القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خادمة الصقر الفصل الحادي عشر 11 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الحلقة الحادية عشر 11 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الجزء الحادي عشر 11 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر البارت الحادي عشر 11 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الفصل الحادي عشر 11 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الفصل الحادي عشر 11 بقلم يوستينا سامي

نغم باعجاب /  الله هو انتي اسمك قمر  على فكره ده اسم علي مسمي جدا
قمر بخجل / شكرا ليكي يا استاذة ده من زوق حضرتك.. هو انتي اسمك ايه 
نغم بفخر  / انا واعوذ بالله من قوله  انا... اسمي نغم حلو مش كدة ، انا عارفة والله منغير ما تشكري 
......صقر ضحك و نغم اتصدمت من ضحكه و ابتسامته اللي اترسمت علي وشه في وجود قمر 
صقر / سيبك منها يا  قمر دي مجنو.نه ، المهم انت ايه اخبارك بقالي كتير ما شفتكيش .
قمر بحزن / وانا كمان بقالي كثير قوي ما شفتكش يا صقر بيه ، يعني لولا الفرح كان زماني ما شفتكش خالص. 
صقر بابتسامه / ما تقوليش كده انا ما باجيش الصعيد غير لما بسال عليكي واطمئن عليكي على فكره ، اخبار والدتك ايه .
.....قمر ما تكلمتش وصقر  كذلك و فضلوا بيبصوا لبعض  ونغم كانت واقفه مصدومه وخب.طت كريم في كتفه
نغم بصوت واطي لكريم /  هو ايه اللي بيحصل ده 
كريم .. صقر الحديدي طلع بيسبل ده مش انسان إلي 
كريم بصوت عالي / ايه يا قمر هو صقر بس اللي هتسلمي عليه يعني ولا ايه,  ما انا موجود ولا انا شفاف مثلا 
قمر بابتسامه عزبه /  ازاي بس يا كريم باشا  هو انا اقدر برضوو ، ازي حضرتك وازاي عساف بيه ما شفتوش
كريم/  لا حقيقي عساف قاعد فوق مح.تل الاوضه ، 
صحيح انا سمعت انك اتخطبتي لعزمي الف مبروك 
قمر اتغيرت ملامحها للحزن والزعل 
وقالت بصوت مكسور / اه عزمي  ابن ناس و كويس معايا 
انا مضطرة امشي ، بس لو عوزتوا  مني حاجة ابعتولي و انا عينيا ليكم ... بعد اذنكوا
صقر بصوت موجوع/  مبروك يا قمر باذن الله ربنا يسعدك معاه ، انا ما كنتش اعرف موضوع الخطوبه ده بس في فرحك اعتقد ان انا ممكن ابقى وكيلك كمان  لو تحبي 
قمر بحزن/ تشكر يا صقر بيه..
....و مشيت قمر و هي ملامحها توحي بالعياط و الوجع 
و كانها بتجري قبل ما دموعها تخونها و تنزل قدامهم
صقر بص لكريم و نغم / احم .. كريم انا هدخل انام بقي ، و انتي يا نغم خلي بالك من معاذ احسن يصحى علشان لو قام وما لقيكيش جنبه ممكن يعيط
  ...ودخل صقر الدوار ونغم فضلك تبص ناحيه كريم بصدمه وفجاه مسكته من هدومه و اتكلمت بعصبيه
نغم /  باقولك ايه بقى انتم ليه غامضين كده  انتم ايه حكايتكم بالضبط انا مليش في الغموض ده 
كريم فضل يضحك جامد ومسك يد نغم وبعدها عنه وقال لها / يا بنتي انتي المفروض اصلا ما تشتغليش هنا. .. لان البيت ده بكل اللي فيه حياتهم غامضه وعمرك ما هتفهمي اي حاجه يلا تصبح على خير يا نغم 
وكريم سابها ودخل الدوار برده علشان ينام
 نغم في سرها / معقول في ناس كدة ، طب طلاما كلهم غمضين اومال انا هتعامل مع مين .. حتي عساف اللي كنت فكراه عبيط طلع برضو غامض ..
.......وفضلت نغم فتره طويله بتفكر في الجنينه وبعدها قررت تطلع تنام وعدى اليوم بهدوء في الصعيد وكل واحد فيهم ملتزم اوضته ..
____________________________________________
بليل في الفيلا صقر الحديدي ...
