنعمل تحاليل ونص ساعه وهتطلع
عدي نص ساعه والتحاليل ظهرت
الدكتوره_استاذ أدم اتفضل
أدم_خير
الدكتورة_خير هي عندها دور برد قوي جدا وده بنسميه اشتباه في حاله الكور،نا بس لازم تقعد لوحدها ومتتعاملش
مع حد خصوصاً لو كبير في السن علشان الدور ده غلط للناس الي سنهم كبير.
أدم_طب والعلاج 
الدكتوره_الادويه ديه تخدها ب انتظام يومياً ده بعد الفطار مره وده بعد الغداء اتنين كبسوله وده بعد العشاء دوا شرب عادي وده فيتامين قبل متنام تاخده 
أدم_شكراً
ادم أخد مليكه ولبس كمامه وجونتي وكلم فهد
فهد_خدها شقه اكتوبر يبني خليها تقعد هناك لحد متتعافي 
أدم_كده مين هيقعد معاها مش هينفع اقعد معاها احنا مش كتبين الكتاب حتي
فهد_لاء انت اطلع علي الماذون وانا هجيب الشهود واجيلك 
علشان تبقي جوزها ومسموح ليك انك تقعد معاها 
أدم_بالسرعه ديه هكتب الكتاب
فهد_عندك حل تاني قوله
أدم بص لمليكه وقال موافق يابابا.
يتبع...
لقراءة الفصل السابع اضغط على : ( رواية للحب رأي آخر الفصل السابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية للحب رأي آخر )
reaction:

تعليقات