رواية أجبروني على الواقع الفصل العشرون 20 بقلم راندا علي

 رواية أجبروني على الواقع الحلقة العشرون 20 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع الجزء العشرون 20 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع البارت العشرون 20 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع الفصل العشرون 20 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع الفصل العشرون 20 بقلم راندا علي

وصل سليم ووقف العربيه عند ليان
ليان ركبت ونزلت وشها
سليم بعد خصلات شعرها عن وشها ورفع وشها لي
ليان بصتله بدموع
سليم بص لخدها كان احمر اوي ومعلم عليه ضر*بة اقلم
لمس خدها باستغراب
ليان بالم/اااه
سليم بعد ايدو/انا اسفه وجعتك...
ليان بدموع /لا
سليم بعصبيه وانفعال/مين اللي عمل كدا
ليان بوجع/م.ماما
سليم مقدرش يكلم أنها امها ف قال بغيظ/وهي لي عملت كدا
ليان بعياط جامد/عشان كل حاجه ف حياتها دنيا .دنيا دنيا دنيا وبس لاكن انا ولا كأني بنتها ولا عمري حسيت اني بنتها زي دنيا ..وعيطت جامد.. هي لي بتعاملني كدا..؟
سليم شدها مره وحده ل حضنه وفضل يلمس علي شعرها بحنيه / خلاص بطلي اهدي امكن مش قصدها تعاملك كدا
حضنته جامد من غير وعي وقالت بعياط وانفعال / لا.. هي بتكر*هني هي دايما بتحساسني اني ولا حاجه عندها ودنيا كل حياتها حتي لما جت تجوز وجدو اخدني وافقت بسهوله ورفضت تسيب دنيا دي ام... لما كنت باجي كل أسبوع كنت ببقي فرحانه اني هشوفها وفضل احضنها واقولها عاوزه اكون معاكي لاكن هي تقولي لا كفايه دنيا.....
سليم مسح دموعها وبصلها بزعل 
ليان بصتله وبعدت /, انا... انا اسفه بجد ماخدتش بالي ازاي ..
سليم /عادي ولا حاجه اصلا انا اللي حضنتك
ليان حست بخجل بعدها قالت../...بس تعرف أوقات كنت بحمد ربنا أن عندي جدو طيب كدا ومخليني معاه مش معاها لان كنت بخاف منها لما اشوف معاملتها ل سيليا
سليم بتعجب/.. سيليا...مرات اسر صح
ليان/ايوا هي 
سليم/لي كانت بتعملها اي
ليان سكتت....
سليم/ليان متقولي
ليان بتردد/انا اه زعلانه من معاملتها معايا...لاكن بردو..ماما
سليم ابتسم/اكيد طبعا مفيش حد ببكره امه
ليان/ايوا
سليم/بس كنتي بردو بتخافي منها لي من معاملتها ل سيليا
ليان دموعها نزلت وقالت/كانت بتعذ*ب سيليا مش عارفه لي كانت بتكر*ها اوي حرمتها من حاجات كتير وقدام عمو لما كان عايش كانت بتعاملها حلو ..لدرجه سيليا بقيت...
سليم /بقيت اي ؟
ليان/يلا نروح عندها
سليم سكت وسرح
ليان باستغراب/سليم سرحان في اي
سليم....
ليان بصوت عالي/سلييييم
سليم بخضه/في اي
ليان/عماله اكلمك
سليم/مفيش سرحت شويه..
ليان/اه..دوشتك معايا جامد وصدعتك بس فعلا ارتحت. لما كلمت معاك
سليم ابتسم/اوعي تقولي كدا هزعل منك انا في وقت تكلميني
ليان ابتسمت/اكيد
سليم ابتسم وبداء يسوق
___________________________
عمر لبس شيك اوي ونزل ركب عربيته وساق علي طريقه علي بيت ريم
ريم لبست بنطلون اسود جلد علي تيشرت اسود بنص كم ورفعت شعرها ل فوق ولبست صاندل بكعب وحطت برفن وميكب ونزلت 
عمر وصل ورن عليها
ريم شافت عربيته ف كنسلت وراحت تركب
عمر بصلها/اي الجمال دا
ريم اكتفيت بابتسامه
عمر حس بخجل...وبداء يسوق 
وريم ف صمت
عمر /عامله اي
ريم وهي باصه قدام/الحمدلله
عمر بخجل/دايما يارب
ريم...
عمر اتكسف وسكت لغاية موصل
ريم نزلت علي طول كان سليم بيركن عربيته 
ريم بصدمه بصت أن ليان نازله من العربية سليم 
ليان بصتلها باستغراب
سليم ضحك لما شاف ريم مع عمر
عمر حضنت وقال بصوت واطي / بطل ضحك انت كمان مصدقت الموضوع وبقيت مع قريبتها
سليم ضحك وحضنه/لا والله كانت بس ف..طريقي
عمر بصله/اها
ريم/معقول ...؟ ليان
ليان بضيق/ريم؟ بتعملي اي هنا
ريم / اكيد يعني جايه لصحبتي انتي بتعملي اي هنا
ليان/اكيد يعني اختي هنا جايه اشوفها
ريم ضحكت/اختك؟لا هي سيليا اللي هنا مش دنيا..
