القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خادمة الصقر الفصل الثاني عشر 12 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الحلقة الثانية عشر 12 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الجزء الثاني عشر 12 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر البارت الثاني عشر 12 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الفصل الثاني عشر 12 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الفصل الثاني عشر 12 بقلم يوستينا سامي


في مكتب صقر الحديد في الدوار عساف كان قاعد هو ونغم ..
عساف بضحك/  والله يا ستي خالد مش هيخش هنا لان ده مكتب صقر اصلا  ولو دخل هنا مش هيعملك حاجه طول ما انا موجود قولي بقى ايه اللي حصل
نغم بخوف /  عساف بطل تضحك انا مرعوبه من خالد ده بجد ، ده مش طبيعي بص انا هاقولك اللي حصل بالضبط علشان تحكم بالعدل .
....وبدات نغم تحكي لعساف وهي مقتنعه انها مش غلطانه لكنها فاقت على احد بيضر.بها على قفا.ها بالقل.م ..
نغم بوجع / ايه الغباء ده في حد يعمل كده برده انا ما بحبش حد يهزر معايا با.يده يا عم 
عساف وهو بير.مي عليها الورق اللي موجود علي المكتب
و بحده يقولها /  غبا.ء وكمان بتقولي ما عملتيش حاجه امال لو كنت عملتي ..  انتي ليه تفكيرك صعب اوي كدة 
تعالي يا بنت انت رايحه فين ، وانا اللي كنت فاكر نفسي غبي 
.تعال يابا شوف ان ابنك ملك العالم في الذكاء ... تعال يا بنت و ربنا لاديكي بالرو.سية 
نغم / روسية ايه يا عم هو انا الشحاا.ت مبروك 
باقولك ايه اقعد كده وفهمني انا عملت ايه غلط عشان انا بجد مش فاهمه
عساف بدا يخبط على راسه / يا نهار اسود وكمان مش فاهمه..  طب بذمتك انتي يا قاد.ره في حد في الدنيا يروح يقول لاحد هو انت قت.لت اخوك  ..انتي غبيه يا نغم
نغم /  الله يا عساف ما انا قلت ان  انا و هو بقينا اصحاب خلاص واكيد هيفتح قلبه يقولي
عساف بضحك  /  لا والنبي بقيتوا  اصحاب من ساعه واحده شفتيها يا نغم حرام عليكي ..
 بس انا فاهم انتي عملت كده ليه ، طريقه كلام خالد البسيطه واللذيذه خليتك تفتكري ان خالد دوت ابن خالتك ... بس يا نغم نصيحه مني خالد صعب جدا في التعامل ومش اي حد يقدر يكسبه 
قعد عساف علي  الكرسي بعد ما كان بيجري وراء نغم بتعب ونغم قربت منه بحذر وقالتله / طب ايه اللي وصلني كده يا عساف بجد خالد  ده طيب قوي 
او كان طيب قبل ما يحاول يخنق.ني يا عم ..اسكت ده انا اترعبت والله العظيم ، معقول في حد يغدر مرة واحدة كدة 
عساف بحزن/  خالد غدار قوي بس هو معذور انت عارفه والد صقر كان بيحبهم قوي بس طول الوقت كان شايف ان خالد غلط و ان انسب تعامل معاه  مش بالعقل لكن بمد الايد ..
علشان كده خالد طلع عن.يف في كل حاجة عكس صقر تماما .. يعني انا بصراحه ما افتكرش ان صقر مد ايده على بنت عكس خالد عمل مواقف كثير قوي
نغم قعدت على الكرسي جنب عساف وهي حزينه/ وهو باباه كان بيضر.بوا جامد 
عساف بضحك / والله انا افتكر مره و احنا في ثانوي   خالد من كثر ما كان بيتضر..ب من ابوه كان مقرر ان هو ين..ط من الشباك عشان مش عايز يضر..ب ثاني
بس ما يغركيش خالد كان بيعمل كل مصيبه والثانيه انقح من اللي قبلها 
نغم/ عساف بجد جاتكوا القر.ف والله ..انا جالي حموضة من كتر النكد اللي انتوا فيه .
