رواية قلوب قست الفصل التاسع 9 بقلم حنين ابراهيم

رواية قلوب قست الحلقة التاسعة 9 بقلم حنين ابراهيم
رواية قلوب قست الجزء التاسع 9 بقلم حنين ابراهيم
رواية قلوب قست البارت التاسع 9 بقلم حنين ابراهيم
رواية قلوب قست الفصل التاسع 9 بقلم حنين ابراهيم

رواية قلوب قست الفصل التاسع 9 بقلم حنين ابراهيم

المهم أنا طلعت من الأوضة حسيت نفسي إرتحت 
اما مي بقيت عقليتها واستايل بتاعها يتغير بقت تحط مكياج و اشترت تلفون و تطبع برة تسهر وترجع قبل ما يقفلو السكن شوية بس بقيت معروفه في كل الجامعه وانا من يومها قطعت علاقتي بها نهائي لحد ما في للجامعه عدينا على غرفه الامن لقيت كريمه بتعيط وسندس واقفه معه وفي بنت كانت معهم تبان عاقله وطيبه كانت بتقول  للامن والله هم حتى في ناس شافوا وسندس بتقول لها اعمل ايه ما بدالك وجيبي اللي انت عايزاه انا ما ليش دعوه وما عملتش حاجه وكانت بتتخانق مع البنت وشويه حتضربها ولولا الامن قاعده بتقول الفاظ مش كويسه 
احنا سبناهم ومشينا ولما رجعنا عدينا على الامن وسالناه واحد منهم كنا نعرفه كويس ما اعتبرنا زي بناته سالت على حليمه عن اللي حصل وهو لله اني البنت ذهبها وفلوسها اتسرقوا الواضح ان هم اللي اخذوه الصراحه كنت شمتانه فيه وقلت في نفسي هي اللي جابته لنفسها
لما وصلت على اقامه لقيت الامن بفتش في الطالبات بيطلب كارنيهاتهم لما وصلوا قالوا لي انت هي ريحانه وبعدين اخذوني على جنب وسالوني انت ساكنه في الاوضه الفلانيه انا هناء الدم جمد في عروقي راح من بالي نهائيا ان الاوضه كانت باسمي قلت لهم ايوه بس انا بقى لي كثير رحت هناك ونقلت مع صاحبتي قالوا لي بلغتي الاداره انك حتنقلي؟ 
قلت لهم اه قالوا تعالي معنا ورحنا للاداره
انا لقيت نفس الست اللي رحنا لها انا ومي عشان تغير لي الاوضه ولما حاولت افكرها بيا واني طلبت منها تغيير الاوضه في الاول ما افتكرتنيش ولما فكرتها في الحوار واللي قلت لي قالت لي طالما انا وقتها قلت لك اني ما فيش اوض يبقى انت لسه في الاوضه الاولى
اتصدمت من كلامها بس بعدين بصيت لهم قلت لهم طيب ايه اللي حصل بتوع الامن قالوا لي من الاخر كده احنا فتشنا على المسروقات ولقيناه جزء منهم في السرير بتاعك انا هنا نهارت بالعياط وقعدت الطم واحلف اني ما ليش دعوه واني ما كنتش في الاوضه وصاحبتي شاهده بس ما حدش رضي يصدقني وقالوا لي ان الكلام عندنا بالوثائق مش بالكلام
انا من قوه الصدمه اغمى علي ولما صحيت لقيت حليمه عند راسي بقيت بعيط وقلت لها شفتي؟ شفتي ازاي سرقوني وانا ما ليش دعوه بالموضوع
هي كانت بتعيط معي وقالت لي والله انا رحت قلت لهم الكلام ده بس هم قالوا لي ان ده مش دليل يخليها ما تروحش اوضتها نهائي اما سندس فقعدت تقول لهم انها ما لهاش دعوه وان الاوضه اصلا مش بتاعتها و وكده هما مش هيقدروا يعملوا معها حاجه غرامه الموضوع كله على مي
قلت لها طب ومي عملت ايه؟ 
قالت لي انهم الصبح وهي بتعيط وتلطم
وتلطم ليه ما هي اللي اخذته قالت لي على حسب ما انا شايفاه ان هي كمان ما لهاش دعوه بالموضوع هي تورطت زيك لو تشوفي حالتها دلوقتي؟ 
قلت لها والله ما حد صعب علي هي اللي عملت كده في نفسها
 بقيت بخبط ركبي بحيره قلت لها هعمل ايه دلوقتي
قالت لي ان المديره طالباكم على الساعه 3:00 تشوفوا حل الموضوع رحت على مكتب المديره لقيت مي وسندس والبنت اللي اتسرقت قاعدين مع بعض من ساعه ما قعدت هما متخانقين انا قاعده وسكته
بعدين التفت على البنت وسالتها قلت لها يا اختي بقى لك كان ما شفتينيش انا ومي ماشيين مع بعض قالت لي من مده كبيره قلت لها طب بصي في وشي ده وش واحده حراميه؟ 
وقتها نطقت سندس وقالت انا عارفه اني معك نسخه من المفتاح واحنا واش عرفنا انك ما رحتيش من ورانا وعملتي كده عشان تورطي مي الجامعه كلها عارفه انك بتكرهي بنت خالتك
بصت لها وبحقد قلت لها انا ما وجهتش لك كلام انا اصلا ما اعرفكيش نهائي ويا ريت ما تدخليش في حاجه ما تخصكيش ان بصيت لي مي وقلت لها قولي لهم انت اني بقى لي كثير ما رحتش للاوضه ساكته ليه مي سكتت ورفضت انها تقول حاجه
 هنا نطقت المديره وقالت لنا من الاخر لا ترجعوا لها حاجتها يا اما ارفع الملف بتاعكم للامن بصيت لها بترجي وقلت لها يا مدام أمن إيه؟ والله ما عملت حاجة 
بعدها بصت للبنت الي إتسرقت وقالت لها إنتي إيه رايك تحبي نتصرف معاهم إزاي؟ 
يتبع....
لقراءة الفصل العاشر اضغط على : ( رواية قلوب قست الفصل العاشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية قلوب قست )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-