ليان /اها سيليا اختي ريحي انتي نفسك بس يلا ي سليم
سليم / يلا
دخلو
__________________________
اسر دخل ل سيليا بعد مكالمة مرام
سيليا عيونها مدمعه وساكته
اسر حضنها جامد وقال بحب جامد وحنيه/مالك ي روحي
سيليا هزت راسها بمعني مفيش
اسر بصلها/بجد..لي حاسس انك مخبيه عني حاجه..
سيليا انف*جرت مره وحده ف العياط
حضنها جامد اسر/هششش ...ومسح دموعها بحنيه/لي كل عياط دا في حد زعلك ..
ونزل علي ركبته علي الارض ومسك أيدها الاتنين بحنيه/سيليا قوليلي لي بتعيطي
سيليا بعياط وشهقات/ان.ت... م.م.ك.ن.... ت.سب.ني... وم.ش... تك.ون بت.حبني ...وتب.قي... م.ع... ا.لبن.ت... الت.ان.يه
(انت... ممكن.... تسبني... ومش... تكون بتحبني ...وتبقي... مع... البنت... التانيه)
اسر يصلها بفرحه وقام وحضنها جامد/مش معقول بداءتي تجمعي نص الحروف ولف بيها ...مش مصدق بداءتي تتحسني
سيليا بالم/ا.اه
اسر قعدها بحنيه/حقك عليا بس الفرحه خليتني مش مصدق نفسي 
سيليا /جاوبن.ي
(جاوبني)
اسر قعد جنبها ومسك أيدها وبا*سها/اولا كدا لو مش بحبك كنت سيبتك وبقيت مع مرام لاكن انا بحبك والله العظيم ومتساليش امته لان انا مش عارف وعمري مهسيبك ابقي في
سيليا فرحت /و.نا واثق.ه في.ك
(و.نا واثقه فيك)
اسر باس أيدها تاني بفرحه/ازاي بداءتي تجمعي نصف الحروف ف النطق
سيليا بابتسامه طفوليه/اكي.د.بف.ضل.ربنا..ث.م... ان.ت...مع.ايا ... نفس.يتي  بتتح.سن..
(اكيد.....بفضل..ربنا ...ثم ..عشان ....انت...معايا ...نفسيتي بتتحسن..)
اسر فرحه / هتتحسني اكتر وهنفضل سوا لغاية مهتبقي بتكلمي عادي زي اي حد 
سيليا ابتسمت بفرحه
باب الجناح خبط
اسر /مين
الخدم/أسر بيه الهانم بتقول لحضرتك انت والهانم سيليا تنزلوا لان في ضيوف عشانكم
اسر/قوليلها جاي
الخدم/أوامرك ونزلت
اسر بص ل سيليا وشالها
سيليا بخجل جامد/ل.ا...نزلن.ي..
(لا...نزلني..)
اسر بغمزه/انتي مراتي..ومش هنزلك
سيليا وشها حمر جامد
اسر ابتسم علي خجلها الطفولي ونزل
ريم وشها حمر وبصتلهم وهو شايل سيليا ونازل بيها
ليان فرحانه ان سيليا ربنا عوضها بحد كدا
عمر شد سليم/هو دا اللي مش بيحبها
سليم ضحك جامد/باين باين استني وطلع فون...نصورهم
عمر ضحك جامد/صور والله نذ*لو ونوري شكله اللي واقع في حبها
داليا جواها: الحمدلله يارب اشكرك انك استجيبت ليا وقبلت دعوتي بعد كل حاجه عملتها
اسر حطها علي الكنبه بحنيه كان وش سيليا محمر جامد من الخجل 
راح اسر حضن سليم وعمر وقالهم/بطلو ضحك عشان واخد بالي ومش عاوز اكلم وانتم داخلين كل واحد فيكم بوحده
عمر وسليم سكتو
اسر ضحك/ ايوا كدا
ريم راحت حضنت سيليا وقالت/وحشتيني
سيليا ابتسمت وحضنتها
ليان راحت وحضنت سيليا جامد
سيليا حضنتها جامد بعدها لمست خدها وقالت/ا.ي..د.ا
(ا.ي..د.ا)
ليان عيونها دمعت/بعدين هحكيلك
كيان وغيث دخلو وسلمو علي بعض وادهم دخل
وبقعدو يهزرو بعدها اسر اخد عمر وسليم وادهم وغيث وطلعو برا ف الجنينه يقعدو
اسر بجمود/لغاية دلوقت موصلتش اللي عمل كدا
عمر /اكيد حد قريب منك
سليم سكت وسرح
ادهم/بس مين يتجراء يعمل كدا
عمر سكت بعدها قال/مش عارفه وبص ل سليم 
غيث بث ل سليم/سليم سرحانه في اي انت مش معانا
اسر بصلهم علي نظراتهم ل سليم 
سليم بصلهم ووشه اتغير/ها.لا ولا حاجه معاكم
عمر بخبث/واضح
سليم /قصدك اي
اسر اتعصب/انتم في اي ولا أي انا لازم اوصل اللي عمل كدا ورحمت ابويا مهر*حمه
