القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خادمة الصقر الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الحلقة السابعة والثلاثون 37 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الجزء السابع والثلاثون 37 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر البارت السابع والثلاثون 37 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم يوستينا سامي

في امريكا 😭💔
ياسمين خرجت من المطعم و هي منهار*ة من العيا*ط 
كربم بيجري وراها / استني يا ياسمين لو سمحتي نتفاهم  
ياسمين كانت بتع*يط بصدمة / نتفاهم بعد ايه يا كريم ، بعد ما ضحكت عليا ووهمتني بالحب و اول ما وصلت للي انت عايزة حبس*ت ابويا 
كريم بعصبية / اظبطي كلامك معايا بدل ارز*عك قل*م يفوقك كدة .. انتي مراتي علي سنة الله و رسوله و بعدين انا عمري ما فكرت في الهبل ده 
ياسمين با*نهيار / اومال فكرت في ايه ، فكرت فيا  انا لما اعرف ايه هيبقي موقفي يا كريم .. انا مش مصدقة ازاي كنت نايم في حضني و في نفس الوقت بتعمل حاجة تكسر*ني كدة ، ازاي حرا*م عليك 
كريم قرب من ياسمين و حاول يحضنها بس هي بعدت عنه و ضر*بته في كتفه / اياك تفكر تلمسني انت سامع ولا لاء  
كريم بو*جع / ياسمين انا اتجوزتك لاني بحبك بجد ..بس المفروض انك لو بتحبيني تساعديني اخد حقي و ابوكي يتعا*قب علي اللي عمله فيا و في غيري و تقفي مع الحق .
ياسمين بصدمة / ايه انت  عايزني اقف معاك ضد ابويا.....لا  مش هاقدر اعملها 
مش عشان انا مش مصدقاك بس ده  ابويا مهما غلط 
و مهما ظلم*ني هيفضل ابوكي الي جابني للدنيا 
 كريم حط نفسك مكاني..
كريم/  و انا حطيت نفسي مكانك و اختارتكوا انتوا الاتنين لاني بحبك  ... بس لا هاقدر اتنازل عنك لاني بحبك بجد ، ولا هاقدر اتنازل عن حق ابويا،  عارفه لو كان حقي انا كنت سبته لكن ابويا لااااا 
ياسمين بعيا*ط قعدت علي الرصيف في الشارع و حطت ايدها علي وشها / يعني خلاص يا كريم باظت 
لو سمحت امشي و سيبني لوحدي انا مش طايقة اسمع كلمة منك دلوقتي ، و انا لما اهدي هرجع الاوتيل 
كريم بحز*ن  / ماشي يا ياسمين براحتك .. 
....و فعلا مشي كريم و كان زعلا*ن اوي علي اللي وصلوا ليه هما الاتنين 
________________________________________________
في شقة جاسر 🏬🌿
 كان قاعد بتيشرت كت و شغال علي اللاب توب 
و لقه باب الشقة بيخبط قام فتح 
جاسر  بصدمة / انتي .. انا حقيقي مش مصدق المفاجاه ، بقي عزة عندي في بيتي لوحدها و كمان منغير مناسبة ..خير عايزة ايه 
عزة باحراج / ايه المعاملة الوحشة اوي دي ، في حد بيعامل ضيوفه كدة برضووو ..و بعدين مين قالك اني جايالك منغير مناسبة طبعا في سبب 
جاسر  / والله في سبب ، طب دي حاجة تفرح اوي 
تعالي معايا المطبخ اعملك حاجة تشربيها و تقوليلي ايه سبب الزيارة العظيمة دي 
و دخلوا مع بعض المطبخ علشان يتكلموا ..
في المطبخ 🧋
جاسر كان بيعملها عصير/ اتفضلي ادي كباية العصير بتاعتك ..ها قولي بقي جاية ليه و عرفتي عنوان بيتي منين ..
