القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملكة الأسد الفصل الحادي عشر 11 بقلم سلمى هاني

 رواية ملكة الأسد الحلقة الحادية عشر 11 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد الجزء الحادي عشر 11 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد البارت الحادي عشر 11 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد الفصل الحادي عشر 11 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد الفصل الحادي عشر 11 بقلم سلمى هاني


واقفنا لم اسد كان بتكلم ف تلفون وانصدم من المكالمة
ونرجع بقي من تاني 😂🫣 
اسد بصدمه:انت بتقول ايه هي كانت ماتت 
الشخص :*****
اسد بعصبه:اززيييي وقفل تلفون وفضل يكسر ف المكتب 
اسد:ازييي لو حد عرف هتكون مصبيه 
خبط الباب ودخلت السكرتيرة
السكرتيرة: مستر اسد مستر سيف بره عاوز يدخل 
اسد : تمام خليه يدخل 
السكرتيرة خرجت وسيف دخل 
سيف انصدم من شكل المكتب 
سيف:اي ده مالك انت كويس 
اسد :مش كويس ي سيف 
سيف بقلق :ليي مالك حساس بيه 
اسد:كويس متخافش بس جالي مكالمة من بره ولازما اسافر تاني وقطعه سيف
سيف بزعق:تاني ي اسد عاوز تسافر انت ايه مش كفااااايه ال حصل زماان وطبعا لو سافرت مش هترجع تانيي 
اسد بزعق هو الاخر :مافيش حل غير كده لازما اسافر 
سيف بضعف:لييه انت عارف اني مقدرش اسيبك ترجع للموت تاني وأخواتي كمان وسكت
اسد بسرعه:مليكه ماله 
سيف بحزن:مش متقابله حد فينا وهتسافر هي كمان انا ليه حظي كده محدش بيفضل معايا 
اسد قرب منه وحضنه : انا اسف بس لازم ارجع ي سيف 
سيف بحزن :,وانا مش هسمح ليك او لي مليكه ان حد فيكم يسافر فاااهم و سبه وخرج 
اسد :,انا اسف بس لازم ارجع لان كده هيكون خطر عليكمْ
____________سبحان الله __________ 
عند مليكه في المكتب 
ندا: مليكة القضيه دي هتكون اخر قضيه نمسكه هنا 
مليكة:ايوه لازما نسافر ف اقرب وقت 
ندا بحزن:,طب فكري تاني ... انتي لقيتي عليتك عاوزه تسبهم كده عادي 
مليكة بعصبيه: انا يتمه زي مانا عليتي دي كانت فين وانا محتاجه .. لا وانا الغبيه كنت مفكره طنط وعمو بيحبوني وبعملو خير طلع هم السبب 
انا مش عاوزه اسمع السيره دي تاني ممكن 
ندا :خلاص اهدي مش هجيب السيره دي .... بس سيف
مليكة قاطعته: سيف اه اخويا بس مش هقدر اسامح حد ... ويلا  علشان لسه هنروح المستشفي ل ملك 
ندا :تمام روحي انتي جهزي العربية وانا هعين الملف واجاي 
مليكه :, ماشي متاخرش وخرجت 
ندا بعد لم مليكه خرجت 
ندا بدموع:انا اسفه  بس لازماً اعمل كده ي مليكه 
وبعد وقت خرجت للمليكه 
مليكه كانت بتكلم ف الفون 
مليكه:,اه ي ملك خلاصتي اعدي عليكي 
سيف:,لا انا ملك انا سيف ملك عندي 
مليكه بعصبيه وغضب: انت بتقول اي عاوز ايه 
سيف : بقولك ملك اختي زي ماهي اختك وعندي تعالي خدها 
مليكة بعصبيه:انت فين 
سيف بفرح بس حاول يخبي :فيلا عمي عصام
مليكة:تمام وقفلت 
يلا ي ندا 
ندا بقلق:ماله ملك 
مليكة:سيف اخد ملك عاوز نروح عند عصام 
ندا :طب يلا نروح 
واتجاهم الي الطرق 
__________استغفر الله العظيم واتوب اليه _____
عند سيف 
سيف بفرحه وهو يخبط كف ف كف ملك 
سيف:هتجي بس هقنعها ازي 
ملك : اكيد هنقدر نقنعها متقلقش 
سيف بحب اخده ف حضنه 
