رواية انتقام حياة الفصل الخامس 5 بقلم رودينا محمد

رواية انتقام حياة الحلقة الخامسة 5 بقلم رودينا محمد
رواية انتقام حياة الجزء الخامس 5 بقلم رودينا محمد
رواية انتقام حياة البارت الخامس 5 بقلم رودينا محمد
رواية انتقام حياة الفصل الخامس 5 بقلم رودينا محمد

رواية انتقام حياة الفصل الخامس 5 بقلم رودينا محمد

قبل ما نبدا صل على النبي 🩷
قصي وقد ذهب إلى أسفل لكي ينظر الي الشركة وعندما نزل احس بغضب عامي حيث وجد حياة تقف مع شخص
عند حياة 
الشخص: استاذة حياة
حياة بابتسامة: نعم😊
الشخص : معلش هو الإجتماع دا المفروض هنعمل فيه ايه عشان انا لسة جديد في الشركة
وكادت حياة أن تتكلم ولكنها عجزت عن الكلام حينما رأت قصي يضرب الشخص ضرب عنيف جدا 
حياة ومازالت في صدمتها ولكنها صرخت : عاااااااااااااااا الحقونا عااااااا
واغميت عليها نظر قصي لها بخضة وترك الشخص الذي ملأت الكدمات وجهه وحملها قصي وتوجه سريع نحو مكتب عدي وقال بخوف: عدي عدي
عدي بصدمة وخضة : ايه الي حصلها😳
قصي : مش وقته اتصل بدكتور بسرعاااا
عدي ذهب سريع للإتصال بالدكتور وجاء الدكتور بسرعة وكشف على حياة وقال هي بس تعرضت لصدمة وهي شكل قلبها ضعيف فما اتحملتش واغمى عليها
قصي: الحمدلله
ولكنه تذكر الشخص الذي ضربه وقال: ينهر ابيض 😳
وجري إلى أسفل وحمل الشخص إلى الطبيب وعندما رآه الطبيب قال: مين الحيوا*ن الي عمل كدة
غضب قصي وقال : احترم نفسك بدل ما تحصله
الطبيب: ق ق قصي بيه انا آسف جدا
قصي : أنجز يلا وشوف شغلك 
عمل الطبيب على مداواة جرح الشخص وذهب الطبيب بعد أن أخذ المال
عدي بغضب عارم: ممكن يا استاذ قصي تفهمني أبيه الي حصل😡😡😡😡😡😡😡😡
قصي : حاضر بص انا عارف اني غلطان بس هو كان واقف مع حياة عايزني اعمل ا ايه يعني اسيبه مثلا
عدي بغضب : يا رب صبرني طب مجاش في بالك يا قصي أنه بيسألها على حاجة
قصي واحس بندم : لا مجاش انا اتسرعت اول ما شفته واقف معاها 
عدي : وبعدين في النصيبة دي منك لله يا قصي يا ريتني ما عزمتك على حاجة
قصي : خلاص بلاعة واتفتحت أهدى بقى عشان اشوف حل المصيبة دي 
وحينها فاقت حياة وقالت: ا ا انا فين
قصي وتوجه ناحيتها بسرعة: ا انت كويسة
عندما رأته حياة غضبت بشدة وقالت: اييييييه الي انت عملته دا هو كان عملك ايه 😡😡😡😡😡😡🥺 وسقطت الدموع من عينها 
قصي وقد مسح دموعها بيده ولكنا أبعدت يده بعنف وقالت : ما تلمسنيش 😡😡😡😡😡😡😡
قصي : ا انا آسف جدا جدا
حياة : والله يا سلااااام عجبك الي انت عملته دا انت شايف وش الراجل عامل ازاي 
قصي : انا اتعصبت لما لقيته واقف جنبك افتكرته بيتحرش بيكي
قال قصي هكذا لكي لا يكشف
حياة : وربنااااا دا هو كان بيسألني احنا بنعمل ايه في الإجتماع عشان لسة جديد في الشركة
قصي وقد احس بالعار من نفسه وخرج من المكتب بسرعة و توجه لمكان بعيد عن أنظار الناس وجلس مع نفسه ووضع يده فوق رأسه وقال: المفروض اعمل ايه هي كل شوية بتكرهني عن الأول اعمل ايه وبعدها قال بتحدي : انا لازم اغير من نفسي هقول سلام لقصي القديم و اهلا بقصي الجديد وذهب إلى الشركة وعندما دخل المكتب الخاص بعدي وجد الرجل قد افيق ويجلس على السرير الذي يوجد بالمكتب بحزن ذهب له قصي وقال له: انا آسف جدا جدا على الي بدر مني أرجو أن تسامحني وهعوضك على الي عملته وأخرج قصي من جيبه ورقة وكتب عليها مبلغ كبير قيمته 100000 جنيه 
الشخص : شكرا يا بيه مش عايز حاجة خالص 
قصي:  اسمع مني دي اقدملك بها اعتذاري انا غلطت وارجو أن تسامحني 😞😞
الشخص ئ خلاص يا بيه حصل خير وأخذ الشخص المبلغ من قصي وخرج
(مِلَحْوَظَة كدة على السريع : كلنا عارفين أن قصي عايش في قصر مش فيلا فالمبلغ الي كتبه الشخص دا ما يجيش حاجة جنب ثروة قصي🤓  مشاء الله يعني😅)
وخرج قصي وهو يقول : الله عليا انا عرفت اغير نفسي دا انا آخد اوسكار في تغيري السريع دا😎😎😎(المغرور هيفضل مغرور🤓)
........................................ ....
أما عند حياة
حياة و سارة تجعلها تشرب العصير
