رواية انتقام عاشق الفصل الحادي عشر 11 بقلم ميفو السلطان

رواية انتقام عاشق الحلقة الحادية عشر 11 بقلم ميفو السلطان
رواية انتقام عاشق الجزء الحادي عشر 11 بقلم ميفو السلطان
رواية انتقام عاشق البارت الحادي عشر 11 بقلم ميفو السلطان
رواية انتقام عاشق الفصل الحادي عشر 11 بقلم ميفو السلطان

رواية انتقام عاشق الفصل الحادي عشر 11 بقلم ميفو السلطان

كان يونس يخرج من الفيلا ليحس بصاعقه نزلت عليه فامامه منظر خلع قلبه وجد زوجته تنحني علي الارض تنظف الارض وجسدها يظهر من تحت التيشيرت وهناك الحرس يقفون يضحكون ويراقبونها برغبه فادحه فنيران ذو جسد رائع احس بقلبه ينشق وتصاعد غليان قلبه هجم عليها وشدها ودخل بها المكتب وصفعها علي وجهها لتصرخ وتنكمش ظل يدور حتي لا يهجم عليها ويبرحها ضربا وظل يدور ويدور استدار وازاح المكتب عن اخره ثم صرخ ....انت ايه رخيصه واقفه للراجاله مبينه جسمك الله يخربيتك انت ايه مابتحسيش اقرب منها وشدها من شعرها لتنفجر في البكاد ....صرخ اقتلك دلوقتي انت ايه هموت الله يخربيتك انطقي خارجه عريانه بره ليه.
هتفت بنحيب.. طنت اللي خرجتني وماعنديش هدوم اعمل ايه.
هتف بغضب حارق..... تقومي تطلعي كده وجسمك كلو باين اعمل فيكي ايه افلقك نصين اموتك واخلص منك انت جايه تحرقيلي دمي.
صرخت......انت مالك بيا اقلع والا اولع مالك انت مش جايبني هنا تذلني وتنتقم مني عايز ايه مني مالكش صالح بيا الله.
اقترب منها بغضب حارق..... هو مين يا روح امك اللي مالوش صالح ليه فكراني قرني ومرفع الاريال.
صرخت.... ماتحترم نفسك بقه انت عايز مني ايه انا عملتلك ايه عشان تعمل فيا كده كل ذنبي ان حبيت واحد مايستاهلش .
اقترب وشدها اليه ....انت هتعمليهم عليا ماحنا عارفين االي فيه وكل واحد خطط لمصلحته .
صرخت.... انت خططت انت اللي عملت ده انا حبيتك يا كافر منك لله انت مثلت عليا وانا صدقتك انت خلعت قلبي وجاي تقلي مثلت وجاي كمان تتكلم انت مالكش كلمه عليا وخلاص اللي جوابا ليك راح.. واتعري بقه اروح لحد تاني انت مالك يخصك في ايه كل اللي يهمك تنتقم مني واهو ماسيبتش حاجه الا وعملتوها ابعد عني وسيبني في حالي.
اعتصر يديها وهتف ......هو مين اللي مالوش كلمه عليكي هاه ليه سوسن هو مين انت عايزه تتسابي لا انت هنا تحت طوعي فاهمه.
صرخت...... انا بكرهك انا بكرهك.
نظر اليها بخبث واقترب منها لتخاف وتكش منه هتف .....لا والله امال امبارح كان ايه كنت سايحه ونايحه ليه اقترب وداعب ذراعها لترتعب وتنكمش اكتر هتف ....ماتبقيش تقولي اوي كده عشان انت واقعه فيا عالاخر وقلبك معايا واعمل فيه ما بدالي ماهتقوليش لا.
صرخت.... لو فاكر اني فاضلك حاجه جوايا يبقي بتحلم.
