القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مشكلتي إني سمينة الفصل الثالث 3 بقلم دينا

   رواية مشكلتي إني سمينة الحلقة الثالثة 3 بقلم دينا

رواية مشكلتي إني سمينة الجزء الثالث 3 بقلم دينا

رواية مشكلتي إني سمينة البارت الثالث 3 بقلم دينا

رواية مشكلتي إني سمينة الفصل الثالث 3 بقلم دينا

رواية مشكلتي إني سمينة الفصل الثالث 3 بقلم دينا

حازم بصرخ: بتضحكه علي ايه يا بهايم برا وحسبكم معايا بعدين برا سمع كل من حازم والموظفين لي في المكتب صوت اصتدام حاجه علي الارض وهذا الصوت كان من الحمام لي فيه نسمه وانقطع صوت العيط نسمه 
حازم بخوف: نسمه  نسمه حبيبتي انتي كويسه 
لا رد
حازم نسمه رودي عشان مش اكسر الباب 
لا رد 
حازم اخد نفس عميق وكسر الباب 
ولكن صدم من المنظر لي لقه 
لقاء نسمه مرميه علي الارض وايديها مجروحه ودم ملي الارض....
حازم جىري عليها وحوطها بين حضنه نسمه نسمه حبيبتي قومي نسمه بطلي شغل العيال دا انا عارف انك بتهزري معايا عشان اخف عليكي نسمه قومي عشان خاطري انتي عارفه انتي بنسبلي ايه انتي دبدوبتي الجميلة نسمه قومي بقا قل كلمته الاخير بدموع وصراخ نسمه انا عارف اني ازيتك كتير وزعلتك بس والله غصب عني وعارفه ليه كمان عشان اناعارف انك هتسمحني عشان قلبك ابيض وبتحبي كل الناس وعمرك مكرهتي حد حتا لوازكي  نسمه قومي بقا 
دخل في ذلك الحظه مراد صاحب حازم  واتخض لما شاف نسمه كدا وحازم حضنها بين درعه ومش رضي يسبها 
مرد نهار ابوكو اسود انتم عملته ايه في البت 
حازم مرد مراد تعله تشوف نسمه مش رضيه تقوم 
وملس علي وش نسمه وقلها نسمه حبيبتي قومي شوفي مين جا مراد قومي يلا عشان تخرجي معاه 
مراد انت لسه هتحكي قوم شلها معايا نوديها المستشفى البت هتموت 
حازم اه مستشفي مستشفي اطلبه الاسعاف يا بهايم 
مايا طلبتها وجايه 
ثوني دخل رجال الاسعاف وشله نسمه مع حازم ومراد في ذلك الحظه دخلت عليهم ريهام صحبت نسمه وشفتهم وهما شيلنها وبيدخلها عربية الاسعاف 
ريهام بخضه وبكاء علي صدقته نسمه نسمه حبيبتي 
عملته فيها ايه حرام عليكوا ورحت مسكت حازم من قميصه عملت فيها ايه حرام عليك هي عملتلك ايه لكل دا كل ذنبها انها حبتك بس هي لي غلطانه عشان تحب واحد ذيك اناني ومتكبر كل همه البنت والشرب مقرف 
حازم بصدمه من كلمها بت بتحبني انا 
رجل الاسعاف حد عايز يركب مع المريضه حازم وريهام انا 
رجل الاسعاف للاسف مينفعش يركب مع المريضه اكتر من واحد 
ريهام انا هركب معاها 
حازم بترجي ونبي يا ريهام سبيني اركب معاها 
مراد معلش يا ريهام سبي يركب معاها حازم محتاجانه يكون معاها دلوقتي 
ريهام حست بأن فعلاً حازم محتاج يركب معاها فوفقت 
ريهام ماشي 
حازم بمتتنا شكرا وركب جنمب نسمه في عربية الاسعاف 
ريهام رحت تركب عربيتها عشان تلحقهم الي المستشفى ولكن لقت مراد بقولها 
مراد مش هتعرفي تسوقي ممكن تجي معايا 
وفقت ريهام لانها فعلا مش قدره واعصبها سيبه 
مراد اتفضلي ركبت ريهام جنبه ولن تتوقف عن البكاء الثانيه واحده 
مراد وهو بيديها المنديل متقلقيش انشاء الله هتبقا كويسه انا عارف انتي بتحبيها قد ايه وانها صحبتك الوحيدة 
ريهام نسمه مش صحبتي نسمه اختي لي امي مجبتهاش وزدادت في بكاء مرير اد لي فقدنها الوعي 
وقف مراد العربيه ونزل منها راح على نحيتها وبدا يفوق فيها ريهام ريهام فوقي اخذ الماء وبدا بفقتها 
ريهام بدات تفتح عنها ببطئ 
ريهام بتعب في ايه 
مراد وهو مركذ في عنيها لي تشبها الون السما واحمررها بسبب البكاء ومش سمعها اصلا 