عساف ضحك / ده أنتي كدة متعرفيش حاجة خالص 
بس شوفتي انا فرفوش ازاي 
_________________________________________
في اوضة كريم ..
كريم /  يا سلام يعني انا عشان ما ردتش عليكي ابقي كده مش مهتم وشخص ندم .. وبعدين يا ياسو  ما انا قلتلك يعني انا من ساعه ما هروح  الصعيد هابقى مشغول
ياسمين بهزار/  ايوه اعترف انت مهتم  بشغلك واصحابك ما هما اهم مني انا . عموما يا استاذ كريم الاهتمام ما بيتطلبش والمبدا ما بيتجزاش 
كريم /  ايه يا ست حيلك هو انت حافظه كام كلمه جايه تقوليهوملي .. و بعدين وحشتيني اوووي
ياسمين بصدمه / بجد ولا بتقول اي كلام علشان تضحك عليا .. واد يا كريم انا عندي سؤال هو انت شخص كويس ولا وحش بس بامانة 
كريم بضحك/  طب والله العظيم نغم بتكلمني انا بجد مش مصدق طريقتك في الكلام بتبقى شبهها ازاي كده 
ياسمين/ نععععععم ..مين نغم دي بقي يا سي كريم 
____________________________________________
في الجنينه
نغم كانت بتلعب هي و معاذ الكوره و عساف قاعد علي التربيزة و بيقلب في الموبيل 
نغم / انت يا عم عساف ما تيجي تلعب معنا بدل الاكتئاب اللي انت قاعد فيها .
عساف / نغم خليكي في حالك بدل ما اقوملك او اجيلك خالد ، وبعدين مش كفايه مقعداني قدامك عشان بس حضرتك خائفه تقعدي لوحدك هنا 
والله محسساني ان خالد ده مجر.م مثلا وانت شخصيه مهمه وهو جاي يختا.لك
نغم قربت منه و اتكلمت بصوت واطي عشان معاذ ما يسمعش / والله يا عساف مهد.دني ان هو لو شافني هيز.علني وانا بصراحه مش عارفه مقدار زعلي هيبقى قد ايه ..فخليك موجود الله يكرمك 
عساف/  طب يلا روحي كملي لعب يلا 
نغم / طب مش ناوي تقولي انت كنت مضايق ليه امبارح وصقر وكريم كانوا خائفين عليك ليه
 عساف/  اقسم بالله يا نغم لو ما فيش قدامي لاحد.ف عليكي اي حاجه ..و انا اصلا مش طايقك 
نغم / اخويا شقي  حبيبي كفائة ..عيب الطفل بيتفرج علينا خلينا محتضرين انا هكمل لعب .
______________________________________________
في اوضه عاصم الحديدي 
صقر / ما تقلقش يا جدي كل اللي اتفقنا عليه اتجهز
 الزينه اتعلق وجاسر كلمني وقالي ان هو في الطريق هو بس عدى على الشركه ثاني بعد ما كان جاي عشان حصلت لخبطه وده اللي اخره
الحديدي / طب والعجول يا صقر جهزوا ولا لسه 
العزومات هتجهز من بليل يا ابني ،  انا اللي يهمني ان الفقراء ياكلوا ، دول غلابه يا ابني و بيستنوا الولايم دي بشتياق 
صقر ببتسامة / ربنا يحببك فيك خلقه يا عمدة 
عموما ما تقلقش انا مش بس خليتهم يجهزوا ثلاث عجول لا دول خمس عجول .. و علشان الناس تنبسط و محدش ما ياخدش نايبة 
الحديدي/ بفرح اوي يا صقر لما بترجع تقعد معايا في الدوار ... بذمتك مش هنا احسن من مصر و قرفها 
صقر / الاتنين حلوين .. انا هسيبك اروح اشوف ايه الدنيا برا 
الحديدي / استنى انا عايز اتكلم معك في موضوع مهم واعرف منك ناوي ترجع حق اخوك امتى ؟ 
صقر بتركيز / شكلي كدة مش ناوي !! 
___________________________________________
خالد كان في الاسطبل بيركب الخيل بتاعه و عساف راحله .
