رواية احببته رغم عني الفصل الثامن 8 بقلم نورا فريد

رواية احببته رغم عني الحلقة الثامنة 8 بقلم نورا فريد
رواية احببته رغم عني الجزء الثامن 8 بقلم نورا فريد
رواية احببته رغم عني البارت الثامن 8 بقلم نورا فريد
رواية احببته رغم عني الفصل الثامن 8 بقلم نورا فريد

رواية احببته رغم عني الفصل الثامن 8 بقلم نورا فريد

يونس بصدمة: انتى ... انتي ايه اللي جابك مش مكفيكي اللى عملتي زمان جاية تكملي عليا 
رزان: يونس انا بحبك
يونس قام من على مكتبه ببرود: انتى انانية و مش بتحبي غير نفسك ثم انتى ايه اللي فكرك بيا بعد السنين دى ايه عايزة توصلي لحاجة عن طريقي مانا الكوبري اللى بتوصلي عن طريقو لى هدفك و انانيتك 
رزان: والله انا مش عايزة اوصل لى حاجة ثانياً وصلت ليك عن طريق المدام اللى انت بالظبط وخدها كوبري علشان تنسني بيها
يونس بهدوء مخيف: لى اخر مرة ها سالك جتي هنا ازاي و ايه علاقتك بى داليدا
رزان راحت تقعد على الكرسي بهدوء: جيت بى اوبر طبعا ثانيه دى قصة يطول شرحها بس ها حكي ليك
فلاش
قبل شهر 
رزان كانت وافقة على البحر و داليدا جت ليها و بعد شوية راحو الكافي و بعد ما داليدا عرفت حكايه رزان قرارت تساعدها و طبعا من هنا ابداتو يكونوا أصحاب
مشهد تانى فى شقة رزان 
رزان بابتسامة: هو انتى متجوزة اصل شايفة دبلة في ايدك 
داليدا : متجوزة بقلي كام يوم
رزان باستغراب: و هو سيبك كده عادى دى ايه الإنسان ده غريب جدا
داليدا: مش بالظبط بس حنية الدنيا فيه هو عوض ربنا ليا بعد التعب ده كله يونس ده احلي حاجة في حياتي غير ده كله انسان جدع و محترم 
رزان: يونس ؟ ايه الاسم الغريب ده 
داليدا: لا غريب ولا حاجة اسمو حلو جدا يونس عبد الحميد الجبالي
رزان بعدت المج عن بوقها: ايه يونس الجبالي ؟ 
داليدا: انتى اتغضيتي كده ليه
رزان بابتسامة: مش مغضوضة ولا حاجة بس كان منافس لى غسان
داليدا: مممم قولتلي
مشهد تانى
فى شقة رزان
رزان : دودو ممكن طلب
داليدا: طبعا يا حبيبتي
رزان: بصراحة كده انا مش مرتاحة في الشغل ده لو ينفع يعني تكلمي يونس و تخليه يشغلني عندو ساكته ليه
داليدا: اصلا مش بكلم يونس على الموضوع ده لانها حاجة متخصونيش بس ها حاول اكلمه يونس بيحبني و مستحيل يرفض ليا طلب 
رزان بصدمة: طب و انتى 
داليدا: كلمة بحبو قليلة تعرفى يا رزان انا كل ما بشوفو بحمد ربنا عليه نفسي ربنا يرزقني بطفل شبهو في كل حاجة 
رزان: ان شاء الله يا قلبي اشربي الشاي بقا تلقيه بارد
داليدا: مش السرعة دى بس ماشي 
باك 
فلاش
يونس بيتمشي في الغرفة وبيقرا في الملف
داليدا شدت الملف منو: طب و كده
يونس:  داليدا مش بحب الهزار كله اللى شغلي بطلى هزار بقا
داليدا: تو مفيش ملف غير لم توافق و تشغلها عندك صدقيني البت غلبانة اعتبرها اختك يا اخى 
يونس: معنديش اخوات و هاتى الملف و بعدين هو انا علشان شغلتك معايا يبقا خلاص كده 
داليدا فضلت تجري و يونس لحد ما وقعت على الس..رير و هنا تلتقي نظراتهم العيون يونس خد الملف منها
يونس : لا يعني لا 
داليدا: يعني مفيش فايدة طب ايه رايك انى مش قعدلك في البيت 
يونس: اعمليها لو تقدري
داليدا: علشان خاطري يارب تنجح وافق و على ضمانتي و لو عملت حاجه اطردن احنا الاتنين 
يونس: موافق بس بشرط لو عملت ايه حاجة ها تكوني انتى المسؤلة تمام 
مشهد تانى
داليدا سنده راسها على كتفه: حاسها اختي حاسه اني شوفتها قبل كده
يونس: يادى رزان اللى ها تزهق الواحد في حياتو داليدا انتى بتتكلمي عنها اكتر من نفسك 
داليدا بعدت عنو: انا اسفة انى صدعتك بس حقيقي انا حاسه ان في حاجة تربطني بيها و الغريب ان ماما حاسه بكدة بعد ما شافتها قبل العملية
يونس قربها ليه: مستحيل ازهق منك بس مش بحب و انتى معايا يكون حد بينا حتى لو كلام عنو اقولك بلا رزان بلا بتاع كفاية كلام عنها
باك 
يونس: هو انتى اللى داليدا بتتكلم عنك و فلقت دماغي بيكي
رزان: مش صاحبتها و زى اختها
يونس رجع قعد على المكتب بهدوء: بره اطلعي بره ملكيش شغل عندى و بالنسبة داليدا ف تنسيها و تبعدى عننا و عن حياتنا انتى استغلاليه يونس خلاص الف على داليدا بس مراتي خط احمر سمعتييي اطلع بره
رزان: تمام يبقا اروح اقول لى داليدا على كل حاجة و ان كان بينا حب و جواز
يونس: ممم و قولي ليها كمان انكى هربتي من فرحك عرفيها الحكايه صح 
داليدا فتحت الباب و دخلت بعصبية
داليدا: و ايه كمان
اتمنا اكون وضحت و بالنسبة ليه معرفوش انهم اخوات مش شرط يعرفوا بسرعة بس اكيد حاسين 
يتبع...
لقراءة الفصل التاسع اضغط على : ( رواية احببته رغم عني الفصل التاسع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية احببته رغم عني )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-