القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جحيم قاسي الفصل الخامس 5 بقلم ملك يسري

 رواية جحيم قاسي الحلقة الخامسة 5 بقلم ملك يسري

رواية جحيم قاسي الجزء الخامس 5 بقلم ملك يسري

رواية جحيم قاسي البارت الخامس 5 بقلم ملك يسري

رواية جحيم قاسي الفصل الخامس 5 بقلم ملك يسري

رواية جحيم قاسي الفصل الخامس 5 بقلم ملك يسري

ملاك بدموع انت بتقول ايه انا مستحيل اتجوزك انا مبكرهش في حياتك قدك انا بكرهك بكرهك سليم بغضب انتي مفكراني ياروح امك هتجوزك علشان بموت فيكي انا هتجوزك علشان اخليكي خدامه تحت رجلي وانتقم منك ملاك بتحدي وانا مستحيل اتجوزك واعمل الي انت عايزه ويلا اطلع بره مش عايزه أشوف وشك هنا تاني زين بعصبيه وغصب ماشي ورحمه امي لهوريكي خرج زين وهو متعصب جدا وطلع علي الشركه السكرتيرة بمرقعه زين باشا عايزه حاجه زين بصلها بحده فخافت زين دخل المكتب وقعد يكسر في كل حاجه قدامه وقال وربنا لاخليكي تيجي تبوسي رجلي بينما في الجهه الأخري عن ملاك راحت عن والدها المستشفى بس الأمن منعها من الدخول ملاك بصدمه يعني اي ممنوع الأمن دي التعليمات حضرتك لسه مدفعتيش مصاريف المستشفى ولو مدفعتهومش النهارده والدك هيخرج بره المستشفى ملاك بدموع حاضر والله ادوني فرصه لآخر الاسبوع الأمن بحده مينفعش دي تعليمات ملاك بدموع طب ممكن ادخل اشوف بابا الأمن لا قطعهم صوت الدكتور وهو بيقول دخلوها الأمن بس يافندم الدكتور بعصبيه اسمع الكلام الأمن فعلا دخل ملاك ملاك بدموع شكراً جدا يادكتور الدكتور العفو بس مينفعش ياملاك لازم تدفعي مصاريف المستشفى وكمان حاله والدك الصحيه وحشه جدآ ولازم يعمل العمليه في أسرع وقت والا ممكن يموت ولازم تدفعي مصاريف المستشفى بكره بكتير والا هيخرجو والدك بره المستشفى ملاك بدموع حاضر  ممكن ادخل اشوف بابا الدكتور ماشي بس متقعديش كتير ملاك حاضر دخلت ملاك لقت والدها نايم وباين علي ملامحه التعب ملاك بدموع بابا ابوها فتح عينه الاب ملاك عامله ايه يابنتي ملاك بتعيطي ليه انا كويس ومفيش حاجه وبعدين انا زي الفل اهو انتي الي بتعيطي وخلاص طول عمرك نكد ملاك بضحك انا نكد يابابا ماشي الاب بحنيه بهزر معاكي انتي بتعيطي ليه ياحبيبي ملاك بدموع علشان خايف عليكي الاب متخفيش انا كويس وهبقي زي الفل أن شاء الله ملاك بابتسامه أن شاء الله قطعهم دخول الدكتور بعد اذنك ياملاك الزياره انتهت ولازم تمشي علشان والدك يرتاح ملاك حاضر وباست أيده والدها وقالتله هااجيلك بكره بإذن الله خرجت ملاك والدكتور خرج وراها الدكتور ملاك والدك لازم يعمل العمليه بكره علشان كل ده خطر عليه ملاك بحزن حاضر زهبت ملاك من المستشفي وهي حزينه وقررت أن هي تروح لزين علشان معندهاش حل غير ده لازم تضحي بحياتها علشان ابوها يعيش راحت شركه زين وهي كانت عارفه العنوان من المجالات علشان زين أساساً مشهور غير أن هو دكتور جامعي المهم وصلت ملاك الشركه وطلعت قبلتها السكرتيرة ملاك بتبص علي السكرتيرة يقرف من كتر ملابسها الفاضحه والمكياج بتاعها الوحش ملاك ممكن ادخل لأستاذ زين السكرتيرة بقرف انتي مين وفي ميعاد سابق ملاك لا بس أنا عايزه اشوفه ضروري السكرتيرة بزعيق قولت ممنوع مافيش ميعاد هاتدخلي ازاي خرج زين علي صوت الزعيق وقال لسكرتيره في ايه وبعدين بص لقي ملاك واقفه والدموع في عينيها ومتوترة زين بغضب ايه الي حصل هنا السكرتيرة بخوف من كتر عصبيه زين بيه حضرتك هي طلبت تشوف حضرتك ومكنش في ميعاد فاانا مردتش أدخلها زين بغضب روحي علي شغلك وانتي تعالي ورايا المكتب دخلت ملاك مع زين المكتب زين قعد بهدوء علي الكرسي وملاك