متعرفش انا كنت بدور عليكم من امته انا من وقت عرفت اني ليا اخوات وانا هتجنن 
عصام :اسف حقكم عليا ده كله بسبي 
ملك :متعتذرش انت مليكش ذنب وده نصبنها بس قدري نرجع تاني اهو لبعض 
اميمه:بس مليكه صعبه 
ملك بحب: بس طبيه واكيد م هتسافر 
اسد دخل عليهم 
اسد :معكي حق ي ملك انا مش هخليكم تسافرو 
سيف بص ليه بصة عتاب وحزن واسد فاهم بس مافيش حل تاني 
بعد وقت دخلت مليكه وهيي متصعبه 
مليكه بزعق : سييييف 
سيف بضحك:ايييي انا هنا ي قلب اخوكي 
مليكة كنت عاوزه تبستم بس ظهرت العكس : ملك فين 
ملك :انا هنا ي قلب اختك 
مليكة بعصبيه:ولله وبتعملي ايه بقي 
ملك :جيت اشوف اخويا 
مليكة :بجد ماقولتش ليه 
ملك :علشان عارفه انك مش هتوافق 
مليكه بحب وهي بتقرب منه:ملك انتي اختي واخت سيف ومش همنعك تجي تشوفي اهلك حتي عمو وطنط و سكتت 
اسد :وي ايه كملي
مليكه بحزن :و لو عاوزه تفضلي هنا ومش تجي معايا براحتك وانت كمان ي ندا انا مش هقدر اجبر حد ع حاجه بس انا مش هفضل وانا حبت اقولك ليكم من نهايه بدل الفيلم ده 
عصام : ي بنتي لي عاوزه تبعدي 
مليكه :,انا مش بنتك وانا هسافر 
اسد:مش هتسافري 
مليكة بسخريه:مش انت ال هتمنعي 
مليكة:قرارك. اي ي ملك وانتي وندا 
ندا :,مليكه انا هجي معكي بس مش هنسافر الاسبوع ده 
ملك بحزن  :بس انا مش هسافر مش هبعد تاني كفااايه انا مصدقت يكون ليا عيله واخ انا اسفه ي مليكه 
مليكه بحزن : براحتك ي ملك وانتي ي ندا انا مش هفضل كتير لازما اسافر قبل الخميس 
عاوزه تفضلي افضلي انا ماشيه ... راحت حضنت ملك .. خالي بالك من نفسك 
وبصت ليهم ومشت بحزن 
ندا : ليييه ي ملك انا فاهمه كويس ان ده خطه بينك وبين سيف بس احب اقولك مليكه مش هتفضل هنا برضو 
وانت ي سيف انت مفكر انه كده مش هتسافر انا كنت بحاول معها بس اقولك ع حاجه هي هتسافر فجر انهارده 
كلهم بصدمه:ايييه هي قالت قبل يوم الخميس ولسه انهارده السبت 
 ندا:هي قالت كده علشان عارفه انكم هتعملوا كده 
اسد :هتسافر فين
 ندا :  امريكا 
اسد بصدمه لانه افتكر مكالمة الصبح 
اسد بصدمه :لالا مستحيل 
سيف :اسد في ايه 
اسد :مليكه مينفعش تسافر 
سيف:ليه 
اسد بعصبيه: مينفعش تسافر امريكا علشان وسكت 
سيف: علشان أيه 
عصام وهو اميمه :في ايه ي اسد 
اسد :سيف مافيش وقت انا لازماً اسافر انا لو فضلت هنا في خطر عليكم افهموا بقي لازما ارجع تاني 
سيف: لا انت مش هترجع تاني انا مش خليك ترجع تاني للموت فااااهم 
عصام في ايه انا م فاهم 
اسد لسه يتكلم قاطعه صوت مسج فاتحه وانصدم 
(قبل ما كنت تفكر تعبد كنت افتكر اهلك واه بنت عمتك جميله جدا وقويه جدا مش زيك لو خايف ع عليتك ارجع ع ال انت بتعمله ده و لو خايف ع مليكة لازماً تجيب الملفات  اخر قضيه ف المكتب  
سلام ي كبير )دي المسج 
اسد بصدمه : مليكه في خطر ..
انا عارفه ان البارت قصير بس هانت هخلاص امتحانات وارجع من تاني  واتمنا انه تعجبكم وقولي رايكم عنه 
وياتري اي سر ندا واسد 
وسيف يقصد انه مش عاوز اسد يرجع يسافر تاني 
و ندا مخبيها ايه 
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني عشر اضغط على : ( رواية ملكة الأسد الفصل الثاني عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ملكة الأسد )
reaction:

تعليقات