القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل الخامس 5 بقلم دعاء أحمد

 رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الحلقة الخامسة 5 بقلم دعاء أحمد

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الجزء الخامس 5 بقلم دعاء أحمد

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية البارت الخامس 5 بقلم دعاء أحمد

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل الخامس 5 بقلم دعاء أحمد


رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل الخامس 5 بقلم دعاء أحمد

وح اول ما وصلت عند الشقه البوليس ه"جم على البيت
مخبر. تعالي يا روح امك
روح بخوف ممزوج بصدمه. في ايه انا معملتش حاجه والله
ظابط. خدوها
  كان مع الظباط بنت وشاب
البنت. هي دي يا حضره الظابط هي دي
روح. انا ايه انا معملتش حاجه
الظابط. اخرسي يا زبا"له انتي
روح بدموع. انا مش فاهمه حاجه وبعدين احترم نفسك انا روح المحمدي
الظابط. الله بنت المحمدي دي احلوت اوي هاتوها
عند فهد
شخص. حصل يا باشا وزمانها مشرفه في القسم دلوقتي
فهد بخ"بث. عشان تبقى تتحداني مره تانيه ايامك الجايه سو"اد يا بت المحمدي والقلم اللي ضر"بتهولي هدفعك تمنه غالي اوي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند صقر
صقر بهدؤ. انتي اتعلمتي يا جوري
جويريه. اه بس مكملتش عم فتحي رفض اني اكمل ثانويه عامه عشان بتحتاج دروس ومصاريف انا نجحت في تانيه ثانوي ب٩٨في الميه ومكنتش باخد دروس انا اصلا ذكيه بس
صقر بهدوء. خالص جهزي نفسك عشان هترجعي المدرسه وانتي كدا اصلا ورقك في المدرسه مش هيبقى في مشاكل
جويريه بفرحه وسعاده. بجد احلف يعني هرجع المدرسه واكمل تعليمي
صقر بابتسامه. اه هترجعي بس المهم هتذكري كويس ولا هنشوف العجب
جويريه بحماس وسعاده ممزوجه بدموع. هذاكر  دا انا اوعدك اني اطلع الأولى على الجمهوريه شكر شكر بجد انت انت احسن انسان شوفته في حياتي انت وزين
صقر بحده. زين مين؟
جوري. زين دا كان جارنا بس طيب اوي اوي وجدع
صقر بغ"ضب وغيره وهو بيضغظ على خصرها. مبحبش الحاجه بتاعتي تحب غيري ومتجبيش سيره اي حد تاني غيري على لسانك ولا تفكري فيه فاهمه
جويريه. فاهمه انا اسفه بس دا زي اخويا
صقر بحده. حتى لو اللي قالته يتنفذ
جويريه. حاضر
صقر نزل من على الحصان ومد ايديه لجوري وهي بصتله ومسكت في ايديه نزلها
صقر. غيري عشان هنرجع ياله
جويريه. حاضر
بعد شويه خرجت معه ورجعوا القصر
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في القسم
روح بدموع. حضرتك مش فاهمه انا هنا ليه
البنت بصوت عالي ودموع مزيفه. اه يا كدابه دلوقتي مش فاهمه ولما قولتيلي ان دا عنوان بيتك وكنتي عايزه مني المحاضرات وانك تعبانه مش قادره تيجي الكليه وانا اعمل باصلي واجيلك و والقي شاب في الشقه و
الظابط. انتي بعتي البت دي لشقه واحد عازب ودي تهمه تحريض على الد"عاره
روح وهي بتهز راسها. كذب والله كدابه انا لايمكن اعمل كدا
الظابط. هاتوا الشاب من برا يابني
دخل شاب بعد شويه
الظابط. هي دي
الولد. ايوه يا باشا هي دي قالتلي عملك مفاجأه في البيت ولما دخلت لقيت البنت دي والش"يطان شاطر بقى يا بيه
روح بدموع . انتم مين اصلا انا اول مره اشوفكم انا مظلومه انتم كدبين حرام عليكم مستقبلي هيضيع انا بريئه والله بريئه
انا ماليش ذنب سمعتي هتتد"مر
فهد واقف على الباب مبتسم بخ"بث وهو شايفها مك"سوره
فهد بمكر. ممكن ادخل
الظابط. فهد بيه الشرقاوي طبعا اتفضل
روح شافته بقيت مش فاهمه حاجه
 راح قعد وحط رجل على رجل وبص لروح اللي دموعها مغرقه وشها وخدودها احمرت
الظابط. تشرب حاجه
فهد بمكر. شكر بس عايز روح في كلمتين عشان افهم اللي حصل
الظابط. تمام يا باشا يا عساكري خد العيال دول على الحجز لحد ما نشوف الزبا"له دي اخرتها ايه
كلهم خرجوا وفضل فهد و روح
فهد ببرود. اقعدي
روح. انت ليك علاقه باللي بيحصل دا
فهد. طبعا انتي عارفه لو التهمه ثبتت عليكي هتاخدي فصل من الجامعه
روح بدموع. انت السبب لو مكنت بو"ستني مكنش واحد حق"ير من الجامعه صورنا ومكنش طلب مني اروح البيت دا
فهد ببرود وهو بيتفحص جسد"ها. انا اللي صورتك وانا اللي بعتلك الصوره والمسدج وانتي زي الهبله جيتي البيت وانا بلغت البوليس والفيلم دا كله من تدبيري يا مزه
