القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل السادس 6 بقلم دعاء أحمد

 رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الحلقة السادسة 6 بقلم دعاء أحمد

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الجزء السادس 6 بقلم دعاء أحمد

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية البارت السادس 6 بقلم دعاء أحمد

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل السادس 6 بقلم دعاء أحمد

رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل السادس 6 بقلم دعاء أحمد


جويريه. انا جويريه مراتك
صقر بسعاده طفوليه. مراتي تاب ياله بسرعه
جويريه بخوف. ياله ايه
صقر وهو ماسك الرمود. تنه ورنه هيبتدي
جويريه بفرحه طفوليه. بجد دا انا بحبه اوي بعدين وقفت مستغربه
جويريه لنفسها. حاجه غريبه اوي هو طول النهار طبيعي صقر المحمدي بهيبته وبليل بيتغير بس مش مهم هو كدا حلو اوي
صقر. جوري روحتي فين الفيلم ابتدا
جويريه بسعاده. انا عايزه بيتر بان
صقر.انت تعرف ذلك المكان بين الحلم واليقظه. ذلك المكان الذي مازالت تتذكر به الاحلام؟ هذا هو المكان الذي سأحبك فيه دائما. هذا هو مكان الذي سانتظره
جويريه وهي بص في عنيه. لاتقل وداعا فالوداع يعني الإبتعاد والابتعاد يعني النسيان. وانت لن تستطيع نسياني لأنني بداخلك
النجم الثاني الي اليمين وحتى الصباح والي ارض الاحلام
الاتنين قعدوا يضحكوا
جويريه. هنزل اعمل فشار لحد ما تلقى بيتر
صقر بابتسامه. متتاخريش
جويريه بابتسامة جميله. مش هتاخر
قامت وبصتله وهو قاعد على الانتريه مربع وماسك الرمود بيقلب في قنوات الكرتون شكله جميل ضحكت تلقائيا
صقر بطفوليه. ضحكتك جميله اتفضلي اضحكي على طول
جويريه ابتسمت واخدت حجاب ونزلت
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
في اوضه روح
قعده ضمه نفسها بخوف وبتعيط
روح بدموع. انا دلوقتي بقيت مراته عرفي لو بابا او صقر عرف هيقت"لني والحيوان اللي اسمه فهد دا كمان اعمل ايه معه انا غلطت من الاول ودلوقتي بقيت متدبسه معه اعمل ايه يارب انقذني من المشكلة دي بس لو اتماد في ااااااهههههه لازم صقر يعرف بس هقوله ايه عشان انقذ نفسي من مشكله وقعت نفسي في بلوه
حلها من عندك يارب انا تعبت ومالكيش ذنب في دا كله يارب انت كبير اوي ارحمني برحمتك
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
في المطبخ
جويريه واقفه بتفكر في صقر بتحط الفشار في بوله
بتحس بأيد بتلف حوالين خصرها بتبص لاقيته عمار  زقته بخوف وكان واضح انه سكر"ان
جويريه. انت عايز مني ايه
عمار وهو بيقرب منها وبينظر لها بشهو"انيه. عايزك
جويريه ببراه. عايز مني ايه وبعدين ازاي تتجرء و تل"مسني
عمار وهو بيقرب اكتر. ايه يا مزه خايفه ليه ماهو صقر عمل الواجب ولا ايه
خايفه ليه بقى هنتسلي شويه وخلاص
وشدتها من وسطها بالقوه
جويريه. انت حق"ير ابعد عني وزقته بكل قوتها وضر"بته بالقلم