عساف بضحك /  طب انا عايز اتكلم معاك وعلشان تسمحلي اني اتكلم معاك يبقي لازم اطلع لمستواك وار.كب خيل زيك مش كده
خالد ضحك / صح ..نقي واحد انا هر.كب فارس و انت شوف تاخد اني حصان 
عساف / اما انت غلس صحيح ما انت عارف كويس قوي انا باحب فارس وهو كمان بيحبني 
خالد بارهاق /  ايوه كان بيحبك بس لما طولت في غيابك هو نسيك ، مش كده يا فارس
عساف ابتسم / هاعتبرها علامة علي  الكلام اللي انت عايز تقوله بس لازم تفهم حاجه يا خالد ان انا موجود في مصر علشان شغلي وعلشان خاطر ابويا مش لخاطر صقر .
خالد /عارف يا عساف بس غصب عنك البعاد بيقسي القلوب ، يلا ما تغيرش الموضوع تر.كب اني خيل 
وعساف نقي سلطان و بداوا يتحركوا بالحصنة .
عساف وهو بيضحك/  تفتكر صقر لو شافني وانا را.كب سلطان هيعمل ايه ما انت عارف ان هو عشقه 
خالد ضحك جامد من قلبه/  صقر اصلا بيخاف ير.كب حصنه لحد دلوقت عشان رجله اتك.سرت وهو صغير بس بيحبه من بعيد لبعيد .. فمش هيعملك حاجة متخفش
عساف /  وانت بقى ما بتحب السلطان ليه علشان تبع صقر ولا عشان حاجه ثانيه
خالد / علشان كذا  سبب يمكن عشان بقي تبع  صقر ويمكن لانه اخذ من صفات صقر و بقى غدا.ر مالوش عزيز ومهما تاكله و بتاخذ بالك منه هيو.قعك من عليه مش بعيد ير.فسك كمان و كانه عدو.ك
عساف/ خالد فاكر لما كنا بنطلع بالخيل من ورا ابوك و نفضل نغني مع بعض .. تيجي نعمل كدة و نروح مكانا القديم 
خالد بفرحة / ياريت .يلاااا
هو فعلا يتحركوا بالحصنه وراحوا مكان كانوا متعودين يروحوه وهما  صغيرين
____________________________________________
في مكتب الحديدي
الحديدي بحده / انت كدة بتقوي الكر.ه بينكم يا ابني و بتسمح للشي.طان يتدخل اكتر من الازم 
صقر ضحك بتريقه /  هو انت فاكر يا جدي ان خالد لسه هيسمح للشي.طان يدخل ما بيننا ، انت عارف لو خالد اخذ نصيبه في الورث زي ما انت عايز
 هيعمل ايه ؟  مش بعيد يبيعوا لاعدا.ئي في السوق عشان يكسر.ني و يو.قع اسم ابوه اللي عاش طول عمره يبنيه ،  انا نازل يا جدي .. بعد اذنك 
و نزل صقر ..و الحديدي قعد حزين / ربنا يهدي العدا.وة دي ، بدل ما انا اللي اتصرف بمعرفتي 
____________________________________________
في المكان اللي متعودين يقعدوا فيه خالد و عساف 🏞️
عساف/ الله بجد ، الواحد بدا يحس انه بياخد نفسه 
خالد غني اي حاجة انا بحب صوتك جدا 
خالد سرح شوية و قال / و اشمعنا انا مستقصداني و جاية ليه دايما عليا ....
 اشمعنا انا ده انتي بقيتي بتفرحي في دموع عينيا ...
 حطاني في دماغك زيادة عن اللزوم ..
 كرها.ني ليه  معرفش انا للدرجة ..
كرها.ني ليه ،معرفش انا للدرجة دي ..
عساف بدا يشاركه في الاغنية / دورت فيكي علي الامان محستوش ..
 الكل بيداري في حقيقته ورا الوشوش ..
 مبقتش عارف مين معايا و مين عليا ..
احنا في الزمان الكل فيه مبيرحموش ..
خالد بحزن /  عيني خلصت من الدموع مبقتش ببكي ... اكمني متعودتش اني لحد اشكي ...
 لو حد قالي عامل ايه بضحك في سري ...