واقفه متوتره زين ببرود خير عايزه ايه ملاك بخوف انا موافقه أن اتجوزك بس عندي شرط زين بضحك سخريه ومين قالك أن انا موافق وبعدين أنتي مين علشان تشرطي عليا ملاك بصدمه وخوف ارجوك انا موافقه بس ممكن تدفع مصاريف العمليه لبابا وانا هعمل كل الي هتقولي عليه ارجوك زين بغضب وانا قولت لا ملاك بدموع بابا ممكن يموت والله انا هعمل كل الي هتقولي عليه زين اممم صعبتي عليا موافق بس الجوازه دي محدش يعرف بيها لان مش معقول انا أعلن أن انا اتجوزت منك انتي ملاك بصدمه قصدك ايه زين بوقاحة نتجوز عرفي ملاك بصدمه لا لا ارجوك كده حرام ارجوك متعملش كده امال عيزاني اتجوزك ازاس ملاك بدموع علي سنه الله ورسوله ارجوك زين موافق بس مش علشان سواد عيونك لا علشان انتقم منك في اسرع وقت وبعدين كده كده ماحدش هيعرف بالجوازه دي وبعدين هااخد الي انا عايزه وهااطلقك ملاك بدموع انا موافقه بس ارجوك انقذ بابا وادفعله فلوس العمليه زين نتجوز الاول وبعدين ابقي اشوف موضوع ابوكي ده ملاك بس زين بغضب انا قولت الي عندي مش عجبك خلاص ملاك لا خلاص أنا موافقه زين ايوه كده شاطره اسمعي الكلام يلا خرج زين هو وملاك وراح عند المأذون وكان هناك في شهود كان سيف وواحد صاحبه دخل زين وملاك عند ألماذون زين اكتب يا شيخنا المأذون موافقه يابنتي ملاك بقهر وهي بتبص لزين الي بيبصلها بسخريه وقالت بقهر ايوه واستسلمت لحياتها الجايه فاقت من شرودها علي كلمه المأذون بارك الله لكم وبارك عليكما وجمع بينكما في خير سيف مبروك ياصاحبي زين بوجهه خالي من المشاعر الله يبارك فيك سيف مبروك ياانسه ملاك زين بحده كلامك معايا انا وبعدين اسمها مدام ملاك سيف بمرح هي لحقت ياعم زين بغضب سيف سيف بخوف خلاص خلاص أنا ماشي بص زين لملاك لقاها مكسوفه لقي علي وشها علامات الحزن زين يلا ملاك قالت فين زين علي البيت ملاك بصدمه طب وبابا زين انا قولتلك هبقي اشوف موضوع ابوكي ورايا حاجات اهم ملاك بدموع بس احنا متفقناش علي كده زين هو ده الي عندي ملاك بدموع ارجوك بالله عليك ارجوك ادفع الفلوس وانا هااعيش خدامه تحت رجلك زين بسخريه ماانتي فعلاً هتعيشي خدامه تحت رجلي بمزاجمك أو مش بمزاجك وبعدين خلاص بكره نبقي نشوف موضوع ابوكي ملاك هو مينفعش نروح دلوقتي زين بحده أنا قولت الكلام الب عندي وبعدين يلا مسك زين ايد ملاك بقوه وركبها العربيه وطلع علي القصر بتاعه ملاك نزلت بخوف وبعدين انبهرت بالقصر كان جميل كده بس فاقت من  شرودها علي كلمه زين يلا واقفه كده ليه انا عارف انك عمرك ماشوفتي حاجات زي دي بس مش وقته يلا بصتله ملاك بدموع ودخل القصر دخل زين وملاك زين قعد علي الكرسي الي في الصالون وحط رجل علي رجل بصي بقي ياحلوه الانتقام هيبتدي انا عايز اصحي بكره الاقي القصر كله نظيف انتي فاهمه وبعد كده تعمليلي الفطار والقهوه وتصحيني الساعه سبعه انتي فاهمه ملاك بصدمه بس كده كتير اوي زين هو ايه الي كتير انتي تعملي الي اقولك عليه وانتي ساكته انتي فاهمه ملاك بدموع حاضر زين بزعيق يلا اشتغلي طلع زين الاوضه بتاعته وغير وخد شاور ونام وساب المسكينه تحت تعمل كل الشغل لوحدها ملاك بدموع يارب ساعدني وقويني يارب بدأت ملاك تشتغل وماكنتش قادره حرفياً وكانت تعبانه اوي في الصباح صحي زين وكانت الساعة تمانيه ونص وكان اتاخر علي الشغل دخل غير ونزل بغضب وقال انتي يازفته ياملاك انا مش قايل ليكي تصحيني الساعه سبعه نزل بس انصدم من الي شافه.
يتبع..
لقراءة الفصل السادس اضغط على : (رواية جحيم قاسي الفصل السادس)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية جحيم قاسي)
reaction:

تعليقات