القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ندم عمري الفصل الأول 1 بقلم يمنى منصور

رواية ندم عمري الحلقة الأولى 1 بقلم يمنى منصور
رواية ندم عمري الجزء الأول 1 بقلم يمنى منصور
رواية ندم عمري البارت الأول 1 بقلم يمنى منصور
رواية ندم عمري الفصل الأول 1 بقلم يمنى منصور

رواية ندم عمري الفصل الأول 1 بقلم يمنى منصور

ادم عايزه اقولك حاجه 
آدم: وأنا كمان يا سما عايز أقولك حاجه 
سما: إيه رأيك نقول إحنا الاتنين مع بعض 
ادم؛: okay 
سما: أنا حامل
آدم:أنا اتجوزت عليكي وهيه مش عايزه ضره  انتي طالق بالتلاته وبسخريه يا تري ابني ولا ابن مين 
سما وهيه تضربه بالقلم: اخرس قطع لسانك انت متعرفش انا مين ولا ايه 
آدم: للأسف عارف ما هي اللي تمشي معايا قبل الجواز تمشي مع غيري بعد الجواز 
سما: أنا مش عارفه انت كده ازاى بقالنا خمس سنين متجوزين وبتقول عني كده اتقي الله يا اخي  بجداتخدعت فيك حسبي الله ونعم الوكيل
آدم: أيوا كده طلعي ستنا الشيخه اللي جواكي اللي بتصلي وبتصوم اتنين وخميس أنا كنت هطلعك بره البيت بهدومك لكن دلوقتي هتطلعي بره بلبسك اللي انتي لابساه وبس 
سما بسخريه: ده عند ام ربيع اللي بتشتري وتبيع الشقه من حق الزوجه يا روحي ومتنساش كمان إني حامل اتفضل انت من غير مطرود 
دخلت أمه وقالت: انتى بتقولي ايه يا بتاعه انتى بتطردي ابني من بيته عيني عينك يباجحتك يا شيخه وبعدين ده بقي بيت نرمين تعالي يا نرمين
نرمين:ازيك يا دومي وحشتني بقالك كتير بعيد عني عشان البتاعه دي
آدم بضيق:أهلا
نرمين:يلا من هنا يا بت انتي واحد ومراته وأمه قاعدين مش عارفه إيه الازقه دي
سميره(والدة آدم):هيه لازقه فعلاعندك حق ما تمشي وتغوري من وشنا
سما: والله يا عسل إبنك وطلقني بالتلاته ومعنتش علي ذمته وكمان حامل والشقه من حق الزوجه أنا كنت بعتبرك زي أمي وبعاملك بما يرضي الله مع إنك كنتي بتزليني عشان مش بخلف ويوم ما ابقي حامل إبنك يطلقني ويهيني بالشكل ده 
سميره: أم مين يا جربوعه انتي واه مكنتش طايقاكي الحمدلله ابني حبيبي رماكي واتجوز بنت خالته وكمان إحنا مش متأكيد اللي في بطنك ده ابن ابني ما يمكن تكوني زي أمك الرقاصه 
سما: اخرسي أنا كنت بسمحلك تهيني فيا وتجرحيني بالكلام لكن تيجي عند امي وخط أحمر امي دي أشرف منك ومن اللي زيك 
قاطعها آدم بقلم علي وشها وقال: اخرسي هو محدش عارف يلمك ولا ايه 
ردتله سما القلم وقالت: آه لأن أمي وابويا راحوا عند اللي خلقهم ومجبوليش اخوات يدافعوا عني بس علموني حاجه اللي يهين كرامتي اديله علي دماغه وعلموني ادافع عن نفسي كويس لكن كنت بسكت لأمك عشان بعتبرها زي أمي الله يرحمها لكن مفيش حد زي أمي للأسف وكان فكري غلط 
سميره: بطلي محاضراتك دي ويلا اطلعي من هنا لاهجبلك البوليس يرميكي بره يا خا/طيه 
سما وهيه بتقعد وبتحط رجل علي رجل: أنا مستنيه اهه هاتيه بس بسرعه عشان عايزه ازور صاحبتي 
سميره: لأ كده كتير أنا جبت أخري من البارده دي اتصرف يا آدم 
صلو علي النبي 
آدم بهمس: للأسف هيه معاها حق إحنا مش من حقنا نطردها 
سما: شاطر يا بيبي لأ بجد شاطر وبتفهم في القانون كمان عن اذنكم هروح ازور رهف عايزه اجي ملاقيش الحثاله دي في بيتي انت بس اللي مسمحلك تقعد ولحد بكره لما تلاقيلك شقه سلام يا.... يا دومي 
نرمين: سيبوني عليها نفسي اجبها من شعرها 
سميره بسخريه: ما كانت قدامك يا اختي معملتيش كده ليه ولا انتي لسان وخلاص بقولك ياابني ما ترفع عليها قضية نسب٣ضف وانكر الطفل ده
اذكروا الله
آدم: مش هينفع كلنا عارفين بل متأكيد انه ابني 
نرمين: يبقى نقتله عطشان نتخلص منها وننهي اللي يربطنا بيها نهائي 
سميره: والله وبقيتي بتفكري يا بنت صابرين 
آدم: انتو إيه مفيش في دماغكم غير الشر قولتي طلقها دي مبتخلفش طلقتها وفي الاخر طلعت حامل اطردها طردتها وفي الاخر هيه اللي هتطردنا كلنا لأ وكمان عايزني أموت ابني اسكتوا بقي انت ماشي ونزل وساب البيت 
نرمين: ها هنعمل ايه يا خالتي المصيبه ليرجعها تانى 
سميره:يرجعها تاني إيه مصدقنا خلصنا منها
_________________________
رهف:إيه يا حبيبتي اللي منزلك دلوقتى تعالي اتفضلي
سما بدموع:أنا...............
رهف بصدمه:إيه
...............
يتبع....
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( رواية ندم عمري الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ندم عمري )
reaction:

تعليقات