رواية سر بيت المعادي الحلقة الرابعة 4 بقلم هنا محمد
رواية سر بيت المعادي الجزء الرابع 4 بقلم هنا محمد
رواية سر بيت المعادي البارت الرابع 4 بقلم هنا محمد
![]() |
رواية سر بيت المعادي الفصل الرابع 4 بقلم هنا محمد |
رواية سر بيت المعادي الفصل الرابع 4 بقلم هنا محمد
عزام رأى منظر صدمه ولم ينطق حرف واحد من الصدمه
عزام وقف مصدوما ولم ينطق حرفا
رأى الرجل مستلقي ع الارض مفارق الحياه
عزام: يادى المصيبه
عزام نزل مسرعا ولحسن حظه لم يره احد
عزام اتصل على عمرو وقال له
عزام: انا عايزك تجيلي ضرورى
عمرو: في اي
عزام: تعلالى ع البيت بسرعه
عمرو: حاضر حاضر
عمرو: في اى ياعزام مالك
عزام بتوتر: الراجل الراجل
عمرو: راجل مين
عزام بدأ يعيط: الراجل اللى قالى تعالى انهاردة
عمرو بدأ يزهق: ماله الراجل في ياعزام انت بتلاعبني عسكر وحراميه راسيني ع بر وقولى في اي يبني يعني انت جايبني ع مالا وشي و ف نصاص الليالى قول اخلص عايز اى
عزام: مات
عمرو بصدمه: م م مات الراجل مات
عزام اشدت ف البكاء: اه مات
عمرو: اوعى ياعزام تكون
ولسه هيكمل كلامه
عزام: لا طبعا مموتوش انت بتقول اى
انا طلعت عشان اديلوا الفلوس واللى حصل
Flash back
عزام: انا طالع للراجل ده اتأخر اووى
عزام رأى الباب شبه مفتوح ترك عليه ولم ينطق أحدا
عزام: ياباشا ياباشا انا هدخل
عزام وقف مسمر بالأرض رأى الرجل مستلقي ع الارض ممتلئ بالدماء
اول مرة يتصرف عزام بذكاء و خرج بهدوء تام ولحسن حظه لم يره احد و نظف مكان بصماته
بالوقت الحالى
عمرو: جدع اول مرة تتصرف صح ف حياتك
عزام: هنعمل اى دلوقتي
عمرو: هناخد الشنطه
عزام: شنطه لا لا حد الله بيني وبين الشنطه دى
عمرو: براحتك انا هفتحها اشوف فيها اى
عمرو: دى مقفوله برقم سري ثوانى هفتحها
وبما ان عمرو كان حرامى قديم كان بالأمر اليسير ان يفتح هذه الشنطه
عمرو بصدمه: بص
عزام بصدمه اكبر : اى الفلوس دى كلها
ورأى قطع أثار اسفل الشنطه
عمرو: هنقسم بالنص انت تاخد نص الفلوس وانا نص الفلوس وانا هتصرف ف الأثار
عزام بقرف: انت خلاص قسمت التركه انت هتاخد الورك وانا هاخد الصدر ياعم الفلوس دى محدش هيلمسها لتكون فلوس حرام
عمرو بإستهزاء: وانت ابو الحلال ياشيخ بركات هيفرق معاك يعني دى فلوس حرام ولا حلال اهى فلوس وخلاص
عزام: شيخ بركات؟ طيب بس انت شاهد عليا يارب انا مكنتش هاخدهم وانا طيب ونضيف والله
عمرو: ياعم انت ابو الأفورة اسكت بقا
عزام اخذ الاموال وكان يصرفها ف الملهي الليلي والاماكن المشبوهه ويصرفها ع المتبرجات و الخمور
واضح انك نضيف يا عزام !