والده نغم /  ما خلاص بقى يا عزه ما حصلش حاجه لكل ده يا بنتي جاسر  خب*طك بالعربيه واعتذرلك
يبقي ايه لازمة المحاضر
جاسر/  سيبيها يا طنط انا عارف الشوو  اللي بتحاول تعمله دوت،  باقولك يا بنت انتي لو  فاكره نفسك هتخوفيني 
فانا ما باخافش وانا اصلا لازم اطلع اجهز الشنطه عشان انا مسافر ومش فاضيلك 
عزة / ياض انا ممكن ابط*حك بحاجة بلاش تستفزني كدة و انت بارد كمان 
والده نغم / وبعدين معاكي بقى يا عزه مش كده يا بنتي هو انت جايه تزوريني وتعملي مشكله
سماح/  اهدي بس يا حاجه ده سوء تفاهم بينهم واكيد هيتصلح
 جاسر بعد اذنك كفايه كلام واطلع خذ الشنطه اللي عايزه تاخذها وسافر يا ابني ربنا معك 
جاسر / حاضر يا طنط انا هاطلع اخذ الشنطه واقصر الشر علشان انا اصلا ما عنديش دماغ
 سماح بحنين وحب /  جاسر عشان خاطري يا ابني ابق سلملي على خالد وقله جدتك نفسها تشوفك قوي ..ووحشتها 
بدات سماح تعيط و جاسر قرب منها / طب ليه بس بتعيطي صدقيني هو كويس وبعدين ما انتي عارفه خالد راكب دماغي ورفض يرجع يعيش مع صقر
سماح/  عارفه يا ابني اللي فيها وقلبي موجو*ع عليهم هما الاثنين ربنا يهدي سرهم على الاقل عشان معاذ يتربى ما بين ابوه عمه .. اطلع يا ابني شوف وراك ايه 
.....وفعلا طلع جاسر وجهز الشنطه ونزل وخرج بره الفيلا بس لقى عزة مستنية حاجة تركبها ..
جاسر /  على فكره انت لو فضلتي  هنا لحد بكره واقفه مكانك مش هتلاقي عربيه توصلك تحبي اعمل فيكي معروف و اوصلك
عزة عصبيه / ايه تعمل فيا معروف دي هو انا باشحت منك وبعدين مالكش دعوه انا بقى عايزه اقف هنا لحد ثاني يوم الصبح 
جاسر / يلا يكشي هتو.لعي بجا.ز انا غلطان اصلا ان انا بعبر  امثالك 
وفعلا سبها جاسر ومشي وعزة كانت واقفه متغاظه جدا و زعقتله / اتفووووو بجد ..
......عزه ما كانتش لاقيه فعلا المواصلات و اضطرت تطلع بره وتمشي كثير لحد ما لقت عربيه توصلها اما جاسر فكان في طريقه للصعيد 
____________________________________________
......ثاني يوم الصبح تجمعوا كلهم على السفره علشان يفطروا وكان جاسر قاعد جنب عساف وجنبهم معاذ ونغم .. والحديدي قاعد على راس السفره وجنبه حفيده صقر الحديدي اما خالد كان رافض يقعد معاهم 
الحديدي / هو خالد برده مش عايز يجي يقعد معنا
ما تدخل انت يا عساف حاول تقنعه يجي بس يفطر
عساف بابتسامه / والله حاولت كثير قوي بس خالد زي ما احنا عارفين رخم وما بيرضاش يسمع كلام حد
و هو اصلا في الجنينة 
نغم بحب استطلاع /  طب انا ممكن اروح انادي عليه انا اصلا كده كده فطرت تيجي معايا يا  معاذ 
معاذ /  اه اجيء معاكي يلا بينا
..... وفعلا خرجوا الجنينه علشان يدوروا على خالد بس خالد كان قاعد جنب اسطبل الخيل 
نغم / ايه يا عم بقالي كتير بدور عليك .. مختفي ليه كدة ،هو احنا مش كان بينا كلام برضوو 
خالد ابتسم / كلام ايه بس يا شيخة اتلهي... يا زيزو وحشتني اوي , جيت ليه مش المفروض تقعد تفطر 
معاذ/  ما انا فطرت يا خالد  و اكلت كل الاكل بتاعي حتى اسال نغم ...انا جيت اقعد معاك علشان وحشتني 
نغم وهي بتقلد صوت معاذ / وانا كمان والله اكلت كل الاكل بتاعي وجيت اقعد معاك صح يا معاذ
خالد ضحك جامد من قلبه على طريقه نغم و بصلها  باعجاب /  انتي مش طبيعيه على فكره انتي كان المفروض تمثلي مش تشتغلي مربيه في حضانه
نغم /  طبعا ما انا باكلم واحد فنان قولي بقى
 ليه ما اشتغلتش الحاجه اللي انت بتحبها وما حاولتش مع باباك علشان تبقى شيف مشهور 
خالد باس معاذ من راسه وقال له / حبيبي روح العب هنام و اتفرج علي الاحصنه ما تخافش انا واقف اتفرج عليك ..
...و مشي معاذ يتفرج علي الخيل ..
