القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مهووس بها الفصل الأول 1 بقلم ريم محمد

 رواية مهووس بها الحلقة الأولى 1 بقلم ريم محمد

رواية مهووس بها الجزء الأول 1 بقلم ريم محمد

رواية مهووس بها البارت الأول 1 بقلم ريم محمد

رواية مهووس بها الفصل الأول 1 بقلم ريم محمد

رواية مهووس بها الفصل الأول 1 بقلم ريم محمد

"أ*و*ل*ع فيكِ ولا أعمل إيه دلوقتي؟؟"
_رزان بخوف:أنا عملت إيه
_مالك:طلعتي من غير ما أقولك ليه؟
_رزان:أنا أسفة بس اتصلت عليك مردتش
_مالك بعصبية:تقومي تطلعي من غير ما أقولك 
_رزان:منا كمان بعت مسدج ومشفتهاش ودَ موضوع مهم كنت عايزة شوية طلبات للبيت عشان أعمل الأكل عشان كدا نزلت
_مالك:حتّى لو على إيه متعمليش حاجة من غير استأذاني 
_رزان بخوف:حاضر 
*مالك عصبي أوى ومُتملك بطريقة غريبة تطلعني عن شُعوري كدا رغم أنه عارف أني بحبّه رغم تصرفاته!*
_رزان:أتفضل الأكل 
_مالك:تعالي نَاكُل
*كَلنا وبعدها مالك نادى علىّ*
_مالك بندم:أنا أسف وخايف عليكِ يا رزان فكرة أنك تقابلي رجالة وتتعاملي معاهم دى بضايقني 
_رزان:المفروض تكون عارف أنّي طبيعي هقابل رجالة وهتعامل معاهم يا مالك طالما فى حدود التعامل خلاص ومعروفة أنّي بحبّك 
_مالك بتَمالك أعصاب:ممنوع نهائيًا تتعاملي مع رجالة فاهمة 
_رزان بتنهيدة:حاضر 
**********************
_مالك:عاوز كُلّ الفيديوهات إلى كاميرات المُراقبة صورتها
_الراجل بتوتر:حاضر يا مالك بيه 
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
_سوسن:إيه يا رزان بعد ما أتجوزتي نسيتنا ولا إيه ولا مالك بيه شاغلك
_رزان:لأ بس مبيصدفش فرصة أنزل معاكوا 
_سوسن:طيب خلينا ننزل سوا مرة
_رزان:إن شاء الله 
_مالك:بتكلمي مين؟
_رزان:بكلم سوسن صحبتي
_مالك:تمام
*مالك حط حاجة على عُيوني وسحبني من إيدي وبعدها وراني لوحة مرسومة ليَّا*
_مالك بحبّ:أنا بحبّك أوى يا  رزان ومُستعد أعمل أى حاجة تراضيكِ بس بلاش تعملي حاجات من غير إذني ومش عايز ألمحك مع صنف راجل 
_رزان:لازم تكون واثق فيّ أنا لو مش بحبّك مش هتجوزك وكمان فى حدود التَعامُل بس 
_مالك: عمومًا أنا قولت رأيي ومش هنضايق نفسنا
_رزان:تمام 
*لبسني سلسلة نجمة صغيرة وحولها قمر من ألماس*
_مالك:عجبتك؟
_رزان بإبتسامة:جميلة ورقيقة أوى
_مالك:هقولك معناها معناها القمر محاوط النجمة زيي أنا كدا محاوطك
*لقيته حضني جامد وعمّال يقول أنتِ ملكِ وبس*
_رزان بحب:أكيد أنا ليك أنت بس أطمن 
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
"الصُبح"
*قومت أتوضيت وصليت ولبست عشان الكُلية*
_مالك:أنا هوصلك 
_رزان:هنزل مع صحابي 
_مالك:أنا هوصلك ولو حد عايز يركب يجي منا مش هسيبك فرجة للكُلّ لولا بس أخر سنة وتتخرجي مكنتش طلعتك من البيت 
_رزان بتنهيدة:طيب إلى تشوفه 
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
_رزان:تعالي معانا يا هنا مالك هيوصلنا 
_هنا بفرحة:تمام
*ركبنا العربية ومالك من وقت لتاني بيبصلي ويبتسم*
_هنا:شكرًا يا أستاذ مالك كُنا هنتمرمط فى المواصلات بس أنت أنقذتنا 
_مالك:إن شاء الله بعد كدا هوصلكوا
_رزان بخوف بينها وبين نفسها:يوصلنا؟ يبقى ليلتي مش معدية ربنا يسامحك يا هنا كان لازم تقولي مرمطة 
_مالك بتحذير خفيف:بعد ما تطلعي علطول هاجي أخدك أستني جوا الجامعة يا رزان 
_رزان:حاضر 
_هنا:طب أحنا عايزين نطلع نتفسح
_مالك:مراتي مش بتطلع برا مع حد غيري أنا هفسحها 
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
*وصلنا الجامعة ومالك  حضني قبل ما أدخل وجامد بيأكد لكُلّ أنّي بتاعته بس، أحيانًا بحسّ بشعور حلو وأحيانًا بتخنق من غيرته الزيادة دى*
_هنا:جوزك دَ حمش كدا وقمر
_رزان:اه منا عارفه لدرجة غيرته دى بتموتني 
_هنا:وإيه يعني لمَّا يغير عليكِ ما أحنا بنحبّ الرجالة إلى بتغير
_رزان:غيرته دى زيادة عن اللزوم
*لاقيت فون بيرّن كان مَالك بيتصل ردّيت عليه*
_مَالك:ألو، أزيك يا قلبي أطلعي دلوقتي 
_رزان:بس أنا لسه مخلصتش مُحاضرات؟
_مَالك: مش مُهم، مفيش حاجة أهم مني أطلعي دلوقتي 
_رزان:حاضر 
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
*طلعت وأنا مستغربة بس هعود نفسي على تصرفاته دى*
_مَالك:لازم أكون رقم واحد فى حياتك
_رزان:ما أنت رقم واحد بس ليه؟
_مَالك:يعني المُحاضرة أهم مني؟
_رزان:إيه علاقة المُحاضرة بيك!!، التعليم من أساسيات الحياة غير شريك حياتي وبعدين أنا لو مبحبّكش  مكنتش أتجوزتك
_مَالك:بس لازم أنا رقم واحد وأنا كُلّ أولوياتك أنا منزلتش شُغل انهاردا عشانك
*مالك حط على عُيوني شريط وخدني ركبني العربية وبعدها دخلت مكان معرفش عبارة عن إيه وبعدها شال الشريط*
_مَالك:إيه رأيك فى المكان دَ؟
_رزان:جميل أوى أوى 
*كان عبارة عن حديقة فى أشجار وفى نص المكان مكتوب إسمي وإسم مالك بالزرع والمكان كان طبيعي وهادى وجميل أوى*
_مالك بلمعة حُبّ:دَ جزء من حُبّي لكِ أهم حاجة متبعديش عني 
_رزان:وأنا كمان بحبّك أوى أوى لأبعد حد وهفضل معاك علطول 
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
*رُحنا مطعم وكلنا وبعدها مَالك روحني وراح الشركة يخلص شويه حاجات هناك*
 *وبعدها شُفت حاجة نشفت الدم فى عروقي وخلتني اتصدم*
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : (رواية مهووس بها الفصل الثاني)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية مهووس بها)
reaction:

تعليقات