القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملكة الأسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم سلمى هاني

 رواية ملكة الأسد الحلقة الثانية عشر 12 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد الجزء الثاني عشر 12 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد البارت الثاني عشر 12 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم سلمى هاني

رواية ملكة الأسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم سلمى هاني


اسد لسه يتكلم قاطعه صوت مسج فاتحه وانصدم 

(قبل ما كنت تفكر تعبد كنت افتكر اهلك واه بنت عمتك جميله جدا وقويه جدا مش زيك لو خايف ع عليتك ارجع ع ال انت بتعمله ده و لو خايف ع مليكة لازماً تجيب الملفات  اخر قضيه ف المكتب  

سلام ي كبير )دي المسج 

اسد بصدمه : مليكه في خطر ..

ندا بصدمه:: ايه انت بتقول ايه 

اسد:: ندا ملفات اخر قضيه فين 

ندا بتوتر:: انت .. بتقول اي. ملفات ايه 

اسد بشك::اخر قضية ال مليكه ماسكه 

ندا بتوتر وخوف :: معرفش ي اسد 

اسد بعصبيه :: القضيه دي خطر ع مليكه انتِ مش فاهمه؟. 

ندا بعصبيه وغضب :: عارفه انه خطر وقولتها ليه كده وهي مسمعتش كلامي و اهو الوقتي ده هي ف خطر بسبب القضيه واهلي ف خطر وانهيارت ف البكاء 

ملك بصدمه::اي اهلك ؟ 

عصام بخوف ::مليكه ي اسد 

سيف بعصبيه واتجاه لندا 

سيف ::تقصدي اييه بكلامك واهلك ازي وانتِ يتمه 

ندا بنهار:: ايوه انا يتمه بس عندي عيله سبوني ف الميتم ومشو من فتره عرفت ان اهلي عايشن بس وسكتت 

سيف بعصبيه :: بسسس ايه كملي 

ندا بدموع::بس هم بيشتغل ف شغل مشبوه تبع للناس ال مليكه ماسكه القضيه بتعته 

اسد :: يعني ايه وأنتِ عرفتي منين ؟ ومليكه كانت مسافره امريكا ! انا مش فاهممم 

ندا بدموع:: مليكة كانت مسافره عشان تسمكهم وتقدر تجمع معلومات. لان كانو هيجو مصر ب اكبر شحنة اسلاح ومخدرات وطلب مني اجب الورق وهيسبوو اهلي .. بس الورق مع مليكه ومعرفش فين 

ملك بدموع :: سيف اختي ... انا مقدر اعيش من غيرها 

سيف بدموع:: متاخفيش مش هسيب مليكه 

اميمه:: اسد اعمل اي حاجه 

اسد بغموض :: متاخفوش مليكة هترجع بخير .. ندا هاتي الملفات 

ندا بتوتر : انا قولت انا معرفش فين 

اسد بعصبيه وصوت عالي ::ندااااا انا مش غبييي الورق معكي هاتي 

ندا بدموع::بس اهلي ي اسد انا مقدرش للورق لو طلع اهلي هيتسجون 

سيف مسكه بعصبيه:: اهلك ... اهلك كانت فين وهم بيرموكي للميتم فييين هاااااا ... دي مليكه اختك صح كانت معكي دائما كانت اهلك .. الوقتي خايفه ع اهلك ال انت متعرفهومش  وهي لاااا .. قسم بربي لو ماجبتي الورق الوقتي هقتلك فاهممممممه 

ندا بدموع وخوف :: حاضر هجيب الورق ..بس قول ل مليكه اني بحبها اوووي هي اهلي وكل ما ليا 

طلعت بره بعد دقائق جت ومعها الورق .. 

اسد:: تمام سيف كلم أدهم يعرف مكان الرقم ده وحصلني ع مكتب مليكه 

سيف : تمام وبص ل ندا بحزن وعتاب وخرج 

ندا ف نفسه:انا اسفه ي سيف انا عارفه ان جرحتك بس غصب عني 

ملك ::انا عارفه انه غصب عنك تعملي كده وانك بتحبي مليكه اكتر من اي حد 

ندا بدموع : انا اسفه ... بس مقدرش اشوف اهلي ف السجن وان اول مره أقابلهم يكون ف السجن 

عصام اخدها ف حضنه :خلاص اهدي 

اميمه: تعالي ارتاحي ومليكه هتكون كويسه 

______________الحمدالله__________________

في مكان تاني .. مخزن 

مليكه فاقت واستغربت المكان وانه مربوطه 

مليكه وهي حاسه بوجع اثر المخدر 

مليكه : اناااااا فين ... انتم يلا هناااا 

حارس دخل ::  فوقتي اخيراً 

مليكة:: انت مين و عاوز ايه ؟.

حارس ::انا مش عاوز البوص هو ال عاوز 

مليكة::ومين بقي البوص ده 

الحارس ::شويه تعرفي 

مليكه بزعق :: انا عاوزههه اطلع من هنا انت متعرفش انا مين 

حارس سبها وطلع ومليكه بتزعق ::انتمممم ي بهيايممم 

بره قدم الاوضه 

الحارس هو بيتكلم ف تلفون::ايوه ي باشا فاقت و بتزعق 

الحارس::حاضر ي باشا وقفل 

حراس اخر :: قال ايه 

الحارس :: جايه وشكله لعبه جامده

الحارس التاني ::ازي 

الحارس:: ده بيعلب مع اسد المنشاوي ومليكه الاسيوطي 

حارس ::اي .. شكل العبه هتكون نار .. 

وضحكم بخبث 

وبعد وقت وصل البوص 

حارس ابراهيم ::اهلا ي باشا نورت 

باشا:: فين هي 

ابراهيم::في الاوضه دي وشاور عليه 

باشا::تمام واتجاه للاوضه 

مليكه بعصبيه :: انتمممم ي بههيايممم 

باشا دخل ::اي مش عيب كده ولا اي ي مليكه 

مليكة بصدمه:: انت 

_______________@Salma_Hanyبقلمي _____________

عند سيف وادهم واسد ف المكتب 

اسد ::سيف انا لازماً ارجع امريكا تاني 

سيف بغضب وعصبيه::انت بتقول ايه .... مش كفايه اختي ولا ايه 

اسد :: مليكه هترجع وتكون بخير .. بس لازماً ارجع 

ادهم ::سيف معها حق ي اسد عاوز ترجع ازي بعد ال حصل 

اسد بزعق :: انا لو مرجعتش هتكون ف مصبيه وهتنهني كل ده 

سيف بعدم فهم هو و ادهم ::مش فاهمين مصبيه اييه !؟ 

اسد :: مرام عايشه مش مايته 

سيف وادهم بصدمه ::ايييه ازي ؟ 

اسد :: جالي خبر وعرفت ولازما ارجع قبل ماهي تفكر تنزل مصر ... 

ادهم ::طب متنزل عادي .. وبعدين انت مالك عايشه ولا مايته 

اسد :: مش الوقتي المناسب ان اقولكم ... بس هخلاص مليكه واسافر 

سيف بتعب ::انا خلاص تعبت منك ي اسد وانت مصمم برضو تسافر 

اسد ::معندش حل تاني لازماً اقفل الصحفه دي 

وقاطعهم رنت هاتف اسد 

اسد ::الوو 

شخص*******

اسد بصدمه ::ايييي لا مستحيل 

يتبع...
لقراءة الفصل الثالث عشر اضغط على : ( رواية ملكة الأسد الفصل الثالث عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ملكة الأسد )
reaction:

تعليقات