عمار بغ"ضب بقى يقرب اكتر وهي بتبعد بخوف لحد ما خبطت في الحيطه مسك ايديها الاتنين بقوه وهي بقيت تعيط ولسه هيقرب وقع على الأرض إثر لكميه شخص
أحمد. جويريه انتي كويسه عملك حاجه
جويريه بدموع وبتترعش. لا بس كان وفضلت تعيط
عمار بغ"ضب ودون وعي. انت اتجننت ازاي تمد ايدك عليا يا مسخ انت
أحمد بغ"ضب مماثل. لا اضح ان انت اللي اتجننت والمدعوج اللي بتشربه لحس دماغك وخلك تقرب من ممتلكات صقر المحمدي اللي لو عرف بس باللي حصل دلوقتي هيمحيك من على وش الدنيا  فاخزي الشيطان واطلع اوضتك بدل ما صقر ينزل وساعتها متلومش غير نفسك ياخوي
عمار بخوف من صقر طلع اوضته
أحمد بهدوء. خالص يا جويريه متخافيش مش هيقربلك تاني بس ممكن اطلب منك طلب
جويريه. اتفضل
أحمد. ممكن صقر ميعرفش حاجه من اللي حصلت هنا لو عرف هيا"ذي عمار ودا مهما ان كان اخويا وانا اوعدك انه مش هيقربلك تاني
جويريه بهدوء وهي بتمسح دموعها. انا لازم اطلع وكانت هتساله عن حاله صقر بس افتكرت لما قالها ان اللي يحصل في اوضتهم يفضل جواها. بعد اذنك
اخدت الصنيه وطلعت اوضتهم
🍂🍂🍂🍂🍂🍂
بتفتح الباب لقيته في وشها وباين عليه الضيق
شد الصنيه من ايديها واتكلم بحده. اتاخرت ليه
وراح شدها لحضنه دقات قلبها بقيت سريعه جدا
جويريه بتوتر. اسفه مش هتاخر تاني
صقر بحزن. متسبنيش زيها
جويريه. هي مين
صقر. امي افتكرتك هتسبيني زيها
جويريه وهي في حضنه. مش هسيبك بحس معاك بالامان
صقر بفرحه وسعاده. تاب ياله تعالي لقيت بيتر بان الجزء الاول
شد ايديها وراح ناحيه الانتريه وهي بقيت قريبه جدا منه قعدوا يتفرجوا على الكرتون ما جوري نامت في حضنه وهو كمان نام
💞💞💞💞💞💞💞💞
الصبح
صقر صحي لقهما نايمين على الانتريه وجويريه نايمه في حضنه ولف ايديه حوالين رقبته ابتسم مكنش متضايق لقى الكرتون شغال قفل الشاشه وبدأ يحرك ايديه على وشها الطفولي
جويريه. صباح النور
صقر. صباح الورد هو ايه اللي حصل
جويريه بفرحه. اتفرجنا على بيتر بان وكابتن هوك وتنه ورنه واكلنا فشار وضحكنا وانت كنت جميل اوي
صقر باستغراب. كابتن هوك كرتون
جويريه بابتسامة. اه
صقر. تاب ياله خدي شاور عشان ننزل
جويريه. حاضر
قامت من جنبه و بسرعه طبعت بو"سه على خده وجريت على الحمام
وهو قاعد حاطط ايده على خده بص لطيفها وابتسم
💞💞💞💞💞
عند روح
لابست وقررت تروح الكليه بعد تفكير طول الليل بدون نتيجه
روح بابتسامة باهته. صباح الخير يا بابا
يوسف. صباح النور يا ضي عيني عامله ايه يا زينه البنات
روح بحزن. تمام الحمد لله
يوسف بقلق. مالك يابت متغيره
روح. مفيش يا بابا تعبانه شويه من ضغط المذاكره معليش لازم امشي دلوقتي عشان عندي محاضرة مش عايزه اتاخر
يوسف. في حفظ الله
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
بعد شويه
الكل نزلوا
على السفره
عمار قاعد خايف ان جويريه تكون حكيت لصقر عن أي حاجه من امبارح لكن اطمن لما لقى صقر هادي
فاتن بهدوء . انا فسخت خطوبتي مع سيف
يوسف. ليه يا بتي مش انتي بتحبيه
جويريه بحزن. مفيش نصيب يا بابا وكدا احسن انا وسيف مش شبه بعض
