القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خادمة الصقر الفصل العاشر 10 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الحلقة العاشرة 10 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الجزء العاشر 10 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر البارت العاشر 10 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الفصل العاشر 10 بقلم يوستينا سامي

رواية خادمة الصقر الفصل العاشر 10 بقلم يوستينا سامي


خالد / اي يا ابني انت بتيجي علي الريحة 
كريم بتكشيره / اعمل ايه بقى عساف الغبي ده طردني من الاوضه ، وبعدين ايه الحركات دي بس  
مين اللي عامل الاكل الجامد ده
نغم بصت لخالد احراج / اكيد انا يعني امال مين اللي هيعرف يطبخ في البيت غيري
خالد بضحك / باقولك ايه ماتفشريش 
انا اللي عامل الاكل وبعدين كريم عارف كويس قوي ان انا  باعرف اطبخ ، و تعالي هنا صحيح انتي ازاي كنتي عايزة نجريسكو بالطريقة دي هو اي عكك
نغم/ انا كدة ماشية علي قاعدة عكك و ربك يفك ..و بعدين  انا غلطانه اصلا ان انا حاولت استر عليك ، و  اكلك مفيهوش ملح و محروق مش كدة يا كريم 
كريم كان بياكل و مش مركز تماما في كلامهم / امم الاكل تحفة بجد يا خالد ... فنان يا ابني والله .
نغم باحراج / ماشي يا كريم على فكره ده بيجاملك يا بابا  عشان انتم اصحاب مش اكثر ، وبعدين انت ما قلتليش صحيح انت اتعلمت الطبخ فين .
يوتيوب بقى وحركات دي .
خالد / يوتيوب ايه يا جاهله انا عشت في  ايطاليا فتره  طويله وكنت حابب الاكل الايطالي و اتعلمته شويه شويه لقيت نفسي بتعلم اغلب الاكل و كان نفسي ابقي شيف 
نغم بيعجاب/  ايه ده الله طب ليه ما قدمتش   يا خالد اعتقد انك كنت هتنجح على فكره ،انت شكلك فعلا فنان 
خالد بحزن / ابويا رفض  بشده وقال انا ابني ما يشتغلش طباخ واخذها اهانه للعيله
و لانه كان عارف اني بحب الاكل  والتجديد رفض كمان اني افتح مطعم عشان ما تعلقش بالهوايه دي اكثر من كده 
نغم بحب استطلاع/  طب وصقر برده بيحب الطبخ وكده ولا ليه هوايه ثانيه
خالد بحزن و دموع مكتومة ساب طبق الاكل على السفره وقال بتريقة /  صقر ما عندوش غير هوايه واحده وهي انه يك.سر احلام  اللي حواليه 
علفكرة انا مش جعان .. تصبحي على خير
......وخرج خالد من المطبخ ونغم كانت واقفه مصدومه وبصت لكريم اللي ما زال بياكل في الطبق 
خبطته في كتفه بغيظ 
نغم /  كفايه الطبق خلص ، ايه الفجع ده وبعدين خالد قفش ليه كده ومشي 
كريم بابتسامه/   تصدقي يا نغم عمري ما شفت حد غشيم زيك ،  مش بتنقي غير الكلام اللي بيو.جع وبتقوليه 
نغم / بس انا ماقلتش حاجة بجد يا كريم ، و واخدة بالي من لساني كويس اوي مع خالد بالذات لانه جميل اوي 
كريم بضحك/  لا ده واضح ان الصناره غمزت 
بس غريبة برغم ان صقر و خالد نفس الشكل الا انك مش بتطيقي صقر و بتطيقي خالد 
نغم بكسوف / حقيقي يخالد بني ادم قوي وشكله طيب كده مش زي اخينا الثاني اللي مش بتكلم غير لما بيزعق
كريم ضحك جامد / خالد طيب 😂😂
اه يامااا خالد حاول قبل كدة يق.تل صقر علفكره 
نغم / نععععععم 😱
_____________________________________
في الاوضة عند عساف 🤍
عساف مكانش جايله نوم وقرر يمسك موبايله يقلب فيه
عساف بملل /  القعده هنا بقت مملة قوي ، ده  لسه اول يوم وزهقت افف بجد ، بس علي الاقل مافيش حد بيتخا.نق معايا 
....وبدا يقلب في الموبايل وفجاه ملامح وشه اتغيرت اول ما شاف بوست معين  بدات ايده تتر.عش بخوف  وسايب الموبايل من يده 
عساف حط ايديه علي راسه وغمض عينيه با.لم وحزن / معقول الي شفته ده .. اكيد كذب 
معقول تكون دي لعبه منهم علشان يوج.عوني ؟ 
للدرجة دي مشاعري لعبة ! 
