رواية صعيدي يفقد عقله الحلقة العاشرة 10 بقلم نور الشامي
رواية صعيدي يفقد عقله الجزء العاشر 10 بقلم نور الشامي
رواية صعيدي يفقد عقله البارت العاشر 10 بقلم نور الشامي
رواية صعيدي يفقد عقله الفصل العاشر 10 بقلم نور الشامي |
رواية صعيدي يفقد عقله الفصل العاشر 10 بقلم نور الشامي
نظر مراد الي الطبيب بقلق وتحدث:
للاسف اي يا حكيم... جول في اي عاد مرتي منها
نظر الطبيب اليهم بضيق ثم ردد:
هي اتعرضت لعنف جسدي ومن الواضح ان فيه محاوله للاغتصاب بس محوصلش حاجه والجنين كويس هي بس ال محتاجه لرعايه وعلاج نفسي علشان الله اعلم اي الحاله ال هتكون فيها بعد ال حوصل دا
القي الطبيب كلامه واخبرهم بكل شي خاص بها وذهب وسط صدمه الجميع وبالتحديد مراد الذي لم تحمله قدميه اكثر من ذالك وجلس علي الكرسي بتعب فتحدث فدخل سيف بسرعه الي الغرفه الموجود بها ملك وتحدث بلهفه:
ملك حبيبتي... ردي عليا يا جلبي
فتحت ملك عيونها بتعب وعندما رأت سيف اقتربت منه واحتضنته بقوه وهي تتحدث ببكاء:
سيف..... سيف خرجني من اهنيه ومتسبنيش... متسبنيش بالله عليك تاني
سيف بحزن:
حاضر يا جلبي بس اهدي.... اهدي وجوليلي مين ال عمل فيكي اكده
نظرت ملك اليه بخوف وبدأت في البكاء مره اكثر فدخل الطبيب وتحدث:
مينفعش اي حد يضغك عليها اكده سيبوها براحتها خالص
اتنهد سيف بضيق وهو يحتضنها وفي المساء كانت فردوس تقف بغضب امام ايمان التي تحدثت بعصبيه:
لع بسبب بنتككل حاجه بسببكم مبسوطين دلوجتي...اكيد انتوا متفجين مع ال اسموا علاء دا علشان يعمل اكده في ملك انتوا اي كنتوا مصيبه علينا
نظرت ايمان اليها بدموع لم تستطع ام تتفوه بأي حرف حتي تحدثت والدتها بعصبيه:
فردوس طلعي بنتي من حقدك انتي عارفه كويس اننا ملناش اي علاقه بال حصل وعلاء دا انا بنتي اتاذت منه اكتر منكم مليون مره احتا زعلانين علي ملك والله بس طلعي بنتي من كل دا
فردوس بعصبيه:
بجولك اي بطلي تعملي فيها انك البرييه انامش عايزاكم اهنيه امشوا من البيت انهارده
نظرت ثريا اليها بغضب وجاءت لتتحدث ولكن قاطعتها صوت ايمان التي تحدثت بدموع:
احنا هنمشي انتي فعلا معاكي حق احنا السبب في كل ال حصل لملك وهنمشي انهارده كمان
القت ايمان كلماتها وجاءت لتذهب ولكم قاطعتها الجده التي تحدثت بحده :
لع...انتي مكانك اهنيه في بيت ابوكي مش هتمشي مهما حوصل وعلاء دا هياخد عقابه علي كل حاجه عملها بس انتي لازم تفضلي اهنيه
القت الجده كلماتها ثم ذهبت فنظرت ايمان بدموع وصعدت علي غرفتها وهي تبكي بشده اما عند مراد كان يجلس في غرفه الچيم الموجوده في المنزل وهو علي الارض يتصبب عرقا ويبدوا عليه التعب والحزن الشديد فدخل احمد واقترب منه وتحدث بضيق:
ملك في اوضتها مع اسيل اختك والحجه فردوس بره طردت ايمان اختك ومرت ابوك لولا جدتك هي ال منعتها وسيف انا بعت الحرس وراه علشان حالته صعبه وانت جاعد اهنيه... طيب مين هيكون مع ملك لما كل واحد فيكم في مكان
مراد بحزن:
هكون معاها ازاي عاد يا احمد؟! انا مش هجدر اوريها وشي بعد ال حوصل... انا معرفتش احمي مرتي وابني يا احمد... مش هجدر اشوفها غير لما الاجي ال اسمه علاء دا واحاسبه علي كل ال عمله
احمد بعصبيه:
هو احنا لسه هنستني لما نلاجي علاء... الحكيم جال ان ملك نفسيتها هتبجي تعبانه جووم اطلع لمرتك يا مراد وخليك معاها هي محتاجاك دلوجتي
نظر مراد اليه بحزن واقتنع بحديثه وصعد الي الاعلي ولكن قبل ان يدخل غرفه ملك قاطعته دنيا التي تحدثت بضيق:
مراد ممكن تيجي معايا شويه في الاوضه عايزاك في موضوع مهم
القت دنيا كلماتها ثم مسكت يده ودخلت الي الغرفه فجلس مراد علي الفراش وتحدث بضيق:
ها جولي يا دنيا في اي عاد