شدها اليه ورفع وجهها .....لا مش بحلم ولا حاجه.. بتترعشي ليه من لمستي هاه نزل علي رقبتها يملس عليها بشفتيه هامسا ايه ماتبعديني مش بتكرهيني لتنهال دموعها فهيا تعشقه رفع وجهها وهمس يتلمسها .... مستني علي نار اشوف بتكرهيني ازاي دانت شفايفك بتترعش وجسمك حاسس بيه احتضنها بين يديه ليقول .....جسمك ده بتاعي انا اللي اشوفه وانحكم فيه وانت مالكيش تقولي انت دخلتي حته ماهتقدريش عليا.
همست بخوف .... ابعد انا مش طيقاك ابعد.
ابتسم .....لا والله طب نشوف الحكايه دي ليشدها اليه بقوه يجتاحها وهيا تحاول ان تقاومه ولكنه حاصرها واراحها علي الاريكه وهيا تتلوي بين يديه لتسرح يده علي جسدها يلهبها من عنفوان مشاعره لتبدا هيا ان تتوه بين يديه وتتصاعد رغبتهم لتمد يدها وتشده عليها تحامل علي نفسه ودفعها بقوه واعطاها ظهره يتحكم في مشاعره ....هتف.. عشان تعرفي اني اقدر اعمل ما بدالي ....صرخ اطلعي البسي هدومك من فوق وانا هجبلك زفت علي دماغك يلا غوري بدل ما اطلع روحك.
اجهشت من البكاء وتحس بذل رهيب وارتعبت من منظره وخرجت من باب الجنينه كما اتت هنا اشتعل وهجم عليها راحه فين بمنظرك ده .
صرخت ودفعته ....انت مجنون مش قولتلي غوري .
اغمض عينيه يتحكم في نفسه ..من جوا بدل ما اموتك .
نظرت اليه بغضب فصرخ يلا غوري .استدارت تتركه مسرعه.
ظل يقف ياكل روحه...... اعمل ايه الزباله شافو جسمها الله يخربيتك هتخلصي عليا محصور اروح فين دلوقتي بالنار اللي شابطه جوايا منظرها هري قلبي جسمها كلو باين يا قهرك يا يونس بدل ما تقهرها هيا اللي قهرتك وهرت قلبك يا ربي هموت بين ايديا نار مش قادر ابعد هموت عليها يا ربي لحد امتي العذاب ده ... ظل يهري قلبه اتجه الي الخادمه يعطيها امولا تشتري لتيران ملابس ورحل تاركا الفيلا كأن الشياطين تطارده.
عند نيران كانت تموت من داخلها ذهبت تغير ملابسها نزلت مره اخري وذهبت الي احد الخادمات تترجاها ان تعطيها تليفونا لتستجيب لها الخادمه اتصلت بسعيده وما ان ردت عليها حتي انفجرت بالبكاء لتهتف سعيده...... حبيبيتي انت فين كده تخلعي قلبي.
بكت نيران وهتفت............هموت يا داداه هموت.
هتفت سعيده ......انت فين يا حبيبتي قوليلي. ريحي قلبي.
لتحكي لها نيران صرخت سعيده .....يونس يونس اللي مصاحب داليا اختك يعمل كده ليه يبهدلك كده ليه وينتقم منك ليه انت مالك يا غلبانه بناظم.
هتف نيران بوجع....يونس مصاحب داليا اختي يونس يا داده.
هتفت.... ايوه وعايزه تتجوزه وبيخططو لكده دا لو ناظم عرف هيقلبها حريقه.
هتفت نيران.. دا مككن يموتني يا داده ما داليا عنده الكل في الكل انا خايفه دول بيعذبوني يا داده انا شايفه الذل.
هتفت سعيده ....اقول ايه حسبي الله فيهم بس يا حبيبتي اهدي وانا هتصرف.
صرخت نيران.... اوعي تقولي لبابا هيجبني ويموتني انا خايفه.