عزة / دي سهلة اوي يعني. . روحت الشركة و سالت و قالولي. المهم انا كنت جاية اكلمك في موضوع بخصوص نغم ..و اعتقد انك جدع و هتقف جنبها
جاسر / ليه ايه حصل لنغم .. هي كويسة يا بنتي 
....عزة كانت بتبص حواليها للبيت و مردتش عليه و كانت متو*ترة اوي و حاسة انها غلطت انها راحت بيته 
جاسر بغيظ / ما تتكلمي يا عزة هو انتي جاية تسمعيني سكوتك ..انا بدات اقل*ق بجد و بعدين انتي بتبصي علي المطبخ ليه كدة 
عزه / يعني عشان كنت فكراك قاعد في فيلا لكن طلعت  قاعد في شقه اينعم   هي حلوه قوي ما شاء الله  و في مكان جميل .. بس انا افتكرت حاجة تاني 
جاسر ابتسامه/  اه عشان صقر قاعد في فيلا يبقى انا كمان عندي  فيلا... عموما  لا انا مش زي صقر يا ستي ،  المهم كملي ايه اللي حصل لنغم ...
...و قعدوا علي الكراسي المطبخ فضلت عزة تحكي لجاسر عن كل حاجه حصلت بخصوص خالد و ان حالة نغم بتسوء و بقالها اسبوع مش يتاكل ولا تشرب ..
خالد /  الحقيقه انا معرفش اي حاجة عن الموضوع ده ، لاني حرفيا بقالي اسبوع لا عارف اقابل صقر و خالد و لو قبلتهم بنتكلم في الشغل بس 
عزة اتحرجت اوي / و تلاقيك انت كمان مشغول الله يعينك الصراحة .. صحيح سهيلة عاملة ايه دي وحشاني اوي 
جاسر ضحك  / لا والله .. طب انا رايح اقابلها النهاردة تحبي تيجي معايا
عزة بغ*يظ/ ده بجد .. عموما اه احب اووي انتوا هتتقابلوا فين ... هنا في بيتك 
جاسر / لا هنغدي برا ... انا هروح اغير هدومي و نروح مع بعض انا و انتي ..
و دخل جاسر يغير همومه و جهز و نزلوا مع بعض علي المطعم 
_______________________________________________
في اوضة خالد  💔🌿
خالد كان لابس تيشرت كات و شورت و قاعد علي السرير و مش قادر يتكلم مع حد و مش بياكل برضو 
صقر دخل اوضته / احم .. ايه هتفضل قاعد كدة لوحدك ، ده مكنش اتفاقنا يا خالد .. احنا كان اتفقنا اننا نرجع حقنا الاول و بعدين نز*عل علي الماضي
خالد / عارف يا صقر لما تكون عايش طول عمرك بتهر*ب من الحقيقة  و خا*يف تواجهها و فاجأه تتغ*صب انك تواجهااا هو ده اللي حصلي ..  انا اتكسر*ت اوي و مش عارف هقدر اقوم تاني ولا لاء .
صقر و هو مو"جوع / ما عاش ولا كان اللي يكسر*ك يا خالد ، صدقني كل حاجة حصلت زمان ممكن تتعوض الا انت 
خالد  بصله بصدمة / انا .. انت يا صقر اللي بتقولي كدة ، فاكر قولتلي ايه لما جيتلك اوضتك و كان نفسي بس تهد*يني  ساعة مشكلتي مع بابا و اني كنت عايز اسافر ايطاليا اتعلم الطبخ ..
