رواية الميراث الملعون الحلقة السادسة 6 - دودا حودا

رواية الميراث الملعون الحلقة السادسة 6 - دودا حودا
لقراءة باقي روايات الكاتبة دودا حودا : اضغط هنا 
رواية الميراث الملعون الفصل السادس - رواية الميراث الملعون البارت السادس - رواية الميراث الملعون 6 - رواية الميراث الملعون بقلم دودا حودا - رواية الميراث الملعون الجزء السادس كامل مكتوب
رواية الميراث الملعون الحلقة السادسة 6 - دودا حودا

رواية الميراث الملعون الفصل السادس 6 كامل مكتوب بقلم الكاتبة دودا حودا

لقراءة الحلقة السابقة : اضغط هنا
-
سميره :مين شيماء
شيماء :انتي غبيه والله لو قاصده أنه يعمل فيكي كده مش هتقولي ليه
سميره:بالله عليكي فكني بسرعه ليجي
شيماء :حاضر وفكتها ودخلت جابت الشنط ونزلوا
سميره :هنروح فين
شيماء :هنروح نحجز تذكرتين ونعقد في مكان بعيد عن هنا وننزل مصر سوا
سميره :والله انا مش هنسي ليكي الموقف ده
شيماء :مهو مش ببلاش يا حبيبتي
سميره :تقصدي اي
شيماء :انتي هتعملي مشروع وانا ندخل معاكي فيه لولا أني استحرمت اني اعمل فيكي كده كنت زماني مرات نبيل دلوقتي لا وكمان معانا فلوسك كلها
سميره :اكيد اكيد والله وفعلا راحوا حجزوا تذاكر
نبيل روح البيت ودخل الاوضه ملقاش سميره
نبيل :اه يابت الكلب يا شيماء محدش معاه مفتاح الشقه غيرك واتصل بيها
نبيل :اه يا شوشو انتي فين يا حبيبتي
شيماء :حبيبتك يبقي روحت وعرفت أن مراتك مش في البيت صح انت خبيث اوي
نبيل :شيماء مدمريش كل حاجه ارجوكي
شيماء :انت اللي دمرت بطمعك انا غلطانه اني اتجوزت واحد زيك
نبيل :شيمااااااااااااااء فين سميره
شيماء :ايوه كده انا وخدا علي الوش ده اقسم بالله ما هطول جنيه منها طول منا عايشه أن اي جبله بنتك كانت بتلعب قدامك ودقيقه وماتت اي خاف ربنا بقي يا اخي غور في داهيه
نبيل :ااااااااه يابت ال ورما الموبيل من أيدوا
سميره :بجد انا مش عارفه اشكرك ازاي
شيماء :موت بنتي اللي فوقني ربنا يرحمها يارب
سميره 'بكره ربنا يرزقك بواحد احسن منه امتي هتيجي تعيشي معايا في شقتي
شيماء :انهي شقه بس
سميره :شقتي اللي في مصر
شيماء :انتي عبيطه اوي كده فعلا
سميره :وليه الغلط بقي ده
شيماء :مهو اكيد هيجي مصر طبعا هو هيسيب ثروه زي دي تروح من ايدو
سميره :خلاص ناخد شقه بعيد عن المنطقه اللي انا فيها وفعلا نزلت سميره وشيماء مصر وراحت بيت مامتها
الام :مالك يا سميره شكلك عامل كده ليه
شيماء :والنبي يا حاجه دخلينا الاول الشنط تقيله اوي
الام :اه اه اتفضلوا مين دي يا سميره
شيماء :سمعتك يا حاجه انا ابقي مرات نبيل التانيه وبتضحك
الام :نعم هو جوزك اتجوز عليكي
سميره :ماما بعدين الله يخليكي
الام :ودي ايه اللي جابها هنا
شيماء :لا النبي هنقولك بس حضرتك اي بقي تروحي تعملي لينا غدا الاول ولا اقولك هو المطبخ منين وانا اعمل انا
الام وافقه ساكته ومستغربه من فعل شيماء
شيماء :اه شكله هو ده المطبخ انا هروح اعمل اكل لينا كلنا بقي
الام :هي البت دي طبيعه
سميره : هههههههههههه لولها كنت زماني ميته والله
الام :بعد الشر عليكي يا حبيبتي وفي يوم كان واقف مختار مع واحد زميله بيشوفه المحلات وشاف خالد وشاهنده
مختار :خالد يا خالد اي رايح فين كده
شاهنده :نعم هو احنا ممنوع نمشي في الشارع ولا اي
مختار :شاهندة انا بكلم اخويا
خالد :اصل شاهنده عايزه تفتح بيوتي سنتر
مختار :بسم الله ماشاء الله مره وحده
شاهنده :أبيه مختار لو سمحت عايزين نمشي
مختار :لا تموشوا اي انا لازم اكون معاكوا
شاهنده ؛نعم وده ليه بقي
مختار :انا عندي خبره كويس في البيع والشراء وأخف اخويا يضحك عليه
شاهنده :لا شكرا
مختار :البيوتي سنتر ده بتاع اخويا ولازم اكون معاه
شاهنده :لا يا عنيا هيكون باسمي
مختار :الكلام ده حقيقي
خالد :اه حقيقي وانت مالك انت اصلا هو انا هاخد منك فلوس ومشيوا
وروح البيت مختار
وفاء :مالك يا حبيبي فيك اي
مختار :حكي ليها علي اللي حصل
وفاء :اوعي تسيب اخوك يا حبيبي انت عارف ان خالد ملوش شخصيه قدام مراته ولو سبنا ليها الفلوس كلها هاتخدها منه
مختار :اعمل اي يعني اخويا قالي ملكش دعوه قدام مراته
وفاء :انت عارف ليه وانا عارفه ليه ارجوك الفلوس طمعت كل واحد ووحده من اجواز اخواتك أو مرات خالد فيهم
مختار :هو في حاجه انا معرفهاش
وفاء :حكت علي سميره
مختار :الحيوان يعمل كده في اختي
وفاء :المشكله ان اختك عايزه تمشي من هنا وتروح تنقل لوحدها اوعي تسيب اخواتك يا مختار الفلوس هتضيعهم
مختار :اعمل اي يعني
وفاء :بالعقل يا حبيبي هنفكر مع بعض ازاي نتصرف بالعقل
مختار :ربنا يحلها قومي هاتي الغدا انا جعان
وفاء :حاضر يا حبيبي
مختار :بقولك اي صحيح من ساعت ما جت الفلوس وانتي مطلبتش اي حاجه لنفسك
وفاء :حبيبي ايام ما كان معاك فلوس على القد مكنتش حارمني من حاجه مكنتش بتخليني اطلب طلب واحد
يعني كنت جايب ليا كل حاجه مش محتاجه والله
مختار :والله بجد انتي واحده متتعوضيش ربنا يخليكي ليا
ويخليك ليا يا قلبي وفي بيت هدي الجرس رن وفتحت
هدي :مين نبيل تعالي اتفضل
سيد :ابو نسب حمدالله على السلامه
يتبع 
لقراءة الحلقة القادمة : اضغط هنا  
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-