القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صغيرة الأيهم الفصل الثاني 2 بقلم بثينة صلاح

 رواية صغيرة الأيهم الحلقة الثانية 2 بقلم بثينة صلاح

رواية صغيرة الأيهم الجزء الثاني 2 بقلم بثينة صلاح

رواية صغيرة الأيهم البارت الثاني 2 بقلم بثينة صلاح

رواية صغيرة الأيهم الفصل الثاني 2 بقلم بثينة صلاح

رواية صغيرة الأيهم الفصل الثاني 2 بقلم بثينة صلاح

ركض اتجاه الصوت الذي يشبه بكاء الاطفال رفع حاجبه بذهول وهو يرآها تخفي جسدها خلف عمود الاضاءه 
_ انتي بتعملي ايه عندك .... 
اسرعت بجذبه نحوها بعفويه لتهتف بهمس
_ هشش دلوقتي بيسمعك ويجي يقتلنا.... 
عقد حاجبه بتفكير 
_ هو مين ده..؟؟ 
شاورت خلفها 
_ توميس...... 
نظر خلفه الي الشئ لينظر لها بذهول وعقله بعد لم يستوعب الصدمه ليهتف ببلهاء 
_ لحظه كده توميس ده اللي هو الكلب صح كده.... 
عبست بوجهها بضيق طفولي 
_ ايوه وبطل كلام ولا بتقلق نومه ويصحي... 
وما هي الا لحظات وانفجر في الضحك وكانت هذه اول مره يبتسم بعد وفاة والدته 
_ هشش اسكت الله يخليك.... اعاااا... 
اطلقت صرخه عاليه عندما استمتعت الي نباح الكلب لتسرع هي بالركض والكلب خلفها ليهتف بذهول 
_ يا بنت المجنونه....  
تسلقت علي الشجره وظلت تلوح الي الكلب كأنه يفهمها 
_ اعااااا انت شرير وحش  يلا امشي انا مش هحبك بعد كده ومش هجبلك اكل..... عاااااا وهبلغ عليك عمو الشرطي يجي يقبض عليك علشان انت بتخوف الناس.... اعاااا يا مامي انتي فين تعالي خديني .... 
انزعج الكلب من صوتها العالي ليحاول تسلق الشجره وهو ينبح بغضب 
حاول ايهم منع ابتسامته علي طفوليتها ليسرع بالتقاطها داخل احضانه عندما رآي جزع الشجره  التي تقف عليها علي وشك السقوط 
خفت وجهها بين يدها 
_ انا وقعت  ورجلي انكسرت صح... 
_ هشش متخافيش انا مسكتك.... 
_ قول والله  .... 
ابتسم بهدوء  
_ والله.... 
ابعدت يدها عن وجهها  لتصرخ فجأءه تخفي وجهها بصدره عندما رات الكلب يجلس علي الارضيه بجانبهم 
_ عمو الله يخليك مش تنزلني انا خايفه كتير..... 
تصنم موضعه وهو يراها داخل احضانه مشاعر غريبه سيطرت عليه لا يعرف ماذا قالت بل لم يشعر بنفسه والا وهو يشدد قضبته عليها 
_ مشي.... 
انتبه الي نفسه وابتعد عنها ببرود انزلها برفق ليتقدم منها 
_ يلا علشان اوصلك الوقت أتاخر  .... 
أومأت برأسه بإبتسامة اقتربت منه تمسك يده نظر اليها باستغراب وكاد يعنفها ليرآها تنظر له بعيون القطط الخائفه تركها تفعل ما تشاء 
_ انتي مش ملاحظه ان احنا بقلنا نصف ساعه  بنمشي من نفس المكان...... هتف بها بعصبيه 
لتهتف ببراءه 
_ كل يوم برجع البيت عادي بس مش عارفه السور ده ايجه ازاي المفروض ميكنش موجود .....
_ نعم انتي بتهزي....  
_ اعااااا اهي اهي اعاااااا يا مامي اهي اعاااا .... 
نفخ شفتيه بغضب وهو يشد خصلات شعره 
_ خلاص  اسكتي..... هتف بها بعصبيه لكي تصمت والا انها زادت في البكاء 
_ اهدئ يا حبيبتي..... طب انا اسف اهدئ بقا... 
قالت من بين شهقاتها 
_ عمو انت وحش وليلي مخصماك... 
ليهتف بهمس غير مسموع 
_ اهو ب عمو دي هكون اوحش اكتر..... 
_ وانا مقدرش علي زعل ليلي علشان كده هجبلك شيكولاته كتير..... 
اسرعت اليه تحضنه بسعاده وهي تعد علي يدها 
_  وايس كريم و هاهوز وكولا وشيبسي  كمان يا عمو ...... 
لوي شفتيه بسخريه 
_ حاضر ياقلبي عمو ما واخد بنت اختي معايا..... 
_ انا بحبك اووي يا عمو بس مامي مش قالت ليا انك اخوها.... 
_ هاا..... 
_ شوفت انا بنت حلوه و شطوره ازي وعرفتها لوحدي انت خالو مش عمو..... 
_ اه شطوره خالص يلا قدامي لما اشوف ايه حكايتك..... 
وقف قدام  الفيلا 
نزل منها وبعدين هي نزلت تفرغ شفاها بطريقه طفوليه وهي تنظر الي المكان بدهشه أسرعت تلتصق به لتهتف بمرح 
_عمو انت عايش هنا.... 
هتف باختصار  
_ ايوه..... عجبك.... 
_ اوبااااا روووووعه يا عمو.... 
فتح الباب ليدلف هو كادت ان تلحقه ليغلق الباب فجأءه وشخص يقترب منها  وامسك يدها ووووووو
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث اضغط علي : (رواية صغيرة الأيهم الفصل الثالث)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي : (رواية صغيرة الأيهم)
reaction:

تعليقات