 فاكر قولتلي ايه ؟؟
قولتلي انا و انت عمر ما كان طريقنا واحد و في عندي حاجات كتير اهم منك .. فاكر يا صقر 
صقر بحز*ن / فاكر يا خالد و عارف اني جيت عليك كتير ، بس تقدر تقولي الكر*ه و العدا*وة اللي بيني و بينك دي هتفضل لحد امتي ؟  .. لحد ما نسمحلهم انهم ينهوا عيلة الحديدي ..و ده بقي مستحيل يحصل   
خالد / عندك حق.. مافيش وقت للحز*ن بس الاول لازم ارجع نغم و اقنعها انها تفضل علي ذمتي هي و حبيبة 
صقر ضحك / الموضوع صعب الله يعينك ، اهي الستات دي مهما حولت تفهمها مش بتفهم 
و قام خالد من علي السرير يجهز هدومه و صقر لسه هيخرج من الاوضة لكن بص لاخوه 
صقر بحب / خالد ، هو انا ممكن اجي معاك مش كدة 
خالد ابتسم و حرك راسه بمعني اه ..و اتصدم اول ما لقي صقر قرب منه و حضنه جامد 
صقر بو*جع و هو حاضن خالد / كل حاجة هتتظبط صدقني يا خالد ، انا في ضهرك لو ايه حصل 
و خالد بادله الحضن ده و كان فرحان اوي..
________________________________________________
في بيت نغم  🏕️🪴
....خالد دخل اوضة نغم و كانت قاعدة علي السرير و رافضة تكلمه او تبصله و صقر قاعد برا مع والدتها 
خالد قرب صقر ناحيه نغم اللي كانت ملامحها بهتانة  و حز*ينه و ق قدامها / انا عارف اني اتاخرت اوي وكان مفروض اجيلك يومها واعتذ*رلك و افهمك كل حاجة بس انا كنت مصدوم زي زيك 
بس صدقيني اللي حصل ده مكنش صعب عليكي انتي بس ، انا مش عارف انام من يومها  
انا حقيقي مش لاقي مبرر ...نغم  .... انا  .....انا اسف
نغم مردتش عليه و فضلت بصاله بنفس نظره الحز*ن و الز*عل ..
خالد بعصبية/ لا متفضليش حز*ينة اوي كدة ..نغم انا اعتذرتلك برغم اني عارف الاعتذار مالوش لازمة 
بس انا مش قادر اشوفك كدة .. ارجوكي قولي اي حاجة 
نغم بدات تد*مع و لكنها فضلت ساكتة برضوو و فاجاه خب*طته في كتفه/ جاي تعتذرلي ليه .. جيت تاني ليه اصلا ، ما انت كنت اختفيت من حياتي 
راجع تظهر تاني  علشان تفكرني باللي عملته فيااا
انا عايزة اعرف انا عملتلك ايه علشان تعمل فيا كدة 
خالد مسك ايديها بحب  / معملتيش اي حاجة لكن انا الي غ*بي  كان لازم أقولك كل حاجة من الاول 
انا لو حلفتك اني كنت بمو*وت منغيرك مش هتصدقي 
نغم بد*موع/  و انا لو حلفتلك ان كلامك ده كله مش فارق معايا هتصدقني  .. و  ربنا يكفيك شر اللي كرهت حد بعد ما كانت بتحبه اووي يا خالد باشا 
و بعدين انت جايلي ليه ، مش المفروض تبقي مع مراتك دلوقتي و ابنك.. اطلع براا يلااا 
خالد مسكها من كتفها / لا انا مافيش حد هيبقي علي ذمتي غيرك ، و لو الادب ما جاش معاكي ييقي هتقعدي زي الجز*مة دلوقتي  علشان تعرفي كل حاجة..