هتفت سعيده..... لا مش هقول لابوكي منه لله بس خلاص كفايه عليا سكوت لحد كده اطمني حبيبتي انا هعرف اتصرف اصبري يا قلب دادتك اصبري يا غاليه يا غلبانه. كل حاجه هتبان خلاص لتقفل الخط وتقوم وتبحث في ملابسها.. لا كفايه سكوت عليا لحد كده البت دي مش هتعيش حياتها بتتعذب من خلق الله بينتقم منها ليه هيا ماهياش بنته اصلا لا يا سعيده شوفي هتخرجي وتطفشي من الفيلا ازاي لازم تتصرفي تنجدي البت دي دول شويه ظلمه وغيلان في بعض.
عند ناظم كان قد استعد وجهز كل امواله واستلف من مرابي كبير له نفوذ وسلطه واتجه الي يونس ودخل عليه المكتب ومعه صديقه بدر هتف..... يونس .....حبيبي ازيك.
هتف يونس.... ناظم باشا منور الشركه.
هتف ناظم.. انا جيت وجهزت كل حاجه وجبت كل السيوله اللي عندي وكمان رهنت الفيلا ومستعد لمضي العقود.
هتف.. طب يا ناظم باشا عموما شحنه الاخشان كلها شهر وتكون هنا وصلت.
هتف ناظم.... طب مش اكتر من كده انت عارف عندي التزامات والفيلا كده عليها رهونات.
هتف يونس .....لا اطمن وحط في بطنك بطيخه صيفي العقود جاهزه علي الامضي اقراها وشوف لو حاجه فيها عشان لو مش موافق صديقي مستني يخش مكانك .
مسك ناظم العقود بسعاده ولهفه ويمضيها مسرعا ويعطي يونس شيك بالمبلغ .
ليقول.... اقري ايه داحنا هنبقي اهل انت يابني بقيت اعز من ابني والله .
هتف يونس ....وانت مش محتاج تعرف معزتك عندي اد ايه والله قلبي شايلك حاجات ما تتوقعها.
هتف .....اه والله عارف.
هتف يونس ......قريب خالص العيله هتبقي زيتها في دقيقها وما هيبقاش فيه فرق امال.
هتف ناظم.. دا يوم المني يابني.
هتف يونس بخبث .....كنت بس حابب اعزم العيله كلها نقضي يوم انا من الحق عمري ما شفت اخت داليا عندكو في الفيلا هيا اسمها نيران باين .
ارتبك ناظم وهتف.. هاه نيران لا اصلها عند اهل مامتها وكده اليومين دول .
هتف يونس ...والله طب نبقي نشوفها بعدين ليقوم ناظم ويخرج ويترك يونس متحيرا ليهتف .....بدر ايه مالك.
ليقول.. مستغرب هو يعني مش عارف ان بنته جاتلي ازاي ايه البت خططت لوحدها يعني وسابتهم وماقلتش فيه حاجه مش مضبوطه. المفروض يكون عارف انها عندي وخلاص بقت مراتي مخبي ليه والا كده بيضمن فلوسه ان البت بقت معايا ومش هغدر بيه ومابصش في الورق فيه حاجه غلط يا بدر.
هتف بدر.... هيكون ايه البت اللي عندك تكون بتخطط لحاجه تانيه لتكون عرفو انت مين وبيلعبو ملعوب عليك .
هتف يونس ...لا ماظنش البت اللي عندي في البيت شكلها دا اخرها اتجوزتني وبس يمكن من ورا اهلها يمكن بينهم حاجه يمكن البنتين بيغيرو من بعض ما داليا مابتجيبش سيره اختها خالص مش عارف بس عموما كلو هيبان الدغوف مضي من غير مايبص في العقود
ضحك بدر..... ما هو مأمن مش انت هتبقي نسيبه وجوز الست داليا.
ضحك يونس .....نفسي اشوف لما الخشب يولع والشحنه نخسرها هيبقي شكله ايه.
