القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مهووس بها الفصل الثاني 2 بقلم ريم محمد

  رواية مهووس بها الحلقة الثانية 2 بقلم ريم محمد

رواية مهووس بها الجزء الثاني 2 بقلم ريم محمد

رواية مهووس بها البارت الثاني 2 بقلم ريم محمد

رواية مهووس بها الفصل الثاني 2 بقلم ريم محمد

رواية مهووس بها الفصل الثاني 2 بقلم ريم محمد

_مَالك:اه، تمام كُنت هنسى
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
*شُفت أوضة كُنت أول مرة أشوفها ودخلتها لقيت لوح مرسومة ليَّا كُنت مصدومة بجد ومكتوب تحت كُلّ لوحة التاريخ بتعها وعُمر ما مَالك كلمني على الأوضة دى خالص!*
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
_رزان بتوتر:ألو، أزيك يا هنا
_هنا:ألو، أزيك مال صوتك؟
_رزان:أنا شفت حاجة خوفتي
_هنا:خير فى ايه
_رزان:تعاليلي على البيت بسرعة 
_هنا:حاضر
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
_مَالك:مش عارف والله بحاول 
_طيب لازم يُكون فى تقدم 
_مَالك:إن شاء الله 
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
_هنا:خير يا بنتي فى ايه قلقتيني
_رزان بخوف:مَالك، مَالك 
_هنا:ماله؟
_رزان:تعالي شوفي 
_هنا:لوح مرسومة ليكِ إيه المُشكلة 
_رزان:ركزي كويس 
_هنا بصدمة:يا نهار مش فايت
_رزان:أعمل إيه دلوقتي 
_هنا:أهدي خالص وخُدي نفسك واتعاملي عادي جدًا كأن ما فى حاجة طب هو ب*ي*أ*ذ*ك*ي؟
_رزان:لأ، بس مش قولتلك غيرته زيادة؟  
_هنا:معاكِ حقّ إلى يشوفكوا حاجة والى يعرف الحقيقة حاجة تانية 
_رزان:طب هو بيتصل 
_هنا:رُدّي 
_رزان بتنهيدة:ألو 
_مَالك:مالك فى حاجة؟ ، أنتِ كويسة 
_رزان:اه كويسة الحمدلله 
_مَالك:أنا هتأخر برا شويه 
_رزان:تمام براحتك 
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
_مَالك بعيون حمراء من شدة الغضب 
مرحب بيك يا غالي 
_الرجل بخوف:أنا مكنتش أعرف 
_مَالك بغضب دفين:وعرفت يبقى جزاتك إيه 
_الرجل:مكنتش أعرف أنك مَالك 
_مَالك:اشششش مش عايز أسمع صوتك أنا بس هقوم بواجبي معاك عشان تبقى تفكر تاني 
_الرجل بخوف:صدقني مكنتش أعرف والله
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
_رزان:هو هيتأخر وهو عامل تَعقب لفوني هسيبه هنا 
_هنا:تمام نروق عليكِ كدا وبعدها أرجعي تاني أصل لو فكرتي تهربي هيجيبك برضو 
_رزان: كان يوم مهبب أما شوفته
"فلاش باك"
_رزان:طب يا حلوين عرّفتكم بنفسي وأتمنى تكونوا أستفدتوا من الفيديو 
سلام 
_مَالك:حلو الشو دَ
_رزان بإستغراب:أنت شوفتني وأنا بعمل اللايف؟
_مَالك:تخيلي، باين إن فانزك يبحبّوكِ 
_رزان: اه، بعد إذن حضرتك 
_مَالك:أستني أنا لسه خلصت كلام
_رزان:أتفضل 
_مَالك بإبتسامة:رقم ولدك يا جميلة 
_رزان بإندهاش ممزوج بتوتر:عاوزه ليه؟
_مَالك:أصلي بدور على عروسة 
_رزان:وأنا علاقتي إيه بالموضوع؟ 
_مَالك:عشان أنتِ العروسة 
_رزان:اه، أعذر غبائي معلش 
_مَالك بإبتسامة ممزوجة بإعجاب 
أموت أنا فى البنت الغبية
_رزان بخجل:دور أنت على رقم بابا بمعرفتك 
