القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملكة الأسد الفصل الثالث عشر 13 بقلم سلمى هاني

 رواية ملكة الأسد الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد الجزء الثالث عشر 13 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد البارت الثالث عشر 13 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد الفصل الثالث عشر 13 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد الفصل الثالث عشر 13 بقلم سلمى هاني


عند مليكه .. 
مليكة بصدمه::انت 
احمد ::اي مكنتش عاوزه تشوفي ابوكي ولا ايه 
مليكه بعصبيه:: انا معندش اب .. انت فااهمم 
احمد:: ازي اومال انا مين 
مليكة بعصبيه وغضب ::انت شخص مجرم فااااهم يعني ايه ... انت جايبني هناا ليه 
احمد :بت انتي الزامي حدودك انتِ فاهمه .. وبعدين جايبك هنا علشان تفكري بعد كده تلعبي معايا ..فين ورق القضيه 
مليكه ::اه قول كده ... انت عارف ومتاكيد اني كنت هوصلك لحبل المنشقه صح .. .. وبعدين الورق ده مش هيطلع غير للبوليس انت فاهمم وشويه ال انت عملهم دول مش هيخافوني ... شكلك م عارفه هي مين مليكه الاسيوطي 
احمد ضربه بالقلم 
احمد بغضب ::شكلك انتي ال مش عارفه انا مين ...  الورق هعارف اوصل ليها 
وسبها وخرج 
مليكة بحقد وكره ::بكرهكك .. انت استحل تكون اب ... 
_____________بقلمي سلمي هاني _________________
عند اسد 
اسد ::اييييه 
سيف بخضه ::في ايه 
اسد ::ابوك رجع ي سيف 
سيف بصدمه وخوف ::اي طب مليكه لم تعرف هيحصل ايه 
ادهم بستغراب::معلش ومليكه ماله ب اونكل احمد 
سيف :: علشان مليكه تكون اختي 
ادهم بصدمه ::ايه هي دي اختك ال كنت بدور عليه 
سيف ::ايوه .. المهم هنعمل ايه ي اسد 
اسد :: انت مش ملاحظ حاجه ابوك رجع وقت ختاطف مليكه 
سيف وادهم ::تقصد ايه 
اسد ::اقصد ان عمي احمد هو ال خطف مليكه بس ليه ده هنعرف من الورق ... 
سيف :: انت تقصدي ان ابويا هو صاحب ال القضيه 
اسد :: مش عارف .. اتصل ع ندا تجي ع المكتب وتجبي باقي ملفات القضيه 
سيف :: ماشي 
اسد ::. وانت ي ادهم شوف الرجال ف المركز وصلت للمكان بتع الرقم 
ادهم:: حاضر 
وكل واحد راح يعمل ال اطلب منه 
ملحوظه ( ادهم بيكون صديق سيف واسد ... شخص طويل القمه وعنده عضلات وضابط في المخابرات و قمحويه  ... لون عيونه بني فاتح .. سن 27 سنه )
نرجع تاني 
_____________سبحان الله العظيم _______________
عند ندا 
اميمه هي وعصام قعدين ف الصالون وندا نزلت هي وملك عليهم 
ملك ::ازيك ي طنط 
اميمه بحزن::مش هكون بخير لم مليكه ترجع 
عصام::هترجع باذن الله مليكه قويه 
اميمه ::راحين فين ي بنات 
ندا بحزن::سيف كلمني محتاج ان اروح ليهم المكتب 
عصام ::ليه 
ندا :: علشان اعرفهم باقي ورق القضيه 
اميمه:: ماشي ي بنتي خليكي بالك من نفسك 
ندا:: متقلقش ي طنط ... حتي لو حصل حاجه يمكن كده احسن 
ملك حضنته بخوف ::ليه بتقول كده 
ندا بدموع::علشان انا واحد حقيره لم فكرت ف عليتي ال سبتني لوحدي قدم الميتم  و مافكرتش فيا 
عصام :هنرجع تاني للموضوع .. انسي وبعدين احنا أهلك..
اميمه ::ايوه انا زعلت منك بس انت هتفضلي بنتي انتِ ومليكه فاهمه واخدت في حضنه وندا بكت 
اميمه بدموع::خلاص بقي يلا روحي ل سيف ومسحت دموع ندا 
ندا بحب ::حاضر يلا ي ملك 
عصام ::ملك هتروحي معه
ملك ::ايوه مش هسيبهم لوحدهم 
اميمه : خلي بالكم من بعض 
ندا وملك ::حاضر ...   وخرجكم
_______________بقلمي سلمي هاني ______________
وبعد وقت وصلت ندا وملك مكتب مليكه 
وبعد وصل اسد و سيف و ادهم 
خبط الباب سيف 
ندا:: ادخل  
ودخالو 
اسد :اولا انا اسف ي ندا ع طريقتي معكي ف الكلام اصبح 
ندا::انا ال اسفه ي اسد 
اسد:: انا اخوكي .. اوعي تفكري انك مليكش حد فاهمه واخد ف حضنه 
سيف بغيره::ماشي ي خويا تكون اخوه من بعيد مش شرط الحضن ده 
اسد بخبث::اي بتغير ي اخويا 
سيف ::هاا لا طبعا بس ابعد كده 
اسد هو يهمس ل ندا::شكلك وقعتي الولااا
ندا بتضحك بخجل 
ملك ::اسد عرفت حاجه عن مليكه
اسد ::ادهم هو هيقول 
ملك بستغراب::ادهم مين 
خبط شخص وسمح له اسد بدخول .. كان ادهم بره ويعمل فون 
اسد ::ادهم ده 
لفت ملك 
ادهم::انا وصلت للمكان ال الرساله وصلت منه 
ملك بفرحه::بجد كده نقدر نوصل ل مليكه صح 
ادهم ::اكيد .. 