لا . لا اكيد في حاجه غلط انا هكلم عمر اساله ..
بس رجع عساف ساب الموبيل و بدا يعيط جامد بحرقة / اكيد لو سالته هيفرح فيا وهيعرف ان هما نجحوا ان هم يو.جعوني ويستف.زوني 
مسح عساف دموعه بيده اللي لسه بتترعش و قام من علي السرير بتحدي  /  بس ما عاش ولا كان يدوس علي عساف او يو.جعه .
...و قام عساف و دخل الحمام ياخد شاور علشان يهدي توتر اعصابه ..
_____________________________________
في المطبخ ..
نغم بحده /  انت هتسكت بعد المصيبه  الي قلتها دلوقت دي خالد ازاي عمل كدة ما تفهمني 
كريم / لا مش هافهمك وخليكي في حالك دي كانت مشاكل بينهم واديكي شايفه الحمد لله لحد دلوقتي مش بيتكلموا مع بعض 
نغم / و ربنا انت بارد بجد...و هات بقي الطبق ده
انا اصلا هابقى اسال خالد وهو يحكي ليا على كل حاجه لاننا بقينا اصحاب وخلاص
.......ومسك كريم موبايله  وفجاه ملامح وشه اتغيرت وساب الموبايل وبدا يبص لنغم بنظرات هي ما فهمتهاش 
نغم بستغراب / مالك يا عم وشك قلب ليه كدة 
كريم / انا لازم اقول صقر دلوقتي 
و جري كريم و نغم راحت وراه و دخل اوضة صقر .
________________________________
في اوضة صقر .
......صقر كان قاعد بتيشرت كت و دي كانت اول مرة نغم تشوفه بشكل مش رسمي .. و كان بيتكلم في التليفون..
كريم / صقر ..الحق فيه 
صقر شاورله بايده و كمل كلامه في التليفون / طيب يا عمو.. صدقني انا هظبط كل حاجة و هطمنك ...سلام 
قفل صقر التليفون و بص ناحية نغم اللي كانت لابسة البجامة اطفال / اي في حد يدخل اوضة حد تاني بالشكل ده يا انسة نغم 
نغم بحرج / انا جاية مع كريم ..ملكش دعوة بيااا
كريم / صقر مش وقته ..انت شوفت البوست اللي لسه نازل من ساعتين
صقر بتريقة / شوفت .. ده يوسف نفسه كلمني 
و عزمني ، انا عايز اعرف احنا المفروض نعمل ايه مع عساف دلوقتي لان ابوه ليه برضو قافل و خايف عليه 
نغم / طب فهموني الليلة و انا هقولكوا والله .. ثقوا فيا 
صقر / البت دي بتعمل ايه هنا .. هو انتي ليه داخلة بودنك في اي حوار ، هو انتي جاسوسة يا بت 
كريم / صقر .. ركز معايا اناااا 
انا معرفش هنعمل ايه مع عساف بس لازم نطلع له دلوقتي ..يلاااا 
نغم / ايوة يلا بينا.. احنا لازم نطلعله كلنا مرة واحدة
علشان انا همو.ت و اعرف ايه الحوار
صقر مسكها من قفاها / اطلعي اوضك بيجامة سندريلا اللي لبساها دي 
نغم / اوعي سيب قفايا يا عم انت ..انا طالعة . يعني
طالعة فكك مني ..يلا يا كريم فين اوضة عساف 
هجوووم 
و فعلا طلعوا هما التلاتة الاوضة وفتحوا الباب و اتفاجواااا..... 
____________________________________
في مطعم كبير ..
جاسر كان بياكل هو و نانسي ..
جاسر و هو بياكل / و انا لما اساعدك في مو.ت خالد هستفاد ايه .. ولا حاجة مش كدة ، اسمعي بقي يا نانسي انا عايزك تعرفي حاجة واحدة بس 
نانسي / ايه هي يا جاسر ..و اتمني انك تكون عملي 
و ماتقوليش انه ابن عمك و الكلام الفارغ ده
جاسر بتريقة / ابن عمي ..ههههه 
نانسي انا من مصلحتي ان الاتنين يمو.توا مش واحد 
فاحنا هدفنا مختلف تماما 
نانسي مدت ايديها / و انا موافقة ، بس اللي هنقدر عليه دلوقتي هو خالد ، صدقني يا جاسر عمرنا ما هنقدر علي صقر الحديدي الا و هو ضعيف 
و اعتقد ان معاذ اكبر سلاح لينا 
جاسر بضحك / لا مش معاذ .. انا عارف مين كويس اوي هو نقطة ضعفه  بس مبدئيا كدة احنا اتفقنااا .