سارة : يلا يا حياة يا حبيبتي اشربي العصير انت لسة مش كويسة يلا بقا
حياة : يووه يا سارة مش عايزة اشرب حاجة 
سارة : طب عشان خاطري 
حياة : اممممم ماشي دا عشان خاطرك بس 
سارة : طول عمري بقول عليكي حبيبتي😁🩷🥰
...........................................
ام عند امير فقد كان يدرس المحاضرات وعندما أتى وقت الإستراحة ذهب مع مازن وظلا يتمشيان ولكن أمير توقف عندما رأى زينب 
أمير : مازن زينب هناك اهي 
مازن : ايه دا فين
أمير : هناك يواد اهو
كانت زينب تقف مع صديقتها صوفيا
عندما رأى مازن صوفيا انسحر بجمالها فقد كانت بشرتها بيضاء عيونها واسعة باللون البني وترتدي الخمار 
مازن: الله هي مين دي الي مع زينب
أمير : وأنا أعرف منين
مازن : هو انا وقعت انا كمان ولا ايه يا خبر ابيض 
قالها مازن وهو تايه مش دريان بالدنيا
.........................................
ام في فرنسا كان هناك شخص يدعى مارك 
مارك:L'heure de ta mort approche, Adi
الترجمة : (ها قد اقترب موعد موتك يا عدي ) 
كلوي:Hahaha, tout cela n'est qu'une question de temps, bébé
الترجمة:(ههههههه هذه كلها مسألة وقت يا بيبي)
مارك: Bien sûr bébé ha ha
الترجمة:(بالتأكيد يا عزيزتي ها ها ها)
مارك وقد ارتدى بدلته وذهب إلى الخارج
(مبدئيا كدة مارك زعيم عصابة مافيا قتل والدا عدي بسبب أن ابو عدي كان ظابط وكان ليحاول يمسك عليه دليل لما كان في مصر عشان يتحبس فقتله هو و مراته عشان كانوا الإتنين مع بعض ومارك شخصية ليست لديها رحمة فتريد أن تتخلص من عدي وكل ههتتعرفوا عليه اكتر واكتر في الحلقات الجاية 
أما بقا كلوي فهي حبيبة مارك ولكنها لا تحبه هي اصلا  تبقى بنت...... ولا اقولكم خليها مفاجأة 🤓 كلوي 37 سنة
مارك 48 بس شكله صغير في السن)
من هنا الحماس بيبدأ😁🤓 
...........................................
ام عند قصي
فقد ذهب إلى ابن عمه عدي وقال : عدي انا صلحت غلطي وأنا خلاص قررت من انهاردة وداعا لقصي القديم اهلا لقصي الجديد
عدي بضحكة مكتومة: ربنا يقويك ويعطيك المقدرة انك تكمل في تغيير الشخصيات دا
قصي : هه هنشوف دا انا تغيرت في ثانية دا بتغيري دا أستحق أوسكار في الإنجاز العظيم دا
عدي: عمرك ما هتتغير
قصي : هحاول و هنجح في الآخر(العزيمة والإصرار تستطيع أن تغير الشخص فتوصله إلى هدفه🤓)
عدي : ربنا يوفقك
قصي : بس انت بردو لازم تغير من نفسك
عدي : عارف عارف 
ونظر عدي في ساعته فوجدها 12 الا عشرة 
عدي : ينهار ابيض ينهار ابيض الساعة 12 الا عشرة الإجتماع الساعة 12 وذهب عدي جري إلى مكان الإجتماع ولكن قبل أن يدخل قام بتعديل ياقته وتأكد أنه في أبهى صورة ودخل فوجد سارة تجلس في كرسي بعيد عنه فقال لسارة انت 
سارة بتوتر: ن ن نعم
عدي: اقعدي هنا 
وكان يشاور على كرسي بجانبه قليلا
سارة : ح حاضر
وذهبت سارة مسرعة لكي تجلس على الكرسي الذي أمرها مديرها بالجلوس عليه
وبدأ عدي في شرح  فكرته لكي ينفذها الموظفين عن تصميم مبنى جديد للشركة
عدي : و بكدة خلصنا الإجتماع تقدروا تروحوا دلوقتي 
سارة بفرحة : هيييييييي
حياة وهي تضحك على طفولة سارة : طيب يا اختشي يلا نروح 
سارة : اكيد طبعا يلا بدل ما المدير العسل يغير رأيه🙄🙄
عدي : عارفة لو كنت غلطي فيا 
سارة : سلام من قول رب رحيم خير يا استاذ عدي سعات بحسك عفريت
عدي بصدمة : اييييييي عفريت؟!
سارة بهلع : وربنا يا استاذ عدي لو قلت لحضرتك اني ما كان قصدي مش هتصدقني 🥺🥺🥺
عدي بسرعة : طب اهدي بس ما تعيطيش 
سارة : ح حاضر آسفة يا استاذ عدي
عدي : ولا يهمك يا استاذة سارة
سارة باستغراب : طيب شكرا لحضرتك لأنك ما طردتنيش
عدي : العفو
وهمت سارة للذهاب مع حياة كاد عدي أن يوقفها ويعترف بحبه لها(الي هو لسة مكمل يوم على بعضه النهاردة🤓)ولكنه صمت 
وهم للذهاب ولكنه جاأه اتصال من 
يتبع...
لقراءة الفصل السادس اضغط على : ( رواية انتقام حياة الفصل السادس )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية انتقام حياة )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-