_مَالك:اممم، منا مكنتش هاخده منك تؤ تؤ كنت هجيبه بمعرفتي وبطلي تعملي لايف وأنتِ برا عشان كان حد تاني هياخد باله ويُعجب بيكِ غيري بس لحقت نفسي 
_رزان:يعني أنا السبب؟ بعمل إيه يعني 
_مَالك بإبتسامة:بعفويتكِ سيدتي تأسرين القلوب
_رزان بخجل:أنا ماشية 
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
_هنا بدهشة:دَ شخص غير الشخص تمامًا 
_رزان بخوف:اه، أنا سامعة صوت مفاتيح شكله جه 
_هنا:تمام أهدي متخافيش 
_مَالك بإبتسامة:مساء الخير يا مراتي العزيزة
_رزان: مساء الخير، هحضر العشا 
_مَالك:تمام ماشي أصلي تعبان أوى وواقع من الجوع 
_هنا:طيب أمشي أنا بقى
_رزان بتوتر:ممكن تخلّي هنا تبات هنا ؟
_مَالك بتنهيدة: عشان خاطرك ماشي 
أنا هتعشى وأبات فى الفندق تبع شركتنا
_رزان بفرحة:حبيبي أنت يا مَالك 
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
*كلنا ومَالك نظراته غريبة ليَّا ومش مطمنة وبعدها مشى وقررت أتعامل طبيعي زى ما هنا قالتلي*
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
"الصُبح"
_رزان:خلصتي يا هنا خلينا نمشي 
_مَالك:صباح الخير، يلا هوصلكم
_رزان:تمام 
*ركبنا العربية وكُنت جمب مَالك وهو شكله مش مضبوط*
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
*نزلنا من العربية وكُنت همشي مَالك مسكني من إيدي جامد*
_رزان بتوتر:خير يا مَالك؟
_مَالك:عايز أحضنك قبل ما تدخلي فيها حاجة؟
_رزان:محدش عارف أنّي مراتك
_مَالك:ما دَ أكبر دليل أنهم يعرفوا
_رزان بإحراج:سلام 
_مَالك بتمالك أعصاب:سلام 
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
*خلصت مُحاضرات وطلعت أنا وهنا وكُنت عايزة نطلع نتفسح شويه أنا وهى، أتصلت على مَالك أقوله*
_رزان:هطلع مع هنا تجيب شويه حاجات 
_مَالك بهدوء:تمام 
_رزان بدهشة:بجد موافق؟!
_مَالك:طب أقفلي قبل ما أغير رأيي
_رزان بتسرُع:سلام 
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
*كُنت فرحانة أوى وحاسة بالحرية ولفينا كتير أوى على المحلات واشترينا حاجات كتيرة بعدها الوقت أتأخر والغربية إن مالك مجاش ياخدني*
_هنا:ربنا يهديه يا رزان ويفضل على كدا
_رزان:يارب
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
*روحت البيت وأنا فرحانة لاقيت الأنوار مطفية وبعدها مَالك شغلها*
_رزان:كُنت قاعد فى الضلمة ليه؟
_مَالك:عرفتي؟
_رزان:عرفت إيه؟
_مَالك:مش دخلتي الأوضة وعرفتي كُلّ حاجة وقاعدة مع صحبتك بتخططي؟!
_رزان بخوف:ما أنا لسه موجودة أهو وممشتش
_مَالك بسُخرية:وأنا كُنت هستنى لمَّا تمشي؟!!
*كُنت عايزة أطلع برا بس الباب كان مقفول بالمُفتاح البركة فيّ قفلته جريت بسُرعة على باب الأوضة بتاعتنا وقفلته بسُرعة قبل ما مَالك يلحقني*
*بعدها أتحول لحالة غريبة أول مرة أشوفها فيه!!*
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث اضغط على : (رواية مهووس بها الفصل الثالث)
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية مهووس بها)
reaction:

تعليقات