ضحك بدر..... هيجي يقلك الحقني الشحنه ولعت هنقله امك في العشه والا طارت..
هتف يونس ....اهم بند في العقد ان الخساير عليه واهم حاجه ان البند مفيش تامين يعني بخ الصفقه هتولع وتطير وتطير معاها الفلوس
هتف بدر... طب هننفذ امتي.
هتف يونس..... لا لسه شويه قبل رهان الفيلا بكام يوم اقله بخ طار ينطرد في الشارع ويقعد يشحت عمره كله ولسه ليا غرزه تانيه في دماغي اما اشوف سعتها الست نيران متفقه مع النجس ابوها والا شغاله لوحدها بتصطاد وخلاص .
عند سعيده ذهبت الي ناظم وهتفت.. يا بيه انت بقالك سنين حابسني وانا كبرت وليا اهل في البلد عايزه اروح اموت في وسطهم والست نيران خلاص طفشت يعني هتعوزني اعمل ايه.
هتف.. اه وانت ناويه بقه تغوري من هنا عالبلد والا ناويه علي ايه لو عرفت انك ناويه علي شر بعمرك.
هتفت......شر ايه يا بيه انا كبرت ومش حمل بهدله يا بيه والله هروح لاهلي في البلد وماهتشوفش وشي تاني.
هتف..... طب يا سعيده خدي هدومك ويلا من هنا وما اشوفش وشك تاني.
لتنتهز الفرصه وتذهب تلملم هدومها وتاخذ الجواب الخاص بوالده نيران وتقرر ان تذهب لتنقذ تلك المسكينه من يدي ذلك الظالم الذي اخذها وتري علي يديه العذاب.. ذهبت سعيده الي شركه مراد عم نيران لتسال عليه وتحاول ان تصل اليه لتعلم انه مسافر وسيعود بعد مده لتضطر ان تغادر وتعاود ان تخبره تنقذ نيران من ناظم وزوجها يونس.
.
كانت نيران تقف بجوا احد الاشجار بالحديقه منزويه تشعر بهوان ...ايه يا نيران انت كده حياتك يجي يقل ادبه ويذلك هقفله ازاي وانا بحبه اعمل ايه يا رب ..كانت دموعها تسيل ..انا خايفه بابا لو عرف اني اتجوزته هيموتني ..انا لازم اهرب ..ظلت تبحث حولها وتدور حول سور الفيلا فوجدت سلم متهالك في احد الاركان لتاخذه كان الجو بدا يظلم لتضعه وتحاول بنفسها ان تصعد سمعت حركه ورائها استدارت وجدت يونس يقف ينظر اليها بغضب حارق هنا ارتعبت وانكمشت وارتدت للخلف ،،،ايه بتبصلي كده ليه انا انا ..انا مالك ..... انا مش هقعدلك تذل فيا ..
اقترب منها فتلفتت حولها لتندفع وهو وراءها لترتطم باحد الحراس لتكلبش فيه وتصرخ حوشه والنبي حوشه .
هنا اشتعل يونس فهيا تحتضن الحارس ..
هتف الحارس براحه يا هانم .،الا انها كلبشت فيه من رعبها اندفع يونس صارخا ابعدي ايدك عنه .كان يمسك يدها وهيا تصرخ وتتمسك بالحارس وهو يغلي ..هتف الحارس براحه يا بيه .
الا انها تمسكت بالحارس والتصقت بجسده ويونس مهتاجا ويصرخ فيها ..انا هخلص عليكي فكي ايدك والله هموتك .اندفع وحملها وهيا تصرخ رفعها يحملها علي كتفه وابتعد بها وصل الي حمام السباحه وانزلها وهيا تصرخ دفعته وارتدت للخلف صارخه انت عايز ايه انت ايه انا بكرهك .
اقترب ومسكها بعنف...... تاني مره تقربي من حد تاني هموتك فاهمه شغل ناظم وتربيته ميتعملش هنا .