اسد حسه بفرحه انه اخيرر هيقدر يرجع حبيبته ... اه هو حبه .. حبه قوتها وشجاعة.. حبه غرورها .. بس خايف من ال جاي .. 
سيف :: اسددددد سرحت فين 
اسد فاق ::هااا معك.... بس عاوزه اعرف شويه معلومات عن القضيه وهي بعت مين 
ندا بتوتر وبصت للسيف
سيف::في ايه 
ندا::القضيه بتعت احمد ابوك هو 
اسد::يعني شكي صح علشان كده هو خطف مليكة قبل ما تسافر .. لانه لو سافرت كانت قدرت توصل ليه تقبض عليه 
سيف بحزن:: يعني ابويا مجرم ولا مش كفايه ده خطف بنته 
ملك ::سيف انا اسفه ع ال هقولها .. بس ده مستحقش ان يكون ابونا .. او نقول عليه كده 
سيف ::معكي حق .. المهم نرجع مليكه .. 
ادهم ::انا قدرت احدد المكان ونقدر نمشي الوقتي 
اسد ::تمام ... ندا انا عاوز الملفات 
ندا::ثواني وفضلت تدور ع الملفات 
ندا ::اتفضل بس هتعمل بيهم ايه ... ده في كل المعلومات عن القضيه والادله 
اسد ::متاخفيش ... ارجعو انتم البيت واحنا هنرجع مليكه 
ملك::انا هجي مش هسبيكم لوحدكم و اسيب اختي 
ندا ::وانا كمان ومافيش نقاش ف الموضوع ي اسد انت وسيف 
ادهم: خلاص تمام يلا علشان مافيش وقت 
كلهم اتجاه هم ال السياره 
اسد:: سيف روح انت وندا مع بعض .. وانا معايا ادهم وملك 
سيف ::تمام 
و ركب كل واحد العربيه ومتجهين للمكان .. 
______________استغفر الله العظيم و اتوب اليه_________
عند مليكه 
مليكة بزعق ::انت ي حيوان افتح الباب ده
احمد دخل 
احمد::في ايه اخرسي بقي 
مليكه ::خرجني من هنا 
احمد بضحك::اخرجك ايه هو بسهول دي 
مليكه::هترجع تندم انت فاهم ولله لتندم  
احمد بتمثل ::تصدقي خوفت انا كده 
مليكه بقوه:: لازماً تخاف لانك وقعت ف ايد مليكه الاسيوطي ... وصعب حد يطلع من تحت ايدي 
احمد قرب منه ومسك من فك الفمه 
احمد::يعجبني غرورك ده بس مش عليا 
مليكه وبتتكلم بصعبه ::الوقتي تشوف ال هيحصل فيك بس الصبر ... انت مفكر اسد ولا عمي هيسكوت بيقي بتحلم 
احمد سبها:: عصام ... هو السبب 
مليكه.بزعق ::كفااااايه بقي ي اخي .. ايييي اي حد بترمي بالك عليه مره عمي ايمن لم حرمته من مراته علشان انت واحد حيوان وحقير 
ومره عمي عصام ... انت ايييه 
احمد برود مشي وسبها 
وبعد وقت وصل اسد للمكان ... كان مكان مهجور 
بس عليه حراسه بره 
اسد ::ملك ندا خاليكم في العربيه .. وانت ي ادهم كلم الشرطه يجيم 
ادهم ::انا كلمتهم 
سيف :تمام يلا 
اسد ::يلا 
ونزل من العربيه وكل واحد راح ف اتجاه علشان يقدر يتخلصو من الرجال ال بره.. وفعلا قدرو يتخلصو منهم ودخالو وبس مكانش في كتير جوا 
وقدر يختلص منهم اسد 
سيف روح دور هناك 
سيف::تمام 
اسد ::وانت ي ادهم خليك معها وانا هروح هناك 
اسد فضل يدور ف كل الاوض
بس واقف فجأءة لم لقي احمد طلع من الاوضه 
لفه ورها وضربه علي راسه ودخل اخر غرفه 
اسد ابتسم لم لقي مليكة:: مليكه 
مليكه رفعت راسه :: اسد 
اسد جري عليه حضنه ::انا كنت خايف عليكي .. انتي كويسه .. كان بحسس ع وشه 
مليكه بابتسامة::انا كويسه .. عاوزه اطلع من هنا 
اسد بمرح::تصدقي كنت مفكره ان احنا هنعيش هنا .. اومال انا جاي اعمل ايه .. 
