رواية شعلة الحب وقرار البعد (وهم شك ام يقين الجزء الثاني ) الفصل الثالث 3 بقلم سارة أحمد

رواية شعلة الحب وقرار البعد (وهم شك ام يقين الجزء الثاني ) الحلقة الثالثة 3 بقلم سارة أحمد
رواية شعلة الحب وقرار البعد (وهم شك ام يقين الجزء الثاني ) الجزء الثالث 3 بقلم سارة أحمد
رواية شعلة الحب وقرار البعد (وهم شك ام يقين الجزء الثاني ) البارت الثالث 3 بقلم سارة أحمد
رواية شعلة الحب وقرار البعد (وهم شك ام يقين الجزء الثاني ) الفصل الثالث 3 بقلم سارة أحمد

رواية شعلة الحب وقرار البعد (وهم شك ام يقين الجزء الثاني ) الفصل الثالث 3 بقلم سارة أحمد

بعد ما عمران وقع ارضا فاقد الوعي من اثر الازمه القلبيه ونقل لي المستشفي وظل في العنايه الفائقه لي ٢٤ساعه وايمان بجانبه لم تفرقه ثانيه وكانت منهاره وحزين وكل العائله تجمعت معا وكانوا يسندوا بعضهم البعض وكأنهم روح واحد....
يدخل تيمور لي العنايه رغم انه لم يتركها ثانيه واحده لكنه خارج حتي يجلب لها بعض الطعام والعصير فهي لم تأكل شئ منذ امس.....يقترب تيمور من ايمان التي جالسه علي الارض وسنده وجهها علي السرير وممسكه بيد عمران وتبكي..... يقترب منها تيمور ويضع يده علي كتفها...وقلبه يألمه علي امه....وشعور بلعجز لي عدم جعلها تبتسم فتلتفت اليه ايمان
وعيونها حمرا"ء من كثرت البكاء
ايمان:ابوك تعبان اوي يا تيمور لو حصله حاجه انا هم"و
لم تكملها وتجد تيمور يجذب"ها لي حضن"ه ويضمها بقوه فتشعر ايمان بلحب والامان .....
تيمور:اياك تقولي كده انا منغيرك مقدرش اكون هنا في الدنيا وبابا ان شاء الله هيبقي كويس....انا بحبك اوي...واكمل بمزاح
هو معقول حد يبقي متجوز القمر ده ويخلع ده يبقي غبي....
تخرج ايمان من حض"نه وهي تبتسم....فيمسح تيمور دموعها برقه....
ايمان ببسمه:اياك تقول علي ابوك كده ده حبيبي....
يقرب منها تيمور ويقبل راسها بحنان....
تيمور:هو انا قولت حاجه ويغمز لها بشقاوه ويكمل ربنا يهني سعيد بسعيده بس عشان خاطري ممكن تاكلي احسن انتي مقلتيش حاجه من امبارح وبعدين جوزك يطفش ام يشوفك دبلانه كده...
فتبسم ايمان وتهز راسها حاضر فيأخذ تيمور سندوتش وعصير ويبدأ في اطعام ايمان.....
تيمور:تعرفي ان لو حد شم خبر من الاداره اني دخلت اكله هنا او انك هنا اصلا هيقلبوا الدنيا بس انا محدش يقدر يتكلم معاي ده انا تيمور عمران اسمي يهز اي بلد....