صرخت .....انت واحد مريض انت واحد جاحد انت موت كل حاجه جوايا يا جاحد .
اقترب وهتف ،، . فاكره كنت هتركعيني وابوكي يكبش ضامن ان يونس بقي جوز بنته ،انت عايزاني وشايف ده في عيونك وانا متعتي انك تتعذبي
صرخت ..خلاص...خلاص يا يونس بيه قلبي مات .
مد يده ومسك سلسلتها وهتف ساخرا... ودي بتعمل ايه يونس موجود وهيفضل موجود .
نظرت اليه ونظرت لسلسلتها ..احست انها لابد ان تفعل شيئا يرد كرامتها مدت يدها ونتشتها فاحس بكلبشه في صدره نظرت اليه دا كان قلبي لما كت انت فيه لترفع يدها وترميها في حمام السباحه صرخت بقهر ... دا مكانها يا يونس جايز القلب ينضف من اللي فيه .
شعر بهياج شديد وقلبه يصرخ ليمسكها ويقفز بها الي الحمام شهقت برعب نزل بها الي القاع وهيا مكلبشه وظل ينزل ويصعد بها كانهم جسد واحد الي ان مسك السلسله وصعد بها ركنها علي حافه الحوض وهيا تنهج بشده وهو يركن عليها وقلبه سيخرج من مكانه احس بخلل داخله نزعتها لذلك القلب جعله يشعر انه وحيد بالدنيا ليس له احد شعر بروحه تنسحب كانت تنهج وترتعش من هول ما فعله هنا رفع عيونه ونظر اليها بغضب حارق اندفع وقبلها بعنف ظل يقبلها بجنون يشعرها انها ملكه خاضعه له ليبعدها كانت ترتعش فصرخ انا هموتك وارتاح قفز من الماء وشدها وركنها علي احد الاشجار قابضا علي السلسله رفع السلسله يضعها حول رقبتها .
فدفعته وصرخت .....مش عايزاها دي سجن ولا هتتحط تاني عليا.
هنا شدها بعنف ومسك رقبتها بجنون..... ثانيه تكتمي لو نطقتي هموتك والله هموتك كان امامها يشعر بالجنون ليديرها بعنف ويلبسها السلسه وهيا تنتحب بقهر ليحتضنها ويكلبش فيها من الخلف ويظل حتي هدا جسده فهمس بجوار اذنيها ماتخلنيش اطلع غباوتي عليكي هاه كفايه عمايلك انت وابوكي كفايه عشان انا علي اخري .
همست بوجع ،،ليه ليه بتحطها ليه مش ليك خلاص انت شيلت نفسك من قلبي ليه .
ادارها بعنف .،لتكوني فاكره ان هيبقي فيه مكان تاني ايه بتخططي تدخلي حد تاني والله ساعتها اموتك .
صرخت .،يا ريت يا اخي اموت وتريحني بتنتقم مني ليه عملتلك ايه ماتروح تنتقم منه خليك راجل .
صفعها علي وجهها وصرخ .،بقي خليني راجل فاكره بعمايلك دي هسيبك تروحيله لااا اخد فلوسي الاول وارميكي .
هتفت ..مستنيه اليوم ده اقتربت منه ونظرت بعيونه مستنه رميتك ليا يا يونس يوم ماتحرر منك ساعتها السلسله دي هقطعها وارميها وادعسها برجلي عشان قلبي رخيص وانت رخصته اكتر بدخولك جواه .مسكها من يدها وشدها بعنف ونظر اليها بغضب فرفعت وجهها تنظر اليه بتحدي .ظلا هكذا الا ان سمعا صوت شكريه ..فيه ايه ومالكو مبلولين كده ،
دفعها وتركهم وهو يغلي من داخله وصعدت نيران الي حجرتها والوجع ينهشها.القصه علي حكايات ميفو .
