رواية الميراث الملعون الحلقة السابعة 7 - دودا حودا

رواية الميراث الملعون الحلقة السابعة 7 - دودا حودا
لقراءة باقي روايات الكاتبة دودا حودا : اضغط هنا 
رواية الميراث الملعون الحلقة السابعة - رواية الميراث الملعون البارت السابع - رواية الميراث الملعون الفصل السابع - رواية الميراث الملعون 7 بقلم دود حودا - روايات دودا حودا
رواية الميراث الملعون الحلقة السابعة 7 - دودا حودا

رواية الميراث الملعون الفصل السابع 7 كامل مكتوب بقلم الكاتبة دودا حودا

لقراءة الحلقة السابقة : اضغط هنا
-

نبيل :انا اسف اني جاي من غير ميعاد
هدي :ده بيتك امال فين سميره
نبيل :مهو انا جاي علشان خاطر كده
هدي :اختي مالها فيها اي
نبيل :حصل مشكله بينا أنا راجل يا عالم برضه وغصب عني اتجوزت وحده علشان شقتها مكنتش هقدر اجيب اختك هناك دي كانت وحده عندها كل حاجه واختك عرفت سابنتي وجت هنا
سيد :اه عايزه تمشي علي حل شعرها
نبيل :اس بتقول اي
هدي :انت بتقول اي اي كلامك ده اختي انا كده
سيد :خليني ساكت احسن
نبيل :بابااااااا بقي انا اللي عايز افهم فيه اي
هدي :مافيش حاجه يا نبيل المهم روحت بيت ماما
نبيل :لا بصراحه خوفت والنبي يا هدي روحي كده وافهمي الحوار اي
سيد :لا ياعم انا وهدي برا الموضوع سميره لسانها طويل واحنا مش عايزين اي حوار معاها
هدي :هروح بكره يا نبيل واتكلم معاها
نبيل :يارب بس متقولش كلام محصلش علشان تطلعني وحش قدامكم
هدي :سميره مش كده وانت عارف هي بتحبك ازاي عالعموم سبني انا اتكلم معاها
نبيل :الا موضوع الورث ده طلع لكل وحده كام
هدي :انا هعمل غدا تتغدا ولا هتمشي خفيف
نبيل:ها اه لا همشي
سيد :استني يا ابو نسب اوصلك وراح سيد معاه نبيل
نبيل :اي موضوع الورث ده
سيد. يالهوي طلع لكل واحده يجي اتنين مليون الأربع كده
نبيل :منين ده ابوهم كام شحات
سيد :احنا اللي شحاتين يابا المهم في حوار كده بكره هلغيك فيه
نبيل :ماتقول دلوقتي
سيد :ها لا خليها بكره سلام يا ابو نسب ومشي نبيل
هدي :انت اتجننت صح انت كنت هتقول اي
سيد :بقولك اي يا هدي احنا مش هتكدب علي بعض اكتر من كده اي رايك لو طلقتك
هدي :انت بتتكلم جد وانا مستعده اديك نص مليون جنيه والله
سيد :موافق والعيال بالنص التاني
هدي :مش فاهمه يعني اي
سيد :يعني نص لطلاقك ونص للعيال
هدي. موافقه بس اخد الفديو اللي خدتوا علي سميره
سيد :ربع مليون جنيه
هدي :انت طماع بس موافقه طلما هخلص منك
سيد :ده بجد من غير اي كلام كده
هدي :لو تعرف أما بكرهك ازاي والله لتعرف أن لو عندي اكتر من كده كنت اديتك علشان اخلص
سيد موافق بكره تجيبي الفلوس وانا اطلق علي طول
هدي :ماشي ودخلت الاوضه معقول ده اللي وقفت قدام اهلي علشان اتجوزوا ده كلب والله بس الحمد لله هخلص منه مش مهم الفلوس المهم راحتي وفي بيت ام مختار الباب خبط وفتحت شيماء وكانت شروق اختهم
شيماء :ايوه مين حضرتك
شروق :نعم انتي اللي مين حضرتك
سميره : شروق تعالي يا حبيبتي دي شروق اختي
شروق :مين دي
سميره :هفهمك بعدين
شروق :انا رايحه للمعلم زفت حسين علشان ادفع الوصلات اللي علي ابراهيم بس خايفه اروح لوحدي
سميره :اي مش فاهمه مالو ابراهيم هو مش مسافر
شروق :لا عليه كمبيلات اقسم بالله هو ماسرقش بس كان فيه فلوس في الخازنه واتسرقت مسكوا ضربوا في الشغل ومضوا علي وصلات ولما مدفعش اتحبس بسببها والحمد لله هقدر ادفع الفلوس انهارده
سميره :انتي بتقولي اي كل الوقت ده بتكدبي علينا
شروق. وطي صوتك والنبي انا ماشيه بس مقولتيش مين شيماء دي
شيماء :كنت ضرتها اه والله بس الحمد لله خلصنا منه
شروق :انتي وافقه تسمعي كلامنا
شيماء :ولا عمري اعمل كده ده كنت بجيب ليكي عصير مانجو والله
شروق :انا ماشيه واياك تقولي لماما ومشيت
شيماء :علي اي يا سميره هه
سميره :وانتي مالك روحي شوفي ماما
شيماء :اي البيت القفر ده مفيهوش واد موز كده
سميره :لا اخواتي كلهم متجوزين واعملي حسابك احنا ماشين بكره
شيماء :ماشي وراحت شروق للمعلم حسين
شروق :مساء الفل يا معلم
حسين :مساء الخير يا مدام نورتي المحل
شروق : انا جاهزه اني ادفع الفلوس اللي علي جوزي
حسين :ومين قالك اني عايز فلوس
شروق :امال عايز اي
حسين :عايزك انتي ولو يوم واحد بس وأقسم بالله هتنازل عن كل حاجه
شروق :انت قليل الادب وواطي وزباله
حسين :مش مهم المهم توافقي والنبي
شروق :هدفه الفلوس في النيابه وجوزي هيخرج
حسين :واللي خلق الخلق ليموت جوا السجن انتي متعرفيش حبايب المعلم حسين قد اي جوا السجن اكتر من برا
شروق:منك لله
حسين :قدامك يوم ولو مش جيتي بكره وطلعتي معايا شقتي اقسم بالله علي بليل ليكون خبر جوزك وصل ليكي ومشيت شروق مقهوره وتاني يوم راحت تاني للمعلم
شروق :انا موافقه يا معلم نطلع الشقه بس اطمن منين أن جوزي هيخرج
اترك تعليق على هذا المقال لنرسل إليك اشعار بالفصل الجديد من الرواية فور صدوره

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-