دنيا بابتسامه:
حبيبي انا شايفاك زعلان فعايزه نجعد مع بعض شويه وانا هخليك اسعد واحد في الدنيا هو انا موحشتكش خالص اكده
القت دنيا كلماتها وهي تقترب منه وتقبله علي شفتيه وعنقه فابتعد مراد عنها وتحدث بحده:
انتي عايزه اي يا دنيا جولي وخلصيني
دنيا وهي تحضنه:
مش عايزه حاجه غير انك تبجي معايا مره تانيه... انت وحشتني جوي يا مراد بس مش عارفه ليه بتبعد عني اكده انا مش فاهمه اي ال بيوحصل معاك هو انت مبجيتش تحبني
ابتعد مراد عنها بعصبيه وتحدث:
هو انتي مجنونه مش شايفه الحاله ال انا فيها؟! مش شايفه الحاله ال البيت كله فيه...كل ال هامك انانيتك ومصلحتك وبس
دنيا بعصبيه:
هو اي حكايتك انت مبجيتش تحبني ولا اي كل ال هامك ملك وبس خلاص مبجاش عندك غيرها.. مبجيتش تحب غيرها ولا علشان انا ابني مات فبجيت وحشه دلوجتي
نظر مراد اليها بعصبيه وتحدث:
انا مش هرد عليكي علشان انتي بجبتي انسانه محدش يجدر يستحملها انتي واحده انانيه ومش هامك غير نفسك وبس
القي مراد كلماته وتركها وخرج فصىخت دنيا بعصبيه وفي صباح يوم جديد في غرفه ملك كانت ممدده علي الفراش بتعب وعندما فتحت عيونها تفاجأت عندما وجدت مراد يمسك يديها ويجلس بجانبها فأعتدلت في هيئتها وتحدثت بتوتر:
انت... انت اهنيه من امتي
مراد بضيق:
من امبارح بليل انتي كنتي نايمه وجولت بلاش اصحيكي... عامله اي دلوجتي حاسه بتحسن
ملك بحزن':
الحمد لله... انا كنت فاكره انك مش هترضي تشوفني تاني وانك خلاص اكده كرهتني علشان ال حوصلك
مراد بحده:
انتي مجنونه مين ال المغروض يكره التاني... المفروض انتي ال تكرهيني علشان انا مجدرتش احميكي يا ملك... انا اسف... اسف سامحيني علشان خاطري والله العظيم ما هسيبه هدفعه تمن ال عمله دا غالي جوي
نظرت ملك اليه بحزن ثم انفجرت في البكاء وهي تحتضنه وتردد:
مراد بالله عليك بلاش تسيبني خليك جمبي دايما انا عارفه زين انك بتكرهني بس والله انا مش هعمل حاجه تزعلك تاني بس انت متبعدش عني
اقترب مراد منها اكثر وهو يلامس خصلات شعرها وتحدث بحزن:
متجوليش اكده انا مستحيل اكرهك والله العظيم ما بكرهك انا ال مش حادر اوريكي وشي من وجت ال حوصل ومش هسيبك من انهارده انا مش هسيبك تبعدي عني تاني... مش هسيبك
القي مراد كلماته وهو يحاضنها اكثر اما عند فاطمه كانت تنظر الي سيف بدموع وهي تتحدث:
والله العظيم يا سيف مكنش جصدها هي بتحبه
سيف بغضب:
بتحبه... بتحبه بجد هي السبب في الحادثه ال حوصلتله واتهمت اختي انها جتلت ابنها مع انها معملتش حاجه وبهد كل دا بتجولي انك بتحبه والله العظيم لهخلي مراد يطلجها وهعرفه كل حاجه
القي سيف كلماته وخرج بسرعه فحاولت فاطمه منعه ولكن لم تستطع فاتصلت بدنيا واخبرتها بكل ما حدث اما عند دنيا كانت تقف مع احدي الاشخاص الذي يبدوا عليه معالم الاجرام وتحدثت:
هو اكيد هيجي دلوجتي البيت اول ما يوصل اهنيه لازم تمنعوا بأي طريجه فاهم
القت دنيا كلماتها ثم دخلت الي البيت بسرعه اما عند ملك كانت تجلس في غرفتها بتعب كتي انتبهت لخيال امرأه منتقبه خارج الغرفه فخرجت بسرعه ووجدتها تركض فركضت ملك خلفها بسرعه حتي نزلت الي الحديقه البيت ولم تنتبه الي تلك الحفره العميقه الموجوده وفجأه وقعت فيها وهي تصرخ:
مرااااااد
اما في الخارج كان سيف يقترب من الوصول الي اليت وهذا الرحل ينتظره بسيارته وقبل ان يدخل الي البيت اسرع هو بشاحنه كبيره تجاه السياره واصتدم في سياره سيف فصرخ الحرس وركضوا بسرعه تجاهه ولكنهم انصدموا عندما وجدو سيف ووو
يتبع....
لقراءة الفصل الحادي عشر اضغط على : ( رواية صعيدي يفقد عقله الفصل الحادي عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية صعيدي يفقد عقله )