انا مضطر امشي بقي ..واه شكرا علي الغداء 
.....و مشي جاسر و ركب عربيته علشان يروح الفيلا عند صقر يجيب حاجات لكن و هو سايق العربية و كان  قرب علي الفيلا مسك تليفونه  شاف نفس البوست  / يا نهار اسووود ، يا عيني عليك يا عساف 
...و فاجاه فاق جاسر علب صوت بواحدة كان هيخب.طهاا... نزل من العربية بسرعة و هو متوتر .
جاسر / انا اسف قوي انتي كويسه انا فعلا ما شفتكيش 
عزه /  ما شفتنيش ليه بقى يا حنين ح.شره انا مش كدة .. طبعا ما الاغنية اللي زيك حقهم يعملوا فينا اللي هما عايزينه 
جاسر / اه انتي مجنونه بقي.  باقولك يا بنت انتي هو انا خب. طتك ولا لا عشان لو خبط.تك اروح اعا.لجك ومش عايز رغي
عزه /  يعني كمان عايز تخب.طني وما اتكلمش اما انت بجح صحيح ، لعلمك بقى انا كنت داخله فيلا صقر الحديدي وهو بقى هيجيبلي حقي منك 
جاسر/  لا والنبي انتي  داخله عند صقر الحديدي طيب ماشي ابقي اشتكيله وقوليله جاسر ابن عمك خبطني بالعربيه سلام يا قطه ...
____________________________________
في اوضة عند عساف ..
عساف ضحك اول ما شاف صقر وكريم ونغم داخلين زي حراميه / انتم داخلين كده ليه وبعدين ايه اللي لم الشامي علي المغربي .. غريبه دي شوية 
خالد بضحك / هي الصراحه غريبه اوي بقولك يا كيمو انا داخل اوضتي ،لو عوزتني انا موجود تحت 
عساف بضحك / و انت لو عوزتني انا موجود فوق يا عسل 😂
خالد / يا اخي اتفووو علي ده إفيه ، انا نازل .. اوعي
..و نزل خالد من الأوضة ، و كريم بيبص لعساف باستغراب ..
عساف بضحك / ايه عم مالك متنح ليه كدة .. كريم انت لو ناوي تستندل و تمد ايديك عليا ، احب اقولك أن رقم ياسمين لسه معايا و صقر موجود. و انا في حمايته 
صقر بدأ يحس من رعشة ايد عساف أنه عرف بس بيقاوم / بقولك مش ابوك كلمي و هزقني بسبب حوار الفلوس و صمم أنه ياخد المبلغ .. شوفت آخره عمايل السودة 
عساف ضحك جامد لان صقر بيكدب / ابويا راجل كبير بقي متخدش علي كلامه  ، بس يكون في علمك 
دعوته مستجابة فادفع الفلوس احسنك ..
نغم / عساف هو انت كويس. . اصلهم قلقوني عليك اوي بسبب حوار البوست
كريم بصوت عالي علشان يغلوش / نغم ..ايه أيه يا ماما .. اه يمكن قصدها علي طبخة خالد اللي لسه طبخها برااا .  صح يانغووم 
عساف بضحك / طيب انا محتاج انام لاني مصدع اوي .. و بجد انا محرج اقولك  اطلعوا برا .. بس 
يلا برا انت و هي ..يلا صقر باشا حصلهم بعد اذنك 
و فعلا خرج صقر و كريم و نغم و نزلوا قعدوا في الجنينة.  🍀
نغم / لا انا فضولي هيموتني .. كريم يلا زي الشاطر احكي اللي حصل 
كريم/ بصي يا ستي كل الحكاية أن عساف 
صقر بحده / انت اهبل يلااا .. انت عايز تقلها تقوم مصر كلها عارفة مشكلته ..دي مش بيتبل في بقها فولة ..
نغم / يا اخي اخرج منها بقي.. ده انت بايخ اوي 
كريم صاحبي و هيقولي علي كل حاجة 
كريم / مش وقته يا نغم هقولك بعدين والله .. المهم يا صقر ان عساف لسه معرفش مش كدة 
صقر / بالعكس ده عارف .. و عارف جدا كمان 
انا حاسس بيه 
و فاجأه و هما بيتكلموا قربت منهم بنت شكلها حلو اوي من الصعيد ..
صقر ببتسامة / قمر ... 
نغم باستغراب / هو فين ده .. الله مين البنوتة القمر دي.
استوووووب هو فعلا مين البنوتة دي ؟؟؟
عندي سؤال بجد .. هل ممكن الأهالي تكون السبب في دف.ن  مواهب عيالها زي ما حصل مع خالد
و هل ده السبب الوحيد اللي خلي في عداوة بين خالد و ابوه و صقر ؟؟؟؟
يتبع....
لقراءة الفصل الحادي عشر اضغط على : ( رواية خادمة الصقر الفصل الحادي عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية خادمة الصقر )
reaction:

تعليقات