تبتسم ايمان من مزاح تيمور
يغازل تيمور امه بشقاوه ولذه وايمان تضكك من قلبها...
تيمور:هو فيه قمر كده....
وفجأه يسمعوا صوت متعب يقول
ابعد يا ولد عني مراتي احسن انيمك مكاني تلتفت ايمان وتجري علي عمران بفرحه وتقبله في كل انش فيه......وحشتني يا عمري...
عمران:وانتي كمان يا قلبي بس خالي الولد ده يبعد عنك...احسن اقوم ليه.....
يضحك تيمور ويجري يقبل يده ابوه بفرحه الف سلامه عليك يا برنس....ومتخفش الموزه بتاعتك معاك اه وانا خالع.....
عمران:ايه الالفاظ دي غور من وشي
يضحك تيمور حاضر يا عاشق....
ويغمز ليه ويخرج لي يطمئن العائله كلها التي حمدت ربها....
وينقل عمران لي غرفه عاديه بعد ما استقرت حالته....
وعائلته كلها بجانبه تحيطه بحبها ودفئها وظلوا يضحكوا ويمرحوا
وكان هناك من يراقبه بح"قد وتوعد....
والله لا ادفعك التمن غالي اوي يا عمران زي ما انا اتحرمت من تكوين اسره وضحك بش"ر
يمر اسبوع ويخرج عمران ويذهب لي بيته والعائله كلها متجمعه معه حتي تطمئن عليه....
في الشركه البرمجه يجلس تيمور يراجع بعض الملفات فتدخل امل مهندسه برمجه عنده وصديقته المقربيه....بعد ما اذن لها تيمور
تجلس امل امامه
امل:كل تمام والصفقه هتبقي في جيبنا وشركه الشيماء هتخسر الصفقه دي....
يرجع تيمور لي الخلف ويتنفس براحه....
اخيرا هخلص من الشركه دي كانت زي الشوكه...شكرا لكي يا امل علي وقوفك جانبي....
تنهض امل وتقترب منه وتبقي خلفه وتدلج لهو كتفه....
امل:انا زي اختك يا تيمو وكله عشان الشركه...
تيمور بمك"ر: كله عشان الشركه برده ولا عشان نادر كان معاكي...
تتعصب امل وتزغده في جانبه
فيتأوه تيمور اه يا غبيه
تخرج امل وهي غا"ضبه منه
وتقول انا غلطانه اصل عشان بشتغل معك يا غليز...
فيضحك تيمور علي غض"ب امل الطفولي.....
وتفتح امل الباب وهي تنظر لي تيمور ولا تنتبه لي نادر فتصطدم بيه ويقعاه ارضا....
فتتوتر امل من هذا الموقف وتنهض بسرعه وتجري....
فينهض نادر ويظل ينظر الي طيفها حتي اختفت.....





تيمور بخب"ث:مش نشوف شغلنا احسن من التسبيل....
يتعصب نادر:صدق انك غليز
فضحك تيمور غليز بس نشوف شغلنا ويبدوا في مباشره اعمالهم
يمر اليوم وفي المساء عند قصر عمران العائله كلها متجمعه عند عمران علي العشاء
فتدخل نجوم علي الجميع وهم يتناولوا العشاء لكنهم لا يتحدثوا فقط الصمت يعم المكان ولكنها تقول شئ يثير الجنون..
نجوم:انا قررت اشتغل عارضه ازياء لي ملابس السباحه والشغل بكره.....
ينظر اليها الجميع ويبرقوا من اثر الصدمه وعيونهم تطق بش"رار
لكن سامح يهب من مكانه في ثانيه ويجري نحو نجوم التي تراه مقدم عليها بغ"ضب شيطا"ني تجري من امامه فيجري خلفها وهو يصرخ.....
سامح:نعم يا روح امك عوزه تشتغلي عارضه نهارك مش فايت خدي يا بت هنا....
تصرخ نجوم:وانت مالك يا رزل انا حره...لكنها تصطدم بي ابوها تيمور الذي يشت"عل غض"با ويصفع"ها بقوه.....
تيمور:انا شكلي معرفتش اربي ودلعتك كتير بس خلص من اللحظه دي انتي هتبقي مرات سامح هو طلبك وانا وفقت عشان يشكمك ويصرخ علي نورا
البت دي متخرجش من اوضتها لحد ما ينكتب كتابها علي سامح والدخله بكره....
تصرخ نجوم بغض"ب:ده مستحيل يحصل انا مش موافقه...
يتعصب تيمور ويجذب'ها من شعرها
هو انتي بتعصيني يا بت طيب كتب الكتاب دلوقتي
تصرخ نجوم بوجع مستحيل يحصل لكن سامح ينقذها من يد تيمور الثائر
تيمور:لا كتب كتابك دلوقتي وبعد قليل يأتي المأذون ويطلب توقيع العروس...فيصعد عمر لي نجوم لكنه يصعق بعدم وجودها
فيجن جنانه ويهبط لي اسفل وهو يصرخ بغض"ب علي الجميع





البت هربت انا هدف:نها
يتجمع الجميع علي صريخ تيمور
نورا بفزع:فيه ايه يا تيمور...
يتعصب تيمور ويجذبها من يدها بقوه انتي سبب كله ده بس انا هعرف اربيكي اصلها طلعه صيع"ه زيك....
فتبكي نورا بالم وتسحب نفسها وتدفع تيمور وتقول بغض"ب
انا بكره"ك يا تيمور ومعتدش اقدره اتحمل عصبيتك وغلطاتك فيه وغيرتك المجنونه عليه وشكك المستمره ليه انا عوزه اطلق طلقني لو رجل....
يتعصب تيمور ويصف"عها بشده ويقول بغض"ب اعمي انتي طالقه
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-