___________________
كيان بابتسامه/تعرفي اني حبيتك اوي متزهقوش مني بقي لما اجي كل يوم
سيليا ابتسمت بحب
داليا/اوعي تقولي كدا انتي تنوري
ليان قاعده ف صمت وحزن
ريم/كويس اسر اتغير اوي معاكي سبحان الله مكنش عاوزك وبقي بيحبك
سيليا حست بخجل قدامهم وتكست 
ليان بغيظ ومسكت ايد سيليا بحنيه وقالت/اكيد طبعا يحبها ف حد يبقي معاه الملاك دا وميحبهوش
داليا ادايقت من كلام ريم
كيان /بصراحه لي حق مش يحبك بس بعشقك دا انا لو ولد كنت خطفتك
سيليا وليان وداليا ضحكو جامد
ريم بغيظ قامت /طيب عن اذنكم
داليا/خليكي ي حبيبتي
ريم بغيظ/لا ميرسي وقت تاني ابقي اجي اطمن عليها
ليان/اذنك معاكي ي حبيبتي
ريم بغيظ مردتش وطلعت
عمر لمحها ف قال/طيب عن اذنكم
اسر باستغراب/لي هتمشي احنا قاعدين
عمر بتسرع /معلش وقت تاني وطلع علي طول مستناش الرد
ادهم فونه رن/طيب انا لازم امشي
اسر /هو في اي
ادهم /معلش ابقي اكلمك وقام مشي
غيث بص ل سليم نظرات غير عاديه
سليم وشه حمر وحود وشه
اسر بعصبيه /هو في اي انا عاوز اعرف
غيث بص ل سليم وحود وشه/ولا حاجه ي أسر بس متثقش ف اللي حواليك وقام دخل ياخد كيان ويمشي
اسر بص ل سليم/هو يقصد اي
سليم /معرفش
اسر قام دخل وراه وشدو/غيث في اي قول
غيث /ولا حاجه انا بس بقولك متثقش في حد مهما كان مين
ودخل /يلا ي كيان
كيان قامت حضنت سيليا وداليا وليان وقالتوا/يلا
داليا /لسه بدري
غيث/قعدنا كتير ي طنط مره تاني
ليان /ونا كمان همشي
سيليا مسكت أيدها وهزت راسها بمعني لا
ليان حضنتها/مش هينفع هكلمك وفهمك يلا باي
غيث اخد كيان ومشي
ليان طلعت سليم قالها/رايحه فين
ليان/هروح اخد شنطتي وامشي
سليم/طيب اركبي
ليان/لا مش هتعبك معايا كفايه كدا
سليم /ليان مش بحب اقول كلامي كله تاني اركبي
ليان ركبت 
سليم ركب وبداء يسوق/هتروحي
ليان/اه هاخد شنطتي واروح اشوف اي شقه اقعد فيها لغاية مخلص كليتي بعدها ارجع عند جدي
سليم /لا متقعديش ف شقق مفيش امان
ليان عيطت/مستحيل اقعد معاهم
سليم مسح دموعها/اهدي خلاص اهدي مش هتقعدي معاهم تعالي ف فيلا عندي
ليان بصتله بصدمه/مش معني اني قبلت
سليم قاطع كلامها وقال/اكيد مش قصدي حاجه من اللي فى بالك دي اقعدي عندي لغاية متخلصي كليتك
ليان/لا طبعا وناس تقول اي
سليم /تجوزيني لمدة متخلصي
ليان بصدمه/..
______________
اسر بص ل سيليا
داليا /يلا تبصحو علي خير
اسر /تلاقي خير
وقامت طلعت
اسر قرب من سيليا وشالها وطلع بيها الجناح وحطها علي السرير
لسه هيقرب منها فونه رن
بص ل سيليا لحظه وراجع
سيليا هزت راسها
طلع ورد/نعم
مرام بدلع/مجتش لي
اسر بجمود /طيب جاي وقفل ف وشها مستناش رد ودخل حضن سيليا جامد وبا*سها ف خدها/عمر عاوزني امضي حاجه ف الشغل هروح اشوفه وجاي علي طول
سيليا بصتله بشك
اسر باس أيدها/مش هاخر 
سيليا بتوتر/ه.ست.نا.ك
(هستناك)
اسر ابتسم/مش هاخر هاجي اساعدك ف لبس وتاخدي العلاج ونتعشي سوا
سيليا ابتسمت وهزت راسها
اسر حط المخده وراه ظهرها وجابلها التاب تقعد عليه وقلعها الصنادل وباس راسها ونزل
_____________
•ها ظبطي ال***وكل حاجه
مرام/اه كله تمام يلا امشي قبل ميجي
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي والعشرون اضغط على (رواية أجبروني على الواقع الفصل الحادي والعشرون)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية أجبروني على الواقع)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-