رواية ورد المجهول الفصل السادس 6 بقلم رودينا محمد

رواية ورد المجهول الحلقة السادسة 6 بقلم رودينا محمد
رواية ورد المجهول الجزء السادس 6 بقلم رودينا محمد
رواية ورد المجهول البارت السادس 6 بقلم رودينا محمد
رواية ورد المجهول الفصل السادس 6 بقلم رودينا محمد

رواية ورد المجهول الفصل السادس 6 بقلم رودينا محمد

قبل ما نبدا صل على محمد 💓
اذكروا الله 💓
استغفر الله 💓
رضيت بالله ربا و بالاسلام دينا و بمحمد صلى الله عليه وسلم نبيا 💓
بسم الله
ورد أغمي عليها من كثرة خوفها 
فريد توجه نحوها بقلق وقال في أذنها ...........ثم حملها بجمود (تفتكروا قال أي🤓ما تتوقعوش حاجة من الغتت دا)
اسد راح ل اسراء 
اسد بحنان : اسراء انت كويسة
اسراء بكسوف: ا ا آه ك كويسة ال الحمد لله
اسد : يخربيت القمر لما يتكسف
اسراء بخجل شديد: ب ب بس يا استاذ اسد احنا مش في موقف للكلام دا
اسد :حاضر
ورد مازلت مغمى عليها 
توجهت اسراء نحو ورد 
وتوجهوا كلهم نحو المستشفى
في الداخل
الطبيبة تفحصت ورد 
وخرجت الطبيبة وقالت : الآنسة أغمى عليها بسبب خوفها الشديد يا ريت ما حدش يحاول يضايقها أو يخوفها لأنها مش بتستحمل
فريد بجدية : تمام يا دكتورة متشكرين 
الطبيبة:هتفوق بعد شوية و انا كتبتلها على شوية أدوية لأن عندها نقص في الفيتامينات 
فريد بنفس الجدية : تمام 
اتصلت اسراء ب والدة ورد لكي تخبرها بما حدث
اسراء : الو ازيك يا طنط سندس
سندس :ازيك يا حبيبتي عاملة ايه الا صحيح هي ورد اتأخرت لي
اسراء بتردد:ورد أغمى عليها وهي في المستشفى دلوقتي
سندس بخضة وقلق :اييه 😳انا جاية حالا اديني عنوان المستشفى
اسراء :العنوان*.........*
سندس انا جاية حالا انا والحج
وأغلقت سندس الهاتف
سندس : مجدي 
مجدي :خير يا سندس
سندس بقلق :ورد أغمى عليها وهي في المستشفى دلوقتي
مجدي بخضة : اييي 😳 بسرعة نروحلها احنا مستنيين اي 
سندس :انا طالعة اجهز
وجهزت سندس وتوجهوا نحو المستشفى بسرعة 
في الداخل 
توجهت سندس بسرعة عندما وجدت اسراء
سندس بقلق : اسراء ورد أغمى عليها لي
اسراء :طب بس اقعدي يا طنط
سندس :لا مش هعد انجزي
اسراء :ورد أغمى عليها عشان كان في شبابا معاهم أسلحة وجايين علينا فخافت جدا واغمى عليها بس لحسن حظنا أن فيه اتنين انقذونا وهما الي وراكي 
نظرت سندس ورائها فوجدت فريد وأسد ولكنها كانت تعرف فريد 
سندس :فريد !!!
فريد بغرور : أيوة 
سندس :متشكرة يا ابني لأنك أنقذت بنتي
فريد بغرور :العفو
ودخلت سندس وجلست بجانب ابنتها ودخل مجدي من ورائها 
فوجدوا أن ورد تفيق
سندس بفرحة : حمد الله على السلامة
قامت ورد وجلست ونظرت للجميع بخوف ولكن عندما تذكرت أن هناك من أنقذها ارتاحت
سندس بقلق :مالك يا ورد مش بتتكلمي لي 
ورد نظرت لوالدتها فهي لا تستطيع الكلام الآن لأنها افيقت منذ قليل وعندما تفيق لا تستطيع الكلام 
سندس :مالك يا بنتي ردي عليا اتكلمي حتى
ورد تكلمت بصعوبة : م م مفيش يا ماما
سندس :ينفع كدة تخضينيا عليكي 
ورد :.............
سندس :انت ما بترديش ليه يا حبيبتي
ورد تتكلم بصعوبة : ع عشان لما ا اكون ل لسة فائقة مش بعرف ا ات اتكلم 
سندس : ماشي يا حبيبتي
(اي كنتوا فاكرين اني هقول أنها لا سمح الله مش هتعرف تتكلم🤓)
وذهب فريد و اسد و انتظرت اسراء ورد
كان مجدي يمشي مع ورد ويحاول اضحاكها 
اسراء :وررررررد
ورد : ن نعم 
اسراء بهمس :بس شوفتي و اسد وهو بيدافع عننا
ورد : ه هو انا ش شفت ح حاجة اصلا يا اسراء
اسراء :آه صح نسيت😅
وذهبوا إلى البيت 
_____________________________
ام في مكان ما
مجهول يكتب كلام في مذكراته : كنت فرح جدا عندما انقذتك يا ورد متى ستلاحظيني ؟؟؟ انا احبك منذ زمن طويل يا وردتي ❤️
_____________________________
ام عند اسد
اسد : آاااه كان يوم ما يعلم بيه الا ربنا مش عارف انا ليه رحت اراقب البنت دي
ملحوظه:اسد ابن خال فريد 🤓
اسد فرد جسمه على السرير وكاد أن يغمض عينه
لكنه سمع أمه تناديه
الأم واسمها مروة : اسد واد يا اسد
اسد نهض من على السرير 
اسد :نعم يا ماما 
مروة: خد تعالا هنا
اسد :حاضر يا ماما 
مروة : مالك كدة هبطان ومبسوط
اسد بهيام :فاكرة يا ماما البنت الي قلت لك عليها 
مروة :آه 
اسد :انهاردة سمعت شلة بنات بتتحرش بيا فقامت مزعقة ليهم وكان باين انها غيرانة
مروة : لا لا لا البنات بتتحرش بيك يا اسد لا انا كدة اخاف عليك خد بالك من نفسك يا حبيبي
اسد ظل يضحك هو وأمه
_____________________________
ام عند آسر
فقد كان جالس لا يفهم شيئا لما خرجا سندس ومجدي بسرعة
وحينها عاد كل من مجدي و ورد وسندس
آسر بقلق :كنتم فين
سندس :كنا في المستشفى
آسر : لي اي الي حصل
سندس حكت لآسر على كل شيء
آسر :انت عارفة يا خالتي وأنا راجع شفتها وكان في واحد برضو بيتعرض لها
سندس :أييه دا يوم زي الفل على ورد يلا الحمدلله
آسر : الحمدلله
دخلت ورد ونامت نوم عميييق
_____________________________
ام عند فريد
فريد : آاااه كان يوم 
ثم اتصل على ابن عمته فردت عليه عمتها مروة
فريد : ازيك يا عمتو عاملة ايه
مروة :بخير يا فريد الحمدلله
فريد : الاه امال اسد فين
مروة: نايم في سابع نومة كان مرهق اوي النهاردة بس وربنا طلعتوا ولاد جدعة 
فريد : آه يا عمتو امال😏
مروة : ما تبطل الغرور بتاعك دا يلا
فريد :حاضر
____________________________.
ام عند اسراء
دخلت اسراء المنزل وهي حزينة حيث قاااااااالت......
يتبع....
لقراءة الفصل السابع اضغط على : ( رواية ورد المجهول الفصل السابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية ورد المجهول )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-