ريهام وهي تلحظ نظرته ليها 
ريهام بجديه رغم تعبها استاذ مراد ينفع نمش انا بقيت كويسه خالص 
مراد آه آه هنمشي اهو ورح ركب وساق الي المستشفى 
اما في عربيه الاسعاف كان حازم قعد جنب نسمه ومسك ايديها 
حازم بحزن ليه يا نسمه ليه 
ليه تعملي في نفسك كدا 
ليه تحبي واحد زي 
ليه اتني اطهر وانضف من انك تحبي واحد زي اناني ومتكبر وكل هامه البنات والشرب زي مصحبتك بتقول ابتسم بتهكم عندما تزكر كلمها ليه 
بس تعرفي عندها حق انا فعلا كدا وازبال من كدا كمان لي يخليكي تزعلي وتعيطي وانك تفكري بلانتحار ميستهلش انك تحبي 
وصلت عربية الاسعاف الي المستشفى  واخدو نسمه على غرفت العمليات 
كان ينتظر نسمه كل من حازم  وريهام ومراد وناهد واحمد  
بعد حولي ما يقرب من خمس ساعات خراج الدكتور 
وقلهم ان نسمه بقت كويسه وانهم نقلوها علي غرفة العنايه لغيت ميستقر وضعها 
فرح الجميع بهذا الخبر 
حازم مراد خد بابا وماما وريهام ووصلهم 
ناهد سبني معاها يبني 
حازم لأ ياماما انتي تعبتي ولزم تستريحي وانا هفضل معاها لغيت لما تفوق 
يلا يامراد
مراد يلا يا عمي يلا يطنط يلا يا ريهام 
ريهام لا انا هفضل معاها 
حازم ريهام لو سمحتي 
ريهام مش ماشيه 
مراد ريهام الوقت اتاخر الو مش عشانك عشان ممتك زمنها قلقانه عليكي وصبح ابقي تعلي اطمني عليها هي مش هتفوق دلوقتي يلا 
مشيت ريهام معا مراد وناهد واحمد 
سبه حازم مع نسمه
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
وصل مراد  كل من ناهد واحمد الاول وبعدين ريهام 
فضله سكتين 
لغيت لما ريهام طلعت فونها وقعدت تتصل علي ولدتها ومفيش راد
ريهام بقلق ردى يا ماما بقا متقلقنيش عليكي 
مراد في حاجه 
ريهام  ماما مش بت
لغيت لما لقت امها بترن عليها
ريهام ماما انتي كويس
الحقيني يا ريهام وانقطع الخط
ريهام بصراخ ماما ماما ردي عليا ماما في ايه 
مراد في ايه ياريهام
ريهام ماما بتقولي الحقيني والخط قطع 
مش عارفه في ايه 
مراد طب اهدي بس وانشاء الله خير 
وصله البيت وطلعت ريهام ومراد يشوفه مامت ريهام 
فتحت ريهام الباب تصدم بمن يقول لها
- وحشتيني يا ريمو 
ريهام انت ايه لي جبك هنا اطلع برا 
_مش عيب تقولي كدا لي...... 
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
في المشفه وخصتان في غرفة العنايه 
دخل حازم لي نسمه وقعد جنبها وقعد ينظر لها 
فكانت نسمه علي حالتها نامه ولكن وشها مشحوب وعنيها منتفخه من كثرت البكاء بل وهي نامه تبكي 
حازم وهو مسك ايدها متقومي بقا انا مش قدر اشوفك كدا قومي وانا عملك كل اللي انتي عاوزه مش انتي عايزة تبقي مصمت ازياء في الشركه بتاعي موفق ياستي وكمان هنفزلك كل لي انتي عاوزه بس قومي ياحبيبتي 
اه  انا مش بحبك نفس الحب اللي بتحبهولي بس بحبك والله العظيم بحبك انتي بنت عمي وصحبتي واختي ودبدوبتي واحلي واطهر حاجه في حياتي 
انا مقدرش احبك غير كدا 
الممرضه الو سمحت ممنوع 
حازم حاضر وبس نسمه علي خدها وخرج 
واول لما خرج جرجت من نسمه اول دمعه كانت حابسها من اول ما دخل حازم 
اه نسمه كانت صحيه لما حازم دخلها 
قعدت تعيط لغيت لما قررت انها.....  
انا فعلا لزم أعمل كدا.... 
ياترا نسمه هتعمل ايه؟؟! 
ودي نهايتها مع حازم؟؟! 
وهل حازم مش هيقدر يشفعا غير اخت لي 
وايه لي هيحصل مع كل من (نسمه _حازم _ريهام _مراد) 
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع اضغط على : (رواية مشكلتي إني سمينة الفصل الرابع)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية مشكلتي إني سمينة)
reaction:

تعليقات