لانك مش هتسيبيني يا نغم ، بالذوق او بالعافية اقعدي بقي و اسمعي كلامي 
....نغم كانت فرحانة اوي من جواها لأنها حست انها مهمة بالنسبة ليه و بدا خالد يقولها كل الكلام اللي صقر قاله ليه و قد ايه هو بيتعمل ايه تمثيلية كبيره 
خالد بار*هاق / ها عرفتي كل حاجة ، انا اتظلمت زي زيك يا نغم ، حتي مكنتش قادر اطلقها ، لاني ببساطة مكنتش عارف هي سابتي ولا حد اجبرها ولا هي مي*تة اصلا ، انا كنت في حيره لحد ما شوفتك 
نغم مسحت دمو*عها و حضنت خالد/ ايه القرف ده يا خالد بجد ، يا ريتني ما كنت حبيتك ولا شوفتك 
انتوا حياتكم صعبة اوي ، كلها عداو*ات 
خالد و هو بيضحك و حاضنها / اه للاسف ، بس انتي هترجعي معايا و لازم تستحملي وجود حبيبة الفتره دي ، بس والله فتره موقتة اوي 
نغم بتعب / ربنا يقدرني بجد و استحملك انت و هي و صقر كمان 
خالد ضحك و باس راسها / بحبك اوي والله ، و كنت هتجنن عليكي 
....و اخد خالد نغم و مشيوا من البيت و راحوا الفيلا عند صقر بس صقر كان سابقهم و مشي و ما اتقابلش مع نغم 
_______________________________________________
في الاوتيل  🏬
ياسمين كانت قاعدة  مستنية كريم يرجع ...
كريم دخل الاوضة / معلش اتاخرت شوية.. مكنتش قادر اتكلم خالص .. انني كويسة يا ياسمين
ياسمين/ لو سمحت ما تتكلمش معايا بالاسلوب ده وكانك  خا*يف عليا  قوي
لانك لو كنت بتحبني وبتخا*ف عليا عمرك ما كنت هتفكر تا*ذي ابويا و تعمل فيا كدة و تخو*فني منك 
 انا بس عايزه ارجع مصر النهارده انا حجزت ليا و ليك ..ده لو انت عايز تسافر 
كريم / هو الاحسن اننا منتكلمش مع بعض .. بس انا مضحكتش علي حد ..لان ببساطة كدة انا مقلتلكيش اني هسيب حقي .. و تبقي غلطتك انتي لو افتكرتي كدة  ، انا هنزل و هرجع علي ميعاد الطياره لان قعدتي معاكي هيجيب خنا*ق ..
و كريم نزل و قعد في الكافيه لحد ميعاد الطياره
 و ركبوا الطياره مع بعض لكن كان كل واحد فيهم 
متجنب التاني ..
______________________________________________
في حديقة في فيلا صقر 
خالد عمال يضحك جامد /  لا نانسي مش عايزة تسكت حقيقي .  دي خامس صوره تبعتها بنفس فستان الفرح.. مالها يا عم 
صقر/ سيبها تبعت و ترن و شوف مين اللي هيرد عليها اصلا .. بقولك ايه انا عايزك تقعد تتكلم مع معاذ علشان مش قادر اقعد اتكلم معاه و هو نفسيته وحشة من يوم خنا*قتنا 
خالد / غريب ابنك ده اوي ..طالع بيحس برغم انك معندكش دم ولا قلب اصلا .. موضوع غريب بجد 
صقر  رفع حاجبه / ايه هنبدا نعك تاني ولا ايه و بعدين اللي معندوش قلب ده جيه معاك و انت بترجع ست الحسن و الجمال و لا نسيت 
خالد بضحك/ خلاص يا عم بهزر.. انا هطلع اتكلم معاه متقلقش ، قمر اصلا لسه قايلالي انه رافض ياكل كمان 
انا هقوووم اطلعله 
و اول ما دخل الاوضة اتصددددم 😨
يتبع....
لقراءة الفصل الثامن والثلاثون اضغط على : ( رواية خادمة الصقر الفصل الثامن والثلاثون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية خادمة الصقر )
reaction:

تعليقات

ستصدر قريبًا على مدونة يوتوبيا رواية المتداول التي تم طلبها مِنا كثيرًا وهي أول رواية مصرية تدور أحداثها حول تداول الـ فوركس والعملات ستتعلم من خلالها تداول العملات بأقل خسائر مُمكنه وكيف يُمكنك الربح من خلال شراء وبيع العقارات رواية بإمكانها تعليمك كيفية الربح من تداول الذهب والعملات والفوركس كيف يُمكن لشخصًا في بداية حياته مثل (عيسى) في الرواية أن يُحقق ثروة مالية كبيرة فى مدة قصيرة.