روح راحت ضر"بته بالقلم ودموعها على خدها. انت سا"فل وحق"ير وزبا"له انا بكر"هك انا اللي غلطانه اني مقدمتش فيك شكوه لعميد الكليه
فهد حاطط ايديه على خده ووشه احمر وعروقه بارزه قام ومسك ايديها وبقي يضغط عليها
فهد بغ"ضب. القلم الأول بسببه كنت هوديكي السجن بسببه بس دلوقتي انا هبقي سجانك واوعدك ان اللي جاي جحيم؛ امضي
وحط ادامها ورقه بيضاء
روح بخوف. ايه دا
فهد. جواز عرفي
روح زقت ايده وبعدت عنه. انت مجنون اكيد مجنون لايمكن تكون طبيعي انا لايمكن اوافق
فهد بحده ورجع قعد ببرود. تمام اوي يبقى استنى المصايب اللي جاي فصل من الكليه هتتحبسي لاني اكيد هعمل كل حاجه عشان تتسجني اخوكي صقر بيه المحمدي لما يعرف انه اخته المحترمه متهمه في قضيه تحر"يض على دع"اره ولو سمعك هتقوليله ايه كنت رايحه لاسخص غريب البيت عشان اتفاوض معه عشان معه صوره لدكتور وهو بيبو"سني هههه دا اكيد هيخلص عليكي بنفسه
روح دموعها نزلت. انت حق"ير
فهد  ببرود. أمضى
روح بقيت مصدومه مش عارفه تعمل ايه ومسكت القلم وبقيت تبص لفهد
روح. القضيه دي هتنهي ومحدش يعرف حاجه عنه
فهد بابتسامه جانبيه. طبعا يا حرمي المصون
بقرشين و ضغط على الواد والبت هيقولوا انك مالكيش علاقه بالموضوع وزي ما دخلتك فيها هخرجك
روح بدموع. انت سا
فهد بسرعه مسك وشها وبقي يضغط علي فكها وبغ"ضب. احترمي نفسك عشان كل ما بتطولي لسانك عقا" بك بيزيد يا مدام الشرقاوي
روح مضيت ودموعها بتنزل وتتمنى ان دا يكون كابوس
فهد اخد الورقتين وحطهم في جيبه وخرج وساب روح بتل"عن فيه وبتفكر في مصيرها واللي الأيام الجايه ولو صقر عرف
بعد شويه دخل تاني
فهد ببرود. تقدري تمشي دلوقتي
روح مسحت دموعها وماشيه
فهد مسكها بقوه من دراعها. لما اطلبك تردي لان لو مردتيش هاجي واخدك بنفسي
روح بصته وسكتت خرجت واخدت تاكسي ومشيت
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند فاتن
فاتن. سيف انت بتتجاهلني ولا انا اللي بيتهيألي
سيف ببرود. في ايه يا فاتن عايزه ايه
فاتن. هو ايه اللي عايزه ايه انا خطيبتك على فكره كلمني كويس لو سمحت
سيف. بصراحه بقى انا زهقت منك
فاتن بدموع. يعني ايه اصدك ايه انت قالت انك بتحبني وخطوبتنا مفاتش عليها شهر
سيف. واكتشفت انك ممله مبتهتميش غير بالمذاكره والكتب لما اقولك نخرج مترضيش لازم اخد اذن صقر الأول حتى لما بتقعد سوا بتعملي حدود كدا ولو حضنتك تعملي مشكله انا زهقت من العلاقه المعقده دي وياريت ننفصل انا نسيت اقولك انا ناوي اخطب نانسي 
فاتن بدموع لنفسها. معقول هو دا اللي بحبه ازاي قادر يك"سر قلبي كدا ازاي حبيته كدا الحب دا لعنه
فاتن وهي بتمسح دموعها وبتق"لع الدبله. تمام يا سيف ادي دبلتك بس عايزه اقولك كلمه واحده البنت اللي تحافظ على نفسها وعلى شرف عليتها هي دي الزوجه الصالحه بعد اذنك
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند جويريه
واقفه في المطبخ بتجهز الغدا مع الشغالين
صافيه بغ"ل. هو دا مقامك مش عارفه صقر اتجوزك على ايه
جويريه ببراه. وماله لما اجهز العشا لجوزي واخواتي البنات
صافيه. اخواتك هههه لا فوقي هنا اقل من خدامه لحد ما صقر يزهق ويطلقك
جويريه بدموع. بس انا مش خدامه 
صقر بحده وهو داخل المطبخ. انتي هنا ست الدار واللي مش عجبه يتفضل كلامي واضح يا بنت عمي ولا هنفضل في الحوار دا كتير
صافيه. واضح واضح
صقر بهدوء. جهزي نفسك في عريس جاي يتقدمك بكرا وانا موافق عليه
صافيه بصدمه. عر عريس بس انا بحبك انت
صقر بغ"ضب. صافيه خدي بالك من كلامك وانتي عارفه اني لايمكن احبك انتي بالنسبه ليا اختي الصغيره
صافيه بصيت لجويريه بغ"ضب وخرجت
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
على السفره
يوسف. اومال فين روح وفاتن
جويريه باحترام. قالوا ملهمش نفس وكل واحده راحت اوضتها يا اب الحج
يوسف. انا كمان هطلع انام تصبحوا على خير
صقر و جويريه. وانت من اهل الخير
صقر. ياله بينا نطلع على اوضتنا احنا كمان
جويريه. حاضر
بعد شويه في اوضه صقر
جويريه واقفه لابسه بجامه طفوليه وواقفه مستنيه صقر يخرج من الحمام
بعد شويه
صقر بابتسامه طفوليه وضحك. انتي مين
جويريه حطت ايديها على دماغها
يتبع..
لقراءة الفصل السادس اضغط على (رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل السادس)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية)
reaction:

تعليقات