وبمرة كان عزام جالس ف الملهي ليلاً ورأى فتاه كان اول مره يراها في هذا المكان
عزام اقترب من الفتاه بهدوء وقال لها بهمس
عزام: ممكن اقعد معاكى ع الترابيزه
البنت: طبعا اتفضل
عزام: اسمك اى
البنت: اسمي ضي
عزام: الله اسم جميل يا ضيوي
ضي : ضيوي انت اخدت عليا كده لى
عزام: في اى بهزر معاكى
ضي: لا لوسمحت انا محترمه ومش بحب الهزار دة
عزام بإستهزاء: محترمه؟ هو فى حد محترم يجي المكان ده
ضي: اه انا انت متعرفش حكايتي اصلا
عزام: واى هى حكايتك
ضي: انا اخويا تعبان ومحتاج فلوس عشان يعمل عمليه
عزام بضحك : هه انتى منهم
ضي: من مين
عزام بسخريه: م تدورى ع حكايه جديده بدل الاسطوانه المشروخه اللى بسمعها كل شويه من البنات اللى بتيجي تقلب منى فلوس
ضي بعياط : ع فكرة انا مش من البنات اللى ف دماغك دى تمام انا هنا جايه بقدم مشاريب للبهوات اللى ذيكم اللى مولدين وف بقوهم معلقه دهب متعبوش ف حاجه انما احنا ناس غلابه
عزام: خلاص خلاص مش عايز مسكنه
تعالى معايا البيت
ضي بعصبيه: بيت اي انت اتجننت
عزام: والله هديكي فلوس حلوة ومتخافيش هنقعد ندردش شويه مع بعض
ضي: طيب
ضي: ها جيت معاك البيت عايز اى
عزام: بصراحه اول ماشوفتك وانتى دخلتى دماغى
ضي: بسمعها كتير
عزام: لا والله انا بتكلم جد
وعزام وضي فضلوا طول الليل يحكوا مع بعض بدل ما القاعده تبقي فيها كلام حب وغزل بقت قاعده مليانه مناحه وعياط وهم وغم وده يحكي لها مشاكله من اول مااتولد لغايه دلوقتي وازاى اتغني ودى تحكيلوا عن اللى بيتعرضولها ف الشغل والحياه الصعبه بتاعتها
لغايه ما النهار طلع
ضي: يانهار النهار طلع وانا سايبه ضيف لوحده ف البيت
عزام: خلاص روحى البيت
ضي: طب انا عايزة فلوس انت قولتلى هتديني فلوس لما نخلص القاعده مليش علاقه ان القاعده قلبت هم وغم
عزام: اتفضلي اقولك ياضي والله انا اول مرة افضفض لحد وارتاح لحد كده غير طبعا عمرو صحبي
ضي: وانا كمان
وكان عزام بعد هذا اليوم يأتى اللى الملهى الليلي
وكل مره لم يري فيها ضي
بعد اسبوع
عزام: لو سمحت كان في بنت شغاله هنا اسمها ضي تعرف راحت فين
الراجل: اه ضي اخدت اجازة عشان اخوها تعبان
عزام ف سره بتأنيب ضمير
كانت صح مكَنتش بتكذب عليا
عزام: طيب تعرف عنوان بيتها
الراجل: اه اتفضل اهوا
عزام أتى الى ضي وترك ع باب منزلها
ضي: ايوا جايه
ضي بإستغراب: عزام
عزام: اه
ضي: انت ازاى عرفت مكانى
عزام: اللى يسأل ميتوهش
هتفضلي موقفني ع الباب كده كتير
ضي: لا طبعا اتفضل
عزام رأي شقيقها جالس ع الأريكه وكان ظاهر علي ملامحه الطفوليه التعب
عزام: اهلا مش اسمك ضيف بردو
ضيف: اه
عزام جلس ينادى ع ضي
عزام: ضي تعالى عايز اقولك حاجه
ضي: ايوا
عزام: مينفعش هنا تعالى نبعد عن ضيف
ضي: لي
عزام: تعالى بس
ضي: اهوا عايز اى
عزام: مش تقريبا قولتيلي العمليه محتاجه 20 الف جنيه
ضي: اه
عزام: خوديهم اهم
ضي بصدمه: اى ده
عزام : الفلوس اعملى لأخوكى العمليه
جلست ضي تبكى وتبكي ودموعها كانت تخرج من جفون عينيها مثل الشلالات
ضي براحه بال والدموع تملئ عيونها : الحمدلله يارب كنت حاسس بيا ان انا عايزة
اسيب حياة الترف دي
عزام بدون تردد : ضي انا بحبك
ضي بصدمه : اي
عزام نظر لعيونها الرماديه التى تشبه السماء المغيمه ف ليله رعديه وقال لها بصوت حنون : إحساسي بحبّك خدني
وخلّاني أفضل ماشي وراه وانا مش عارف رايح فين
ضي : انت كويس
عزام : انا اكتر وقت كويس فيه هو دلوقتي تعالى نتجوز وانا وانتى نبدأ صفحه جديده انا عارف ماضيكي وانتى عارفه ماضيه واخدين بعض ع المكشوف وانا مش هخليكي تحتاجى لحاجه
عزام : طب تعرفي ان تحويجة القهوه شئ عظيم ليه؟
ضي رددت بإستغراب : ليه
عزام : يعني انتي تحبيها فاتحه وانا هموت ونقرأ الفاتحه..
قالت ضي بخجل وإحراج : موافقه ياعزام
عزام ذهب الى منزله وأمسك الى هاتفه وأتصل بعمرو
عزام : عمرو
عمرو بصوت نعسان : نعم انت بتتصل ف أوقات غريبه ياشيخ بركات
عزام : بس بقا بطل رخامه انا عندى خبر هيفرحك
عمرو بإستهزاء و ضحك : ياخبر أنهارده بفلوس بكره تبقا ببلاش
عزام : اقفل يااخي مش متنيل قايل حاجه ده انت عيل قفيل
عمرو: نعم
عزام : انا لقيت عروسه وهتجوز
عمرو بفرحه : بجد والله ومين سعيده الحظ دى بقي
عزام : ضي
عمرو بصدمه وقهر : ضي ملقتش غير ضي وتتجوزها
عزام : مالها ضي؟
ف الوقت الحالى
مهجه قطعت حديث عمرو قائله :
نعم نعم عزام اتجوز ؟
عمرو : اه
مهجه فتحت عيونها ع إتساعهما وملامح الصدمه باتت ظهره ع وجهها : ازاى
يتبع....
لقراءة الفصل الخامس اضغط على : ( رواية سر بيت المعادي الفصل الخامس )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية سر بيت المعادي )