عند شكريه كانت تقف تخبر الخدم ان هناك تجمع واحتفال في الفيلا وهناك بعض الضيوف سياتون لتقرر ان تنتقم من نيران بطريقه بشعه لتذهب اليها وتهتف..... خلصتي شغلك ياختي
هتفت نيران بقهر.... ايوه لسه حاجات بسيطه
هتفت.... طيب خلصي ولما تخلصي ناديلي هتعملي حاجه ذهبت نيران ليحضر الكثير من الضيوف وبدا الاحتفال وشكريه تدور بين المعازيم لتذهب مره اخري الي نيران وتحدف عليها ملابس وتهتف.. البسي دول.
مسكت نيران الملابس وتشهق....... البس البس ايه انت بتقولي ايه استحاله البس دول.
اقتربت منها شكريه ومسكتها من شعرها..... عارفه لو مالبستيش من سكات وخرجتي تعملي اللي هقلك عليه هجيب الحرس يعدموكي العافيه
لتصرخ نيران حرام عليكي انت بتعملي فيا كده ليه حرام عليكي ارحميني انا ماعملتش خاجه ليه الظلم ده
لتدفعها شكريه بقوه لينخبط راسها في الرخامه ليسيل دمائها لتصرخ وتنتحب .
هتفت شكريه..... يلا يا شاطره من سكات ولما اناديلك تطلعي تعملي كل اللي هقلك عليه ويمين بالله لو ما حصل تكوني بايته في المستشفي انهارده لتتركها شكريه وتنهار نيران من بشاعه ما فيه
مر الوقت ذهبت شكريه لتجدها لم تلبس بعد مسكتها من شعرها َتصرخ ......انت برضه هتمشي اللي في دماغك لتنادي الحرس صرخت نيران وانكمشت لتهتف شكريه...... ايه اخليهم يعدموكي العافيه.
صرخت نيران.......حرام عليكي والله حرام الذل ده انا مايتعملش فيا كده والنبي يا طنط عيب كده ماتخلنيش اعمل كده.
صرخت شكريه.. عيب ايه ياختي َانت بنت ناظم يعني الرخص كلو وتنفذي ويمين بالله لو كلمه ماتنفذتش لاكون سيباكي للحرس يعملو عليكي حفله وماهيبقاش ضرب بس والا انت عارفه ممكن يبقي ايه وانت حلوه وجسمك فاير اطلقهم عليكي يفرتكوكي وتبقي ليله وبعدها نرميكي للكلاب تنهش فيكي.
لتخاف نيران وترتعب وتهتف..... خلاص هلبس هلبس
صرخت شكريه.... هتلبسي وتنفذي ماشي.
هزت نيران راسها وذهبت وتلبس وخرجت وهيا تشعر بالعار مما تلبسه وما سوف تفعله .
هتفت شكريه..... انجري برا يلا ونفذي اللي قلت عليه
لتسيل دموعها وتخرج لكي تنفذ ما طلب منها.
كان يونس قد انهي عمله وعاد الي الفيلا دخل واتجه الي الحفله التي كانت عمته قد اخبرته انها ستقيمها ليتجه اليها ويسلم عليها ويلف يسلم علي بعض الناس ويقف معهم لفتره ليلاحظ ان هناك تجمع من الرجال وبه بعض الهيصه والصياح قطب جبينه اتجه واخذ مشروبا ثم يتجه ناحيه ذلك التجمع اقترب وما ان دخل وسطهم حتي سقط الكاس من يده وهوي قلبه في قدميه وجحظت عيناه وشعر بالنيران تجتاحه ليري امامه ما جعله يتحول الي شيطان فصرخ لا والله كتير عليا و اندفع و..
والله لاحصرك كل يوم احسن احسن

يتبع....
لقراءة الفصل الثاني عشر اضغط على : ( رواية انتقام عاشق الفصل الثاني عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية انتقام عاشق )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-