صقر. عندك حق انا كنت معترض الأول بس رغبتك وضغط بابا خالوني اوفق كنت عايزك تعرفي الحقيقة بنفسك
فاتن. حصل خير
صحيح انا فرح مريم صحبتي بكرا في اسكندريه انا بصراحه كنت عايزه ابقى معها ممكن اسافر يومين
صقر بتفكير. تمام مفيش مشكله بس هيبقى معاكي حارس شخصي
فاتن. تمام هقوم اكلم مريم واقولها اني هكون موجوده
صقر بحده. جهزي نفسك يا صافيه زين الورداني اتقدملك وانا وفقت مبدايا وعمك واخوكي وفقوا هتقابليه النهارده وتتكلموا
صافيه بوجع. زين الورداني بس انا
صقر بحده. انتي مبقتيش صغيره وزين كبير الوردانيه وشخص يعتمد عليه  والكلام الفارغ دا مش عايزه اسمعه
يوسف. انا هطلع الأرض انت هتطلع الشركه يا صقر
صقر. ايوه يا بوي
أحمد وعمار ويوسف وفاتن خرجوا
صقر بابتسامه. ياله انا خارج خالي بالك على نفسك
جويريه. حاضر
صافيه. فعلا محتاجه تخلي بالك على نفسك ما انا اكيد مش هسيبك بسهوله كدا
صقر خرج
وجويريه راحت قعدت عند حمام السباحه
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
في كليه روح
روح دخلت المدرج اتصدمت
المدرج متزين بطريقه جميله جدا
ويافطه كبيره في آخر المدرج مكتوب عليها
(بحبك ياروح. تقبلي تتجوزيني)
شبح الابتسامه ظهر على وشها لما شافت زميل ليها من سنه ربعه واقف ادامها وماسك بوكيه ورد
فارس. بحبك ياروح لو وفقني تتجوزيني هروح صقر واطلب ايدك تقبلي تكملي معايا حياتي
كل الطلاب صفروا وصقفوا ليهم
فجأه شبح الابتسامه اتحول لشبح حزن لما شافت فهد واقف على المنصه بغ"ضب حارق وشه جايب الوان
روح خافت من شكله ومن انه يقول حكايه جوازهم  دموعها نزلت على خدها
فارس كان لسه هيمسح دموعها وقع على الأرض إثر ضر"ب فهد ليه بغ"ضب
فهد بحده وغ"ضب. احنا هنا في مدرج مش مكان رومانسي عشان حركات المراهقين دي انت وهي على مكتبي بعد المحاضره
روح دموعها نزلت وفهد بقى يتوعد ليها
فارس. انا اسف يا دكتور انا كنت بعبرلها عن مشاعري مش اكتر
فهد بقى يضغط على ايده بغ"ضب و روح بقيت عايزه تصر"خ وتقوله اسكت
فهد بغ"ضب. تعبرلها عن مشاعرك تمام اعتبر نفسك شايل السنه دي انت فرق كم
فارس. فرقه ربعه
فهد بحده. روح على مدرجة وبعد المحاضره تجي على مكتبي وانت كمان يا انسه وبقي يضغط على كلمه انسه كأنه بيديها انذار
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
عند جويريه
قاعده عند حمام السباحه حسيت بحد بدفعها في المايه
صافيه لنفسها. مو"تي انا بكر"هك وبسرعه جريت وهي مبتسمه بخبث لان صقر سباح ماهر ومصممين حمام السباحه بعمق كبير
جويريه بقيت تحاول تطلع من المايه ومش قادره تتنفس وبتضر"به بيديها في المايه
جويريه بانفاس متق"طعه. صقر
ص ق ر
بتشوف شريط حياتها من ضر"ب واهانه زبيده ليها
بتفقد الوعي وحسيت بالمياه بتشدها
يتبع..
لقراءة الفصل السابع اضغط على (رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية الفصل السابع)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية أحببت صعيدي منفصم الشخصية)
reaction:

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق