القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت أمير الصعيد الفصل العشرون 20 بقلم أيات الرحمن

 رواية عشقت أمير الصعيد الحلقة العشرون 20 بقلم أيات الرحمن

رواية عشقت أمير الصعيد الجزء العشرون 20 بقلم أيات الرحمن

رواية عشقت أمير الصعيد البارت العشرون 20 بقلم أيات الرحمن

رواية عشقت أمير الصعيد الفصل العشرون 20 بقلم أيات الرحمن

رواية عشقت أمير الصعيد الفصل العشرون 20 بقلم أيات الرحمن


...............
الجد:انا قررت انا وعمك وابوك ان انت ورضوى هتت*جوزوا كمان اسبوع
امير بيبص لرضوى :انا مش موافق يا جدى
الجد :؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

#بقلم_أيات_عبدالرحمن

الجد:انت بتجول ايه
امير:مش موافق يا جدى
عامر:ليه يا امير ايه اللي حصل
امير:مفيش يا عمى حاجه حصلت بس انا مش مستعد للج*واز من رضوى
مصطفي:فهمنا ليه
امير:دا اللي عندى
مصطفي:يعنى ايه
امير:مش عايز اتج*وز
الجد بنفاذ صبر:اسمع يا ولدى دخل*تك على رضوى الخميس الجاى من غير كلام كتير
امير:بس يا
مصطفي:هتعارض جدك اياك
امير: اللي تشوفوه بس عندى شرط
الجد:ايه هو
امير:دخ*،له. ب.ل.د.ى
مصطفي:انت اتج*ننت
امير:دا اللي عندى يا اما لو قطع*تونى مش هتج*وزها
مصطفي:رايك ايه في الكلام ده يا خوى
عامر:اللي الحاج هيقول عليه انا هوافق عليه
الجد:الجو*ازه هتتم يعنى هتتم
امير:تمام انا. طالع اوضتى
بيطلع اوضته ورضوى كمان بتطلع اوضتها
وبتقفل على نفسها
رضوى:مستحيل امير لو عرف حاجه زى كده ممكن يقت*لنى فيها لا مش هقدر اقوله لا لو عرف هيبعد عنى وانا ام*وت من غيره.

بتقعد على السرير وبتفتكر
منال:رضوى
رضوى:نعم عايزه ايه
نغم:ماتهدى بس كده يا رضوى واسمعينا
رضوى:انجزوا مش فاضيه
منال:احنا عايزين نتصا*لح ونكون اصدقائك
رضوى:وانا مش عايزه اصاحب حد
نغم:براحتك احنا كان قصدنا خير
رضوى:مش فاهمه
منال:كنا محتاجين بنت بترسم كويس جدا عميد الكليه محتاج شخص او اتنين بيعرفوا يرسموا كويس هيرسموا كم رسمه كده وطبعا انتى عارفه الباقي نجاح من غير اى مجهود
طبعا الكلام ده مش حقيقي وهى هب*له هتصدق
رضوى:اكيد في مقابل عايزينه
نغم:ابدا والله عايزين نكون اصدقائك مش اكتر
صدقت وامنت ليهم
يوم بعد يوم صداقتهم اتطورت
رضوى ونغم قاعدين بيضحكوا بتيجى منال جرى عليهم
منال:بنات افرحوا وانتى اكتر يا رضوى
رضوى:خير فرحينا بقي
منال:العميد طلب يقابلك
رضوى بفرحه:بجد
منال بخبث:بجد
رضوى:طب يلا نروح عنده
منال:اصبرى مش هنا في فيلته
رضوى:نعم
منال:هنكون معاكى انا ونغم
رضوى:ليه الفيلا
منال:مش عايز ازعاج ومش بس هتكونى لوحدك في كم بنت وولد غيرك
رضوى:تمام
نغم:طب والعنوان
منال:*****••••••*****

رضوى بتروح على العنوان ومعاها منال ونغم
بيدخلوا عادى وواحده من الخدم بتقدم ليهم العصير وبيشربوا
بعد كم ساعه كده بتفوق رضوى وبتلاقي نفسها في اوضه وعلي سر*ير ومن غير ل؛ب.س ه.ا وحواليها د.م.
وفي ولد واقف ومربع ايده ومش لا.بس غير بنط.لون بيتى
مازن:ايه مفاجأة مش كده كده خالصين

بتفوق رضوى من ذكراياتها على خبطت الباب
رضوى:ادخل
فوزيه:اتفضلي يا سيتى اشر*بي اللبن ده قبل ما تنامى
وبتحطه وتخرج
رضوى:هقول لامير واكيد هيفهم
ومين قالك كده دا ماهيصدق عشان يسي*بك
لا مش هقوله غير يوم جوازنا
لا لا وقتها هتكون فضي*حه
بس ممكن يفهم ويقدر
ماتضحك*يش علي نفسك دا صعيدي
لا مش صعيدي هو قال ان هو نصه مصري ونصه صعيدي
طب افردى يوم الج*واز قلب على النص الصعيدى يبقي الله يرح*مك يا رضوى
لا وليه ما يقلبش مصرى وقتها هو حرام يعنى
ايه اللي بقوله ده ايه وانهارت من البكاء
تانى يوم
بتصحى وبتقرر تصارحه لكن مش قادره خايفه تخسره بتقرر تقول لوالدها بس خايفه عليه لان هو مريض قلب
طب هتقول لمين للجد ومستحيل تقدر تتكلم معاه في حاجه زى كده.
طب مصطفي دا ابو امير اللي المفروض كمان كم يوم هيكون جو*زها فسكتت وسابتها للوقت

وعشان انهى البارت مر الاسبوع وجه اليوم الموعود يوم كله فرح على حز*ن علي خو*ف وارتبا*ك لبست رضوى الفستان الابيض كانت جميله جدا فيه
حفله كبيره ض•رب نا•ر رقص صعيدي جامد جدا
تحيه لاهل الصعيد اللي موجودين معانا❤❤❤

الكل بيضحك ومبسوطين امير الصعيد بيتجوز مفيش فق*ير ولا غل*بان في البلد ما اتعزمش اكل ولبس وكل حاجه وخدوا كمان لاولادهم اللي في البيت
امير بيم*سك ايد رضوى جامد اوي:يلا
رضوى:امير عايزه اقولك حاجه
امير:هششش احنا هنقول كتير الكلام جى بعدين
رضوى:اسمعنى بس
امير:قولي اللي انتى عايزاه بس بعد ما كل حاجه تخلص
يلا معايا
بيدخلوا جوا وبيكون الكل مستنى عامر ومصطفى واخواتهم البنات والولاد كمان مش مصطفي وعامر بس واخوات امير وضيوفهم من مصر وصحبات رضوى عامر قال ليهم
امير:كل * حاجه. * جاهزه
الجد:ايوه يا ولدى يلا انتوا
رضوى مستعده لاي حاجه هتحصل ليها

بيدخل امير ورضوى وعماتهم
والكل واقف برا ومستنى
رضوى:اسمعنى بس
حنان عمتهم:يسمع إيه بس دلوك الكل واقف برا
بعد حوالي من عشر دقائق
حنان بصدمه:كيف يعنى ده مش بن*ت معقول حا*ول تانى يا ول*دى
رضوى:ارجو*كم كفا*يه
امير بصوت عالي:كله برااااااا وسي*بوها ليا
تفتكروا هيعمل فيها ايه
يتبع...
لقراءة الفصل الحادي والعشرون اضغط علي (رواية عشقت أمير الصعيد الفصل الحادي والعشرون)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي (رواية عشقت أمير الصعيد)
reaction:

تعليقات

3 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق