رواية فريدة الحلقة الأولى 1 بقلم هاجر العفيفي
رواية فريدة الجزء الأول 1 بقلم هاجر العفيفي
رواية فريدة البارت الأول 1 بقلم هاجر العفيفي
رواية فريدة الفصل الأول 1 بقلم هاجر العفيفي |
رواية فريدة الفصل الأول 1 بقلم هاجر العفيفي
: ليه وافقت تتجوزني وانا عاميه وحسستني بالعجز
قالتها فريده بحزن وعصبيه
ريان ببرود : ودي حاجه متخصكيش
فريده بعصبيه : ازاى متخصنيش انا حاولت أقنع أهلى أن الجوازه دي متنفعش انا مش عايزه اكون حمل على حد ولا تتجوزني شفقه
ريان : وانا اقنعتهم خلصنا بقا
فريده بحزن : عايز ايه مني ياريان انا كنت قدامك وانا مفتحه وسليمه اشمعنا لما حصل ال حصل طلبت تتجوزني ليه عايز تحسسني بالشفقه من ناحيتك
ريان : انا مضطر زي زيك بالظبط
فريده بصدمه : قصدك ايه !!!
ريان بحزن : انا بحب واحده زميلتي وبابا أجبرني على الجوازه دي يا إما هييغضب عليا وانا أكتر حاجه تزعلني أن أبويا يغضب عليا
فريده بحزن وسخريه : انا كده فهمت كان ممكن تفهمني قبل مايتم اي حاجه وانا كنت وقفت كل شئ بنفسى بأي طريقه ليه تظلمني بالطريقه دي ليه تكون اناني كده
ريان بغضب : انا مش اناني انا ال اتدبست
فريده بجمود : وانا بعفيك من اي تدبيسه وتقدر تطلقني بس بعد شهرين على الأقل علشان الناس وانا أوعدك أن هكون أبعد كل البعد عنك فى الفتره دي
ريان بندم : فريده انا
فريده محاولتش تسمعه وابتدت تمشي بالراحه لحد لما وصلت أوضتها ودخلت وقفلت عليها
ريان بضيق : غبي ايه ال قولته ده انا نيلت الدنيا خالص
قال كلامه ودخل أوضه تانيه وقفل الباب بضيق
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أستغفرووا
فريده مسكت تلفونها وحاولت ترن على أقرب صديقه ليها روان واستنت الرد
روان ببرود : نعم
فريده باستغراب : روان صح ؟؟
روان بضيق : أيوه عايزه ايه يافريده
فريده بصدمه : بتكلميني كده ليه ياروان انا عملتلك حاجه
روان بغضب : عايزه ايه يافريده بعد لما أخدتي ريان مني عملتي ال انتي عايزاه هو علشان ابن خالك أخدتيه بحجة انك عاميه
فريده بصدمه ودموع : روان انتي بتقولى ايه انا معرفش انك تعرفى ريان أصلا وبعدين انا مطلبتش أن اتجوز وانتي عارفه وانتي اكتر واحده عارفه
روان بغضب. : لاء ياحبيبتى الشويتين دول تعمليهم على حد تاني انتي كنتي صحبتي وحبيبتى قبل ماتاخديه مني إنما دلوقتي انتي عدوتي أنا بكر"هك
فريده بدموع : انا ياروان !!!
روان : أيوه انتي ومترنيش تاني عليا مش عايزه اعرفك ابدا صدقيني مش هسيب ريان ليكي ابدا وهرجعه ليا غصب عنك
قالت كلامها وقفلت التلفون فى وشها
فريده كانت دموعها بتنزل باستمرار وكانت صدمتها الكبيره فى أقرب صديقه ليها روان عمرها ماكانت تتوقع أن روان وريان يعرفوا بعض ابدا هي الوحشه دلوقتي فى عين الجميع والظالميه كمان
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أذكروا الله
حنان : انت عارف كويس أن ابنك مبيحبش فريده ومع ذلك جوزته ليها هو ابني ناقص علشان تظلمه كده
عبد الحميد : وفريده ال حصلها مش بإيدها ياحنان ال حصل ده نصيب
حنان : وابني ماله بال انت بتقوله ده
عبد الحميد بغضب : الموضوع خلص خلاص ريان وفريده اتجوزو ومفيش كلام تاني
حنان بامتعاض : بقا علشان بنت أختك بقا هتظلم ابنك لاحول ولا قوة الا بالله
قالت كلامها ودخلت الأوضه
عبد الحميد بقلة حيله : ربنا يهديكي ياحنان
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أذكروا الله
ريان بصوت منخفض : روان مش وقته هكلمك بكره علشان انا فى البيت
روان بغضب : خايف منها ايه عجبتك وعايز تكمل معاها ولا ايه
ريان : انتي عارفه ان بحبك انتي و
روان : خلاص طلقها
ريان : بس مش دلوقتي علشان مينفعش احنا لسه متجوزين من يومين
روان : وانا مليش دعوه بال انت بتقوله ده
ريان : روان إفهميني
روان : هي كلمه ياريان لو عايز تكمل معايا تيجي تتقدملى وبكره كمان
ريان : بصدمه : انتي بتقولى ايه
روان ببرود : هو ده ال عندي تيجي تتقدملى وتتجوزيني فريده مش هتاخدك مني
ريان رد عليها وقال : ..
يتبع....
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( رواية فريدة الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية فريدة )