ما انا لو كان يفيدني بحاجة كنت هقول و اشكي ...
عساف / و اشمعنا اناااا ..مستقصداني و جاية ليه دايما عليااا ..  اشمعنا انا ده انتي بقيتي بتفرحي في دموع عينيا 
عساف نزل من علي الحصان حط ايده علي وشه و بدا يعيط بوجع و خالد راح ورا و حط ايده علي كتفه.
خالد / والله نور متستهلش دموعك دي 
 انا عارف انك سمعت الكلام ده كثير من كذا حد
 وعارف كمان انك بتحبها بقالك  اكثر من خمس سنين بس والله يا عساف ما تستاهلك ولا يوسف نفسه يستاهل انك تحزن عليه 
عساف/  انا مش زعلان عليهم انا زعلان على نفسي على حبي اللي ضاع 😭
 و طاقتي  ومجهودي اللي بقالي خمس سنين بديهم لغيري وفي الاخر اشوف على فيسبوك بوست بيعلنوا عن فرحهم بعد شهر تفتكر بيحبوا بعض اصلا ولا بيعملوا كده عشان يغيظوني 
خالد / صدقني سواء فعلا بيحبوا بعض او لاء 
 انت اللي كسبان عساف  انت ضابط وناجح وابن ناس 
انت فيك كل المواصفات ان اي واحده تحبك واللي يخلي نور تفضل معاك خمس سنين بحالهم ده اكبر دليل ان انت مفكش ولا عيب وهما  اللي غدارين
وبدا خالد وعساف يتكلموا مع بعض شويه لحد ما عساف هدي من كلام خالد وحس ان في جزء من طاقته رجعت له وقرروا يرجعوا ثاني الدوار عشان الوليمه لما تبدا
____________________________________________
في الجنينة ..
صقر نزل لقي نغم و معاذ بيلعبوا 
صقر بحده / معاذ .. نغم كفاية لعب برا كدة ..لان الرجالة هتشتغل هناا و الناس هتبدا تتلم ..يلا ادخلوا جواااا 
نغم / ايه الرخامة دي .. ده الجو برا حلو اوي 
ما تسيبنا شوية واحنا اول ما نلاقي زحمة هندخل 
صقر بعصبية/ مش بتعرفي انتي ابدا تقولي حاضر علي حاجة لازم يبقي فيه مبدا اعتراض عندك 
جاسر وصل و شافهم بيتخانقوا / باااس يا ابني مالك 
اهدي كدة .. نغم صح ، ازيك عاملة ايه
نغم بزعل / اهو اديني كويسة .. و بعدين بقولك ايه يا صقر بيه انا مش بحب حد يزعقلي تماما ..و بعدين انا معملتش حاجة لده كله
خالد / ايه مالك يا نغم صوتك عالي ليه 
نغم بخضة / ياماا .. لا انا معلتش صوتي ولا حاجة 
انت بس تلاقيك كان بيتهيلك .. مش كدة يا معاذ 
خالد بجمود / طيب ادخلي جوا علشان الوقت اتاخر و الناس هتبدا تيجي يلاااا .. و جهزي معاذ لانه هيقعد معانا برا 
نغم بقلق / ايوة طبعاا .. تعالي يا معاذ ندخل بسرعة 
و فعلا دخلت و صقر كان متغاظ اوي ..
صقر / هي شغالة عند مين بالضبط ، دي انتي مستفزة فعلا ..
و دخل صقر يغير هدومه و لبس العباية و طلع قعد  مع الناس و خالد و عساف و كريم كمان و معاهم معاذ ..
لكن في الوقت ده جاسر دخل اوضة صقر و هو بيتسحب ..
جاسر فتح الخزنة و بدا يطلع في ورق مهم لحد مالقه الورقة اللي هو محتاجها / اخيرا ..
و طلع موبايله و رن علي نانسي/ لقيتها يا نانسي
و فاجأه و هو بيتكلم سمع صوت حد برا عند الباب 
تفتكروا ايه اللي هيحصل ..
يتبع....
لقراءة الفصل الثالث عشر اضغط على : ( رواية خادمة الصقر الفصل الثالث عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية خادمة الصقر )
reaction:

تعليقات