مليكه بضحك::طب بطل وفكني 
اسد بضحك:حاضر وفكه وطلع و قابل سيف وادهم 
سيف اول ما شافه جري عليه حضنه جامد واتكلم بدموع::انتي كويسه ي قلب اخوكي 
مليكه بدموع كانت بتشدد ع حضنه :: انا كويسه ي سيف 
سيف طلع من حضنه ومسك وشه بيدها ::انا اسف ي مليكه 
مليكه :: متعتذرش انت ملكش ذنب 
اسد بغيره::طب يلا وابعدوو عن بعض 
سيف بضحك::دي اختي ع فكره 
اسد:و لو برضو ابعد كده وشل ابوك ده 
كان احمد مرمي ع الارض اثر خبطت اسد ع راسه 
وبعد وقت وصلت الشرطه واخدت احمد 
وخرجت مليكه 
ندا بصرخ::مليييكه وجرت عليه حضنته وظلت تبكي 
مليكة ::اهدي انا كويسه اهو 
ندا بعتاب ::انا قولت ليكي بلاش. القضيه دي 
مليكه ::انتي عارفه اني. مش بخاف من حد 
وبصت ع ملك ال وافقه بعيد 
مليكه::اي مش هتسلمي عليا 
ملك جرت علي حضنه وهي تبكي وتقول ::انا اسفه لو مكنتش زعلتك وسبنتي ومشتي مكنش حصل كل ده انا اسفه 
مليكه :بس ممكن تهدي ولله ي جماعه انا كويس بس عاوزه اروح 
ادهم بمرح::طب كويس انك كويسه علشان انا وعاوز اروح انا كمان جعاااان ي جماعه 
مليكه بضحك::ومين سمعك .. 
اسد :طب يلا بقي 
وذهب هم الي القصر اسد .. 
وبعد وقت وصالو 
اميمه اول ما شافت مليكه جرت عليه 
اميمه بدموع:كده توجعي قلبي عليكي وحضنته 
مليكه بدموع::انا اسفه سامحني ع طرقتي معكم 
اميمه::وانا مش زعلانه منك انتم بناتي 
مليكه بصت ع عصام بحزن 
وقربت منه و اترمت ف حضنه :انا اسفه يعمو وظلت تبكي .. انا اسفه .. انا مليش غيركم بس كان غصب عني 
عصام طلعها من حضنه :: انتي مش غلطانه .. انا ال غلطان 
انا ال اسف ي بنتي 
ادهم بمرح ::طب اي اناااا جعااااان ي جدعان ولله 
اميمه بضحك::هههه واحشتني ولله ي اهبل 
ادهم :: أهو رجعتي و شوفلي عروسه بقي 
عصام بضحك:: ههه ده هتفيش من تاني يوم 
ادهم بضحك:ههه تشكر ي حجوج 
ادهم ::طب فين الاكل 
اميمه:: احلي اكل بتعمل ... اطلعوا غيرو وتعالو 
وطلع كل واحد يغير هدومه ونزل واتجمع ع سفر الاكل والعقد مكنتش بتخل من مناقشه ادهم وسيف و اسد للبنات وسط ضحكم و هزارهم رن هاتف مليكه 
مليكه بتوتر:: طب عن اذنكم هرد ع تلفون 
وقامت وبعد وقت رجعت 
اسد بشك:: لم اتوتري لي من تلفون 
مليكه ::لا مافيش .. بس لازماً اسافر بكره 
ف نفس الوقت رن هاتف اسد 
اسد قام يرد  وبعد شويه رجع 
اسد ::سافر ايه... انتي مش هتاسفري 
مليكه بتوتر ::لا انا هسافر اسكندريه اخلص كام شغل هناك  
اميمه :طب هتقعدي كام يوم 
مليكه ::شهر او شهرين بكتير 
ندا بشك::ليه ... في اي هناك 
مليكه::شغل ضروري هناك واسافر بكره باذن الله  
سيف :تمام 
اسد::وانا كمان جالي شغل لازما اسافر امريكا بكره ضروري 
مليكه بصدمه و توتر:: اي امريكااا 
سيف بحزن:: برضو
اسد:: معلش شغل ضروري لازماً اسافر 
اسد :ايوه امريكا ي مليكه في حاجه 
مليكة::هاا لا مافيش 
مليكة لنفسه ::يا تري مسافر لي امريكااا ي اسد و ياخوفي تشوفني ... 
بارت طويل اهو 
واسفه ع تاخير بس نت فصيل عندي وشحنت علشان انزل 
اتمنا يعجبيكم 
مليكه فعلا هتسافر امريكا .. واي السبب واسد مسافر ليه وسيف خايف من شغل اسد ليه. 
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع عشر اضغط على : ( رواية ملكة الأسد الفصل الرابع عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ملكة الأسد )
reaction:

تعليقات