خالد/ السؤال ده تساليه لصقر الحديدي اللي انت جايه معاه ، قوليله ايه اللي وقف في حياه خالد وفي طريق مستقبله .. يمكن يجاوبك 
نغم بضحك. / انا لو فضلت اهاتي من هنا لبكره مع صقر ده مش هيرد عليا اصلا وبعدين انا جيت اتكلم معاك عشان حسيتك طيب وشبهي ، وممكن نبقى اصحاب 
خالد وجع / بس انا مش بصاحب يا نغم واي احد من طرف صقر انا باكر.هه وبك.ره اني اشوفه قدامي
 الوحيد اللي مستحمل وجوده هو معاذ لانه مولود على يدي وباعتبر نفسي ابوه 
نغم / يعني انت بتحب معاذ،  طب بذمتك واللي بيحب حد يحاول يق.تل ابوه و ييتمه ..
في اللحظه دي خالد مقدرش يسيطر علي نفسه و مسك نغم من رقب.تها بغيظ وقال لها / انت عارفه لو ما بعدتيش عني انا ممكن اعمل فيكي ايه 
و فاجأه اتكلم بصوت عالي اوي خض نغم / عارفة ولا لاااااء
نغم بخضة و دموع / انا همشي من هنا .. و ماليش دعوة بيك و الله بس سيبني .. معاذ لو شافك و انت كدة هيخاف منك  
خالد بعد عنها وقال لها/  اوعي تتكلمي معايا تاني  علشان قسما بربي هاز.علك اوي .. غوري من وشي 
نغم جريت بعيد عن خالد حتى سابت معاذ وجريت على الدوار وكانت بتنهج جامد وقبلت عساف في وشها ..
عساف حس من الزعر اللي مرسوم علي وسهل ان في حاجه مش طبيعيه /مالك وشك مخطو.ف ليه كدة ، انتي كويسه 
نغم دمعت بصدمه و خوف /  انا عايزه ارجع مصر  حالا يا عساف ، خالد ده مجنو.ن انتم ازاي سايبينه عايش معاكم كده ...ده كان عايز يمو.تني 
عساف مسك يديها علشان يطمنها/  طب اهدي ما تتكلميش دلوقت واهدي...  تعالي نقعد بره 
نغم بخوف /  لا بره مين تعال نخش جوه خالد قاعد بره ،  وانا كنت باقول على صقر انه هولاكوو ده طلع ملاك بالنسبة للمجنون التاني..
_____________________________________________
في اوضة خالد
خالد دخل الاوضه وقفل الباب على نفسه وقعد على السرير وحط راسه بين يده 
خالد/  هو انا كنت ناقصك يا نغم وناقص فضلك ..
وبص ناحيه الدرج وراح فتحه وطلع منه مسد.سه وبدا يبص له ويتامل فيه وافتكر اللي حصل من حوالي سنتين
فلاش باك. .
في فيلا صقر الحديدي خالد كان يومها حصل خنا.قه بيني وبين صقر جامده جدا ورجع الفيلا وهو مصمم ان هو يق.تله
__________________________________________
 في اوضه صقر الحديدي 😱
خالد دخل وكان ماسك المسد.س في يده وقرب من صقر واو.جهه على وشه وهو نايم في السرير لكن
 فجاه صقر ضر.به برجله وز.قه بعيد عنه وولع النور
صقر بصدمه /  خالد 😱 انت اللي كنت موجه مسد.سك في وشي ، انت ازاي يعني... قولي  انت في حد حاول ياذ.يني وانا نائم وانت د.فعت عني خالد رد عليا انا باكلمك .. انت كنت عايز تمو.تني انا 
خالد بدموعه وكره في عينيه / ويا ريتني قدرت لو كان زمانك نايم بجد يا صقر كنت ارتحت منك للابد
 بس انت طول عمرك كده تعبان وانت صاحب وانت نايم 
صقر بوجع بدا يضحك بهستيريه / انت داخل تقتل.ني وانا اللي فاكر انك حرا.مي اتاريك  اخويا 
وبدا يضحك جامد / اه يابا لو كنت عايش،  تعال شوف ابنك بيعمل ايه ، ابوك لو كان عايش كان فرح بيك.اوي 
. ...... هو ايه المفروض اعمل فيك ايه خالد
 اخذ المسد،س من يدك وامو.تك به ولا هاحبسك
 وفجاه  صقر ز.ق خالد جامد و اتكلم بصوت عالي اوي / انا عملتلك ايه يا اخي علشان اشوف كل السواد ده في عينيك 
انا اخوووووك !! 
هو انت فاكر انك لما تخل.ص مني هتنساني بالعكس انت كل ما تبص في المرايه هتفتكرني لان انا مش بس اخوك انا توامك ..  وانت ليه بتعمل فيا كده ليه 
بااااااااااك 😭
فاق خالد من ذكرياته وكانت دموعه ماليه وشه وماسك المسد.س بغل وبيكلم نفسه /  انا اللي عملتلك ايه عشان تن.هي حياتي بالشكل ده وتدمر.ني وتاخذ كل حاجه وانا اخسر كل حاجه.... ليه يا اخويا
استوووب ..
يتبع....
لقراءة الفصل الثاني عشر اضغط على : ( رواية خادمة الصقر الفصل الثاني عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية خادمة الصقر )
reaction:

تعليقات